handdator

Visa fullständig version : Tjej och träning

Jazen
2014-01-06, 22:31
Vet inte hur rubriken skulle lyda så det fick bli som det blev.

Är nämnligen så att jag varit singel i ca 1.5år. Började träffa en tjej för 3v sen och jag tror det blir mer o mer seriös, vi har varit med varandra hela tiden känns det som, vi båda gillar varandra oerhört mycket och det känns helt rätt.

Nu till mitt problem....vi har lite olika livstilar, hon tränar noll...hon går powerwalks och thats it, hon kan inget om träning, är inte intresserad etc etc , förstår inte hur hon har den figuren hon har utan träning.

Men problemet är att jag tränar 6dagar i veckan och varjedag planerar jag både mat och kostillskott, allt känns så stressande när man sover över där och ska jobba dagen efter, har med en väska fullproppat med massa protein,eaa,bcaa,malto,vitaminer,omega3,kreatin,äg g ....hon måste tro jag är fullständigt galen....hur får folk detta att gå ihop när man inte bor ihop, hon bor i sollentuna och jag i årsta så det är en liten bit ifrån varandra...man vill ju inte skrämma bort henne för nå sånt....är det bara bita i det sura äpplet, skära ner på tillskott o träning? Samtidigt som jag vill spendera varje minut med henne så blir jag tokig när man inte kan planera som man gör när man är själv.

ibland känns det som man ska ha en tjej med samma intressen eller bara vara singel ....

Diomedea exulans
2014-01-06, 22:34
Jag träffade en tjej ett par månader ett tag där jag knappt fick sova och ofta fick äta hennes vegetarianmat. Dock tränade jag som vanligt. Det gick bra, gainzen blev lika bra som, om inte bättre än, förut.

Så jag tror att du kan sluta nojja över mat och kosttillskott och sömn, men försök att inte fuska med träningen iaf.

Trouble
2014-01-06, 22:42
Sex är bättre än kosttillskott för gainzen

Jazen
2014-01-06, 22:44
Jag träffade en tjej ett par månader ett tag där jag knappt fick sova och ofta fick äta hennes vegetarianmat. Dock tränade jag som vanligt. Det gick bra, gainzen blev lika bra som, om inte bättre än, förut.

Så jag tror att du kan sluta nojja över mat och kosttillskott och sömn, men försök att inte fuska med träningen iaf.

träningen är inget problem, träningen hinner jag med. Det är kosten och tillskotten som förstör psyket. När man är van att käka på viss sätt är det svårt att käka annat. Alla har ju olika mål med träningen och nej gainsen blir inte lika bra om kan vi hålla med om.

Kabuto
2014-01-06, 22:46
Sluta optinojja.

Jazen
2014-01-06, 22:46
jag är nog inte ensam om att optinojja!
Är det såhär det blir när träningen går över styr ^^ när man känner som en jävla missbrukare....

Diomedea exulans
2014-01-06, 22:47
träningen är inget problem, träningen hinner jag med. Det är kosten och tillskotten som förstör psyket. När man är van att käka på viss sätt är det svårt att käka annat. Alla har ju olika mål med träningen och nej gainsen blir inte lika bra om kan vi hålla med om.

Jag tror visst gainzen kan bli bra. Sex kan vara fantastiskt jobbigt ibland. Missionären är ju som en avancerad version av plankan, och man måste ju oftast hålla den i flera minuter. Det jag försöker säga är att den extraträning du får nog väger upp bristen på opti-mat.

Jazen
2014-01-06, 22:49
Jag tror visst gainzen kan bli bra. Sex kan vara fantastiskt jobbigt ibland. Missionären är ju som en avancerad version av plankan, och man måste ju oftast hålla den i flera minuter. Det jag försöker säga är att den extraträning du får nog väger upp bristen på opti-mat.

Extraträning utan extra intag blir inte alls opti, blir mer som cardio och diet!

thomast
2014-01-06, 23:02
"Chilla" är nog rätt begrepp för att beskriva hur du ska hantera den här situationen.

Manta
2014-01-06, 23:03
jag är nog inte ensam om att optinojja!
Är det såhär det blir när träningen går över styr ^^ när man känner som en jävla missbrukare....

