handdator

Visa fullständig version : Vann du det genetiska lotteriet?

maskerman
2013-12-21, 00:44
Tjo, tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man listar sina genetiska plus och minus, vem är mest opti på kolozzeum????

+

Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Ingen jobbig/nasal/ljus röst
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

-

Breda höfter
Bukfett som verkligen vägrar försvinna, inte ens på under 10% BF
Lägger på mig fett lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa
Kass hy, dvs fräknar och småfinnig
Blek och blir bara fräknig/röd när jag försöker åtgärda det
Kass hårväxt förutom på huvudet

Det var väl allt... :D Ganska nöjd överlag, inga extremt utstickande saker direkt.

Fram med skryt och komplex nu boys n gals

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Strangerdanger
2013-12-21, 00:52
Tjo, tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man listar sina genetiska plus och minus, vem är mest opti på kolozzeum????

+

Bra längd
1. Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Bra muskelfästen
2. Relativt smart
3.Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt
6. Blont hår
Lite ojämna tänder
5. Lite för stor näsa
4. Kass hy, dvs fräknar och småfinnig

Det var väl allt... :D Ganska nöjd överlag, inga extremt utstickande saker direkt.

1. Individuellt. Alla gillar inte blåa ögon. Det är din ideal.
2. Att vara smart är inte genetiskt, man blir det.
3. Man kan öka sin inlärningsförmåga rejält med olika inlärnings tekniker/metoder.
4. Alla kan få fin hy.
5. Tycker det är attraktivt med större näsor hos män.
6. Som sagt, individuellt. Alla gillar inte mörkhåriga killar. Det är din ideal.

Diomedea exulans
2013-12-21, 00:52
Sånt här har jag funderat på mycket! Jag kopierar lite från dig, för jag saknar fantasi.

+

Bra längd
Gröna ögon
Bra käke
Bra näsa
Bra kindben
Fina läppar
Pen0r över medel
Relativt smart
Hyfsat bredaxlad
Smala höfter
Konstnärlig
Jämna tänder
Kommer nog leva länge (många släktingar som blivit över 90)
Snäll
Hyfsat lätt för att bli uthållig
Lite mer musikalisk än medel

-

Lägger på mig fett lätt
Bygger muskler dåligt
Ömtåliga leder
Ömtålig hörsel
Dålig kroppsbehåring, massor rygghår t ex
Dålig hårväxt uppe på huvudet
Dåligt minne
Svårt för att lära mig saker
Socialt konstig
Stel och verkar inte bli bättre av att stretcha
Putande mage
Melankolisk
Blyg
Lat
Usel sångröst
Usel kroppskoordination
Stort bekräftelsebehov

Relativt missnöjd överlag, skulle vilja vara en sorgfri surfare/australienare/norrman.

Kommer säkert på fler sen.

PureWhey
2013-12-21, 00:53
Ja, jag vann.

Diomedea exulans
2013-12-21, 00:54
3. Man kan öka sin inlärningsförmåga rejält med olika inlärnings tekniker/metoder.
4. Alla kan få fin hy.
6. Som sagt, individuellt. Alla gillar inte mörkhåriga killar. Det är din ideal.

Utseendeidealen är såklart de HAN är nöjd med. Vissa tjejer gillar asfeta killar också, men jag är nöjd att jag inte har jättelätt för att lägga på mig fett.

Och smarthet är till stor del genetiskt.

Otur
2013-12-21, 01:00
+

Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad Godkänd i alla fall

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt Väldigt lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa Lagom stor skulle jag söga
Kass hy, dvs fräknar och småfinnig - Håller jag mig borta från skräp är den fin.
Kass hårväxt förutom på huvudet Har lite hårväxt. Fast personligen så är det ett + för mig

Jag är "nöjd" :hbang:

PureWhey
2013-12-21, 01:02

Skulle gärna vilja se er på 6% bf med massa bukfett, låter inte alls kul.

maskerman
2013-12-21, 01:05
Utseendeidealen är såklart de HAN är nöjd med. Vissa tjejer gillar asfeta killar också, men jag är nöjd att jag inte har jättelätt för att lägga på mig fett.

Exakt, detta är saker jag personligen upplever som positivt/negativt alt. vedertagna skönhetsideal.

Det är inga jättemängder, bara en liten bilring som likt fan ligger där oavsett.

Strangerdanger
2013-12-21, 01:09

Missade det. :smash:

Nu får vi skilja på intelligens och "smarthet". Smarthet handlar om hur mycket kunskap och förståelse man har inhämtat medans intelligens är själva "förmågan" att inhämta förståelse och kunskap. Vissa lär sig fortare än andra.

Spelar inte så stor roll om det är genetiskt eller inte. Har man 150 i IQ och inte uppnår sin fulla potential genom hårt arbete så är det slöseri på en gåva. Tråkigt nog(eller bra) så brukar de "medelmåttiga"(intelligenta) bruka vara mycket mer framgångsrika i livet. Varför? För att de har blivit berömda för sitt hårda arbete och inte hur intelligenta de är.

Diomedea exulans
2013-12-21, 01:15
Tråkigt nog(eller bra) så brukar de "medelmåttiga"(intelligenta) bruka vara mycket mer framgångsrika i livet. Varför? För att de har blivit berömda för sitt hårda arbete och inte hur intelligenta de är.

Det vet jag inte om jag tror på. Om jag ser till de i min bekantskapskrets så är de som hade lätt för sig i skolan generellt mer "lyckade" (har bättre betalda jobb) än de som hade det svårare.

Strangerdanger
2013-12-21, 01:17
Det vet jag inte om jag tror på. Om jag ser till de i min bekantskapskrets så är de som hade lätt för sig i skolan generellt mer "lyckade" (har bättre betalda jobb) än de som hade det svårare.

Eller är det de kämpade lite grann och låtsades som att de inte pluggade. Jag är en sådan.:)

Sach
2013-12-21, 01:17
Med "pen0r" över medel så antar jag att du pratar om k*k?
Om så, vad är medel?

Diomedea exulans
2013-12-21, 01:19
Eller är det de kämpade lite grann och låtsades som att de inte pluggade. Jag är en sådan.:)

Nej, alltså, man märker ju när man umgås med nån om denne har hög IQ eller inte.

Med "pen0r" över medel så antar jag att du pratar om k*k?
Om så, vad är medel?

Ja.
Vet inte vad medel är, men brüdarna säger att den är över medel.

Strangerdanger
2013-12-21, 01:22
Nej, alltså, man märker ju när man umgås med nån om denne har hög IQ eller inte.

Du behöver inte ha hög IQ för att vara väldigt framgångsrik. :)

Och ja, de som har väldigt hög intelligens brukar ha någon mental sjukdom "på köpet". De verkar vara lite udda. Man måste betala ett pris antar jag.

Sach
2013-12-21, 01:22
Vet inte vad medel är, men brüdarna säger att den är över medel.

Dom går omkring med en linjal och måttband i bakfickan alltså?

Diomedea exulans
2013-12-21, 01:23
Du behöver inte ha hög IQ för att vara väldigt framgångsrik. :)

Nej, men jag menade att de som hela livet har verkat ha hög IQ är också de som är framgångsrikast.

Och ja, de som har väldigt hög intelligens brukar ha någon mental sjukdom "på köpet". De verkar vara lite udda. Man måste betala ett pris antar jag.

Det har jag inte märkt.

Dom går omkring med en linjal och måttband i bakfickan alltså?

Nej. Uppenbarligen är den så långt över medel att man ser det omedelbart med blotta ögat.

_slipknot1_
2013-12-21, 01:23
Vem bryr sig om övrigt om man har 30 slak?!

Diomedea exulans
2013-12-21, 01:24
Vem bryr sig om övrigt om man har 30 slak?!

Man vill ju ha mindre konkurrens. Tänk om alla andra har 35 slak?

Strangerdanger
2013-12-21, 01:31
1. Nej, men jag menade att de som hela livet har verkat ha hög IQ är också de som är framgångsrikast.

2. Det har jag inte märkt.

1. Framgång har inte så mycket inte intelligens att göra. Det enda intelligensen gör är att det underlättar för en att lära sig. Det är också välkänt att psykiska störningar och extrem intelligens/begåvning går hand i hand. Så det blir inte lättare.

2. Läs ovanstående. "Det är också välkänt att psykiska störningar och extrem intelligens/begåvning går hand i hand."

Captainwide
2013-12-21, 01:33
+

Bra längd - 174..
Blåa ögon - skiftande gröna/bruna så vinner i coolhet!
Hyfsad käke
Bra hårfäste - Kryper sakta men säkert..
Pen0r över medel - vene vad är medel?
Bra muskelfästen - dugliga, allt utom det satans revbenet som ska sticka ut..
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

-

Breda höfter - Normalstora
Bukfett som verkligen vägrar försvinna, inte ens på under 10% BF - Sjukt lätt att gå ner i fett.
Lägger på mig fett lätt - Sure men även relativt mycket muskler till det.
Blont hår - Nej brunt.
Lite ojämna tänder - Of course men det är charmigt!
Lite för stor näsa - Stor och rak, vem som tycker vad är individuellt.
Kass hy, dvs fräknar och småfinnig - Finnar här och där men inget man tänker på.
Blek och blir bara fräknig/röd när jag försöker åtgärda det - Jag kann bli brun men blir lätt svedd.
Kass hårväxt förutom på huvudet - gött med hår överallt så kan justera själv.

Yes
2013-12-21, 01:36
Ögon, käklinje, inlärningsförmåga och verbal intelligens är det jag lever på. Plus att jag är underbar.

Strangerdanger
2013-12-21, 01:44
Snabb inlärningsförmåga, naturligt empatisk och snäll, vacker i helhet mm.

Mental
2013-12-21, 02:01

http://heltnormalt.aftonbladet.se/img/kellermannen/2013/11/29.jpg

Det är skitjobbigt!

Donner
2013-12-21, 09:25
Ja, besitter många attribut som folk tycker är attraktiva. Får tacka min far för det :)

hugok
2013-12-21, 09:32
Med risk att låta väldigt självbelåten måste jag säga att jag är väldigt nöjd med den genetik mina föräldrar gett mej samt deras uppfostran av mej.

