Visa fullständig version : Mellandagsrea -13
PureWhey
2013-12-24, 21:09
Vad ska ni köpa?
Ska försöka leta upp en billig SSD-hdd, posta gärna om ni ser någon.
Fyll gärna på med goa länkar med extra bra fynd.
R Scarpa27
2013-12-24, 21:16
vettefan köper det jag behöver för stunden och inväntar inga reor.
rea=smart marknadsföring. REa , jubileum, fylla år kalas, kampanj året om i butiker.... suck...
men kan man fynda något man är ute efter e det ju kanon isf.
kolla runt lite på dustin, inet, cdon, komplett osv =)
framtidalegend
2013-12-24, 21:17
Fick ett presentkort på budo fitness så kanske protein eller någon gripper
En jeansskjorta och vinterjacka hoppas jag på.
Svårt att göra klipp på mellandagsrean, både med tanke på att priserna oftast inte är särskilt mycket bättre än vid specialerbjudanden någon annan gång under året och att man numera har väldigt specifika krav på vad man köper.
Det är sällan man tar en prisvärd, bra produkt och sänker priset på den. Istället handlar det oftast om mediokra prylar med en ganska låg prissättning som man sänker lite till. I bästa fall slutar det med att man får överväga att köpa en medioker produkt till ett så pass lågt pris att den faktiskt är prisvärd.
Jag köpte mig ett par klätterskor på en rea online igår.
Det blir troligtvis mitt enda köp.
Vad ska ni köpa?
Bruna chelseaboots (Timberland Earthkeeper anti-fatigue möjligtvis), 2 par svart-mörkblåa jeans som smalnar av efter knäet, 2-3 par skjortor.
Behöver ny kostym, skor och rock till nyår. Får se om jag orkar ge mig ut. Kostym bör jag hitta, skor kan dock bli problem. Någon som vet var de har schyssta oxfords i Skåne?
mattisjamtback
2013-12-24, 23:00
Jeans är ett måste, ALLA mina har spruckit i grenen..
Skulle det va bra rea på lyftarskor kanske jag slår till, eller andra träningssaker.
Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Media Markt har en TV från Sony för 12990 som jag är sugen på. Har vunnit något sorts pris för bästa TV i Europa 2013 och billigaste på Prisjakt ligger på 19990kr. Verkar vara ett helt okej.
När har en butik inte rea liksom?
Börjar bli trött på detta, så ingen mellandagsrea för min del.
Inge Enveten
2013-12-24, 23:53
Behöver ny kostym, skor och rock till nyår. Får se om jag orkar ge mig ut. Kostym bör jag hitta, skor kan dock bli problem. Någon som vet var de har schyssta oxfords i Skåne?
Skomakaren Rolf Hansson, gågatan i Malmö.
Skomakaren Rolf Hansson, gågatan i Malmö.
Tackar, fler tips mottages gärna.
En skinnjacka som inte är alltför tjock och stor nog att ha lite kraftigare tröja under. Tror Nudie hade en som inte såg så märkvärdig ut i övrigt men satt riktigt bra på mig. Sen är jag sugen på en stickad tröja från Nikolaj d' Etoiles och någon random grå kavaj i lite kraftigare tyg.
Ny dator måste jag ha oavsett om det är rea eller ej, men man kan ju hoppas att man får den lite billigare i alla fall.
Behöver en ny skjorta iaf, har vuxit ur alla utom en och den slog det mig efter någon vecka att den ser nästan ut som McDonald'spersonalens kläder.
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Media Markt har en TV från Sony för 12990 som jag är sugen på. Har vunnit något sorts pris för bästa TV i Europa 2013 och billigaste på Prisjakt ligger på 19990kr. Verkar vara ett helt okej.
bli inte förvånad om den helt plötsligt försvinner från sortimentet när rean börjar.
hahavaffan
2013-12-25, 00:40
Media Markt har en TV från Sony för 12990 som jag är sugen på. Har vunnit något sorts pris för bästa TV i Europa 2013 och billigaste på Prisjakt ligger på 19990kr. Verkar vara ett helt okej.Baserat på priset och betyget så låter det som 55W905, och den är en ruskigt bra LCD-LED. Lyckas du få den för 13K är det cpskadat bra.
blir en ipad 2a från lämplig webshop
Behöver en ny marinblå suit. Fast det är upp o nedvända världen när Dressman numera tar mer för sina ordinariekostymer än MQ. Är inte de ännu mer onesize-fits-all än kappahl t.o.m?