Mer eller mindre. I slutändan får du fundera på om en i längden sundare förhållning till mat och träning, samt ditt förhållande är värt mer än några fåtal extra gram gains. Den ångesten du beskriver verkar ju tyda på att du inte kan ha båda just nu.

Diomedea exulans
2014-01-06, 23:05
Handen på hjärtat så tränar man ju bara för att få tjejer. Så att strunta i tjej för att träna känns ju väldigt fel.

Zorban
2014-01-06, 23:11
Du optinojjar, och det är ditt problem. Finns nog ingen lösning på ditt problem som du kommer gilla. Ha en mer avslappnad attityd till exakt vilken tid, och hur många gram, BCAA du stoppar i dig, eller hitta någon annan.

Jag hade förstått det du inte kunde träna regelbundet och hon tvingade dig att endast äta godis. Men seriöst, hur stor skillnad tror du det kommer göra för dina resultat att du inte tar dina tillskott på ett sätt du _tror_ är optimalt? Eller är det ett intresse i sig att stoppa i dig tillskott?

Jazen
2014-01-06, 23:12
just de här året har träningen gått före allt o gainsen där till, men som du skriver manta är nog korrekt,får se hur långt förhållandet går och om man måste göra några uppoffringar eller omprioriteringar :/

awesomooo
2014-01-06, 23:12
Det där med optinoja känner man igen. Räcker med att man bara ska ut på sjön en dag och får panik direkt.

PowPow
2014-01-06, 23:15
just de här året har träningen gått före allt o gainsen där till, men som du skriver manta är nog korrekt,får se hur långt förhållandet går och om man måste göra några uppoffringar eller omprioriteringar :/

Prioriteringarna i detta fallet handlar ju om att välja vad du själv vill, så förstår inte vad du gnäller över. Du har valet att prioritera styrketräning framför kärlek. Hur befängt det än kan låta, i mina öron i alla fall. Men alla är olika.

Jazen
2014-01-06, 23:15
Du optinojjar, och det är ditt problem. Finns nog ingen lösning på ditt problem som du kommer gilla. Ha en mer avslappnad attityd till exakt vilken tid, och hur många gram, BCAA du stoppar i dig, eller hitta någon annan.

Jag hade förstått det du inte kunde träna regelbundet och hon tvingade dig att endast äta godis. Men seriöst, hur stor skillnad tror du det kommer göra för dina resultat att du inte tar dina tillskott på ett sätt du _tror_ är optimalt? Eller är det ett intresse i sig att stoppa i dig tillskott?

vet inte hur seriöst ni som postar tränar gemtemot kosten.
i mitt fall väger jag mer eller mindre de mesta, ja man opti nojjar när man bara får i sig 150g protein istället för 300, ja man nojjar när man glömt malton innnan passet, ja det är sjukt för vissa att första att man är så petig när man inte ens tävlar eller har planer på det...det är helt enkelt en livstil som tyvär få känner igen sig från

Diomedea exulans
2014-01-06, 23:16
i mitt fall väger jag mer eller mindre de mesta, ja man opti nojjar när man bara får i sig 150g protein istället för 300, ja man nojjar när man glömt malton innnan passet, ja det är sjukt för vissa att första att man är så petig när man inte ens tävlar eller har planer på det...det är helt enkelt en livstil som tyvär få känner igen sig från

Du borde fråga dig vad den livsstilen ger dig. Är det kul att räkna kalorier t ex? Roligare än att umgås med en skön tjej?

Jazen
2014-01-06, 23:18
Du borde fråga dig vad den livsstilen ger dig. Är det kul att räkna kalorier t ex? Roligare än att umgås med en skön tjej?

helt rätt i det du säger, jag älskar varje minut jag är med henne, samtidigt som nojjan gror i bakhuvudet. aldrig kul o räkna kalorier, men man får viss satisfaction när man ser resultat med jobbet man lagt ner

LeBron
2014-01-06, 23:19
Funderar du på om du ska göra slut för tjejen för att du kanske får i dig 120g protein istället för 150g? Sluta optinojja. Är det ett sånt stort problem så flytta ihop.

awesomooo
2014-01-06, 23:19
Jag upplever att träningen blir roligare när man inte tänker så mycket på den och kosten sköter man "halvbra" som proffsen skulle ha sagt. Du bör veta vid det här laget vad det mesta du trycker i dig innehåller så fortsätt ät bara och träna samtidigt som du umgås med tjejen.

