Visa fullständig version : Vad fick DU i julklapp?
Hercoles
2013-12-24, 10:45
Tänkte det kunde passa alldeles utmärkt med en sådan tråd!
Nå, vad fick ni träningsnarkomaner i julklapp?
En hantel, proteinpulver, ett par dragremmar eller kanske en ny lur?
En del av er traditionella kanske redan öppnat ett gäng nu på morgonkvisten efter ett brutalt pass, så berätta *hug*
God Jul!
/ H
David Brent
2013-12-24, 10:49
Avskaffat allt med julklappar, så inget!
Kvicksilver
2013-12-24, 11:35
Inget.
MasterChief
2013-12-24, 11:39
Jag ger mest. Däremot fick jag en fin målad sten av dottern.
Herman Hednings jultidning på morgonen :D.
http://www.davidhorne-gripmaster.com/goldvulcan.jpg
En vulcan gripper i guld. Beställde hem den sen skrek sambon "sånt där får du ju önska dig i julklapp" och gömde paketet när det kom.
JHilding
2013-12-24, 12:17
Fick kläder, skor, presentkort, tv-spel, parfym, en iPhone 5s, träningsredskap, ett Playstation 4, tallrikar, hörlurar och en bil.
Ungkarlsliv
2013-12-24, 12:20
Fick kläder, skor, presentkort, tv-spel, parfym, en iPhone 5s, träningsredskap, ett Playstation 4, tallrikar, hörlurar och en bil.
Va fan sådär mycket har jag nog inte fått sammanlagt på 23år.
Vi bestämde oss för en julklappsfri jul i år och istället skänka en slant var till välgörenhet och de kommer vi nog fortsätta med.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Ungkarlsliv
2013-12-24, 12:24
Vi bestämde oss för en julklappsfri jul i år och istället skänka en slant var till välgörenhet och de kommer vi nog fortsätta med.
Åh vad skönt att slippa det bestyret, önskar min släkt kunde göra likadant.
Chrillee
2013-12-24, 13:09
Rätt, man köper ju bara överflöd egentligen som skulle göra större nytta på annat håll. Saker som man nästan får anstränga sig för att komma på att önska sig.
HMS Laestander
2013-12-24, 13:10
Jag vet faktiskt inte.
Förmodligen samma vanliga: kläder, någon parfym, lite presentkort och kanske någon peng. Tycker dock det är lika bra att a) antingen bara ge pengar eller b) skänka bort skiten till någon som behöver.
Låter otacksamt men jag vet precis vad jag behöver: pengar. Ska jag inte få pengar kan de lika gärna donera pengar till någon annan som är mer behövande än en själv. För mig är liksom inte julafton och klappöppning något vidare speciellt längre, trevligt att umgås med sina släktingar osv men klapparna kan jag utan större problem skippa.
Slutnotan? :devil: Du har givmilda föräldrar.
Inte öppnat något än eftersom att jag jobbar hela dagen, men jag vågar nog lista redan nu ändå: 1000kr och tre par kalsonger. Har någon i släkten lyxat till det får jag whiskeyglas också.
Red Apple
2013-12-24, 14:43
Idioten av Dostojevskij, drygt hundra år gammal utgåva och ett porträtt på mina två favoritregissörer, ritat och inramat av min bror. Sen fick jag 20 böcker av en farbror igår, bl.a. en avhandling från 1909 om rashygien.
Blir några till efter Kalle Anka :)
PureWhey
2013-12-24, 14:58
Nya modellen Club Master Ray Ban-solbrillor, pengar, Nike Air-pjucks, morgonrock och lite mer smågrejer.
Mest nöjd med solbrillorna som jag valde ut...
Fred på jorden!