Andra förslag mottages tacksamt! (Är dock varken målgrupp eller har möjlighet att åka om NK säljer sina Armanis 10% billigare. Ett ordinariepris på 3000 duger gott åt mig).
Tänkte köpa en laptop för 5-6k eller max 8k som klarar CS:GO utan lagg, om detta finns.. Tips mottages väldigt gärna! =)
Vad ska ni köpa?
Här har du din SSD, inte särskilt snabb skrivhastighet, men det spelar ingen större roll om du använder den på ett normalt sätt.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/crucial-m500240gb/187147.7072/
Andy.da.wohoo
2013-12-25, 01:42
bli inte förvånad om den helt plötsligt försvinner från sortimentet när rean börjar.
Får det gå till så?
Folk köper på tok för mycket skit de ändå inte behöver men jag är lite på jakt efter en ny mobil då den jag har börjar säcka ihop.
kimozabe
2013-12-25, 02:51
Folk köper på tok för mycket skit de ändå inte behöver men jag är lite på jakt efter en ny mobil då den jag har börjar säcka ihop.
Nexus 5 från cyberphoto.se ange rabattkod Nexus3690 så får du den för 3690:-.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
R Scarpa27
2013-12-25, 06:59
Tänkte köpa en laptop för 5-6k eller max 8k som klarar CS:GO utan lagg, om detta finns.. Tips mottages väldigt gärna! =)
gå mycket på grafikkort och kolla inte blint på i3 i5 i7 osv kolla även mhz på processorn
DJJOHANSSON
2013-12-25, 07:53
Någon får gärna skicka pm ifall dom hittar billigt ps3. 500g.
Har sett en gta5 bundle på webhallen för 1995kr och en last of us/gran turismo 6 bundle på el giganto för 2295 vilket är väldigt billigt ifall man är ute efter dom spelen.
Synd att dom inte sänker priset på konsolen till 1600kr istället för o skicka med två spel.
Baserat på priset och betyget så låter det som 55W905, och den är en ruskigt bra LCD-LED. Lyckas du få den för 13K är det cpskadat bra.Det stämmer. Kul att höra. :D Velar mellan den, Samsung UE55F6645 för 11111kr, LG 55LA641V för 8990kr eller LG 55LA640V för 9990kr. Vad är egentligen bästa köpet?
Jag är sämst på TV-apparatur och vet egentligen bara att jag vill ha 55"+ med wifi, smart-TV och minst 3 HDMI-ingångar. - vilket varenda modern TV har.
TV-gurus! Unite n assist.
kimozabe
2013-12-25, 12:28
Det stämmer. Kul att höra. :D Velar mellan den, Samsung UE55F6645 för 11111kr, LG 55LA641V för 8990kr eller LG 55LA640V för 9990kr. Vad är egentligen bästa köpet?
Jag är sämst på TV-apparatur och vet egentligen bara att jag vill ha 55"+, wifi, smart-TV och minst 3 HDMI-ingångar.
Konstaterat att det står mellan Sony 55W905 12990:- och Samsung UE55F8005 för en bekant. Båda top of the line 2013 och rejält prissänkta.
Tror mediamarkts 12990 är för bra för att vara sant men är ändå värd 14990 om man kan få den för det. Samsungen ligger på 14990. I ena handen har du snäppet bättre bild och i andra bättre smart TV innehåll/funktioner
blaaargh
2013-12-25, 12:32
Är på jakt efter en ny router, har än så länge inte hittat något intressant, verkar som det mesta av rean är förpassat till kläder :D
Konstaterat att det står mellan Sony 55W905 12990:- och Samsung UE55F8005 för en bekant. Båda top of the line 2013 och rejält prissänkta.