+
Lång (196 cm)
Bra ansiktsdrag (manliga drag, inga defekter etc)
Stora händer
Hyfsat lätt att bygga muskler
Bra arbetskapacitet på musklerna
Blåa ögon
Humor
Bra social kompetens
Väldigt lätt att lära mej
Lätt att lösa problem och tänka ett steg längre
Bra psyke att klara jobbiga saker

-
Breda höfter (gör mej starkare i böj och mark men kanske inte så manligt)
Kass kondition
Kass finmotorik
Känner sällan mycket empati för folk utanför min cirkel
Dålig maxstyrka jämfört med arbetskapaciteten
Blek (bränner mej så fort jag kommer ut i solen)

Vet inte exakt vilka av dessa saker som har med miljön att göra och vilka som är genetiska.

Oxe
2013-12-21, 09:32
Är så genetiskt defekt att jag skull inte kunna utsätta en avkomma för de riskerna säger väl sitt...

Dvs jag borde besitta kolos minst optimala genuppsättning.

Vilket tyvärr i tråd efter tråd inte vissar sig vara fallet

RandomC
2013-12-21, 10:00
1. Framgång har inte så mycket inte intelligens att göra. Det enda intelligensen gör är att det underlättar för en att lära sig. Det är också välkänt att psykiska störningar och extrem intelligens/begåvning går hand i hand. Så det blir inte lättare.

2. Läs ovanstående. "Det är också välkänt att psykiska störningar och extrem intelligens/begåvning går hand i hand."

Jag håller inte med.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289606001127

PureWhey
2013-12-21, 10:11
http://heltnormalt.aftonbladet.se/img/kellermannen/2013/11/29.jpg

Det är skitjobbigt!

Haha!

mela
2013-12-21, 10:31

+

Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel saknar helt
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxladbred och bred, har bra axelbredd i förhållande till midja och höfter

-

Breda höfterlagom, inget man reagerar på, men är ändå kvinna
Lägger på mig fett lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa
Kass hy, dvs fräknar och småfinnig har inte fräknar eller finnar så, men andra hudproblem

Annars är jag rätt så nöjd med min genetik. Jag har lätt för att lära mig och är händig. Naturligt stark och har lätt för att bygga muskelmassa. Starkt lockligt hår och starka naglar. Lagom lång och lägger på mig lite fett men inte så att jag blir större än medel trots överkonsumtion av socker.
Dock har jag nu vid 26 års ålder fått reda på att jag är översynt.

Ponde
2013-12-21, 10:32
4. Alla kan få fin hy.

2. Fel, intelligens ÄR något du föds med. Man kan inte "träna sig" till en högre IQ och få nämnvärt bättre kapacitet för matematisk-logisk problemlösning eller simultankapacitet.

Ponde
2013-12-21, 10:34
Nej, men jag menade att de som hela livet har verkat ha hög IQ är också de som är framgångsrikast.

Det har jag inte märkt.

Nej. Uppenbarligen är den så långt över medel att man ser det omedelbart med blotta ögat.
De som har IQ över 140-150 (dvs. de "riktigt" smarta) brukar lida av handikapp inom andra områden som t.ex. sociala kunskaper. (i form av t.ex. Asberger eller liknande)

filmjölk
2013-12-21, 10:40
2. Fel, intelligens ÄR något du föds med. Man kan inte "träna sig" till en högre IQ och få nämnvärt bättre kapacitet för matematisk-logisk problemlösning eller simultankapacitet.

Fel. Folk av en folkgrupp som har ett snitt på säg 85 i IQ får ett snitt på kanske 95 om de växer upp i en annan miljö hos en annan folkgrupp. Så intelligens är faktiskt inte något man enbart föds med utan det har både ärftliga och miljömässiga faktorer.

Jockefoten
2013-12-21, 10:42
Med tanke på att jag är en vit svensk man utan handikapp så skulle jag påstå att jag vann.

Ignatius72
2013-12-21, 11:16

Dumheter. Självklart kan man det. Framförallt så kan man rätt snabbt träna div till att bli bättre på testerna och därmed högre poäng.

Jag vet inte om jag vann men jag är mycket nöjd med utfallet.

Åsberg
2013-12-21, 11:20
Dumheter. Självklart kan man det. Framförallt så kan man rätt snabbt träna div till att bli bättre på testerna och därmed högre poäng.

Japp, ett fenomen som behandlar detta är Flynn effect.

Diomedea exulans
2013-12-21, 11:50

Inte i så stor grad.

Hur många med Downs syndrom känner du som har universitetsexamen?

Ponde
2013-12-21, 11:52

Du kan bli bättre på testerna genom konstant utantill-ihågkommande, ja, men du kommer ändå inte att kunna träna upp ditt matematisk-logiska tänkande (tänk matematikprov där frågorna kan vara komplicerade och inte går att plugga utantill) nämnvärt. Man blir inte stringteori-forskare genom att "plugga hårt".

tntballe
2013-12-21, 12:04
Självklart kan hjärnan tränas på djupare plan än att man minns uppgifterna.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Sheogorath
2013-12-21, 12:07
Det fick massa detaljer man kan plocka ut på minussidan, allt från brett bäcken till dålig stresstålighet, men på det stora hela känner jag att jag hamnat högt. Framförallt det som sitter ovanför nyckelbenen. Det under försöker jag fixa till bäst jag kan.

Ponde
2013-12-21, 12:15
Självklart kan hjärnan tränas på djupare plan än att man minns uppgifterna.

Klart det men du blir inte nämnvärt bättre på problemlösning ändå, förutom just på de specifika problemen du övat på.

Skulle det du säger stämma så skulle alla "hårt kämpande" elever få skitbra betyg och bli fysiker/läkare/ingenjörer men nu är inte så fallet, alla är inte lika begåvade och det går inte att bli så jävla bra på t.ex. matte oavsett hur mycket du övar.

filmjölk
2013-12-21, 12:17
Inte i så stor grad.

Jag vågar mig på att tro att en med Downs syndrom som växer upp i en intellektuellt stimulerande miljö med kultiverade föräldrar har säkert 5-10 poäng högre i ett IQ-test än dennes klon som växer upp i en miljö där man röker braj hela dagarna och kollar på Jerry Springer.

Diomedea exulans
2013-12-21, 12:18
Jag vågar mig på att tro att en med Downs syndrom som växer upp i en intellektuellt stimulerande miljö med kultiverade föräldrar har säkert 5-10 poäng högre i ett IQ-test än dennes klon som växer upp i en miljö där man röker braj hela dagarna och kollar på Jerry Springer.

5-10 poäng, säkert. Men "inte i så stor grad".

tntballe
2013-12-21, 12:22
Klart det men du blir inte nämnvärt bättre på problemlösning ändå, förutom just på de specifika problemen du övat på.

Skulle det du säger stämma så skulle alla "hårt kämpande" elever få skitbra betyg och bli fysiker/läkare/ingenjörer men nu är inte så fallet, alla är inte lika begåvade och det går inte att bli så jävla bra på t.ex. matte oavsett hur mycket du övar.

Kanske är samma sak som med många "hårt kämpande" i gymmet, gör man fel så ger det inte så mycket. Och räkna även bort alla som bara pratar om hur hårt dom kämpar.

Diomedea exulans
2013-12-21, 12:24
Kanske är samma sak som med många "hårt kämpande" i gymmet, gör man fel så ger det inte så mycket. Och räkna även bort alla som bara pratar om hur hårt dom kämpar.

Det är det nog. Men samtidigt kan inte alla vinna SM i styrkelyft hur bra de än tränar.

filmjölk
2013-12-21, 12:29
5-10 poäng, säkert. Men "inte i så stor grad".

Det är en rejäl skillnad. Om vi förutsätter att mina siffror på 5-10poäng stämmer med verkligheten så kan det säkert vara skillnaden mellan att klara av att jobba med att plocka upp varor i en affär och att inte klara av samma jobb, eller kunna hänga med i handlingen i en vanlig spelfilm vs att inte förstå den alls.

Diomedea exulans
2013-12-21, 12:34
Det är en rejäl skillnad. Om vi förutsätter att mina siffror på 5-10poäng stämmer med verkligheten så kan det säkert vara skillnaden mellan att klara av att jobba med att plocka upp varor i en affär och att inte klara av samma jobb, eller kunna hänga med i handlingen i en vanlig spelfilm vs att inte förstå den alls.

Kanske, men det är inte skillnaden mellan "var tvungen att gå särskola" och "fick G i matte F".

tntballe
2013-12-21, 12:34
Det är det nog. Men samtidigt kan inte alla vinna SM i styrkelyft hur bra de än tränar.

Visst är det även sådana gränser, men hur långt skulle någon med sämre förutsättningar gå om denne från ung ålder gjort allt rätt?

Latissimus Dorsi
2013-12-21, 12:41

+

Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa

Mest plus, lol.

Thornblom
2013-12-21, 12:48
Jag har endast plus. Vet nog inte något som jag är missnöjd med.

Olegh
2013-12-21, 12:49
Njäe. Inte fan vann jag, men drog inte den fetaste nitlotten heller.

filmjölk
2013-12-21, 13:01
Kanske, men det är inte skillnaden mellan "var tvungen att gå särskola" och "fick G i matte F".

nej, men "klarar av att gå i vanlig klass med extra stöd" mot "gå i särskola" är en rätt stor skillnad. Eller kanske: "Kunna gå på dagcenter" mot "Kunna stå i kassan på McDonalds".

Strangerdanger
2013-12-21, 13:16
Hur som helst så är det en väldigt liten del som använder sin fulla potential. Även de med medel IQ kommer VÄLDIGT långt med att använda sin fulla potential och arbetar hårdare, men det är inte många som är villiga/orkar göra. Hög IQ är värdelös om man inte använder den och arbetar hårt för att nå sin fulla potential.

maskerman
2013-12-21, 13:23
Kom på lite fler + och minus

+

Stora händer
Hyfsat stora handleder
I det stora hela ett attraktivt ansikte
Kommer troligtvis varken tappa hår eller bli gråhårig på väldigt länge

-

Oproportionerligt stora axlar även när jag inte tränar dem
Små vader som inte tycks vilja växa

cero
2013-12-21, 13:45
4. Alla kan få fin hy.

