Visa fullständig version : När ni snaggar er. Hur påverkas erat women game? Märker ni skillnad på tjejerna?
Babyface
2013-12-21, 00:49
Tänkte vi ska prata lite angående frisyr vs snagg och hur ni påverkar omgivningen med olika stilar.
Självklart är man snyggast i det man trivs i själv, då lyser självförtroendet som Max när man verkligen känner sig snygg. Själv älskar jag snaggat, tycker det framhäver ansiktsdragen mer och man känner sig allmänt fresh och mannlig.
Men till frågan
Märker ni att andra typer av brudar tittar på er när ni kör rakat? Känner på erat hår eller ger komplimanger?
Jag upplever att man får en helt annan typ av tjejer. Man ser mer "badboy/alfa" ut än någon lockig kalufs och jag tycker det är såhär för mig
Lockigt hår/kalufs/morgon-ruffs = man blir oftast söt,fin och snällare tjejer tycker man är fin oftast yngre också.
Snaggat/raket = man ser mer sexig ut. Mer "bad" girls dras till en och även äldre. Man lurar sig ofta på att riktigt heta tjejer föredrar långt välvårdat hår (och så är det säkert ofta)
Men man ser även ofta 10:or med rakade killar.
Mest opti som garanterat gör dom flesta tjejena våta är vad jag tror
Muskler
Bra skägg
Snagg
Och ett självförtroende i världsklass allmänt bra stil
Prata på om detta boys era erfarenheter på brud-fronten.
skivståång
2013-12-21, 00:50
Då frågar jag dig, har du bra ansiktsdrag?
PureWhey
2013-12-21, 00:52
Jag skulle gärna köra snagg, men mitt hårfäste är för illa tycker jag... Kanske blir av snart ändå, förbaskat skönt.
Jokester
2013-12-21, 00:53
Är du snygg så är du snygg oavsett frisyr. För mig går det bra med allt från snagg till långt hår. True story.
Babyface
2013-12-21, 00:54
Då frågar jag dig, har du bra ansiktsdrag?
Ja, men dåligt med muskler och dåligt med skägg tyvärr
Varför undrar du det bara sådär?
PureWhey
2013-12-21, 00:55
Ja, men dåligt med muskler och dåligt med skägg tyvärr
Varför undrar du det bara sådär?
För att du nämnde det?
Diomedea exulans
2013-12-21, 00:55
Ingen skillnad.
Babyface
2013-12-21, 00:56
Jag skulle gärna köra snagg, men mitt hårfäste är för illa tycker jag... Kanske blir av snart ändå, förbaskat skönt.
Hur menar du med dåligt hårfäste? Har du vikar?
Det är jättefint ju med en halvmåne framtill. Kör riktig fade och igen jävla kompis-snaggning.
PureWhey
2013-12-21, 00:57
Hur menar du med dåligt hårfäste? Har du vikar?
Det är jättefint ju med en halvmåne framtill. Kör riktig fade och igen jävla kompis-snaggning.
Lite som ett V i fästet minns jag det som, bara haft snaggat en gång och det var längesedan.
Vad menar du med fade?
Babyface
2013-12-21, 00:57
För att du nämnde det?
Jag sa att det framhäver ansiktsdragen mer, ansiktet blir tydligare och vinklar förstärkta
PureWhey
2013-12-21, 01:00
Jag sa att det framhäver ansiktsdragen mer, ansiktet blir tydligare och vinklar förstärkta
Hehe ja, kanske dumt om man har dåliga ansiktsdrag ;)
Babyface
2013-12-21, 01:01
Lite som ett V i fästet minns jag det som, bara haft snaggat en gång och det var längesedan.
Vad menar du med fade?
Lite längre på huvudet och kortare på nacken/sidan så det fadar ihop. Sen "streck" efter hårfästet dvs vänd maskinen åt andra hållet så att det blir fint markerat i nacken,sidorna,fram
Förutsätter dock att man har mörkt hår för att linjerna ska synas
Babyface
2013-12-21, 01:03
Hehe ja, kanske dumt om man har dåliga ansiktsdrag ;)
Alla med bra självförtroende har bra drag :)
Dvs tycker du att du är snygg och Visar det blir du det oftast.
Men vill gärna ha lite djupare analyser här!
PureWhey
2013-12-21, 01:03
Lite längre på huvudet och kortare på nacken/sidan så det fadar ihop. Sen "streck" efter hårfästet dvs vänd maskinen åt andra hållet så att det blir fint markerat i nacken,sidorna,fram
Förutsätter dock att man har mörkt hår för att linjerna ska synas
Hmm, mörkt hår har jag ju, har du någon bild på vad du menar?