Tror mediamarkts 12990 är för bra för att vara sant men är ändå värd 14990 om man kan få den för det. Samsungen ligger på 14990. I ena handen har du snäppet bättre bild och i andra bättre smart TV innehåll/funktioner
Sent from my Nexus 4 using TapatalkDet där med just smart TV-delen har jag funderat på mycket, är det stora skillnader från märke till märke? Bara kollat på Samsungs och ... tror det var Philips. Samsungs var ju mil bättre. Jag lär använda det mycket så ett bra gränssnitt är ju att föredra.
kimozabe
2013-12-25, 12:37
Det där med just smart TV-delen har jag funderat på mycket, är det stora skillnader från märke till märke? Bara kollat på Samsungs och ... tror det var Philips. Samsungs var ju mil bättre. Jag lär använda det mycket så ett bra gränssnitt är ju att föredra.
Samsung var inte först men har legat i framkant när det gäller smart TV. Man slipper en mediaspelare eller liknande om smart TV funktionerna täcker ens behov. Guit i f8000 serien skall vara snabbt. Bra fjärris och samsung prylar snackar bra med varandra om du kör Smartphone eller tablet från samsung. Skall du köra egen mediaspelare hade jag satsat på bildkvalle och tittat på Panasonics 2013 plasma serie eller Sonys 2013 top of the line led.
Dum fråga kanske, men vad finns det för funktioner som faktiskt är användbara på en "smart-tv"? Jag har svårt att tänka mig någon funktion som jag saknar på min "dumb-tv" som skulle slå högre än bättre bildkvalité.
Edit: Då vet jag. :)
kimozabe
2013-12-25, 12:39
Dum fråga kanske, men vad finns det för funktioner som faktiskt är användbara på en "smart-tv"? Jag har svårt att tänka mig någon funktion som jag saknar på min "dumb-tv" som skulle slå högre än bättre bildkvalité.
Netflix, HBO Nordic, viaplay, enkelheten att koppla ihop övrig hårdvara i hemmet med TV osv.
Nexus 5 från cyberphoto.se ange rabattkod Nexus3690 så får du den för 3690:-.
Ja, eller
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/lg-g2windowflipcover/198477.7986/
?
Thornblom
2013-12-25, 12:50
Ja, eller
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/lg-g2windowflipcover/198477.7986/
?
Ren Android flyter mycket bättre än de andras bloatade versioner. Inget snack... :)
Samsung var inte först men har legat i framkant när det gäller smart TV. Man slipper en mediaspelare eller liknande om smart TV funktionerna täcker ens behov. Guit i f8000 serien skall vara snabbt. Bra fjärris och samsung prylar snackar bra med varandra om du kör Smartphone eller tablet från samsung. Skall du köra egen mediaspelare hade jag satsat på bildkvalle och tittat på Panasonics 2013 plasma serie eller Sonys 2013 top of the line led.Hittade nu Spotifys hårdvarustöd och de har inget avtal med Sony, då dalar intresset för den TV:n en del. Samsung, LG och Philips är de som fixar Spotify via smart-TV.
Lutar mer och mer mot Samsung faktiskt, gillar deras gränssnitt. Även om Sonyn som både Media Markt och Elgiganten sänkt ordentligt i pris lockar.
gå mycket på grafikkort och kolla inte blint på i3 i5 i7 osv kolla även mhz på processorn
Är denna för klen? http://www.komplett.se/asus-k551lb-156-hd/800198#!tab:extra
Vad skulle jag få betala för en stationär med mina krav?
PureWhey
2013-12-25, 14:04
Här har du din SSD, inte särskilt snabb skrivhastighet, men det spelar ingen större roll om du använder den på ett normalt sätt.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/crucial-m500240gb/187147.7072/
Wunderbar! Tack :) Har redan en snabbare med mitt OS på, behöver en till för denna stackarn är full, och vill inte gå tillbaka till de gamla rackarna.
Ska nog köpa en bil, men det är inte pga att det är rea utan för att folk är allmänt fattiga nu innan januarilönen.
hahavaffan
2013-12-25, 14:16
Hittade nu Spotifys hårdvarustöd och de har inget avtal med Sony, då dalar intresset för den TV:n en del. Samsung, LG och Philips är de som fixar Spotify via smart-TV.