Diomedea exulans
2014-01-06, 23:20
helt rätt i det du säger, jag älskar varje minut jag är med henne, samtidigt som nojjan gror i bakhuvudet. aldrig kul o räkna kalorier, men man får viss satisfaction när man ser resultat med jobbet man lagt ner

Jag tror du agerar utifrån okunskap, delvis. Jag tror du överskattar hur mycket sämre dina resultat blir om du inte räknar allt du äter, osv.

Du kan ju testa att noja mindre i ett par månader, och se vad det gör med formen.

Jazen
2014-01-06, 23:23
lebron nja lite större skillnader än så äre...

tränings o kost missbruk det är va det är ^^

Glen
2014-01-06, 23:59
"chilla" är nog rätt begrepp för att beskriva hur du ska hantera den här situationen.

+1

Zorban
2014-01-07, 00:21
För det första så har folk alldeles för stor tro på kostens inverkan. Jag, och många vänner, är också väldigt noggranna i perioder (antal kalorier, proteinintag mm), däremot gör jag inte en massa saker som förmodligen inte kommer göra någon skillnad i längden, och framförallt har jag verkligen inte ångest över dem. Att vara seriös och få resultat har noll med optinojja att göra. Det är ledsamt att se hur stora uppoffringar och begränsningar folk gör p.g.a. okunskap och saker dom gör "för säkerhets skull".

Sedan fattar jag inte riktigt problemet heller, du behöver väl inte ställa upp alla dina burkar/påsar på hennes sminkbord och tända ljus? Ha tillskotten i en väska, ta dom på jobbet eller något om det är jobbigt att dra fram dom hos henne.

Tror du på fullaste allvar att du skulle se en märkbar skillnad om du tog det lite lugnare med tillskotten? Ok att dricka lite protein och se till att hålla kreatinet uppe, men tror du att du skulle se någon märkbar skillnad för att du skippade bcaa/omega-3/vitaminer när du umgås med henne?

shadowfire
2014-01-07, 00:42
Beror ju på hur seriös du är med träningen o vad du vill uppnå.
Det är ingen slump att många som satsar professionellt på kroppsbyggning också har en partner som gör det, av den fruktansvärt enkla anledningen att gemensamma livsstilar faktiskt skapar enormt bra förutsättningar för en lyckad relation. Eller det motsatta, en extrem livsstil kan helt enkelt ha svårt att anpassa sig till svensson.

Så jag vill nog påstå att det är upptill var du lägger ribban. Är du en vanlig amatörbyggare som oss andra så släpp det. Är du inne för att leva o dö för träningen, tävla professionellt osv, ja då har du en annan infallsvinkel.

shadowfire
2014-01-07, 00:44

å ja, instämmer med några föregående talare, men ditt problem är nog egentligen inte hur du ska harmonisera med henne, utan att hantera optinojan i sig. För noja är vad det är. 150g protein är inte ens "bara", det är mer än vad random Thailändare får i sig på en o samma dag någonsin i hela sitt liv. ;)

Jazen
2014-01-07, 01:04
Mycket med träningen är som sagt psykiskt,hjärnspöken som sätter igång när man inte fyllt ut kvoten för dagen.
Jag är en glad amatör som inte tänker på tävla eller posera.... men som sagt livstilen har varit där, svårt att ändra på rutiner som man haft en längre tid.