Diomedea exulans
2013-12-21, 01:04
Jag har bra drag, är en sk "drag king".
skivståång
2013-12-21, 01:07
Om du nu inte e superanonym posta en bild på ditt fejs, så får vi avgöra =) eller så PMar du ..
No homo :D
BelowAverage
2013-12-21, 01:13
Märkte ingen skillnad.
Tycker lång oskött kalufs passar mitt psyke bättre än snaggad tough-guy. Så jag kör nog på det. Falsk marknadsföring är omoraliskt och allt det där. Har man dessutom ett babyface av rang som jag så är det ju inte fel att dölja det under så mycket lurv som bara går.
Diomedea exulans
2013-12-21, 01:16
Om du nu inte e superanonym posta en bild på ditt fejs, så får vi avgöra =) eller så PMar du ..
No homo :D
Vem, jag? Finns ju bilder i Strangerdangers ansiktstråd. :)
Babyface
2013-12-21, 01:22
Hmm, mörkt hår har jag ju, har du någon bild på vad du menar?
Sök på pharrell, har man mörkbrunt hår är det fint att lämna några milimeter på huvudet och kort på sidan.
Hårfästet fram och på sidorna skär man med rakkniv så det blir linjer. Jag vet inte om frillan är tänkt för affros men tycker det ser bra roligare ut än bara rakat med samma längd och inget mönster /fade
Babyface
2013-12-21, 01:25
Märkte ingen skillnad.
Tycker lång oskött kalufs passar mitt psyke bättre än snaggad tough-guy. Så jag kör nog på det. Falsk marknadsföring är omoraliskt och allt det där. Har man dessutom ett babyface av rang som jag så är det ju inte fel att dölja det under så mycket lurv som bara går.
Man ser ju bara yngre ut med kalufs ju? Tycker tvärtom att det ser mognare ut / mer vuxet ut med snagg om man ser ung ut för sin ålder
Man ser ju bara yngre ut med kalufs ju? Tycker tvärtom att det ser mognare ut / mer vuxet ut med snagg om man ser ung ut för sin ålder
Ytterst få som verkligen passar i snaggat imo. Antingen blir man en Robert Berg eller typ Kartellen Staxx. *rolleyes*
wilhelmblomgren
2013-12-21, 01:39
Inte om man har ett babyface, då finns det en överhängande risk att man liknar en... bebis. :P
skivståång
2013-12-21, 01:47
Vem, jag? Finns ju bilder i Strangerdangers ansiktstråd. :)
Nee babyface!
Det var ju du som var snubben me käken va? :D
Babyface
2013-12-21, 02:11
Inte om man har ett babyface, då finns det en överhängande risk att man liknar en... bebis. :P
Om man är fet/rund med 0 skägg så :)
Babyface
2013-12-21, 02:12
Nee babyface!
Det var ju du som var snubben me käken va? :D
Kan skicka pm, fast why?
Babyface
2013-12-21, 02:13
Ytterst få som verkligen passar i snaggat imo. Antingen blir man en Robert Berg eller typ Kartellen Staxx. *rolleyes*
Dessa herrar är ju mer kala inte riktigt snagg
BelowAverage
2013-12-21, 02:18
Tycker att mitt hår döljer mina mindre manliga ansiktsdrag. För en person med manliga ansiktsdrag hade snagg säkert framhävt dem.
Ang ålder brukar folk tro att jag är ett par år äldre. Tills jag piper till iaf, lol.
lol xD
Babyface
2013-12-21, 02:21
Tycker att mitt hår döljer mina mindre manliga ansiktsdrag. För en person med manliga ansiktsdrag hade snagg säkert framhävt dem.
Ang ålder brukar folk tro att jag är ett par år äldre. Tills jag piper till iaf, lol.
lol xD
Ok :D
BelowAverage
2013-12-21, 02:23
En sak till värd att nämna - fan vad surt folk tittade på mig när jag var snaggad.
Jag brukar alltid bli väl bemött, men inte då.
Men jag antar att dåligt bemötande kan hjälpa alla snaggade tuffingar att hålla kvar sitt "bad-boy mode"
skivståång
2013-12-21, 02:35
Kan skicka pm, fast why?
Om du vill ha en bedömning på vad frisyr du bör köra =)
Babyface
2013-12-21, 02:39
Supersjyst men är för out-nings nojjig
skivståång
2013-12-21, 03:07
Supersjyst men är för out-nings nojjig
hehe har du skrivit så mkt privat här då :D
Snaggat hår framhäver dina ansiktsdrag, så om du har fina sådana så ska det inte spela någon roll. Och kort hår ser alltid välvårdat ut vilket är ett stort pluss.
kör hyvel då syns inte hårfästet
Babyface
2013-12-21, 11:13
Härligt boys!