2 och 4 är helt felaktiga. 3 stämmer delvis.

Strangerdanger
2013-12-21, 13:48
2 och 4 är helt felaktiga. 3 stämmer delvis.

2. Visa mig ett nyfött barn som är smart(som har kunskap och förståelse för saker).

4. Jo. Man börjar från insidan(ät mer grönsaker och frukter, drick mer färsk grönsaksjuice) och sedan utåt(exfoliera huden, återfukta, ha rätt produkter för din hudtyp). Alla kan få det.

Diomedea exulans
2013-12-21, 13:49
2. Visa mig ett nyfött barn som är smart(som har kunskap och förståelse för saker).

Visa mig ett nyfött barn som är 1,80 långt. Är kroppslängd inte medfött?

cero
2013-12-21, 13:50
2. Visa mig ett nyfött barn är smart.

Ja, för det var ju verkligen det du menade..

4. Jo. Man börjar från insidan(ät mer grönsaker och frukter, drick mer färsk grönsaksjuice) och sedan utåt(exfoliera huden, återfukta, ha rätt produkter för din hudtyp). Alla kan få det.

Nej.

Bra hy är till största del genetiskt, och har väldigt lite att göra med hur mycket morotsjuice man dricker. Så länge man inte har vitaminbrist (vilket väldigt få personer har) eller på annat sätt misshandlar hyn så är det främst gener som avgör.

MasterChief
2013-12-21, 13:54
Visa mig ett nyfött barn som är 1,80 långt. Är kroppslängd inte medfött?

Sluta och ge barnet mat så får du se hur medfödd den kroppslängden är...

Diomedea exulans
2013-12-21, 13:55
Sluta och ge barnet mat så får du se hur medfödd den kroppslängden är...

Ja, och ge en dvärg perfekt mat så blir han 2,30..?

jenni
2013-12-21, 13:56
Vad jag har förstått så har jag plockat de bästa delarna av mina föräldrar

Diomedea exulans
2013-12-21, 13:56
Vad jag har förstått så har jag plockat de bästa delarna av mina föräldrar

Jo tack, det syns.

jenni
2013-12-21, 13:57
Jo tack, det syns.

*cupid*

MasterChief
2013-12-21, 13:58
Ja, och ge en dvärg perfekt mat så blir han 2,30..?

Mängden mat och livsförhållandena kommer avgöra hur nära han når sin genetiska potential. Miljöfaktorer spelar in. Ger du ett barn alla akademiska förutsättningar under uppväxten kommer barnet troligtvis, med alla typer av mått, anses som smart och förhoppningsvis nå upp till sin potential.

Tobbey
2013-12-21, 13:58
Bra längd Enligt mig själv, ja. 181cm.
Blåa ögon
Hyfsad käke (?) :D
Bra hårfäste (?) Mitt hår växer jävligt fort på huvudet dock.
Pen0r över medel
Bra muskelfästen (?) Vettefan.
Relativt smart | Vågar jag inte påstå.
Bra inlärningsförmåga Faktiskt ja.
Hyfsat bredaxlad Inbillar mig det.

-

Breda höfter Jag inbillar mig detta.
Bukfett som verkligen vägrar försvinna, inte ens på under 10% BF Magen är fan värst.
Lägger på mig fett lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder Ser ut som Arnold med en stor glipa mellan 'mitten-tänderna' högst upp.
Lite för stor näsa

Fetmarkerat stämmer in på mig.

Stefan J
2013-12-21, 14:00
Hur som helst så är det en väldigt liten del som använder sin fulla potential. Även de med medel IQ kommer VÄLDIGT långt med att använda sin fulla potential och arbetar hårdare, men det är inte många som är villiga/orkar göra. Hög IQ är värdelös om man inte använder den och arbetar hårt för att nå sin fulla potential.

Att förstå saker och sammanhang snabbt och ha lätt för att lära blir aldrig någonsin värdelöst även om man inte utnyttjar det till att bli "framgångsrik", vilket jag lite fördomsfult förmodar att du menar innebär att skaffa sig ett bra betalt jobb och/eller en hög och attraktiv position i arbetslivet.

Diomedea exulans
2013-12-21, 14:04
Mängden mat och livsförhållandena kommer avgöra hur nära han når sin genetiska potential. Miljöfaktorer spelar in. Ger du ett barn alla akademiska förutsättningar under uppväxten kommer barnet troligtvis, med alla typer av mått, anses som smart och förhoppningsvis nå upp till sin potential.

Jag tror helt enkelt inte på det där. Jag tror t ex inte att Jason Genova hade blivit smart även om han fått en optimal uppväxt.

Diomedea exulans
2013-12-21, 14:05
Bra längd Enligt mig själv, ja. 181cm.
Blåa ögon
Hyfsad käke (?) :D
Bra hårfäste (?) Mitt hår växer jävligt fort på huvudet dock.
Pen0r över medel
Bra muskelfästen (?) Vettefan.
Relativt smart | Vågar jag inte påstå.
Bra inlärningsförmåga Faktiskt ja.
Hyfsat bredaxlad Inbillar mig det.

-

Breda höfter Jag inbillar mig detta.
Bukfett som verkligen vägrar försvinna, inte ens på under 10% BF Magen är fan värst.
Lägger på mig fett lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder Ser ut som Arnold med en stor glipa mellan 'mitten-tänderna' högst upp.
Lite för stor näsa

Fetmarkerat stämmer in på mig.

Varför skrev du det som inte var fetmarkerat överhuvudtaget? :confused:

MasterChief
2013-12-21, 14:06
Jag tror helt enkelt inte på det där. Jag tror t ex inte att Jason Genova hade blivit smart även om han fått en optimal uppväxt.

Well played. :-/

Olegh
Hur var det nu igen... arv och miljö.

Strangerdanger
Att förstå saker och sammanhang snabbt och ha lätt för att lära blir aldrig någonsin värdelöst även om man inte utnyttjar det till att bli "framgångsrik", vilket jag lite fördomsfult förmodar att du menar innebär att skaffa sig ett bra betalt jobb och/eller en hög och attraktiv position i arbetslivet.

Nej, det var inte det jag menade. Det beror ju helt på vad man har för mål i livet, men oavsett vad det är för mål man har så är den värdelös om man inte utnyttjar den. Det är en stor synd att inte använda sin gåva. Det är en gåva. Och tyvärr så är det inte många som uppnår sin fulla potential.

Stefan J
2013-12-21, 14:09

Fast nu är det inte frågan om att en begåvningshandikappad person kan bli en akademiker med rätt uppväxt. Det är lite mindre hopp än så som masterchief talar om, det måste ju finnas en resureser från första början. :)

cero
2013-12-21, 14:10
Hur kan smarthet vara värdelöst bara för att man inte uppnår sin fulla potential?

Smarthet är alltid bra. Bortkastad potential ja, men fortfarande.

Diomedea exulans
2013-12-21, 14:13
Fast nu är det inte frågan om att en begåvningshandikappad person kan bli en akademiker med rätt uppväxt. Det är lite mindre hopp än så som masterchief talar om, det måste ju finnas en resureser från första början. :)

Vad menar du? Att alla personer som är smarta över en viss gräns kan bli hur smarta som helst? Är det inte rimligare att anta att alla, förståndshandikappade som supersmarta, kan öka sin intelligens i viss mån?

Strangerdanger
2013-12-21, 14:15
Hur kan smarthet vara värdelöst bara för att man inte uppnår sin fulla potential?

Smarthet är alltid bra. Bortkastad potential ja, men fortfarande.

Ja, bortkastad är kanske det rätta ordet.

Stefan J
2013-12-21, 14:16
Vad menar du? Att alla personer som är smarta över en viss gräns kan bli hur smarta som helst? Är det inte rimligare att anta att alla, förståndshandikappade som supersmarta, kan öka sin intelligens i viss mån?

Nä, jag menar att man kan hoppa upp ett snäpp eller två, inte en miljon snäpp vilket skulle krävas för att herr Genova skulle göra en akademisk karriär. :)

Strangerdanger
2013-12-21, 14:18

Inget illa menat, men du verkar vara den typen av personen som underskattar sin potential och har dåligt självförtroende. Kommit långt i livet med det tankesättet?

Red Apple
2013-12-21, 14:35
Du verkar vara typen av person som behöver en reality check.

Diomedea exulans
2013-12-21, 14:38
Nä, jag menar att man kan hoppa upp ett snäpp eller två, inte en miljon snäpp vilket skulle krävas för att herr Genova skulle göra en akademisk karriär. :)

Okej, då menar vi samma sak egentligen. :)

hugok
2013-12-21, 14:38
Sorry blev fel.

Diomedea exulans
2013-12-21, 14:40
Världsmästare i bänk som underskattar sin potential. Jahapp, då har man sett det också.

Jag är inte världsmästare i bänk, har inte tagit mer än 120 kg. Hon citerade inte Stefan J. :D

hugok
2013-12-21, 14:43
Jag är inte världsmästare i bänk, har inte tagit mer än 120 kg. Hon citerade inte Stefan J. :D

Tack, blev lite fel där :P
Såg bara att det stod något om Jason Genova och såg att Stefan J hade skrivit om honom också :)

ceejay
2013-12-21, 14:54
Överlag så tror jag det.

Strangerdanger
2013-12-21, 15:01
Du verkar vara typen av person som behöver en reality check.

Någon tar det riktigt personligt.

http://ionehellobeautiful.files.wordpress.com/2011/06/beyonce-kelly-rowland-laughing-courtside.jpg

Så har man sagt till alla som har blivit genier i deras område. Thomas Edison, Henry Ford, Michael Jackson mm. Lev i din medelmåttiga värld utan drömmar.

"Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration." - Thomas Edison

SeeYay
2013-12-21, 15:07
Hår och ögonfärg måste ändå bedömas som högst subjektivt.

Tycker nog det är lite häftigt med att blont hår är så väldigt ovanligt. Att andelen enbart uppgår till 2 % av världens befolkning (enligt högst säkra källan Wikipedia). Men det är ju en andel som kommer minska med tiden dessutom.

Tråden är uppenbarligen riktad till män. Men för min egen del så är hårfärg på kvinnor i lika hög grad varierande som det är sekundärt och finns verkligen ingen färg som är bättre/snyggare än någon annan.

RandomC
2013-12-21, 15:09

Så har man sagt till alla som har blivit genier i deras område. Thomas Edison, Henry Ford, Michael Jackson mm. Lev i din medelmåttiga värld utan drömmar.

"Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration." - Thomas Edison

Bara för att du påstår så är det ju inte så eller hur? Du kommer mest med floskler och egna åsikter.

Strangerdanger
2013-12-21, 15:13
Bara för att du påstår så är det ju inte så eller hur? Du kommer mest med floskler och egna åsikter.

Det är så. Folk som har blivit matad(under hela sitt liv) med att de kommer alltid vara medelmåttiga och att de inte har det där "speciella" genen slutar alltid med att de blir medelmåttiga. Det "undermedvetna" tar upp det och då tror man på det tillslut.

:)

RandomC
2013-12-21, 15:21
Det är så. Folk som har blivit matad(under hela sitt liv) med att de kommer alltid vara medelmåttiga och att de inte har det där "speciella" genen slutar alltid med att de blir medelmåttiga. Det "undermedvetna" tar upp det och då tror man på det tillslut.

Och då påstår jag att det inte är så. Det där är ingen mall som passar in på alla människor, jag är tveksam till att det ens går att applicera på särskilt många.

Dennis93
2013-12-21, 15:21

Hahah :d Älskar folk som kör med "Såhär är det ...." och om man skulle orka argumentera emot så är det tyngsta motargumentet, "Joo, men så äre visst!"

Jag tror iaf som många i tråden att man kan bli bättre på det mesta men det finns ändå en genetisk gräns.

Strangerdanger
2013-12-21, 15:24
Och då påstår jag att det inte är så. Det där är ingen mall som passar in på alla människor, jag är tveksam till att det ens går att applicera på särskilt många.

Det är dina tankar som sätter gränserna. Du får tro vad du vill. :)

awesomooo
2013-12-21, 15:25
Jaaa på att bygga armar i alla fall...

Ignatius72
2013-12-21, 15:37
Inte i så stor grad.

Din analogi suger. Det är som att påstå att man man bli bättre på fotboll genom att träna och du svarar, känner du många helamputerade fotbollsproffs.

Du kan bli bättre på testerna genom konstant utantill-ihågkommande, ja, men du kommer ändå inte att kunna träna upp ditt matematisk-logiska tänkande (tänk matematikprov där frågorna kan vara komplicerade och inte går att plugga utantill) nämnvärt. Man blir inte stringteori-forskare genom att "plugga hårt".
Fascinerande att man kan gå ut så hårt i de flesta debatter med så lite på fötterna. Varje gång.
Ett vanligt iq-test är tex ravens matriser. De bygger på ett antal principer som man kan lära sig. Man tränar då snabbt upp den logiska problemlösningsförmågan genom att applicera dessa principer. En del "ser" detta direkt andra lär sig dem. På mer avancerade tester kan det ge avsevärda skillnader.
Hur smart man än är så går det att rasera förutsättningarna om man befinner sig i fel miljö. Även om man strikt teoretiskt har samma genetiska förutsättningar.

Red Apple
2013-12-21, 15:52

http://ionehellobeautiful.files.wordpress.com/2011/06/beyonce-kelly-rowland-laughing-courtside.jpg

Ja, jag tog åt mig av något som inte var riktat till mig. Helt klart. Bullseye.
Själv har jag rätt höga ambitioner. Jag vill få in en film jag regisserat på Cannes och ta minst en doktorsexamen. Jobbar aktivt på båda och har kommit en bit på vägen även om jag har väldigt långt kvar. Gör mina stora ambitioner mig till en medelmåtta?

Edison var väl allt annat än ett geni, förutom möjligtvis som affärsman. Men jag hävdar att det var mest tur.

Strangerdanger
2013-12-21, 16:02
Ja, jag tog åt mig av något som inte var riktat till mig. Helt klart. Bullseye.
Själv har jag rätt höga ambitioner. Jag vill få in en film jag regisserat på Cannes och ta minst en doktorsexamen. Jobbar aktivt på båda och har kommit en bit på vägen även om jag har väldigt långt kvar. Gör mina stora ambitioner mig till en medelmåtta?

Edison var väl allt annat än ett geni, förutom möjligtvis som affärsman. Men jag hävdar att det var mest tur.

Väldigt ambitiöst och det är bra att du har drömmar. Frågan är om du tror att du klarar av att uppnå dina mål och har uthålligheten för att göra det som 90%> av människorna inte klarar av :)

Han har uppfunnit glödlampan och massa andra uppfinningar. Han var en geni och duktig affärsman.

tearz
2013-12-21, 16:05
Bra längd - 190 cm
Blåa ögon - ja
Hyfsad käke - ja
Bra hårfäste - ja
Pen0r över medel - definitivt
Ingen jobbig/nasal/ljus röst - ja
Bra muskelfästen - tycker jag
Relativt smart - absolut
Bra inlärningsförmåga - helt klart.
Hyfsat bredaxlad - ja, kontra midjan så helt klart.

U tell me :)

Diomedea exulans
2013-12-21, 16:10
Din analogi suger. Det är som att påstå att man man bli bättre på fotboll genom att träna och du svarar, känner du många helamputerade fotbollsproffs.

Nej. Är man helamputerad kan man inte spela fotboll alls. Ej heller bli bättre på det. Det är svart eller vitt.

Folk med Downs har ändå en viss intelligens. De är mycket smartare än schimpanser. Som i sin tur är mycket smartare än hundar. Som i sin tur är smartare än ankor. Det är en gradfråga.

Men du och dina gelikar måste ju, extrapolerat, mena att både jag, folk med Downs, schimpanser, hundar och ankor kan bli lika smarta som Stephen Hawking, bara vi tränar tillräckligt.

Fattar inte hur ni tänker.

hurril
2013-12-21, 16:13
Jag bryr mig för lite om mitt utseende för att kunna resonera om lotteriet där. Min största vinst där är att jag har en kapacitet och förmåga långt utöver de flesta andra att kötta djupt i de ämnen eller med de saker jag sätter mig för. Jag tar allt sådant till elvan. Det gör att jag inte riktigt vet om jag har någon begåvning på något (annat) område som inte är effekten av att jag försöker mycket bättre, hårdare och längre än du. Men visst, jag hade det superlätt med de ämnen i skolan som traditionellt anses kopplade till IQ (som matte, språk(?) och snarlikt).

Så:
+ extremt idog i det jag sätter mig för
+ IQ

- omöjligt att göra saker jag inte gillar
- omöjligt att tolerera grasserande efterblivenhet

moodi
2013-12-21, 16:26
Bra längd, 186,5cm!
Blåa ögon
Hyfsad käke, helt okej, lite mer markerande käke hade varit najs!
Bra hårfäste, farsan är flintis, men en så länge har jag hårfästet kvar!
Pen0r över medel, ända "negativa" är väl att jag är en grower.
Bra muskelfästen, inga superduper fästen direkt, men klart över medel iallafall!
Relativt smart, beror ju på vem man jämför med..
Hyfsat bredaxlad, långa nyckelben ~1.64 shoulder-waist ratio!

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt
Blont hår, gått från platinablond i ung ålder till råttfärgat nu, blir dock riktigt blond på sommaren om jag solar mycket.
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa
Kass hy, dvs fräknar och småfinnig, haft problem med finnar i ansiktet bra länge nu, men just nu är det bara lite finnar på ryggen kvar. Har lite fräknar i ansiktet och rätt mycket leverfläckar på hela kroppen.
Kass hårväxt förutom på huvudet, vill ha bättre skägg, sen har jag mycket hår på mage/bröst, lår och underben.

Har egentligen ingenting att klaga på. Är nöjd med mitt utseende, sen finns det ju alltid saker man skulle vilja ändra på ifall det gick. Men det känns inte värt att lägga ner någon energi på något man ändå inte kan påverka!

Sach
2013-12-21, 16:30
Här (http://en.wikipedia.org/wiki/Human_penis_size) och här (http://5sizes.wordpress.com/averages/) har ni som undrar vad "pen0r över medel" är då TS inte angav det, medlet i Sverige är alltså 13-15x10-13 (LxO).

Bra längd: 179
Blåa ögon: Ja
Hyfsad käke: nje
Bra hårfäste: Ja
Pen0r över medel: Vart nyfiken så var tvungen att mäta haha! 16x14, så ja.
Ingen jobbig/nasal/ljus röst: Nej
Bra muskelfästen: Majoriteten
Relativt smart: Ja
Bra inlärningsförmåga: Både ja och nej
Hyfsat bredaxlad: Lagom skulle jag säga

filmjölk
2013-12-21, 16:35
Jag bryr mig för lite om mitt utseende för att kunna resonera om lotteriet där.

Det kan jag fylla i. Du är lång, manlig och snygg, men gömmer det bakom skägget.

TranceII
2013-12-21, 16:36

Däremot var Tesla den smartaste och coolaste personen som någonsin levt för det har du också läst på Internet?

Läs wikipedia-artikeln om honom (eller en biografi)

http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Edison

Kan du sedan verkligen påstå att han "var väl allt annat än ett geni"?

Rikard Jansson
2013-12-21, 16:37
Är själva urmåttet för vinsten i det genetiska lotteriet.

Yes
2013-12-21, 16:40
Är själva urmåttet för vinsten i det genetiska lotteriet.
Spelar man på Tia är vinsten ändå inte så hög.