Man får helt enkelt anpassa det så gott de går....jag fick nästan panik när det håvades chips o godis på en vardag :)

Sista förhållandet jag hade var jusg med en tjej som tränade dagligen,kändes inte lättare med all släpande av tillskott men det kändes bättre när jag insåg att hon förstog mig

Jazen
2014-01-07, 01:08
För det första så har folk alldeles för stor tro på kostens inverkan. Jag, och många vänner, är också väldigt noggranna i perioder (antal kalorier, proteinintag mm), däremot gör jag inte en massa saker som förmodligen inte kommer göra någon skillnad i längden, och framförallt har jag verkligen inte ångest över dem. Att vara seriös och få resultat har noll med optinojja att göra. Det är ledsamt att se hur stora uppoffringar och begränsningar folk gör p.g.a. okunskap och saker dom gör "för säkerhets skull".

Sedan fattar jag inte riktigt problemet heller, du behöver väl inte ställa upp alla dina burkar/påsar på hennes sminkbord och tända ljus? Ha tillskotten i en väska, ta dom på jobbet eller något om det är jobbigt att dra fram dom hos henne.

Tror du på fullaste allvar att du skulle se en märkbar skillnad om du tog det lite lugnare med tillskotten? Ok att dricka lite protein och se till att hålla kreatinet uppe, men tror du att du skulle se någon märkbar skillnad för att du skippade bcaa/omega-3/vitaminer när du umgås med henne?

Förstår inte riktigt vad du menar med för stor tro på kosten? Självklart ligger mycket av träningen i kosten,alla små ting räknas och spelar roll i helheten,allt fyller en funktion.

Jag har antagligen en skev syn tydlige , men träningen går jag all in för,fast en glad amatör utan några planer för tävling,det intresserar mig inte.

shadowfire
2014-01-07, 01:13
Mycket med träningen är som sagt psykiskt,hjärnspöken som sätter igång när man inte fyllt ut kvoten för dagen.
Jag är en glad amatör som inte tänker på tävla eller posera.... men som sagt livstilen har varit där, svårt att ändra på rutiner som man haft en längre tid.

Man får helt enkelt anpassa det så gott de går....jag fick nästan panik när det håvades chips o godis på en vardag :)

Sista förhållandet jag hade var jusg med en tjej som tränade dagligen,kändes inte lättare med all släpande av tillskott men det kändes bättre när jag insåg att hon förstog mig

Jag skulle få svårt att klara av en relation med en tjej som inte brydde sig om sin hälsa alls, som inte tränade eller rörde på sig ett dugg. Däremot om hon tog powerwalks eller pysslade med hästar eller på något vänster var "aktiv" så skulle jag se det som positivt. Att man sedan är aktiv på olika vis på varsitt håll kan jag tycka kvittar, men då lever/brinner jag inte heller för sporten eller evenemanget i sig.

Förståelse och kanske än mer respekt för varandras livsstilar o intressen tror jag är viktigast.

Du beskriver dock ett väldigt nojjigt syndrom som jag i sig skulle kunna tänka mig är destruktivt - om inte för relationen, så gentemot dig själv.

Jazen
2014-01-07, 01:16
Förstår inte riktigt vad du menar med för stor tro på kosten? Självklart ligger mycket av träningen i kosten,alla små ting räknas och spelar roll i helheten,allt fyller en funktion.

Jag har antagligen en skev syn tydlige , men träningen går jag all in för,fast en glad amatör utan några planer för tävling,det intresserar mig inte.

jag har en skev syn med träninge tydligen,men jag tycker det är oerhört många som inte har samma syn till träningen som en själv. Släpp optinojjan,du ska inte tävla så skippa aminosyrorna, du behöver inte den mängden av dittan o dattan :)

Inget illa alls mot nån men det verkar vara många som inte känner igen sig och börjar ge råd om att kosten är överskattad hit o dit och börjar ge genvägar fast det är orelevant till träningen. Tjej problemet är ju ensak som jag själv får anpassa mig efter...

Nu får man säkert mkt skit men så kan det vara.
Citat som "spela rolm om du får i dig 120g protte istället för 150" det känns bara jäkligt ovettigt...

Jazen
2014-01-07, 01:20
Jag skulle få svårt att klara av en relation med en tjej som inte brydde sig om sin hälsa alls, som inte tränade eller rörde på sig ett dugg. Däremot om hon tog powerwalks eller pysslade med hästar eller på något vänster var "aktiv" så skulle jag se det som positivt. Att man sedan är aktiv på olika vis på varsitt håll kan jag tycka kvittar, men då lever/brinner jag inte heller för sporten eller evenemanget i sig.

