Visa fullständig version : Tråden om Skådisar innan dom blev stora\kända
Jockefarmer
2014-01-04, 18:40
Tänkte att vi här kunde posta gamla roliga videoklipp och liknande på skådisar innan dom "Slog igenom". Jag kan börja med några för att få fart på tråden.
Såg precis Donnie Darko, prod år 2001.
Ingen mindre än Seth Rogen (Pineapple Express) medverkade i den rullen, som en "biffig badass" dessutom :)
S7Rh5QS8pEk
Fick även påpekat av min brorsa att det finns ett klipp på skådisen Bradley Cooper (Hangover) när han sitter i publiken i "Inside the actors studio".
Klippet nedan kan man se han ställa frågor till bl.a Robert de niro, en av hans förebilder. Som han sedan fick spela med\mot i filmen Limitless.
4EH-7MDPAwo
shut teh face
2014-01-04, 18:43
Johnny Depp innan han blev känd, i Ninth Gate. :)
UaKkbgtlmZQ
Tror inte han var så känd innan iaf, kom väl först med POTC filmerna.
Gillar filmen mycket, fastän den är B, och Johnny.
UaKkbgtlmZQ
Eh? Johnny Depp har väl varit på tapeten sedan Gilbert Grape/Edward Scissorhand/Donnie Brasco?
Det var väl egentligen 1993-94 med Ed Wood som han fick nomineringar, vilket gjorde att det tog av..? 1999 kom Ninth Gate..
Jockefoten
2014-01-04, 18:47
Tänkte att vi här kunde posta gamla roliga videoklipp och liknande på skådisar innan dom "Slog igenom". Jag kan börja med några för att få fart på tråden.
Såg precis Donnie Darko, prod år 2001.
Ingen mindre än Seth Rogen (Pineapple Express) medverkade i den rullen, som en "biffig badass" dessutom :)
[T]S7Rh5QS8pEk[/YT]
Fick även påpekat av min brorsa att det finns ett klipp på skådisen Bradley Cooper (Hangover) när han sitter i publiken i "Inside the actors studio".
Klippet nedan kan man se han ställa frågor till bl.a Robert de niro, en av hans förebilder. Som han sedan fick spela med\mot i filmen Limitless.
[T]4EH-7MDPAwo[/YT]
Seth Rogen slog igenom i Freeks and Geeks före han medverkade i Donnie Darko.
Pudzianovski
2014-01-04, 18:51
Eh? Johnny Depp har väl varit på tapeten sedan Gilbert Grape/Edward Scissorhand/Donnie Brasco?
Det var väl egentligen 1993-94 med Ed Wood som han fick nomineringar, vilket gjorde att det tog av..? 1999 kom Ninth Gate..
Ja, verkligen. Han var känd långt innan Ninth Gate som sagt.
Han slog väl igenom med 21 Jump Street som började i slutet av 80-talet som en annan följde stenhårt när det begav sig.
Jockefarmer
2014-01-04, 19:07
Känd för den stora publiken var inte Seth rogen efter Freaks and geeks. Det blev han efter han pumpade ut filmer som Superbad, pineapple express osv. Rollen han fick i Donnie Darko, får man inte efter man har "Slått igenom" :)
Tricklew
2014-01-04, 19:10
kzgB783lUFg
Jockefarmer
2014-01-04, 19:14
kzgB783lUFg
Haha , Långlivad framgångsrik karriär han fått!
Jockefarmer
2014-01-04, 19:17
Någon som minns filmen Virtuosity? Med denzel. Den lilla flickan i filmen är ingen mindre än Kaley Cuoco , eller Penny! från The big bang theory :)
FYcrFQ5boyA
PureWhey
2014-01-04, 20:24
Donnie Darko är f.ö. ruggigt bra film imo.
panzerpig
2014-01-04, 22:06
kzgB783lUFg
Tänkte precis äga dig och säga att Bale var med i solens rike innan det, men bägge filmerna är tydligen från 1987.. (solens rike är dock 100 ggr bättre).
D Andersson
2014-01-05, 09:53
I de upplysta tider vi lever i kan jag inte betrakta detta som något annat än ett skämt. Det tar inte 30 sekunder att gå in på imdb och konstatera att om man ska hänvisa till filmer han medverkade i innan han var känd får man gå tillbaka till Terror på Elm street och möjligen Plutonen, d.v.s. iaf 15 år tidigare.
Slartibartfast
2014-01-05, 10:29
I de upplysta tider vi lever i kan jag inte betrakta detta som något annat än ett skämt. Det tar inte 30 sekunder att gå in på imdb och konstatera att om man ska hänvisa till filmer han medverkade i innan han var känd får man gå tillbaka till Terror på Elm street och möjligen Plutonen, d.v.s. iaf 15 år tidigare.
+1 wtf.
:D Johnny Depp har ju typ varit bland top5 största skådisarna sedan Edward Scissorhands 1990
Såg "Mars Attacks!" nyligen och noterade först nu att Jack Black är med där i en liten roll, i början av filmen. Blev nyfiken nu om det var hans tidigaste roll men så var icke fallet. Men jag hade inte heller något minne av att han är med i denna gamla klassikern:
dSysjeUcO14
:d
Tom Hardy way back when, i Band of Brothers. Finns någon sexscen han är med i också men jag kan inte hitta den på tuuubn.
VzuaW8GD3X8
Såg "Mars Attacks!" nyligen och noterade först nu att Jack Black är med där i en liten roll, i början av filmen. Blev nyfiken nu om det var hans tidigaste roll men så var icke fallet. Men jag hade inte heller något minne av att han är med i denna gamla klassikern:
Han är med i Airborne från -93 också. Jag älskade den filmen när jag var 8 och ville bli lika bra på inlines som snubben i filmen.
Mz2CMDCD3WQ
Han är med i Airborne från -93 också. Jag älskade den filmen när jag var 8 och ville bli lika bra på inlines som snubben i filmen.
Läste det. Men har inte sett den så jag höll käften. :em:
Jockefarmer
2014-01-05, 12:08
Ni har säkert redan uppmärksammat det redan men i trailern till Airborne kunde man även skönja Seth Greens unga nuna :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.