Visa fullständig version : Tror ni jag kan bli längre?
Hur lång tror ni man blir om ens mor är 160, ens far 178, ens bror 178 och ens halvbröder (på moderns sida) 182 och 184. Mina bröder är från 19 till 29 år gamla.
Jag själv är en kille som är 18 just nu men var sen in i puberteten. Var 140 cm när jag började 7:an och 160 när jag slutade 9:an, just nu har jag gått 2,5 år på gymnasiet och är 172. Skulle gärna vilja bli 178 men 6 kanske är lite mycket xD. Men några cm längre i alla fall :).
Kom gärna med frågor om mig, min familj eller släkt om det behövs :).
har du två morsor?
Ingen aning. Går ej att säga
filmjölk
2014-01-12, 14:54
Genomsnitt av pappas och mammas längd +0 till +12cm för kille -0 till -12cm för tjej är en formel jag har hört som gissningsvis inte stämmer alls egentligen:D
Jag slutade växa när jag var 14. Då och nu var jag 178cm. Flaggstång som barn, äggformad och kort som vuxen.
Rikard Jansson
2014-01-12, 14:56
182.52 cm enligt kinas basketformel.
har du två morsor?
Ingen aning. Går ej att säga
Oj, nej det har jag inte xD. Ändrat :)
Vet att det är individuellt men frågan är mer om det finns möjlighet till att växa lite till :).
Genomsnitt av pappas och mammas längd +0 till +12cm för kille -0 till -12cm för tjej är en formel jag har hört som gissningsvis inte stämmer alls egentligen:D
Jag slutade växa när jag var 14. Då och nu var jag 178cm. Flaggstång som barn, äggformad och kort som vuxen.
hurr durr
blev genomsnittet + 21cm
filmjölk
2014-01-12, 14:58
Oj, nej det har jag inte xD. Ändrat :)
Vet att det är individuellt men frågan är mer om det finns möjlighet till att växa lite till :).
Nån cm till kanske. Det fínns de som är sena och växer upp emot 20års ålder. men är du 172 nu får du helt enkelt förlika dig med att även om du växer lite till kommer du alltid att vara kort.
Nån cm till kanske. Det fínns de som är sena och växer upp emot 20års ålder. men är du 172 nu får du helt enkelt förlika dig med att även om du växer lite till kommer du alltid att vara kort.
Jag var sen in i puberteten så jag kanske slutar växa sent, man kan ju hoppas :). Jag har ju inte trott att jag ska bli 180+ eller vad som räknas som långt så ja, jag kommer alltid att vara kort xD.
http://4.bp.blogspot.com/-dzmE7FUKd1Y/TYp6kT9a8sI/AAAAAAAAABs/y1kAR1_P_K0/s400/A_Torture_Rack.jpg
:naughty:
http://4.bp.blogspot.com/-dzmE7FUKd1Y/TYp6kT9a8sI/AAAAAAAAABs/y1kAR1_P_K0/s400/A_Torture_Rack.jpg
:naughty:
Skippar den, ser inte så skönt ut :D.
filmjölk
2014-01-12, 15:11
Jag var sen in i puberteten så jag kanske slutar växa sent, man kan ju hoppas :). Jag har ju inte trott att jag ska bli 180+ eller vad som räknas som långt så ja, jag kommer alltid att vara kort xD.
Du kan säkert med frisk vind i seglen komma upp i 175-176, det är ingen omöjlighet, fast du kan lika gärna ha växt klart.
Du kan säkert med frisk vind i seglen komma upp i 175-176, det är ingen omöjlighet, fast du kan lika gärna ha växt klart.