Förståelse och kanske än mer respekt för varandras livsstilar o intressen tror jag är viktigast.

Du beskriver dock ett väldigt nojjigt syndrom som jag i sig skulle kunna tänka mig är destruktivt - om inte för relationen, så gentemot dig själv.

Tack för svare shadow,mkt av det du skriver kan jag relatera till, och ja i slutändan blir det självdestruktivt och det känns som ett missbruk.

Man tänker bara,fan o förstöra allt man jobbat för, det är de ända som snurrar...nångång måste man hitta balansen,känns inte som jag är där än

*Flash*
2014-01-07, 01:43
Varför blir så många killar så sjukt mesiga och inte vågar säga hur dom vill göra det med kost osv när dom börjar träffa en tjej för?

Har själv varit med om det och då GILLAR jag killar som tränar och är 100 gånger mer seriösa än vad jag är med både kost och träning och tycker dessutom att jag är rätt så anpassningsbar bara jag får veta hur jag nu ska anpassa mig..sedan så vet jag inte om min inställning till kost kanske kan få dom att tro att jag skulle tycka det blir jobbigt om dom är sjukt strikta bara för att jag är lat och äter precis det jag känner för..

Frågar du mig så är det värre med en kille som vill äta specifik mat/kosttillskott, på specifika tider men som istället för att göra det då dom tror att tjejen kommer tycka att det är jobbigt då anpassar sig efter henne och mår psykiskt dåligt över något som kanske just den tjejen inte hade brytt sig om..
Jag tror de flesta skulle föredra en kille som inte mår psykiskt dåligt av att vara med dom...sedan kan jag tycka att sättet du skriver på om det som någon nämnde inte låter helt sunt för din del, du dör faktiskt inte om du får i dig något en timme senare någon gång.
Ibland är det till och med bra att "chocka kroppen" lite på alla möjliga sätt om man vill fortsätta växa har jag hört;)

Minns när jag hade en hyfsat seriös tränings- och matperiod när jag gick i gymnasiet, var det dags för något att äta så drog jag fram keso, proteinpulver och banan eller vad det nu kunde tänkas vara den dagen och satte i mig det under lektionerna..inte en jävel brydde sig vad jag märkte..*slap*

Jazen
2014-01-07, 01:56
Varför blir så många killar så sjukt mesiga och inte vågar säga hur dom vill göra det med kost osv när dom börjar träffa en tjej för?

Har själv varit med om det och då GILLAR jag killar som tränar och är 100 gånger mer seriösa än vad jag är med både kost och träning och tycker dessutom att jag är rätt så anpassningsbar bara jag får veta hur jag nu ska anpassa mig..sedan så vet jag inte om min inställning till kost kanske kan få dom att tro att jag skulle tycka det blir jobbigt om dom är sjukt strikta bara för att jag är lat och äter precis det jag känner för..

Frågar du mig så är det värre med en kille som vill äta specifik mat/kosttillskott, på specifika tider men som istället för att göra det då dom tror att tjejen kommer tycka att det är jobbigt då anpassar sig efter henne och mår psykiskt dåligt över något som kanske just den tjejen inte hade brytt sig om..
Jag tror de flesta skulle föredra en kille som inte mår psykiskt dåligt av att vara med dom...sedan kan jag tycka att sättet du skriver på om det som någon nämnde inte låter helt sunt för din del, du dör faktiskt inte om du får i dig något en timme senare någon gång.
Ibland är det till och med bra att "chocka kroppen" lite på alla möjliga sätt om man vill fortsätta växa har jag hört;)

Minns när jag hade en hyfsat seriös tränings- och matperiod när jag gick i gymnasiet, var det dags för något att äta så drog jag fram keso, proteinpulver och banan eller vad det nu kunde tänkas vara den dagen och satte i mig det under lektionerna..inte en jävel brydde sig vad jag märkte..*slap*

Alltså tiderna spelar ju egentligen ingen roll, som jag skrev tidigare så ska kvoten fyllas under dagen som för många andra :)

Anledningen till att jag är lite "mesig" är väl att man ska tro att hon tycker man är små galen,hon är som sagt inte insatt. För en som inte är insatt ser det nog konstigt ut när man tar massa saker hit o dit under dygnet.