Lutar mer och mer mot Samsung faktiskt, gillar deras gränssnitt. Även om Sonyn som både Media Markt och Elgiganten sänkt ordentligt i pris lockar.Spotify via TVn? Har du inget bättre sätt att spela upp det än så? Tänk på att du då måste dra igång TVn varje gång det vankas musik isf... jag hade 100ggr hellre gått på bildkvalitet i första hand, och sen ordnat Spotify på annat vis i andra hand. Typ en Airport Express/Apple TV om du kör iPrylar.
Men visst, Sony har sämre smartdel, det är helt klart. Det enda jag skulle kunnat tänka mig att använda av smartdelen i en modern TV är Netflix och dess gelikar, samt kanske kanske kanske möjligheten att spela upp nerladdade filmer från nätverket genom TVns mediaspelare, men det är ändå en funktion som är så otroligt mycket sämre än en mycket simpel extern mediaspelare eller HTPC att jag aldrig någonsin har rekommenderat en TV baserat på det. Sen kan det diskuteras hur mycket bättre bild Sonyn ger kontra Samsungen i den normale användarens hem, men bättre är den iaf.
Lasse Kongo
2013-12-25, 14:31
Jag orkade inte gå upp så tidigt idag, men var bara för ngn månad sedan nära att köpa en w905 för 20papps, var där 3h efter öppning idag, såg killen lasta upp en på en vagn åt ett äckligt gammalt par, det var tyvärr den sista, de hade sålt 40st på 3h.. elgig hade kvar men prismatchade inte, försökte men det gick inte, slutade med att mitt ansikte exploderade till en tomats färg, jävla fittbutik, ska aldrig lägga en dinar där igen.
Är väldigt nöjd med tvn jag har, plasma for life, men ska jag gå över till led är det enbart w905 som är intressant, får vänta lite till så går den snart för 10papps.
Edit; smart tv är inte särskilt smart enligt mig, helt ointresserad av det, kör netflix via ps4 då det stödjer fullhdljud, kör spotify via airplay i förhudstärkaren eller atv, surfar gör jag på paddan, telefonen eller datorn.
Smarttv; sjukt meningslöst, jag vill ha så bra bild som möjligt; w905.
Spotify via TVn? Har du inget bättre sätt att spela upp det än så? Tänk på att du då måste dra igång TVn varje gång det vankas musik isf... jag hade 100ggr hellre gått på bildkvalitet i första hand, och sen ordnat Spotify på annat vis i andra hand. Typ en Airport Express/Apple TV om du kör iPrylar.
Men visst, Sony har sämre smartdel, det är helt klart. Det enda jag skulle kunnat tänka mig att använda av smartdelen i en modern TV är Netflix och dess gelikar, samt kanske kanske kanske möjligheten att spela upp nerladdade filmer från nätverket genom TVns mediaspelare, men det är ändå en funktion som är så otroligt mycket sämre än en mycket simpel extern mediaspelare eller HTPC att jag aldrig någonsin har rekommenderat en TV baserat på det. Sen kan det diskuteras hur mycket bättre bild Sonyn ger kontra Samsungen i den normale användarens hem, men bättre är den iaf.Tack för input! Nja, det är väl framför allt att kunna spela upp film genom mediaspelaren som är det absolut viktigaste i TV:n, vill minimera alla jävla prylar som finns i hemmet. Reeent och fiiiint ska det vara. Där har jag värdelös koll egentligen, skiljer sig den funktionen mycket från märke till märke?
Mjo, är medveten om att den måste vara igång och hela den biten, men det vore ändå fint att ha. :D
Slog till på Midsommargryning för 49kr som epub hos adlibris
https://www.adlibris.com/mondo/e-bok/midsommargryning-9789187135293
Hur vet man om ens laptop har plats för en SSD?
Captainwide
2013-12-25, 20:37
Hoppas på att hitta en sladd så jag kan koppla datorn till tvn samtidigt som jag ska ut och leta kläder och spel imorgon! :D
David Brent
2013-12-25, 20:56
Slog till på Midsommargryning för 49kr som epub hos adlibris
https://www.adlibris.com/mondo/e-bok/midsommargryning-9789187135293
Lite OT, men du kan låna e-böcker på elib gratis om ditt bibliotek är anslutet.