Bara öppnat en än så länge, ett par fina ToS kallingar från tjejen. :D
Kallingar, tjock-tröja, Rebook crossfit nano 3.0, gjutjärnsgryta, pengar, sängkläder, matberedare, skinnhandskar, förkläde och grytvantar!
awesomooo
2013-12-24, 15:18
Får inte julklappar förns imorgon :( Önskade mig ändå inget så det blir väl kallingar och pengar imorgon!
http://images1.opticsplanet.com/365-240-ffffff/opplanet-ka-bar-knives-kb5020-straight-edge-fighting-knife-army-black-hard-sheath.jpg
och
http://3.bp.blogspot.com/-d0uRu-AAey8/SlRaWzZHYnI/AAAAAAAAAeE/vzqHDHzq39w/s1600/sedlar%255B1%255D.jpg
Nada, jobbar 140 mil hemifrån till på måndag...
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Oljeblixten
2013-12-24, 18:13
Nya doc martens, en slant av mormor/farmor, en skjorta och duschkräm/deo.
Hörlurar, pengar, presentkort och några klappar till vid nyår.
En vulcan gripper i guld. Beställde hem den sen skrek sambon "sånt där får du ju önska dig i julklapp" och gömde paketet när det kom.
Fick också en "better call Saul" tshirt, raggsockar, muminmugg, kokboken expedition mathantverk, julkaffe, grytlappar, godis, plåster med mustascher på och presentkort.
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Försökt i flera år att säga att föräldrarna inte behöver köpa något, en bok räcker.
I år blev det 3000 på ikea, ett safety razor och vin för runt 600. Snart 30 men känner mig som en unge varje jul.
Red Apple
2013-12-24, 18:59
Idioten av Dostojevskij, drygt hundra år gammal utgåva och ett porträtt på mina två favoritregissörer, ritat och inramat av min bror. Sen fick jag 20 böcker av en farbror igår, bl.a. en avhandling från 1909 om rashygien.
Blir några till efter Kalle Anka :)
Hemsöborna av Strindberg, Leviathan av Thomas Hobbes (vad är grejen med att köpa gamla böcker till äpplet?), tre tröjor, pengar och en kniv med skaft och slida i renhorn.
billmaier
2013-12-24, 19:23
Ipad Air 64gb wifi+cellural
en go bok, en tröja, en hårtrimmer, 4000spänn och nougat!
Fun light och fårskinnstofflor
R Scarpa27
2013-12-24, 20:09
Försökt i flera år att säga att föräldrarna inte behöver köpa något, en bok räcker.
I år blev det 3000 på ikea, ett safety razor och vin för runt 600. Snart 30 men känner mig som en unge varje jul.
exakt samma sits och samma ålder. =)
jobbar dock med välgörenhet under hela juldagarna så åker upp och käkar byter paket under julen under 2 h ungf.
annars firas den med kollegerna och den ideela jul välgörenheten.
sa det till dem i år att jag verkligen inte vill fira nästa år...
Fick en tröja och en stektermometer, tröjan lär jag aldrig använda och stektermometer har jag redan.
"Tack".
Wilt the Stilt
2013-12-24, 20:14
Jag fick en Moccamaster Clubline. Äntligen kan jag dricka orimliga mängder gott bryggkaffe. Bryggkaffe slår espresso i längden.
exakt samma sits och samma ålder. =)
jobbar dock med välgörenhet under hela juldagarna så åker upp och käkar byter paket under julen under 2 h ungf.
annars firas den med kollegerna och den ideela jul välgörenheten.
sa det till dem i år att jag verkligen inte vill fira nästa år...
I vilken stad är den här välgörenheten? *jorgen*
R Scarpa27
2013-12-24, 20:21
Fick en tröja och en stektermometer, tröjan lär jag aldrig använda och stektermometer har jag redan.
"Tack".
därför julen e så onödig med presenter och överdrift .
som tur fick jag inget onödigt iår.
Järvskan
2013-12-24, 20:32
Whiskey-glas, telefonladdare, godis, bok, väggkalender, porslinsprydnad, pengar till längdskidor
21k, barnvakt, biobiljetter,japansk kniv,nån panna, våffeljärn + lite smått och gott detta är delat på mig och sambon
Kompressions-tights, 3-par mössor, juleskum, nya in-ear hörlurar, samt bestick och div. tallrikar (morsan måste vilja få ut mig ur huset).
Kompressions-tights, 3-par mössor, juleskum, nya in-ear hörlurar, samt bestick och div. tallrikar (morsan måste vilja få ut mig ur huset).