Jag är anpassningsbar bara jag vet hur planerna är.
Hon är tvärtom,äter oregelbundet,skippar måltider ibland etc etc

Tricklew
2014-01-07, 01:59
å ja, instämmer med några föregående talare, men ditt problem är nog egentligen inte hur du ska harmonisera med henne, utan att hantera optinojan i sig. För noja är vad det är. 150g protein är inte ens "bara", det är mer än vad random Thailändare får i sig på en o samma dag någonsin i hela sitt liv. ;)

Beror väll på om hon arbetar främst med händerna eller munnen.

*Flash*
2014-01-07, 02:02
Alltså tiderna spelar ju egentligen ingen roll, som jag skrev tidigare så ska kvoten fyllas under dagen som för många andra :)

Anledningen till att jag är lite "mesig" är väl att man ska tro att hon tycker man är små galen,hon är som sagt inte insatt. För en som inte är insatt ser det nog konstigt ut när man tar massa saker hit o dit under dygnet.

Jag är anpassningsbar bara jag vet hur planerna är.
Hon är tvärtom,äter oregelbundet,skippar måltider ibland etc etc
Sluta fjolla och dra fram det du vill äta när du vill äta då bara?

Om nu tiderna inte spelar någon roll för dig så passa på att få i dig mycket av det du nu ska få i dig när hon väl äter...och tro mig i princip alla människor mår bra av att hålla regelbundna tider när det gäller matintag oavsett om man kör periodisk fasta, äter varannan timme, inte tränar ett skit osv så är jag rätt övertygad om att i majoriteten av alla människors kroppar mår bra av det.
Lär henne om kost, bra mat och sådant..är hon intresserad av dig så borde hon väl kunna intressera sig lite för det du brinner för också. Eller så skiter du i att försöka lära henne och om hon undrar varför du äter det du gör så får du väl förklara då.

Eller varför inte fråga henne om hon tycker det är jobbigt?

Jazen
2014-01-07, 02:08
Sluta fjolla och dra fram det du vill äta när du vill äta då bara?

Om nu tiderna inte spelar någon roll för dig så passa på att få i dig mycket av det du nu ska få i dig när hon väl äter...och tro mig i princip alla människor mår bra av att hålla regelbundna tider när det gäller matintag oavsett om man kör periodisk fasta, äter varannan timme, inte tränar ett skit osv så är jag rätt övertygad om att i majoriteten av alla människors kroppar mår bra av det.
Lär henne om kost, bra mat och sådant..är hon intresserad av dig så borde hon väl kunna intressera sig lite för det du brinner för också. Eller så skiter du i att försöka lära henne och om hon undrar varför du äter det du gör så får du väl förklara då.

Eller varför inte fråga henne om hon tycker det är jobbigt?

Har gjort det hittils, jag får bara för mig saker. Men som du säger så ifall hon gillar mig såpass bör detta inte va några problem....ett tag då ^^

skivståång
2014-01-07, 02:28
Har gjort det hittils, jag får bara för mig saker. Men som du säger så ifall hon gillar mig såpass bör detta inte va några problem....ett tag då ^^

DUDE, du ber i princip om tillåtelse o vara en man. Träna o ät som du vill ffs, har hon ens kommenterat ditt intresse för träning?

Bailah
2014-01-07, 02:35
När jag träffade min flickvän första gångerna (när det började bli seriöst) så sa jag till henne att jag tränar x gånger i veckan och kommer göra det framöver. Och hur viktigt det är för mig. Hon ångrar nog lite att hon gått med på det nu tre år senare. Men hon vet att dyker det upp något viktigt så är jag ju självklar med henne istället för träning men det har väl hänt en tio gånger Max på 3 år snart.

