Visa fullständig version : Är detta fair? - Tre erbjudande
Thornblom
2014-01-09, 14:50
Jag har varit kund hos tre i 8 år. Nu när jag studerar tänkte jag höra med dom om de kunde fixa något studenterbjudande åt mig (de har inget i vanliga fall) - så jag slipper byta operatör. Har trotts allt varit nöjd med deras kundtjänst osv.
Det erbjudande jag fick var att få 30% rabatt på valfritt abonnemang, det va ju bra tänkte jag.
De har ett abonnemang som heter 399 fastpris där det ingår 5GB data, 10.000 minuter och sms. Samt en valfri telefon om man binder upp sig på 24 månader.
Detta skulle då bli 279 kr i månaden med min rabatt - kanon tänkte jag. Men då fick jag tydligen inte välja en telefon, utan dessa 30 % var ifall jag inte tog telefon med.
I detta fall tycker inte jag det blir något rabatt över huvud taget. Jag menar, dessa 30% är väl i stort sätt vad de sparar in på att inte ge mig en Nexus 5?
Är det här fair eller bör jag försöka strida?
EDIT: Observera att jag inte behöver en telefon. Men den går alltid att sälja.
eternallord
2014-01-09, 15:00
Byt operatör. Telenor var precis lika pissiga och ohjälpsamma (eller ännu mer, de erbjöd inte mig någonting) trots att jag varit där i 6-7 år med räkningar uppåt 1000kr. Nu är jag hos Comviq istället, bättre priser, bättre nät och ingen jäkla uppsägningstid.
30% på ett abonnemang låter ju riktigt schysst om de inte erbjuder studentrabatt. Att de inte vill ge rabatt på avbetalningen på mobiltelefoner är väl inte så konstigt då de sannolikt inte har några marginaler att tala om där.
eternallord
2014-01-09, 15:12
30% på ett abonnemang låter ju riktigt schysst om de inte erbjuder studentrabatt. Att de inte vill ge rabatt på avbetalningen på mobiltelefoner är väl inte så konstigt då de sannolikt inte har några marginaler att tala om där.