Inget bröd? Julen är förstörd!
R Scarpa27
2013-12-24, 20:38
det fick han en hel kartong bakat av mig :naughty:
Morsan bakade julvört vilket jag åt ex antal skivor av :D Så nej! Julen blev inte förstörd.
det fick han en hel kartong bakat av mig :naughty:
Jajemen, med en suprise i botten :kinky:
http://www.tshirtbordello.com/images/dick-in-a-box-lg.gif
Jag sa upp mig från mitt jobb. Så jag fick frihet och möjlighet till ett hälsosamt liv. Bästa jag fått tror jag.
därför julen e så onödig med presenter och överdrift .
som tur fick jag inget onödigt iår.
Ja de prylar jag fått på julen som jag haft användning av kan man räkna på en hand.
Jag säger också varje jul att jag inte vill ha något och att jag inte bry mig men, tydligen finns det folk som tycker det är kul att ge julklappar...
R Scarpa27
2013-12-24, 21:00
Ja de prylar jag fått på julen som jag haft användning av kan man räkna på en hand.
Jag säger också varje jul att jag inte vill ha något och att jag inte bry mig men, tydligen finns det folk som tycker det är kul att ge julklappar...
e ju det som är mycket av felet.
kul att ge bort och göra folk glada, som leder till överdrift och onödiga och för många saker.
men media osv visar ju hur mkt man ska köpa äta överdrivet mycket med plockmat på julbord osv...
varför? jo företagen ska tjäna pengar =).
antonwiberg
2013-12-24, 21:01
Rumble roller, brottarskor till böj, pengar, gymkort, Gooodis!
Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Inte öppnat något än eftersom att jag jobbar hela dagen, men jag vågar nog lista redan nu ändå: 1000kr och tre par kalsonger. Har någon i släkten lyxat till det får jag whiskeyglas också.Uppdatering: 500kr, sockar, kalsonger, whiskeyglas, gjutjärnsgryta, kaffepress och kaffe.
Nu när det ändå diskuteras användbarhet och behov av klapparna: det här är nog rekord för min del. :D Helt felfritt. Bara grejer jag verkligen behövde och ville ha.
Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1).
Två böcker ("101 historiska misstag" av Daniel Rydèn och en Olof Palme biografi) och pengar.
Senare i veckan på mellandagsrean blir det bruna chelseaboots, 2 par jeans, 2-3 par skjortor! Nöjd som fan :D.
Skall dessutom låna 3 st Bukowski böcker på fredag så har jag ännu mera trevligt att läsa över lovet. :devil:
framtidalegend
2013-12-24, 21:47
Deo, presentkort, Iphone laddare, kläder, pengar och en dildo.
Jag är skitnöjd verkligen, fick för mycket kändes det som.
Deo x2
Hårvax
Parfym
Massa kalsonger och strumpor
Sparco-pedaler till bilen
"Hajfena" till bilen
Spolarvätska och sånt isborttagningsmedel
Skinnhandskar
Paradis-ask
Ett lock öl
Falck-försäkring till bilen
3st biobiljetter
Samt en alldeles för generös summa pengar
Kläder (kalsonger, tshirts, sockar)
Deo, shampoo och dylikt
SF bio presentkort (150kr)
Cubus presentkort (700kr)
ICA presentkort (200kr)
Jag fick bl.a. egengjord rödbetsjuice. Vet någon hållbarheten på detta? Kan väl stå i rumstemp ett par dagar och kyl någon vecka... OBS bara gjort på rödbetor förpackad i burkar, räknas väl som "öppnad förpackning". Har inte tänkt använda nu egentligen, hur är det med nitratet och infrysning/upptining?
4 trisslotter (inga vinster). Har sedan länge kommit överens med syskonen om att inte köpa presenter till varandra så är bara föräldrarna jag byter lotter med varje jul nuförtiden, övrigt presentshoppande blir till syskonbarnen istället.