Jockefoten
2013-12-25, 20:57
Hur vet man om ens laptop har plats för en SSD?
Skriv vad den heter här eller i datorhjälpstråden.
Eller om du vill gå den logiska vägen så kan du ju alltid googla din dator +SSD.
jflycore
2013-12-25, 21:00
Köper kläder 1 gång/år och då va det rätt gött med lite skön rea på både http://shelta.se/ och http://www.junkyard.se/Store.aspx :)
BigSpawn
2013-12-25, 21:01
BF4 finns riktigt billigt för nedladdning 199kr, endast idag, tyvärr hade jag redan köpt.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/digital-nedladdning-spel/PCDD34038/battlefield-4-nedladdning
Har spanat på denna tidigare, men nu hade stadium den för 199-. Visste inte att de hade gratis frakt, oh yiss
http://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Large/152607_001.jpg
Skriv vad den heter här eller i datorhjälpstråden.
Eller om du vill gå den logiska vägen så kan du ju alltid googla din dator +SSD.
Googlingen gav mig inte så mycket.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=938341
http://www.maximumpc.com/files/u90693/bw_full.jpg
Det här kan inte sluta bra...
Jockefoten
2013-12-25, 21:10
Googlingen gav mig inte så mycket.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=938341
Verkar ju hyfsat ny, det är inga problem så länge det är en 2.5"-kabinett och satakabel till hårddisken (du ersätter din befintliga med en SSD).
http://www.maximumpc.com/files/u90693/bw_full.jpg
Det här kan inte sluta bra...
Så jävla bra är de. Fick mail om att de hade några billigare nu, blir nog till att köpa om de har kvar imorgon.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Blev sugen på ett par b&w mm-1 också, men det är för jäkla synd att det inte ingår väggfästen. Finns ju några andra småsaker också, men det är nog svårt att hitta bättre för 2,2k.
Så jävla bra är de. Fick mail om att de hade några billigare nu, blir nog till att köpa om de har kvar imorgon.
Dom har blivit lovordade ja, mycket ljud med tanke på hur små dom är. Dock så ingår det inte någon bas, men det behövs inte så länge jag har det i datorrummet(vilket är väldigt litet).
Blev sugen på ett par b&w mm-1 också, men det är för jäkla synd att det inte ingår väggfästen. Finns ju några andra småsaker också, men det är nog svårt att hitta bättre för 2,2k.
Tänkte jag på, i värsta fall får väl tillverka egna väggfästen?
Det blev verkligen ett spontanköp för mig, jag tänkte inte ens på vad jag hade för användning av dom, nu såhär i efterhand inser jag att det var värt ett köp. I dagsläget kör jag med ett par hörlurar till datorn och det är inte särskilt behagligt om man sitter en hel dag framför datorn.
Jag är butikernas drömkund...
Dom har blivit lovordade ja, mycket ljud med tanke på hur små dom är. Dock så ingår det inte någon bas, men det behövs inte så länge jag har det i datorrummet(vilket är väldigt litet).
Tänkte jag på, i värsta fall får väl tillverka egna väggfästen?
Det blev verkligen ett spontanköp för mig, jag tänkte inte ens på vad jag hade för användning av dom, nu såhär i efterhand inser jag att det var värt ett köp. I dagsläget kör jag med ett par hörlurar till datorn och det är inte särskilt behagligt om man sitter en hel dag framför datorn.
Jag är butikernas drömkund...
Jag tänkte ignorera mellandagsrean helt i år, men så dök det där mailet upp och sambon sa köööp, så då blev det så...
Nu vill jag bara ha en bluetooth puck med USB ut som fungerar till dem... Någon som vet?!
Asså jag dör av skratt!!!!