(Sorry, men du lade fan upp bollen där!)

filmjölk
2013-12-21, 16:42
Däremot var Tesla den smartaste och coolaste personen som någonsin levt för det har du också läst på Internet?

Edison vs Tesla, epic rap battles of history.

Diomedea exulans
2013-12-21, 16:43
Varför envisas ni med att kopiera det första inlägget och markera en del av det i fetstil?

moodi
2013-12-21, 16:45
Insåg det efter jag postade, att man kanske skulle skriva vad man själv var nöjd/missnöjd med och nu är det för sent att ändra :em:

Ignatius72
2013-12-21, 18:05
Nej. Är man helamputerad kan man inte spela fotboll alls. Ej heller bli bättre på det. Det är svart eller vitt.

Folk med Downs har ändå en viss intelligens. De är mycket smartare än schimpanser. Som i sin tur är mycket smartare än hundar. Som i sin tur är smartare än ankor. Det är en gradfråga.

Men du och dina gelikar måste ju, extrapolerat, mena att både jag, folk med Downs, schimpanser, hundar och ankor kan bli lika smarta som Stephen Hawking, bara vi tränar tillräckligt.

Fattar inte hur ni tänker.

Inte? Jag tyckte bestämt att jag såg en sydafrikansk 400m löpare kuta 400m i OS.
Men hur som helst så innebär förbättring inte att man måste börja med de sämsta av förutsättningar. Fortsätter vi på idrottsanalogierna så är Bolt troligen den med bäst förutsättningar att kuta 100 m någonsin. Men andra med sämre genetiska förutsättningar skulle slå honom om han inte tränade.
Även kognitiva förmågor går att träna. Det innebär inte att någon lågbegåvad går att träna till ett geni.

hurril
2013-12-21, 18:08

Det blir ju knappast en vinst för dig med tanke på att du spelar i samma lotteri och Rickard är vinsten. När vi ändå snackar om bollposition.

dannnee
2013-12-21, 18:11
Varför skulle blont hår vara minus?
Blont hår, blå ögon, ljus hy måste vara det mest optimala :)

tearz
2013-12-21, 18:14

Mörkt är mer dominant. Jag slår ett slag för Mörkt hår, blåa ögon och ljus hy

Red Apple
2013-12-21, 18:15
Väldigt ambitiöst och det är bra att du har drömmar. Frågan är om du tror att du klarar av att uppnå dina mål och har uthålligheten för att göra det som 90%> av människorna inte klarar av :)

Han har uppfunnit glödlampan och massa andra uppfinningar. Han var en geni och duktig affärsman.

Det får vi se, men oavsett uthållighet så krävs det en naturlig fallenhet för vissa saker om jag ska nå mina mål.

Edison uppfann inte glödlampan, han tog patent på den.

Nej, jag förhåller mig inte till oatmeals seriestrip. Jag vet att Tesla sysslade med eugenik (hej Lasse Kongo) och trodde att han kunde prata med fåglar.
Men han var fortfarande en genialisk uppfinnare. Till skillnad från Edison som var en duktig men medelmåttig ingenjör men som sagt en genialisk affärsman med mycket tur.

jenni
2013-12-21, 18:15

Fast det är ju din åsikt!
Jag gillat tex mörkt med ljust
Blå ögon, mörkt hår
Mörka ögon, blont hår

Diomedea exulans
2013-12-21, 18:18
och trodde att han kunde prata med fåglar.

Mer än så. Han var kär i en duva "på samma sätt som en man är kär i en kvinna", enligt honom själv.

Låter praktiskt, tycker jag. Lätt att göra abort, bara att steka ungen till frukost med lite bacon.

Strangerdanger
2013-12-21, 18:18
Edison uppfann inte glödlampan, han tog patent på den.

"Edison did not invent the first electric light bulb, but instead invented the first commercially practical incandescent light."

dannnee
2013-12-21, 18:23
Fast det är ju din åsikt!
Jag gillat tex mörkt med ljust
Blå ögon, mörkt hår
Mörka ögon, blont hår

Jag antog att Ts menade vad som är mest Opti av den större massan...
Då skulle jag tror att blont hår, ljus hy, blå (eller gröna) ögon, lång, ligger högst av allt... samma för tjejer.

hurril
2013-12-21, 18:26
Då skulle jag tror att blont hår, ljus hy, blå (eller gröna) ögon, lång, ligger högst av allt... samma för tjejer.

I världen kanske men knappast i Sverige.

jenni
2013-12-21, 18:27

Varför tror du det? Vid de senaste undersökningarna gällande modellbranschen så var det flest killar om valde brunetter och tjejer håller fortfarande italienare närmast hjärtat.
Eller menade du endast här i sverige ?

dannnee
2013-12-21, 18:33
Det finns säkert undersökningar som säger något helt annat, det väger inte så tungt :)

Yes
2013-12-21, 18:36
Det blir ju knappast en vinst för dig med tanke på att du spelar i samma lotteri och Rickard är vinsten. När vi ändå snackar om bollposition.
Håll käft, jag spelar bara bingo! :P

FoxCharlie
2013-12-21, 18:39
+

Bra längd: Nej, 1.71. Trivs inte med längden.
Blåa ögon: Japp
Hyfsad käke: Ståtliga ariska ansiktsdrag. Mycket nöjd.
Bra hårfäste: Helt ok hår.
Pen0r över medel: Grower. Medel. Som är snygg. Nöjd.
Ingen jobbig/nasal/ljus röst: Nope. Bra röst.
Bra muskelfästen: Hyffsat iaf.
Relativt smart: Nope. Döljs dock bra med allmänbildning över medel.
Bra inlärningsförmåga: Nope. Tror jag har add ibland.
Hyfsat bredaxlad: Hyffsat.

-

Breda höfter: Oklart.
Bukfett: Inte så farligt.
Lägger på mig fett lätt: Nej, ganska bra förbränning.
Blont hår: Ja
Lite ojämna tänder: Kunde haft bättre
Lite för stor näsa: Ja, men bryr mig inte.
Kass hy, dvs fräknar och småfinnig: Japp.
Blek och blir bara fräknig/röd när jag försöker åtgärda det: Nä, blir snyggt solbränd.
Kass hårväxt förutom på huvudet: Ja, varken kal eller buskig.

Ganska nöjd.
Längden är väl det som stör mig mest. Intelligensen också.
Annat värt att nämna är dåligt minne, ganska introvert och inte så social som jag viljat vara. Ja, kanske går att träna upp till viss del. Men sådana drag är definitivt baserade på gener.

cero
2013-12-21, 18:56

Brunetter > blondiner (tjejer) enligt de flesta är min uppfattning.

Daniel L
2013-12-21, 19:10
Nej, jag är rödhårig.

straycat
2013-12-21, 20:57
Vad är man om man har alla +egenskaper och alla förutom ett par st på -egenskaper? hybrid? snyggful?:D

raddum
2013-12-21, 21:40
Bra längd
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad
Inga kroniska sjukdomar och hälsan i behåll, det jag är mest tacksam för

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt

fan, minusen är ju bagateller

Scitec
2013-12-21, 22:04

+

Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa

Blond, blåögd och medellång. Bra röst och mycket bra social kompetens, satsar på en politisk karriär bredvid min jobbkarriär. Jag vann inte men kanske är i toppskiktet :)
Hjärtoperation vid 3 månaders ålder, det drar väl ner lite..

amini
2013-12-21, 22:09
nej, jag e för seriös

Diomedea exulans
2013-12-21, 22:52
Vad är man om man har alla +egenskaper och alla förutom ett par st på -egenskaper? hybrid? snyggful?:D

Du har också missförstått tråden. Man ska inte lista vilka av plus/minusegenskaperna i startinlägget man har, man ska lista sina egna plus/minusegenskaper.

Heddaway
2013-12-21, 23:16
+
käkbenen
ögonen
tjockt hår
utstrålning
überkreativ
socialt begåvad
generös
raka tänder
bra ben
helt okejstora boobies

-
hett temperament, kort stubin
pessimist
beroende-personlighet (inte alkohol o droger dock, pju)
liten rumpa naturligt
svårt att ta kritik
kort
vääldigt pratglad, ibland too much
bekväm av mig (observera, inte lat-lat)
finns säkert sjukt mkt mer.. rikard kan säkert tillägga något!

Diomedea exulans
2013-12-21, 23:18
Heddaway: Jag skulle lagt till "säker på hand" som + baserat på dina tatueringar och teckningar.

MVH, Mr. Kan-inte-teckna-utan-spasmer-och-måste-alltid-sudda-massa-efteråt-i-datorn.

Heddaway
2013-12-21, 23:23
Heddaway: Jag skulle lagt till "säker på hand" som + baserat på dina tatueringar och teckningar.

MVH, Mr. Kan-inte-teckna-utan-spasmer-och-måste-alltid-sudda-massa-efteråt-i-datorn.

det tar jag som en komplimang, så tackar :)

men jag har så kasst tålamod att jag inte alltid orkar vara noga, då blir det skitfult.

moodi
2013-12-21, 23:34
Du har också missförstått tråden. Man ska inte lista vilka av plus/minusegenskaperna i startinlägget man har, man ska lista sina egna plus/minusegenskaper.

Då gör jag ett nytt försök då.

+
Fint leende + smilgropar
Breda axlar ~1.65 shoulder-waist ratio!
Rätt okej käklinje
186.5cm
Bra hårfäste
Inga sjukdomar, jag är frisk och mår bra (är väl ändå det viktigaste?)
Lättlärd
Relativt smart
Okej ämnesomsättning (har väl ett behov på runt 2500 under en vanlig skoldag som innefattar 8 timmar sömn, 8 timmar skola och 8timmar stillasittande)
Stark vilja, har jag bestämt mig för något så gör jag det.
Sen tycker jag min far blivit snyggare mer åldern (ffa från 40-50), bara hoppas att det ligger i generna.