Rikard Jansson
2013-12-24, 22:14
Fick en jävla massa, men mysigast var nattskjortan jag fick av heddaway :D (en sådan som marshall har i HIMYM)
narcissisten
2013-12-24, 22:23
En rumble roller, sjukt mycket badbomber & andra badsaker, böjskor och lite annat smått och gott.
extra kakao
2013-12-24, 22:26
1500, en foamroller, två par kalsonger, en mössa och en resa till thailand värd väldigt mycket. Väldigt glad!
Wahlanders styrkelyftsbälte(tidig julklapp)
Diesel "fuel for life" parfym, shower gel och aftershave
TMS retro 09(ej för eget bruk, skall säljas vidare)
500 riksdaler
En tjocktröja från J&J
Och en mycket speciell bok från min flickvän.
Utöver detta så fick jag mitt steamkonto hackat och förlorade en cs:go-kniv värd 60€. Satt som en käftsmäll!
slackerguru
2013-12-24, 22:48
GASP dufflebag
Kneewraps
Flytta-hemifrån-prylar
Vann celsius på julklappsspelet lol
Heddaway
2013-12-24, 22:49
alldeles för mycket..så snäll vette fan om jag varit i år!
Strumpor, handskar, godis och pengar. Ungefär som vanligt.
http://i.imgur.com/yJTVW2p.jpg
hahavaffan
2013-12-25, 00:39
Ett Fuck Cancer-armband, en virkad halsduk av systerdottern, Guinness ölglas med tillhörande öl, samt en säng som jag egentligen fick i samband med en flytt för en dryg månad sedan. En säng som f.ö. fått mig att förlora tron på att Ikea är ett företag som ändå vet vad de sysslar med. Den är otroligt skön, men att bygga pisset var ett rent och skärt helvete.
aronohman
2013-12-25, 00:54
Nya BEATS hörlurar! :D
Fick även en långärmad gasp tröja och linne å bb shorts :) och lite annat, dock ej tillhörande träning
Andy.da.wohoo
2013-12-25, 00:57
Jag fick
1000kr
3 böcker;
-Militärhistoria i världen, kort om vapen och olika militära tekniska framsteg
-Freddie Mercurys självbiografi
-100 historiska myter
En necessär
2 Tom & Jerry filmer
Ett parfym+tvål set
Choklad
Strumpor
Legend of Zelda: A link between worlds
O_auhDR8VjU
Fick väldigt mycket mer än vad jag önskade. Önskade mig bara en necessär och Zeldaspelet på skämt. Oerhört tacksam!
Jag fick
1000kr
3 böcker;
-100 historiska myter
En necessär
2 Tom & Jerry filmer
Ett parfym+tvål set
Choklad
Strumpor
O_auhDR8VjU
Jag fick "101 historiska misstag", nästan samma titel som boken du fick XD.:d
Tv
Hoodies
Kalsonger och strumpor
En tshirt
Styrketräningens anatomi (bok)
Pengar
Biobiljetter
Xbox live och
spotify premium i ett halvår :thumbup:
jag fick en ful skjorta utav min syster som jag aldrig lär använda. En riktigt osmaklig tröja med "sned dragkedja", 2st t-shirtar utan tryck, hårvax av syrrans kille, diesel parfym, rakapparat, spridarrengöring till bilen(varför?), av flickvännen fick jag ett dcore linne med luva på, samt en fat-burner som hon tyckte var passande till deffen i vår.
Nåja, man ska väl inte gnälla.
en stor stark
2013-12-25, 01:19
Skrivare (behövdes)
Headset
Ugnsformar
Hårfön
Elvisp
Massor med strumpor
En låda med lite smått (te t.ex.)
Lite kläder
Anatis87
2013-12-25, 01:24
Pengar, en ryggsäck (ifrån arbetet) och även 4 stycken glas till min serie. Det var betydligt mer än vad jag kunnat tro då vi inte byter klappar med varandra utan bara köper till de små.
http://www.hemochinspiration.se/shop/21443/art43/h9292/7779292-origpic-f03b9c.jpg
MatteÖhult
2013-12-25, 01:37
jag fick en ful skjorta utav min syster som jag aldrig lär använda. En riktigt osmaklig tröja med "sned dragkedja", 2st t-shirtar utan tryck, hårvax av syrrans kille, diesel parfym, rakapparat, spridarrengöring till bilen(varför?), av flickvännen fick jag ett dcore linne med luva på, samt en fat-burner som hon tyckte var passande till deffen i vår.