Sen att optinojja är bara drygt för dig själv. Gjorde det mycket innan nu gör jag det väldigt enkelt för mig. Jag ser till att få i mig rätt mängd protein den blir det mer kalorier än vad jag beräknat så rör jag på mig lite extra den dagen.

Få i sig protein utan att se ut som en jonkare är rätt lätt ändå, tryck lite kvarg så är du good.
Du kommer må mycket bättre när du släppt det skulle jag tro. Om det är en bra tjej du har nu och skulle sabba det för något så dumt så kommer du ångra dig kraftigt sen.

BobaFett
2014-01-07, 02:39

Är nämnligen så att jag varit singel i ca 1.5år. Började träffa en tjej för 3v sen och jag tror det blir mer o mer seriös, vi har varit med varandra hela tiden känns det som, vi båda gillar varandra oerhört mycket och det känns helt rätt.

Nu till mitt problem....vi har lite olika livstilar, hon tränar noll...hon går powerwalks och thats it, hon kan inget om träning, är inte intresserad etc etc , förstår inte hur hon har den figuren hon har utan träning.

Men problemet är att jag tränar 6dagar i veckan och varjedag planerar jag både mat och kostillskott, allt känns så stressande när man sover över där och ska jobba dagen efter, har med en väska fullproppat med massa protein,eaa,bcaa,malto,vitaminer,omega3,kreatin,äg g ....hon måste tro jag är fullständigt galen....hur får folk detta att gå ihop när man inte bor ihop, hon bor i sollentuna och jag i årsta så det är en liten bit ifrån varandra...man vill ju inte skrämma bort henne för nå sånt....är det bara bita i det sura äpplet, skära ner på tillskott o träning? Samtidigt som jag vill spendera varje minut med henne så blir jag tokig när man inte kan planera som man gör när man är själv.

ibland känns det som man ska ha en tjej med samma intressen eller bara vara singel ....

Kreatin, Protein och skippa resten. Det är skräp ändå.

Duran
2014-01-07, 05:56
Fråga dig varför det är så himla viktigt att vara opti. Visst, man vill få resultat, har man lagt in jobbet på gymmet så vill man skörda så mycket frukter av det som möjligt osv. Men muskler är trots allt inte det enda här i livet och prioriterar du det över allt annat, ja då kommer du att missa en hel del som gör livet värt att leva. Jag har både haft ätstörningar av bantningsvarianten och optinoja och det är verkligen svårt att släppa taget men när jag ser tillbaka på hur jag har levt så känns det rätt tragiskt. Jag mår mycket bättre nu när jag äter mer avslappnat och nej det kanske inte är megaoptimalt för musklerna men jag tror att det är det för livet som helhet.

nissepelle
2014-01-07, 07:15
Det kan nog komma något positivt ur det här ändå. Mitt råd är att du lägger av med ett av dina larviga kosttillskott varje vecka. Efter typ 20 veckor lär du ju vara fri, och mycket mer harmonisk som slipper oroa dig över hur du ska få i dig dina svindyra skitpiller. Behåll proteintillskottet och eventuellt kreatinet om du har separationsproblem som en 2 åring som ska lämnas på dagis.

WHITEFOLKS
2014-01-07, 07:45
Om du tar 2 shakes om dagen varav en efter träning med kreatin så är det bara ta det lugnt resten av tiden.

Scratch89
2014-01-07, 07:46

EAA och BCAA har väl såhär ett par år efter hypen inte visat sig ge något speciellt resultat?
Malto är ju bara flytande potatismjöl, hade varit betydligt mer opti om du lade det på något vettigare. Vitaminer och omega 3 får du i dig i bra mängder ändå, om du äter vettigt (särskilt om du äter ägg!). Man har dessutom sett att för mycket omega 3 är skadligt.

Som många andra säger är det väl egentligen bara proteinpulver och kreatin som är vettiga tillskott, om du ens behöver något.

Du verkar, som andra som är rätt så nya inom träningen, fokusera för mycket på maten. Det är träningen, och framför allt regelbundenheten i träningen, som ger resultaten på sikt. Du verkar också motarbeta dig själv en hel del; du är restriktiv med "onyttig" mat, typ chips och godis, men häller i dig maltodextrin? Du har svårt att gå upp i vikt (säger vi, det kanske du inte har) men äter kalorisnålt. Du får se över dina mål och anpassa träning och mat därefter.