-
Har säkerligen någon bokstavskombination, har ganska dålig koncentrationsförmåga vilket ibland är rätt förödande för mina studier.
Högt fotvalv, har väldigt svårt att hitta snygga vinterkängor!
Små händer och smala handleder
Vill ha bättre skägg
Lite för hårig för min smak, skulle gärna ta bort håret på ryggen, lår och rumpa permanent.
Råttfärgat hår, blir dock blond på sommaren.
Alltid haft ländryggs problem till och från, vet inte om det är något medfött eller om jag gjort något som skapat det när jag var yngre.
Vill ha lite smalare höfter.

Alla minusgrejer är ju i princip betydelselösa smågrejer, ingenting jag stör mig på för fem öre. Jag är nöjd över hur jag ser ut.

arthax
2013-12-21, 23:35
Ja.

Diomedea exulans
2013-12-21, 23:37
men jag har så kasst tålamod att jag inte alltid orkar vara noga, då blir det skitfult.

Jag med, så jag brukar skita i att rita överhuvudtaget för det mesta. cofffee

XXXL
2013-12-22, 00:35
Jag är rätt välhängd, men det är enligt mig enbart en nackdel. Jag tycker i och för sig att vara lång är en nackdel med, och att de flesta fördelarna lätt kan bli nackdelar och gränsar till att vara rent av dåliga.

Jag har nog aldrig granskat mig själv utifrån ett bra/dåligt perspektiv, svart på vitt hur pass lyckad man är får man väl när man föder upp ett eller flera friska barn som blir vettiga människor.

Heddaway
2013-12-22, 00:39
Jag med, så jag brukar skita i att rita överhuvudtaget för det mesta. cofffee

Men du kan snickra ihop saker iaf? den gåvan det tålamodet säger jag bara.

snelhest
2013-12-22, 00:53

Bullshit. Rikard har helt klart nånting som gör honom mer attraktiv än 99,9999999.....999% av alla män på jorden. Han ligger några platser över Brad Pitt nånstans i närheten av Zyzz anno 2010 eller Arnold i Terminator 2. Det finns värden som inte kan mätas i cm och R är helt klart begåvad med kvaliteter som gör eller borde göra alla män avundssjuka.

Generation95
2013-12-22, 01:03
+
Bra skäggväxt, lärt mig uppskatta detta
Närmast perfekt tandrad (dock efter ett par år av tandställning) - leder även till ett rätt bra leende
Bra pigment, blir väldigt lätt solbränd
185 cm över havet
Numera socialt begåvad
Lättlärd
Rätt bra hy

Sist och viktigast - sanslöst bra immunförsvar, blir aldrig sjuk, otroligt tacksam för detta

-
Rätt breda höfter
Otroligt efterhängset bukfett
Väldigt bekväm av mig
Rätt hårig, usch
Små händer och handleder, hemskt omanligt

Sniggel
2013-12-22, 01:06
Ja, bortkastad är kanske det rätta ordet.

Fast att kunna glida genom vissa områden i livet är fortfarande en fördel. Även om man inte utnyttjar sin förmåga så har man nytta av den där andra istället får kämpa. Definitivt inte värdelöst med hög IQ, även om man inte utnyttjar den.

Diomedea exulans
2013-12-22, 01:07
Jag är övertygad om att min höga intelligens hänger ihop med min stora omkrets på huvudet. Jag har oerhört svårt att hitta hattar, mössor och hjälmar som passar. Så jag ser mest min smarthet som en nackdel.

tearz
2013-12-22, 12:14
+ 190 cm lång
+ allmänbildad
+vältalig
+socialt begåvad
+väldigt bra ämnesomsättning
+smal midja
+breda axlar - kontra midjan
+välhängd
+bra hud
+blåa ögon
+ser ung ut för min ålder
+bra immunförsvar

Sätter dålig skäggväxt som både + och minus. Personligen är det positivt, då jag inte vill ha skägg. För andra möjligtvis negativt.

-tekniskt obegåvad
-humör
-ego
-lätt kränkt
-små händer
-kräsen
-bekväm

Strangerdanger
2013-12-22, 13:27
Äntligen någon som erkänner att den har ett stort ego. Ni som har ego, är det inte jobbigt? När allt inte går som ni vill eller hur ni har tänkt er så måste det vara jobbigt. Det måste vara jobbigt att tro att man är bättre än alla andra människor. Det måste vara jobbigt att ständigt tänka på vad andra tycker om en.

tearz
2013-12-22, 13:36
Äntligen någon som erkänner att den har ett stort ego. Ni som har ego, är det inte jobbigt? När allt inte går som ni vill eller hur ni har tänkt er så måste det vara jobbigt. Det måste vara jobbigt att tro att man är bättre än alla andra människor. Det måste vara jobbigt att ständigt tänka på vad andra tycker om en.

Mitt stora ego bygger mycket på att jag ständigt får det bekräftat att jag presterar "lite bättre" än övriga människor i samtliga sammanhang jag deltar.

Det har sina klara för samt nackdelar. Ibland är det till min fördel, då jag har ett väldigt "stort självförtroende". I andra sammanhang kan det vara rent av giftigt, då det i vissa fall kan leda till att jag är väldigt "lättkränkt"

Strangerdanger
2013-12-22, 13:50
Mitt stora ego bygger mycket på att jag ständigt får det bekräftat att jag presterar "lite bättre" än övriga människor i samtliga sammanhang jag deltar.

Det har sina klara för samt nackdelar. Ibland är det till min fördel, då jag har ett väldigt "stort självförtroende". I andra sammanhang kan det vara rent av giftigt, då det i vissa fall kan leda till att jag är väldigt "lättkränkt"

Måste vara jobbigt att inte vara ”stabil” känslomässigt. Det blir ju som en berg och dalbana. De gångerna när det inte går så bra för dig så måste det vara väldigt jobbigt. Det tär ju på självkänslan och självförtroendet. Varför jämför du inte med dig själv?

Om du vet att en person nära dig presterar mycket bättre än dig, hur reagerar du mot den personen?

Jag uppskattar att du är ärlig.

tearz
2013-12-22, 14:04
Måste vara jobbigt att inte vara ”stabil” känslomässigt. Det blir ju som en berg och dalbana. De gångerna när det inte går så bra för dig så måste det vara väldigt jobbigt. Det tär ju på självkänslan och självförtroendet. Varför jämför du inte med dig själv?

Om du vet att en person nära dig presterar mycket bättre än dig, hur reagerar du mot den personen?

Jag uppskattar att du är ärlig.

Jag har i ärlighetens namn ingen som "presterar bättre" än mig runt mig. Visst finns det personer i min umgängeskrets som besitter "spetskompetens" inom vissa områden. Men tittar man rent "allmänt" så brukar jag vara den skarpaste kniven i min umgängeskrets. Jag anser att jag är "rätt bra" på det mesta. Och inte insnöad på endast ett område.

Jag tävlar mest emot mig själv faktiskt :) I skolan kan det givetvis bli att man sneglar lite på andras prestationer, men när jag bevisligen själv i princip bara presterar A och B i betyg så brukar jag inte direkt "bli avundsjuk" på andra. Och eftersom detta är ett träningsforum i första hand så måste jag väl behandla träning med - Nej jag jämför mig aldrig med andra, jag är väldigt nöjd med min kropp och känner att jag är den bästa möjliga versionen av mig själv. Huruvida någon markar 300 eller inte skiter jag i. Jag tränar för att må bra och se bra ut - mission accomplished

Sedan är jag "lyhörd" och "ödmjuk" inför nya "områden" och lyssnar gärna till mer kompetenta personer och försöker ta mig till kunskapen de försöker förmedla mig på bästa vis. Jag VET att man inte kan vara "bra" på "saker" man aldrig provat, men med övning så blir jag alltid "bra"

Strangerdanger
2013-12-22, 14:11
Jag har i ärlighetens namn ingen som "presterar bättre" än mig runt mig. Visst finns det personer i min umgängeskrets som besitter "spetskompetens" inom vissa områden. Men tittar man rent "allmänt" så brukar jag vara den skarpaste kniven i min umgängeskrets. Jag anser att jag är "rätt bra" på det mesta. Och inte insnöad på endast ett område.

Jag tävlar mest emot mig själv faktiskt :) I skolan kan det givetvis bli att man sneglar lite på andras prestationer, men när jag bevisligen själv i princip bara presterar A och B i betyg så brukar jag inte direkt "bli avundsjuk" på andra. Och eftersom detta är ett träningsforum i första hand så måste jag väl behandla träning med - Nej jag jämför mig aldrig med andra, jag är väldigt nöjd med min kropp och känner att jag är den bästa möjliga versionen av mig själv. Huruvida någon markar 300 eller inte skiter jag i. Jag tränar för att må bra och se bra ut - mission accomplished

Sedan är jag "lyhörd" och "ödmjuk" inför nya "områden" och lyssnar gärna till mer kompetenta personer och försöker ta mig till kunskapen de försöker förmedla mig på bästa vis. Jag VET att man inte kan vara "bra" på "saker" man aldrig provat, men med övning så blir jag alltid "bra"

Jag skulle nog säga att du inte har så stort ego, om du är som du beskriver dig här.

Tolkia
2013-12-22, 14:14
Om du skall fortsätta storleks(och värdes-)bestämma folks ego får du nog definiera vad du menar med "stort ego". Ego är ju inte direkt en kroppsdel man kan mäta i centimeter, så det måste ju vara något annat.

tearz
2013-12-22, 14:19
Jag skulle nog säga att du inte har så stort ego, om du är som du beskriver dig här.

beror väl på dina "måttstockar" antar jag. Jag tycker jag är bättre än andra ? Det är min inställning, men jag lider inte av vanföreställningar. Jag VET att jag har brister precis som alla människor har. Jag anser bara jag är mer "komplett" än 99,9 % av övriga människor.

Jag känner att jag drog vinstlotten rent genetiskt. Smart, snygg och rationell.

Strangerdanger
Om du skall fortsätta storleks(och värdes-)bestämma folks ego får du nog definiera vad du menar med "stort ego". Ego är ju inte direkt en kroppsdel man kan mäta i centimeter, så det måste ju vara något annat.