Nåja, man ska väl inte gnälla.
Bitter? :D
Haha själv så fick jag
Två koftor
Kalsonger
Sockar
Tjocksockar
Ihopfällbar spade
Klocka
Eltandborste
Vinterjacka
Tshirt
Captainwide
2013-12-25, 02:10
Pengar, keps, eltandborste och 2 presentkort! :D
en winder, en flaska bourbon sen lite små skräp strumpor och det vanliga
en winder, en flaska bourbon sen lite små skräp strumpor och det vanliga
Vad har du i den?
ByggarBertil
2013-12-25, 02:57
Strumpor, kalsonger, godis, en Rocky tidning, en Elvis (sköldpaddan) tidning, en kastrull, och lite pengar.
Nöjd, bryr mig inte så mycket om julklapparna, skinka på julbordet bara så är jag nöjd :)
Fick också en "better call Saul" tshirt,
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Fan va coolt, avis.
Fick gav inget själv.
DJJOHANSSON
2013-12-25, 07:47
En flaska jeltzin & en fickplunta.
Jag är nöjd.
Vad har du i den?
Kan det inte vara en Watchwinder?
Fick själv; halvårs gymkort, The illustrated directory of watches, pengar samt en korthållare.
Kan det inte vara en Watchwinder?
Det var därför jag frågade. :)
Strangerdanger
2013-12-25, 13:15
Jag firar inte jul. :)
awesomooo
2013-12-25, 13:41
Fick som sagt julklappar idag.
- salt och pepparkvarn
- godis
- $pengar$
- kommer få betald resa i sommar
- parfym med deo
- ännu mer godis (härligt såhär vid deff)
Duger väl, önskade mig ändå inget alls :)
Presentkort på ett spa jag gillar.
Presentkort på massage.
Presentkort på ett stort köpcenter i Göteborg.
Presentkort på Cervera.
Mysstrumpor
Ett armband från Marc Jacobs
En necessär
En sovmask
Bodylotions och handcremer i presentaskar från Bodyshop.
En stor tomte
R Scarpa27
2013-12-25, 19:12
Jag fick
1000kr
3 böcker;
-100 historiska myter
En necessär
2 Tom & Jerry filmer
Ett parfym+tvål set
Choklad
Strumpor
O_auhDR8VjU
Fick väldigt mycket mer än vad jag önskade. Önskade mig bara en necessär och Zeldaspelet på skämt. Oerhört tacksam!
freddys bok verkar jaevla intressant.
zelda a link beetween worlds är ap kul, spelar det när tiden finns och snart klarat det =D...
NickFisher
2013-12-25, 19:14
Ett strykjärn, pengar & ett dips/chinsbälte :)
Eldhroka
2013-12-25, 19:34
Kaffemaskin
Tröja
Andy.da.wohoo
2013-12-25, 19:41
Ett strykjärn, pengar & ett dips/chinsbälte :)
dips-/chinsbälte? Vad är det?
Fick inte så mycket i år. Dragit ner på julklappar och önskar mig bara pengar.
Men fick iaf:
-Plättlägg i gjutjärn
-Pengar
-Body butter från Body Shop
-Kalender på brorsönerna
-Halsband
Jag hade chansat på ett sådant med kedja som du kan hänga vikter i.
NickFisher
2013-12-25, 20:05
Haha ja, kallas det inte så? Bälte som man kan använda för att göra viktade chins eller dips iaf :) ska bli skönt att slippa hantlar i knävecket.
Jag sa att jag inte ville ha några julklappar i år, så jag fick nästan inga alls. Det visar sig att jag ljög för alla, inklusive mig själv. :rolleyes: :em: Jag vill visst ha julklappar!!
Det enda jag önskade mig vart denna
http://i.imgur.com/SjlVLSl.jpg (http://imgur.com/SjlVLSl)
Vilket BS när folk säger att man får önska sig vad man vill och sedan inte levererar *mini
Jag firar inte jul. :)
Muslim?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.