Dessutom har man väl inte direkt sett några skillnader mellan 1,8 gram protein/kg kroppsvikt/dag och högre än så, vad jag vet. Så 150 gram protein om dagen räcker gott och väl.

Zorban
2014-01-07, 09:26
Självklart ligger mycket av träningen i kosten,alla små ting räknas och spelar roll i helheten,allt fyller en funktion.

Hur vet du det, att varenda liten optimering du gör av kosten/tillskott kommer summeras ihop till ett stort märkbart resultat? Är du säker på att, om vi bortser från proteinmängd/kreatin/kalorier och i allmänhet bra mat, så kommer du få en märkbar skillnad med alla extra tillskott, i längden?

Bubblan84
2014-01-07, 09:40
Inte fan behöver man 300 g protein per dygn för att göra gains. Knappast ens 200 g, även om du väger 120 kg lean.

rooz
2014-01-07, 09:46
Inte fan behöver man 300 g protein per dygn för att göra gains. Knappast ens 200 g, även om du väger 120 kg lean.

Har du vägt 120kg lean?

Jag förstår inte vad problemet är. Can't put a price on gainz.

Dreas
2014-01-07, 09:55

ibland känns det som man ska ha en tjej med samma intressen eller bara vara singel ....Ät mer mat, ta med lite vassle bara? Varför ska du ha med så mycket olika saker?

Vad tror du att tillskotten tillför som inte maten kan?

Träna, kan du inte göra det i närheten av där hon bor?

Menigar
2014-01-07, 10:16
Som många andra säger så verkar du ha ett väldigt låst synsätt på din träning och kost. Panik av att det äts godis och chips på en vardag? Varför måste du också äta?

I övrigt verkar du vara fast i opti-kolo 2003 typ. Om du tränat 6pass i veckan med allehanda pulver i 1,5år så kanske det ändå vore kul att prova riktig mat och 531 ett tag?

Elgreco
2014-01-07, 14:33
Tycker du det är tufft o få ihop träningen pga. en brud. Vänta då tills du får barn. Allting handlar bara om att kompromissa. Finns 24 timmar på ett dygn. Man jobbar och sover x antal timmar. Sov ngn timme mindre o träna. Allt handlar om rutin, när du väl får in dina rutiner så kommer det inte kännas tufft eller jobbigt. Men känns alltid jobbigt i början innan man brytit sina gamla och lagt in nya. Behöver ju inte alltid vara en tjej eller något dylikt, kan räcka med ett nytt jobb eller nya arbetstider.

mangemani
2014-01-07, 14:56
träning är inte det livet går ut på, träning ska/bör vara en rolig sak på sidan om allt annat i livet.
så har du nu hittat en trevlig tjej som nu allt verkar klicka med, så är det iaf i mina ögon helt vansinnigt att fortsätta att prioritera träningen först.
det händer ingenting negativt om du drar ned några dagar på träningen, slutar att optinoja och slutar att trycka i dig en del utav det du nu trycker i dig, du får resultat om du spenderar mycket tid med din tjej och tränar nån dag mindre.

AronP
2014-01-07, 15:08
Jorden kommer inte gå under bara för att du inte får i sig allt. Är vanlig mat så kommer du långt.

Annars brukar lösningen vara - Kommunikation. Prata med donnan om hur du lever sitt liv, du får säkert ställa en burk eller två hos henne om det är viktigt för dig. Vitaminer är inte så bökigt att släpa med.

Fordon
2014-01-07, 19:17

Heregud, dumpa direkt. Hur kan du offra ens en sekund av optiträningen framför drömtjejen?

Jazen
2014-01-07, 21:13
Många bra svar till en förvirrad karl, har faktiskt granskat mig själv lite med träning o kost, jag har fått mig en rejäl funderare,förhoppningsvis för det goda

shadowfire
2014-01-07, 21:19

Fy dig o välkommen tillbaka till kolo :P

shadowfire
2014-01-07, 21:22

Tråd låst.