handdator

Visa fullständig version : Klämma finnar vid näsan = farligt?

skivståång
2014-01-03, 20:28
Tja kolo,

Nu under julen var farmor o farfar här o farmor sa nått om att man inte ska klämma finnar som sitter vid näsan, för de kan gå upp i hjärnan (eller vad hon nu sa kommer ej ihåg exakt.)

Någon som vet vad hon kan ha menat, myt från förr i tiden kanske?

=)

4623
2014-01-03, 20:31
Din farmor har levt mycket länge och har förmodligen rätt!

Jens.Andersson
2014-01-03, 20:32
Nej det är sant. Sväljer du tuggummi så sitter de kvar i magen i 7 år och tittar du i kors så kan ögonen fastna.

r1kkie
2014-01-03, 20:37
Nej det är sant. Sväljer du tuggummi så sitter de kvar i magen i 7 år och tittar du i kors så kan ögonen fastna.

Om man badar efter man ätit från man kramp.

MasterChief
2014-01-03, 20:38
Här kan du läsa mer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Danger_triangle_of_the_face

Jens.Andersson
Om man badar efter man ätit från man kramp.

Du kan avgöra hur mycket någon runkar genom att titta på hans underarms muskulatur.

King Grub
Området kring kan bli mer infekterat, och just där är det lätt att infektionen sprider sig, och ja, i värsta fall är det farligt.

Captainwide
2014-01-03, 20:41
Området kring kan bli mer infekterat, och just där är det lätt att infektionen sprider sig, och ja, i värsta fall är det farligt.

Alltså Grub.. Hur har du svar på precis allt?! :confused:

King Grub
2014-01-03, 20:48
Det där är väl något som t o m farmor vet?

Jens.Andersson
2014-01-03, 20:48
Hahaha :D

Captainwide
2014-01-03, 20:50
Det där är väl något som t o m farmor vet?

Ja men du kan ju allt från ena sidan av universum till den andra och allt där emellan. (Himmel och jord exemplet räckte inte ens till). :confused:

MasterChief
2014-01-03, 20:53
Nu svarade jag ju först genom att länka in relevant info men grubben får all cred. *grr*

Captainwide
2014-01-03, 21:01
Nu svarade jag ju först genom att länka in relevant info men grubben får all cred. *grr*

Äh håll dig till ditt, du når aldrig hans nivå. :naughty:

MasterChief
2014-01-03, 21:09
Äh håll dig till ditt, du når aldrig hans nivå. :naughty:

Han kommer inte ligga med dig oavsett hur mycket du putsar hans perineum.

Captainwide
2014-01-03, 21:10
Du söker bara groupies din wannabe. *grr27*

Fatalist
2014-01-03, 21:11
Överlag ska du inte alls klämma finnar. Du förstör din kropp med mening, öppnar upp för infektioner och orsakar inflammation genom att klämma sönder din egen vävnad.

Ponde
2014-01-03, 21:24
Överlag ska du inte alls klämma finnar. Du förstör din kropp med mening, öppnar upp för infektioner och orsakar inflammation genom att klämma sönder din egen vävnad.
Eh, när du väl klämt hål i dem så går ju rengöringsmedlet lättare in i porerna och rengör? (förutsatt att man tvättar sig direkt efter tryckandet)

Chrillee
2014-01-03, 21:25
Gäller detsamma för pormaskar? Jag har klämt länge och gör det ofta. Men kanske är just finnar som lättare blir infekterade.

snelhest
2014-01-03, 21:32
Gäller detsamma för pormaskar? Jag har klämt länge och gör det ofta. Men kanske är just finnar som lättare blir infekterade.

Det där vita man klämmer ut är var = infektion. Varför tror du acne behandlas effektivt med antibiotika? Det man är rädd för är mer virulenta infektioner som ex stafylococcus areus.

Tjuckot
2014-01-03, 21:35

Men det kan vara jävligt tillfredställande, det är en viktig aspekt.

Fatalist
2014-01-03, 21:55
Eh, när du väl klämt hål i dem så går ju rengöringsmedlet lättare in i porerna och rengör? (förutsatt att man tvättar sig direkt efter tryckandet)

När du väl klämt hål på dem så räcker det med att en enda bakterie från den omkringliggande huden tar sig in genom att du pillar lite med fingret för att du ska ha en infektion. Huden är full av bakterier, som är ofarliga så länge de inte kommer in i kroppen. Det är bland annat det huden är till för: skydd.

Visst, det är kanske gött att klämma. Men jag hade undvikt det.

Herr Oberst
2014-01-03, 22:02
Min första finne jag någonsin fick satt i det farliga området. Jag var 7-8 år och satt på en hockeymatch när jag inte kunde hålla mig längre, det trots att min mamma timmen innan berättat precis hur farligt det är att klämma när den satt där den satt.
Självklart klämde jag lite för hårt och blev lite blå runtom finnen. När jag såg mig i spegeln på toaletten under periodvilan så visste jag att nu kommer jag dö. Vågade inte ens berätta för pappa som var med mig för jag visste hur ledsen han skulle bli nu när jag var döende. Jävla ångest jag hade. Men jag lever faktiskt fortfarande, trots att det gått 25 år sen dess

The_RobRoy
2014-01-04, 14:56
Jag har klämt finnar på näsan varje månad i cirka 15 års tid.. ..kanske dags att sluta..