Tror fan det blir snagg
Rakar skallen helt då och då. Ser arg ut tydligen så jag undviker det numera eftersom jag har ett jobb där det är bättre att se lite snäll ut.*hug*
PureWhey
2013-12-21, 11:27
Är trött på mitt hår, blir väl samma för mig snart om jag orkar gå till frisören...
Babyface
2013-12-21, 12:10
Är trött på mitt hår, blir väl samma för mig snart om jag orkar gå till frisören...
Kan du lägga upp en bild på ditt fejs + där man ser håret ofc
Jag rakar gärna skallen. Förr hade jag hår så jag nästan kunde ha tofs.
Med hår ser jag pojkaktig ut. Utan hår ser jag betydligt äldre ut och badass :cool:
Babyface
2013-12-21, 12:13
Rakar skallen helt då och då. Ser arg ut tydligen så jag undviker det numera eftersom jag har ett jobb där det är bättre att se lite snäll ut.*hug*
Du blir lite bad boy placerad? :)
Hyvel är vågat. Passar sällan på folk. Men om man har rätt utseende kan det se riktigt bra ut.
Babyface
2013-12-21, 12:31
Hyvel är vågat. Passar sällan på folk. Men om man har rätt utseende kan det se riktigt bra ut.
Hm ja, tror man behöver lite skägg för hyvel också + är nog finare på mörkare personer
skivståång
2013-12-21, 12:37
Alltså snälla gå o inte o raka skallen för att du vill få pippa mera damer! Skaffa ist en frisyr som passar ditt ansikte.
T.ex. jag har alltid haft snagg, men fick sedan påpekat att jag har rätt högt hårfäste och bör täcka pannan lite, så nu har jag lite längd o luggen neråt.
Ser mycket bättre ut nu, ger illusionen av att mina ögon sitter djupare också, vilket ofta killar som ses vara snygg har.
Det man främst brukar kolla på är ju ögonen + käke, här är en bild på vad jag anser som perfcet 10/10:
http://images4.fanpop.com/image/photos/24100000/Ian-Wallpaper-ian-somerhalder-24152643-500-375.png
Diomedea exulans
2013-12-21, 12:39
Det är riktigt svårt att hyvla så att man inte ser hårfästet alls. Man brukar se en skugga av det på skallen.
så nu har jag lite längd o luggen neråt.
Lugg nedåt..?
Låter inte bra. Det är ju just när man har högt hårfäste som snagg (riktigt kort då alltså) ser bra ut. Personen på bilden ser bra ut, men en medelmåttlig person med den frisyren hade bara sett ovårdad ut.
Det är riktigt svårt att hyvla så att man inte ser hårfästet alls. Man brukar se en skugga av det på skallen.
Jo det är klart, om man inte har fjun på skallen. Men det blir inte lika tydligt.
Babyface
2013-12-21, 15:01
Håller med, högt hårfäste + snagg = win
Bäst är det som sagt att göra linjer med rakkniv
Babyface
2013-12-21, 15:08
http://ladygaga.wikia.com/wiki/T.I.
Såhär bör man snagga sig vid mörkt hår, rakkniv som ger bäst resultat.
Vet inte om frillan är reserverade svarta men jag tycker det är skitsnyggt med linje vid hårfästet
PureWhey
2013-12-21, 15:37
http://ladygaga.wikia.com/wiki/T.I.
Såhär bör man snagga sig vid mörkt hår, rakkniv som ger bäst resultat.
Vet inte om frillan är reserverade svarta men jag tycker det är skitsnyggt med linje vid hårfästet
Ser ingen bild.
Hmm, hade typ inga hyfsat nya på fejjan... Bara med solbrillor, lol.
http://gyazo.com/9c8259660a3fedc1f9f418064a22f060.png http://gyazo.com/3403bde7abf1d4edc4168107f4866038.png
lolpost :laugh:
Ser ingen bild.
http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130902112549/ladygaga/images/thumb/b/bb/Ti.jpg/150px-Ti.jpg
Babyface
2013-12-21, 15:57
Ser ingen bild.
Hmm, hade typ inga hyfsat nya på fejjan... Bara med solbrillor, lol.
http://gyazo.com/9c8259660a3fedc1f9f418064a22f060.png http://gyazo.com/3403bde7abf1d4edc4168107f4866038.png
lolpost :laugh:
Du ser väldigt ung och pojkig ut med den där kalufsen till vänster
Vill du vara söt hos tjejerna och framhäva nallebjörn egenskaper kör på!