Vet du om styrketräning spelar någon roll? Började ganska nyligen och det kanske hjälper en lite på traven om man har tur? :D
filmjölk
2014-01-12, 15:43
Vet du om styrketräning spelar någon roll? Började ganska nyligen och det kanske hjälper en lite på traven om man har tur? :D
Jag vågar inte svara på det, däremot kan det kanske ha en negativ effekt om du redan är mager och går på strikt diet för att hålla eller minska vikten och tränar väldigt hårt och väldigt mycket. (Tänk dig en kvinnlig öststatsgymnast som ser ut som en tioåring när hon eg. är 16)
hurr durr
blev genomsnittet + 21cm
Freak of Nature :d
Freak of Nature :d
gäller det bara att jag skaffar en brud som är 190 så ungarna blir 210+!
Undrar hur mycket vi har att upptäcka inom epigenetiken. Finns det påverkbara faktorer som gör att vi kan selektera för större expression av vissa genuttryck hos avkomman?
T ex barnet med bodybuilder-föräldrar som får bättre förutsättningar pga vad föräldrarna utsatt sig för (en spekulation, inget påstående). Dvs just det man lärde sig i skolan skulle vara en omöjlighet.
Vi har ju t ex fåglar som verkar ha en massa latenta dinosaurieegenskaper i sina gener men som inte uttrycks alls.
Någon som är lite insatt som har mer att säga?
Jag vågar inte svara på det, däremot kan det kanske ha en negativ effekt om du redan är mager och går på strikt diet för att hålla eller minska vikten och tränar väldigt hårt och väldigt mycket. (Tänk dig en kvinnlig öststatsgymnast som ser ut som en tioåring när hon eg. är 16)
Jag tränar för att gå upp i vikt. Jag har ingen jättestrikt diet men vill inte gå upp mycket i fett så matintaget är det inget fel på. :) Jag väger 60 nu så jag är inte jättestor :D. Har alltid varit liten likt min far i ung ålder ;p
140cm i sjuan? Jävlar.
Ja, men jag var faktiskt inte minst av killarna i klassen (näst minst xD) :D
David Brent
2014-01-12, 16:05
Skaffa dig en sträckbänk!
Min mor är 160cm, far är 178. Min bror är 186 och jag 187. Måste ha fått längden från morfar eller nåe' :)
Andy.da.wohoo
2014-01-12, 16:14
Morsan runt 160 farsan runt 174 kanske. Jag är 170 lång och 21 år. Tror inte du blir mycket längre, isåfall är du, likt Ceejay ett freak of nature :)
Jockefoten
2014-01-12, 16:17
Min mor är 160cm, far är 178. Min bror är 186 och jag 187. Måste ha fått längden från morfar eller nåe' :)
Du kanske är en oäkting.
Morsan runt 160 farsan runt 174 kanske. Jag är 170 lång och 21 år. Tror inte du blir mycket längre, isåfall är du, likt Ceejay ett freak of nature :)
Är nu 3 cm över föräldrarnas snitt, så jag har 9 cm upp till spannet 0-12 xD.
delta_mats
2014-01-12, 16:37
Har läst att man blir dubbelt så lång som när man var 2 år gammal. Verkar vara en av alla formler som finns iaf.
Har läst att man blir dubbelt så lång som när man var 2 år gammal. Verkar vara en av alla formler som finns iaf.
Kan stämma, men vet tyvärr inte hur lång jag var då :D.
Vanligt vatten
2014-01-12, 17:00
Vad fan spelar 172cm eller 178cm för roll, ärligt talat? Vad tror du att de där extra 6cm ska göra för ditt liv? Ser man ens skillnad på det?
Träna och ät seriöst och se till att du kommer bort från räkvikten du ligger på. Fokusera på vad du faktiskt kan påverka istället.
Vad fan spelar 172cm eller 178cm för roll, ärligt talat? Vad tror du att de där extra 6cm ska göra för ditt liv? Ser man ens skillnad på det?
Träna och ät seriöst och se till att du komma bort från räkvikten du ligger på istället. Fokusera på vad du faktiskt kan påverka istället.
Skulle vara roligt att vara lika lång som far och bror bara :D.
Det andra är jag i full gång med så det behöver du inte oroa dig för xD.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.