1. You find yourself being defensive. Defending ideas ultimately turns into becoming defensive.

2. You continually compare yourself to others. In truth, being too competitive actually makes you less competitive.

3. You seek acceptance to justify your ego needs. You crave respect and recognition from others, which eventually interferes with your success.

4. You make a point of showcasing your brilliance.

http://www.chipscholz.com/2010/11/18/4-signs-your-ego-is-too-big/

Det är svårt att bedöma tearz ego då jag aldrig har träffat honom eller känner honom, men om han själv säger att han har ett stort ego så har han väl det.

Sheogorath
tearz beskrivning av sin person illustrerar nog skillnaden på gott självförtroende och god självkänsla skulle jag säga. Att ha ett gott "förtroende" till sin förmåga har att göra med att man känner att man har hög kapacitet inom ett område. En god självkänsla handlar däremot om känslan av att ha ett värde oberoende av vad man presterar. Helt enkelt att man känner att man är älskad bara av att vara.

Tearz har identifierat att ett gott självförtroende gör honom lättkränkt, men så blir det först om självkänslan är låg: om ens känsla av människovärde bara är kopplat till prestation och någon visar att man nog inte var så jävla bra på "det där" (vad-det-nu-var) trots allt, så blir det ett hårt slag mot egot. Det är ett otroligt bräckligt underlag att stå på.

Och otroligt svårt att frikoppla sig från för oss människor.

Strangerdanger
2013-12-22, 14:24
beror väl på dina "måttstockar" antar jag. Jag tycker jag är bättre än andra ? Det är min inställning, men jag lider inte av vanföreställningar. Jag VET att jag har brister precis som alla människor har. Jag anser bara jag är mer "komplett" än 99,9 % av övriga människor.

Jag känner att jag drog vinstlotten rent genetiskt. Smart, snygg och rationell.

Okej. Då har du stort ego.

tearz
2013-12-22, 14:25
tearz beskrivning av sin person illustrerar nog skillnaden på gott självförtroende och god självkänsla skulle jag säga. Att ha ett gott "förtroende" till sin förmåga har att göra med att man känner att man har hög kapacitet inom ett område. En god självkänsla handlar däremot om känslan av att ha ett värde oberoende av vad man presterar. Helt enkelt att man känner att man är älskad bara av att vara.

Tearz har identifierat att ett gott självförtroende gör honom lättkränkt - det är inte så konstigt: om ens känsla av människovärde är kopplat till prestation (gott självförtroende men låg självkänsla), och någon visar att man nog inte var så jävla bra på "det där" (vad-det-nu-var) trots allt, så blir det ett hårt slag mot egot. Det är ett otroligt bräckligt underlag att stå på.

Och otroligt svårt att frikoppla sig från för oss människor.

+1

Gott självförtroende går inte hand i hand med en god självkänsla, nej.

Sedan blir jag inte "kränkt" av konstruktiv kritik. Snarare "glad" då det kommer hjälpa mig på resan mot "den bästa versionen" av TearZ.

tearz
2013-12-22, 14:29
Jag har uppfattat det som att människor "antar" att folk med ett "stort ego" lider av "Vanföreställningar" där de är helt "untouchable" och ofelbara. Det är inte ett stort ego, utan snarare i så fall ren och skär narcissism

Något jag absolut inte "är" eller lider av, det finns det psykologer som kan gå i god för ;)

Strangerdanger
2013-12-22, 14:41
Jag har uppfattat det som att människor "antar" att folk med ett "stort ego" lider av "Vanföreställningar" där de är helt "untouchable" och ofelbara. Det är inte ett stort ego, utan snarare i så fall ren och skär narcissism

Något jag absolut inte "är" eller lider av, det finns det psykologer som kan gå i god för ;)

Jo, det är en stor skillnad men de delar likheter ändå. En person med stort ego och en person med narcissism kan framstå som väldigt arroganta. Jag skulle personligen inte kunna vara omkring sådana människor.

Men det är bra att du har fötterna på jorden. Lite grann alla fall.

Rikard Jansson
2013-12-22, 19:53
Bullshit. Rikard har helt klart nånting som gör honom mer attraktiv än 99,9999999.....999% av alla män på jorden. Han ligger några platser över Brad Pitt nånstans i närheten av Zyzz anno 2010 eller Arnold i Terminator 2. Det finns värden som inte kan mätas i cm och R är helt klart begåvad med kvaliteter som gör eller borde göra alla män avundssjuka.

This is truth. :) *hug*

decussatio
2013-12-27, 22:17
+ Proportionerlig fettfördelning
+ Smal midja
+ Snygg näsa
+ Mörka ögonfransar och såntdär, vars avsaknad ofta får kvinnor att känna sig "osynliga" om de inte sminkar sig (om någon kan förklara det här för mig så får de gärna göra det, tycker det är jättefint med ljusa fransar)
+ Hög IQ (99.9:e percentilen)
+ Starkt immunförsvar
+ Bra syn, hörsel och luktkänsla
+ Relativt lätt för att bygga, jämfört med andra kvinnor
+ Bra minne och inlärningsförmåga
+ Hög alkoholtolerans

- Relativt lätt även för att lägga på mig fett
- Bra syn, hörsel och luktkänsla (en ren plåga i miljöer där folk luktar illa, det är för mycket ljud eller ljuset är epilepsiframkallande)
- Skeva tänder
- Socialt efterbliven
- Tunt hår
- Hett temperament
- Rätt ljummet känsloliv i övrigt - får sällan känslor för människor och är generellt inte så intresserad av andra och deras åsikter och tankar
- Hög cancerrisk

jflycore
2013-12-27, 23:07

+

Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

-

Breda höfter
Lägger på mig fett lätt
Blont hår
Lite ojämna tänder
Lite för stor näsa

Förstår inte varför fräknar skulle ha med dålig hy att göra. Snarare tvärtom.

Skulle gärna kalla mig själv opti. Och ödmjuk. :cool:

maskerman
2013-12-28, 18:35
Förstår inte varför fräknar skulle ha med dålig hy att göra. Snarare tvärtom.

Skulle gärna kalla mig själv opti. Och ödmjuk. :cool:

Jag anser inte att fräknar är en positiv sak för män, kan däremot se bra ut på tjejer i vissa fall

Red Apple
2013-12-28, 18:39
Jag tycker oftare att fräknar är ett stort plus än ett minus hos en person. Det ser friskt ut på något vis :P

Shqypnia
2013-12-28, 18:45
Vi är alla vackra.

jenni
2013-12-28, 18:57
+ Proportionerlig fettfördelning
+ Smal midja
+ Snygg näsa
+ Mörka ögonfransar och såntdär, vars avsaknad ofta får kvinnor att känna sig "osynliga" om de inte sminkar sig (om någon kan förklara det här för mig så får de gärna göra det, tycker det är jättefint med ljusa fransar)
+ Hög IQ (99.9:e percentilen)
+ Starkt immunförsvar
+ Bra syn, hörsel och luktkänsla
+ Relativt lätt för att bygga, jämfört med andra kvinnor
+ Bra minne och inlärningsförmåga
+ Hög alkoholtolerans

- Relativt lätt även för att lägga på mig fett
- Bra syn, hörsel och luktkänsla (en ren plåga i miljöer där folk luktar illa, det är för mycket ljud eller ljuset är epilepsiframkallande)
- Skeva tänder
- Socialt efterbliven
- Tunt hår
- Hett temperament
- Rätt ljummet känsloliv i övrigt - får sällan känslor för människor och är generellt inte så intresserad av andra och deras åsikter och tankar
- Hög cancerrisk

+1, jag tycker långa ögonfransar är fint, ljusa eller mörka spelar ingen roll

Diomedea exulans
2013-12-28, 19:00
Jag funderade lite på saken. Jag hade bytt gener mot vilken random person som helst på stan faktiskt.

jflycore
2013-12-28, 19:02
Jag anser inte att fräknar är en positiv sak för män, kan däremot se bra ut på tjejer i vissa fall

Jag tycker oftare att fräknar är ett stort plus än ett minus hos en person. Det ser friskt ut på något vis :P

Tycker också fräknar är fint. I lagom mängder. Jag är ju inte direkt superginger eller nåt. Har alltid hatar mina fräknar under min uppväxt, men mer och mer fått höra att jag passar i det. Så tycker faktiskt att det är mer ett plus än minus. :)

Vi är alla vackra.

På ett eller annat sätt. :)

+1, jag tycker långa ögonfransar är fint, ljusa eller mörka spelar ingen roll

Har också långa ögonfransar ;)

Lafayette
2023-03-18, 21:50
Inte på något sätt. Det enda jag hade var mitt hår men tycker flikarna börjar krypa uppåt sakta men säkert efter 30.

bunkrulle
2023-03-19, 09:21
+ Rejäla quads och vader utan att ens ha försökt
+ Gröna ögon
+ Låg vilopuls lågt blodtryck utan att ens ha försökt
+ Naturligt händig, både i hantverk, poesi och samliv
+ Ingen beroendegen. Nog för att jag är sockerberoende och hsr haft riskbruk av alkohol. Men har absolut inga problem att sluta. Är för lat för att knarka.
+ ADHD
+ Har smilgropar
+ Bra återhämtningsförmåga utan att ens ha försökt
+ Har en rugbykropp. Kraftiga ben och traps.
+ Långa armar och ben, vilket jag anser vara optimalt för en människa. Räckvidden är 187 cm kontra kroppslängd på 178. Råkade visst ljuga i min journal att räckvidden var över 190. Sorry.
+ Vita och fina tänder för min ålder.

- Tunnhårig
- Dålig skäggväxt
- Lat
- ADHD
- Otålig
- Högt kolesterol, vad som verkar naturligt högt. Men det kan ju bero på att man är uppvuxen på svensk husmanskost och skogaholmslimpa
- Har en rugbykropp. Ingen nacke. Googla "rugby hooker" så förstår ni.
- Dåligt minne, har nog med ADHD att göra.
- Har lätt för att bli fet. Hade jag inte haft ett fysiskt jobb så hade jag varit smällfet. Gick till exempel upp 10 kilo på ett juluppehåll när jag pluggade på högskola.

