Visa fullständig version : Hyra in sig på gym som PT
callebolund
2014-01-06, 19:30
Hej.
Vet att det finns x-antal trådar redan. Men kör endå.
Jag jobbar som PT ( är utbildad, har enskild firma och har en hyfsad deal med ett gym ).
Jag bor i en mellanstor stad i norra Sverige - där det för övrigt är hårt att försörja sig som PT.
Nu har gymmet kommit med ett förslag - jag får hyra in mig där, vilket innebär att jag betalar en fast månadskostnad på 4000kr. Jag får tillgång till hela gymmet samt ett helt eget kontor i gymmet.
Vad tycker ni? Är det värt pengen? Obs - detta är då inte Stockholm, då hade det inte varit någon fråga om saken..
PureWhey
2014-01-06, 19:32
Beror såklart på omständigheterna?
Skickat ifrån böjracket
Paperbasket
2014-01-06, 19:35
Du får tänka att i kostnaden ingår alltså hyra för "lokal" där du kan träffa dina klienter.
Om det är värt pengen beror ju på hur mycket du tjänar på att hyra in dig på gymmet.
callebolund
2014-01-06, 19:37
Rent generellt tänker jag - vad eran åsikt är. Ser det såklart som en möjlighet att få in mer.
Thornblom
2014-01-06, 19:40
Har du kontorslokal eller något som du hyr nu? Eller andra utgifter som du istället bakar in i dessa 4000:- ifall du hoppar på dealen?
Har detta gym egna PT:s också?
Kanske något av de viktigaste aspekterna: Är gymmet välbesökt? Om inte kan du lika gärna ha kvar din nuvarande setup, och leta kunder själv? Eftersom du redan har något typ av deal med gymmet.
EDIT: Om det inte är allt för taskig deal ekonomiskt tror jag att det är rätt steg att gå för att etablera sig som PT.
m-sundsvall
2014-01-06, 20:00
Som redan sagts, det hänger ju på vad du har för kostnader med nuvarande kontor och vilken deal du har med gymmet vad gäller tider osv.
Jag tror nog det kan generera lite mer jobb, kanske inte så mycket pt jobb då jag Tror att de som vill ha en pt bestämt det innan och hört sig för. Men har du kontor och är på plats kan det nog vara många som ramlar in och vill göra en mätning?
Men å andra sidan, har du kontor och det är lättsamt för en nyfiken att sticka in huvudet och så kommer ni i samspråk och vips så har du en ny kund...
Villkoren är ju också lite viktiga, är det så du binder dig att göra all ditt pt'ande där så kanske du kan tappa kunder som är fast bestämd att köra på "sitt" gym.
Sen är det ju lite som så "tid är pengar" har du kontor på gymmet blir det kanske lite enklare att planera dagarna? :)
R Scarpa27
2014-01-06, 20:08
bra pris ffs billigt som attan.
gym plus kontor för 4k eju kanonbra pris.
har ju både ditt företag plus tillggång till gym på samma ställe och endast 4k i hyra.
Scratch89
2014-01-06, 20:36
Du måste ju säga vad du har för nuvarande deal, annars är det svårt att jämföra.
tossefar
2014-01-07, 00:06
4000/mån låter ju otroligt billigt för kontor OCH arbetsplats.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.