Ditt hårfäste kommer inte funka på länken som cero nu postar
Men jag är övertygad om att med din optikropp + snagg skulle kunna bli jävligt bra! Gå från pojk-spoling till man
Håller du med cero?
Babyface
2013-12-21, 15:59
http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130902112549/ladygaga/images/thumb/b/bb/Ti.jpg/150px-Ti.jpg
Tror du dessa cuts passar bra på mig har ju högt hårfäste. Visst blir det lite roligare med toning ifrån sidan till huvudet samt linje sådär
Ser ofta svarta ha sånt snagg
skivståång
2013-12-21, 16:31
Lugg nedåt..?
Låter inte bra. Det är ju just när man har högt hårfäste som snagg (riktigt kort då alltså) ser bra ut. Personen på bilden ser bra ut, men en medelmåttlig person med den frisyren hade bara sett ovårdad ut.
Jo det är klart, om man inte har fjun på skallen. Men det blir inte lika tydligt.
Ye, har inte sån frisyr som på bilden dock. Men yep luggen lite nedåt i pannan, ja inge jevla justin beiber-lugg som han hade förut. Utan bara nedåt, ser mkt mkt bättre ut =)
rajjan_dammit
2013-12-21, 17:08
Ingen skillnad.
Det sitter inte i frisyren vilka kvinnor man drar till sig.
Ristretto
2013-12-21, 18:49
En sak till värd att nämna - fan vad surt folk tittade på mig när jag var snaggad.
Jag brukar alltid bli väl bemött, men inte då.
Men jag antar att dåligt bemötande kan hjälpa alla snaggade tuffingar att hålla kvar sitt "bad-boy mode"
Det stämmer.
Single case study: Tänk bara i omklädningsrummet, du har förr aldrig fått någon kram av mig där, men när du hade kalufs fick du två stycken.
Jag är så långt ifrån bad-boy att jag gärna kompenserar med snaggat.
Den enda egentliga skillnaden är nog att man aldrig behöver oroa sig för att se ut som ett mongo när man inte har något hår. Jättesmidigt.
BelowAverage
2013-12-21, 18:57
Det stämmer.
Single case study: Tänk bara i omklädningsrummet, du har förr aldrig fått någon kram av mig där, men när du hade kalufs fick du två stycken.
Vi håller på att ta vetenskaplighet till nästa nivå.
Jag har också märkt att äpplen inte mättar.
Ristretto
2013-12-21, 19:01
:laugh:Vi håller på att ta vetenskaplighet till nästa nivå.
Jag har också märkt att äpplen inte mättar.
Babyface
2013-12-21, 19:47
Ingen skillnad.
Det sitter inte i frisyren vilka kvinnor man drar till sig.
Sant, vad är viktigast för dig?
Stefan J
2013-12-21, 20:19
Jag blir överlag trevligare bemött sedan jag lät håret växa ut. Det är tydligast i första mötet (jobbar inom psykiatrin) där patienter överlag var betydligt mer återhållsamma och "på sin vakt" när jag hade rakat hår. Men jag märker även av det i sociala sammanhang, troligtvis ser man inte lika provocerande ut (åh nej, ytterligare en sån där gymkille som går in för att se hård ut och tror han är nåt).
Nu har detta kanske inte så mycket med kvinnor och raggning att göra, men jag tror att jag med hår är till min fördel jämför med när jag har rakat.
Förr hade jag kort hår ala spike-aktigt och då såg man mer bad boy ut. Och drog tills sig mer bad girls. Andra tjejer var mer på sin vakt för dom tror man bara vill ligga. Liksom hey, hur visste hon det?
Nu däremot har jag halvlångt lite lockigt hår (faktiskt lite likt babyfaces achilles-bild). Söta tjejer är där hela tiden och petar i det, säger att "du måste klippa dig" innan dom återgår till sitt pillande. Fucking mixed signals. Jag tycker själv att jag ser så otroligt mycket mer snäll och söt ut i denna frilla än tidigare och är mer såhär snälla, söta, fina tjejer som visar intresse nu än förr. Riktigt praktiskt på krogen också då man kan vifta lite med håret och pilla runt där när man står och snackar med nå brudar. Manligt, I know.
Man tas inte lika mycket för en player heller. "Han kan inte va ond då han har sånt där hår" liksom.
När jag tränar så har jag det däremot uppsatt, och vipps ser man lite hårdare ut igen. Har faktiskt funderat på att raka mig då jag blir less på håret, se vad som händer liksom.