Lär sig aldrig folk, hur många år har det inte gått med samma visa varje gång? 10? eller mer?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18083930.ab
PureWhey
2013-12-26, 23:17
Haha, köper man den för dyrare än innan får man ju skylla sig själv :D
Gömmer mig långt inne i min lägenhet varje gång det är dags för mellandagsrea. Jag uppskattar viljan att spara pengar men jag insåg för länge sedan att det var inte värt att stå ut med all trängsel, hets och dålig attityd.
Lägger hellre de där extra pengarna för att bespara mig det :)
PureWhey
2013-12-26, 23:23
Gömmer mig långt inne i min lägenhet varje gång det är dags för mellandagsrea. Jag uppskattar viljan att spara pengar men jag insåg för länge sedan att det var inte värt att stå ut med all trängsel, hets och dålig attityd.
Därför handlar man på internet :)
Haha, köper man den för dyrare än innan får man ju skylla sig själv :D
Tydligen så går man till pressen å gråter... :smash:
Jag går till gymmet å är nästan ensam för alla andra trängs på rean. :hbang:
Lär sig aldrig folk, hur många år har det inte gått med samma visa varje gång? 10? eller mer?
" Om det inte är en lockvara heter jag Arne, säger Anders som egentligen heter något annat."
:laugh:
Uusgcmak-e0
Värt att tänka på nu i konsumtions-hetsen.
"Om det inte är en lockvara heter jag Arne, säger Anders som egentligen heter något annat."
Bwahahaha! Att folk orkar älga runt bland fysiska butiker när det finns internet. Speciellt de höns som redan spanat in en vara i förtid, och som de vet vill köpa. *slap*
"Om det inte är en lockvara heter jag Arne, säger Anders som egentligen heter något annat."
Bwahahaha! Att folk orkar älga runt bland fysiska butiker när det finns internet. Speciellt de höns som redan spanat in en vara i förtid, och som de vet vill köpa. *slap*
Elektronik går ju bra att köpa på nätet men själv brukar jag inte kunna köpa kläder via nätet, det blir alltid fel storlek (speciellt med skor -.-).
Elektronik går ju bra att köpa på nätet men själv brukar jag inte kunna köpa kläder via nätet, det blir alltid fel storlek (speciellt med skor -.-).
Du har rätt i det du säger, och det var elektronikvaror jag egentligen syftade på. :cool:
Lite OT, men du kan låna e-böcker på elib gratis om ditt bibliotek är anslutet.
Tack, jo jag kollade även där, men hittade inte kortet
PureWhey
2013-12-27, 18:03
Stötte på denna under lite letande :
http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-laptop/samsung-xnp900x3e-k01se/X190583.3006/
Någon som har koll på ifall det finns någon värdig motståndare, prestandamässigt och prismässigt?
Edit; den finns inte i lager.
Letar efter en tunn bärbar med SSD-disk, ska ej spelas på så behöver ett okej graffekort med bra processor.
David Brent
2013-12-27, 18:34
Stötte på denna under lite letande :
http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-laptop/samsung-xnp900x3e-k01se/X190583.3006/
Någon som har koll på ifall det finns någon värdig motståndare, prestandamässigt och prismässigt?
Edit; den finns inte i lager.
Letar efter en tunn bärbar med SSD-disk, ska ej spelas på så behöver ett okej graffekort med bra processor.
Såg denna i sweclockers fyndtipstråd, http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SVP1321M2EB/sony-vaio-pro-13-3-ultrabook-svart
Holmeros
2013-12-27, 18:43
Var ute på jakt efter nyårsklädsel idag. Jag hittade vad jag ville, men det är ju rätt attraktiva plagg att köpa inför nyår så inte fan innefattade dem rean.
Nåja.. Byxor, skjorta, väst, fluga samt skor fick jag inköpt iallafall :)
Edit: Visst ja, köpte ju en skänk och en spegel i förmiddags, båda var halva priset så det är åtminstone två sköna klipp! :)
Nya slalomskidor, bindningar + bra pjäxor! Totalt 4700 inklusive vallning och hela kittet, skulle gått på 10100 :-)
Nu blir det åka av haha
etonshirts.com har 40% på skjortor, dessvärre inga vita...
etonshirts.com har 40% på skjortor, dessvärre inga vita...
Fuck, det är ju värt att kolla upp...
:TpTlk:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.