Asså kropp och ansikte i all ära, men man ska fan inte underskatta vikten av håret och vilken typ av hona det drar till sig.
Och personlighet ^^
Babyface
2013-12-21, 20:40
Jag blir överlag trevligare bemött sedan jag lät håret växa ut. Det är tydligast i första mötet (jobbar inom psykiatrin) där patienter överlag var betydligt mer återhållsamma och "på sin vakt" när jag hade rakat hår. Men jag märker även av det i sociala sammanhang, troligtvis ser man inte lika provocerande ut (åh nej, ytterligare en sån där gymkille som går in för att se hård ut och tror han är nåt).
Nu har detta kanske inte så mycket med kvinnor och raggning att göra, men jag tror att jag med hår är till min fördel jämför med när jag har rakat.
Hm stämmer tror jag på mig med. Man ser genast hårdare ut iaf
Babyface
2013-12-21, 20:46
Förr hade jag kort hår ala spike-aktigt och då såg man mer bad boy ut. Och drog tills sig mer bad girls. Andra tjejer var mer på sin vakt för dom tror man bara vill ligga. Liksom hey, hur visste hon det?
Nu däremot har jag halvlångt lite lockigt hår (faktiskt lite likt babyfaces achilles-bild). Söta tjejer är där hela tiden och petar i det, säger att "du måste klippa dig" innan dom återgår till sitt pillande. Fucking mixed signals. Jag tycker själv att jag ser så otroligt mycket mer snäll och söt ut i denna frilla än tidigare och är mer såhär snälla, söta, fina tjejer som visar intresse nu än förr. Riktigt praktiskt på krogen också då man kan vifta lite med håret och pilla runt där när man står och snackar med nå brudar. Manligt, I know.
Man tas inte lika mycket för en player heller. "Han kan inte va ond då han har sånt där hår" liksom.
När jag tränar så har jag det däremot uppsatt, och vipps ser man lite hårdare ut igen. Har faktiskt funderat på att raka mig då jag blir less på håret, se vad som händer liksom.
Asså kropp och ansikte i all ära, men man ska fan inte underskatta vikten av håret och vilken typ av hona det drar till sig.
Och personlighet ^^
Härligt, men hör du inte hur du låter?
Är det sånna tjejer du vill ha så ok.
Jag föredrar riktiga tjejer, tuffa tjejer som kan snacka och vet vad dom vill.
Då får man vara eller låtsas vara bad boy om man vill åt det.
Känner du dig dock inte väldigt omannlig att svänga med håret sådär ?
Man blir ju nästan förbannad ^^
Beteendet och vad man skickar för signaler till omgivningen styr nog mer än en hårfrilla.
Babyface
2013-12-21, 21:42
Beteendet och vad man skickar för signaler till omgivningen styr nog mer än en hårfrilla.
Ja, men underskatta inte första intrycket
Ja, men underskatta inte första intrycket
Det märks också i första intrycket :) Din hållning och ditt kroppsspråk, kan avgöra om du är en winner eller looser, mer än om du har rakat hår.
Jag har definitivt fått mer intresse när jag varit snaggat eller rakad. Nu har jag en mer nördig frisyr och det ger inte lika många blickar. Å andra sidan bryr jag mig inte. Vad spelar det för jäkla roll om hon kollar på dig eller inte?
Oooh, hon tittar på din snaggade flint eller för att du ser ut som en bad-boy? So what?
Jag är så långt ifrån bad-boy att jag gärna kompenserar med snaggat.
+1
Jag passar dessutom i det. Jag gjorde det inte när jag var yngre men nu är det väldigt snyggt (givetvis en objektiv bedömning :P).
Jag har fått kommentarer om att jag bör ha det lite längre. Men även kommentarer om att det är sexigt och snyggt på mig. De positiva kommentarerna verkar komma från "rätt" klientel :p
Men visst tycker jag mig märka att folk(ofta främlingar) ibland direkt ryggar tillbaka lite när de stöter på mig på nära håll (förmodligen en kombination av frisyren och hur min kropp ser ut). Men ett vänligt leende brukar avslöja vilken soft kille jag egentligen är så det är lätt ordnat om jag märker att någon instinktivt känner sig hotad (ja det händer faktiskt). Får man chansen att säga några ord (till random främling) märker jag att den initiala reaktionen snabbt blir som bortblåst.
Men som sagt. Oavsett så är det viktigast att man trivs och skulle jag ha fel i att jag passar i snaggat eller hyvlat så spelar det ingen roll eftersom jag själv inbillar mig att jag är snygg i den typen av frisyr.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.