Det år vad jag kommer på nu. Andra fördelar och brister har med miljö att göra. Såsom att jag behövde tandställning, berorn som för alla andra som inte är ett resultat av inavel, på kosten när man växte upp.

CalleP
2023-03-19, 14:15
Överlag rätt bra! Kanske att man har något genetiskt med efterbliven riskbenägenhet och noll konsekvenstänk om det är något jag tycker är roligt men det kan jag leva med :D

The_RobRoy
2023-03-19, 16:15
Svar nej, kämpar på ändå!

Rikard Jansson
2023-03-19, 16:34
Man har ju sina för och nackdelar men tror att man om man på något vis är medveten om tankens kraft och sin egen fria vilja, metakognition etc så har man vunnit. Sen om det är en genetisk sak eller inte är en annan sak.

skyffelmördarn
2023-03-19, 18:39
16 cm slak.

G.W
2023-03-19, 20:33
Jag skulle säga ja. Bara för att ni ska veta varför veta, jag är 185cm lång, 195kg, 10% kroppsfett. Breda axlar, mycket definierad, kraftfull rygg (marklyft PR på 250kg), brösthår, fullt tjockt skägg, ådriga underarmar, utskjutande och definierad käklinje, och majoriteten av min garderob består av skjortor.

Jag är en Instagram-tjejs våta dröm, och jag avvisar fortfarande den skiten eftersom jag har bättre alternativ som kastar sig över mig nästan varje gång jag går ut offentligt.

trädgårdsmöbel
2023-03-19, 20:54
Jag skulle säga ja. Bara för att ni ska veta varför veta, jag är 185cm lång, 195kg, 10% kroppsfett. Breda axlar, mycket definierad, kraftfull rygg (marklyft PR på 250kg), brösthår, fullt tjockt skägg, ådriga underarmar, utskjutande och definierad käklinje, och majoriteten av min garderob består av skjortor.

Jag är en Instagram-tjejs våta dröm, och jag avvisar fortfarande den skiten eftersom jag har bättre alternativ som kastar sig över mig nästan varje gång jag går ut offentligt.

185cm 10% bf 195kg kroppsvikt...och 250 i mark? Skolios? Avslitna hamstrings? Rheumatiska händer?

HGW
2023-03-19, 20:56
Bra längd
Blåa ögon
Hyfsad käke
Bra hårfäste
Pen0r över medel
Bra muskelfästen
Relativt smart
Bra inlärningsförmåga
Hyfsat bredaxlad

Bra längd? Nja, 177cm vilket är Ok i alla fall. Aldrig varit ett bekymmer. Bredaxlad? Nej tyvärr smal benstomme inom denna familj. Däremot bredaxlad för att jag tränat halva livet, men apropå genetisk jackpot. Vaderna hänger knappt med ändå trots fokus och rätt träning, och extra träning.

Bra käk-linje på det sätt de flesta skulle vilja ha, plus blåa ögon och bra hårfäste. Tjockt hår trots 35år. Bra muskelfästen? Nja, biceps och bröst i alla fall. Ingen jobbig röst om dock dialekt från södra Sverige. Jag är Mensa-smart och lätt för att lära och komma ihåg. Precis lämnat ett högpresterande dygnet runt året runt/jobb efter 12.5år.

Obs, ber om ursäkt om det låter som skett i vissa delar. Försöker bara svara ärligt och tydligt. Är inte en person som skryter eller som gillar att framhäva sig själv. Tvärtom är jag introvert som gärna är själv i bakgrunden. :)

Bandid0
2023-03-19, 21:22
Vad som är bra eller inte genetiskt beror på vilken miljö man föds och verkar i. Sen är vissa saker så klart alltid eller oftast bättre oavsett miljö. Men bara t.ex. att ha lättare eller svårare att lägga på sig fett kan vara bra eller dåligt beroende om man bor på grönland eller i kenya.

blåvitt
2023-03-19, 22:32
Inte på något sätt. Det enda jag hade var mitt hår men tycker flikarna börjar krypa uppåt sakta men säkert efter 30.

Du är ju en jäkla go kille iaf, om nu personligheten är genetiskt :)

ceejay
2023-03-19, 23:03
Överlag så tror jag det.

Nä det vetifan.
Tappar håret och har kassa vader. Sen att man ser ut som 7 svåra år hjälper inte heller.

Ett Orm
2023-03-20, 01:05
Nä, vette fan om jag ens har gener öht.
Allt jag har är mitt goda humör. Ja, förutom när jag är grinig och det är jag nästan jämt.

Scratch89
2023-03-20, 08:34
Till viss del. Jag blir tack och lov snyggare ju äldre jag blir, till skillnad från många andra som verkade peaka runt 20-25. Intelligent är jag också, hur genetiskt det nu är.

The_RobRoy
2023-03-20, 08:43
Till viss del. Jag blir tack och lov snyggare ju äldre jag blir, till skillnad från många andra som verkade peaka runt 20-25. Intelligent är jag också, hur genetiskt det nu är.

Och ödmjuk, du glömde ödmjuk!

Scratch89
2023-03-20, 08:44

Ganska svårt att svara på något annat sätt i en tråd som frågar om man vann på det genetiska lotteriet. :d

Jag har redan skrivit om mina brister på det här forumet alldeles för mycket, så det går att hitta det också.

The_RobRoy
2023-03-20, 08:45
Ganska svårt att svara på något annat sätt i en tråd som frågar om man vann på det genetiska lotteriet. :d

Jag har redan skrivit om mina brister på det här forumet alldeles för mycket, så det går att hitta det också.

Jävlas bara med dig :)

bunkrulle
2023-03-20, 08:51

https://i.ibb.co/ZhTqz87/giphy.webp (https://ibb.co/P5CqGh0)

bunkrulle
2023-03-20, 08:53

Jävlar! Det glömde jag i min beskrivning.

Jag är en av södra Sveriges mest ödmjuka personer. Oavsett ras och religionstillhörighet.

Sen om det är genetiskt är en annan fråga. Om inte så är jag helt enkelt sjukt bra på att _vara_ ödmjuk!

Scratch89
2023-03-20, 10:11
Jävlas bara med dig :)
:D

Jävlar! Det glömde jag i min beskrivning.

Jag är en av södra Sveriges mest ödmjuka personer. Oavsett ras och religionstillhörighet.

Sen om det är genetiskt är en annan fråga. Om inte så är jag helt enkelt sjukt bra på att _vara_ ödmjuk!

Samma här!

MasterChief
2023-03-20, 10:15
Jag är nog referensen för mellanmjölksgener. Men med slit så har jag åtminstone kommit lite längre än mellanmjölksresultat.

Dåren
2023-03-20, 10:18

Tyckte jag fått hyfsade kort på given tills jag läste detta inlägg... Nu känner jag mig knappt vatten värd.

Ribcage
2023-03-20, 10:20
Jag är nog referensen för mellanmjölksgener. Men med slit så har jag åtminstone kommit lite längre än mellanmjölksresultat.

Jag känner samma. Men jag har bättre gener för att lyfta än för att springa. Jag kommer aldrig ha en chans mot eliten, men kommer att prestera jämfört med medelsvensson. I ganska mycket.

Angående mina gener är jag tacksam för plus som att jag har ett stabilt psyke, har inga diagnoser eller allergier och sådär.
Nackdelar är att jag lätt blir uttråkad, lite lättja kanske. Tror jag fått det av min far. Sen har jag snart en snaggad frisyr pga ärftligt håravfall. Jag ser ut som pappa och farfar. Även om vissa hävdar att man inte ärver det av sin pappa. Morfar hade tjockt mörkt hår. Skägget tycker jag om dock.

The_RobRoy
2023-03-20, 10:25

Det va gener som gav dig psyket att slita. Det kan du inte ta åt dig äran för, allt är genetik och vilken tur/otur du har i livet :)

feyin
2023-03-20, 10:25
Jag har alltid trott att jag vunnit genlotteriet tills det visade efter ett DNA-test att jag hade en annan farfar. Jag vet nästan inget om honom men det förklarar varför jag inte blev 2 m lång som min "första farfar" var.

Uncle Joe
2023-03-20, 10:57
Hm. Svårt att säga på rak arm men jag får fortfarande märkbara gains (snart 51). Träningsskador läker fort. Har hyfsad peak på biceps. Breda axlar /nyckelben.

MasterChief
2023-03-20, 12:54
Det va gener som gav dig psyket att slita. Det kan du inte ta åt dig äran för, allt är genetik och vilken tur/otur du har i livet :)

Så är det nog. :D

Luddsson
2023-03-20, 13:54
Ja och nej.

+
Tjockt lockigt hår som de flesta är avundsjuka på
Androgyn pojkmodell
Lång (188 cm)

-
Inget skägg
För dålig käklinje tycker jag
Kunde haft större snorre

MasterChief
2023-03-20, 14:22
Ja och nej.

+
Tjockt lockigt hår som de flesta är avundsjuka på
Androgyn pojkmodell
Lång (188 cm)

-
Inget skägg
För dålig käklinje tycker jag
Kunde haft större snorre

Så om androgyn är ett plus, hur kan "inget skägg", "dålig käklinje" och " för liten snopp" vara ett minus?

Luddsson
2023-03-20, 14:33
Så om androgyn är ett plus, hur kan "inget skägg", "dålig käklinje" och " för liten snopp" vara ett minus?

Jag tänker att androgyn kan innehålla skägg :p Det låter fel jag vet men androgyn är på modet, svårt att ta på men man ser pojkig ut på ett sätt. Jag har fått komplimanger för det iallafall bland tjejer:D

bunkrulle
2023-03-20, 14:48
Androgynitet är ju fortfarande motsatsen till skäggväxt och kraftig käklinje per definition ��

wintersnowdrift
2023-03-20, 21:13
Minus:
Smart och driftig
Karriärkvinna
Nöjd enbarnsmor
Orkar springa långt
Bra lats
Bra inkomst
Högutbildad
Långa ben
Feminist

Plus:
Svinbra på att föda barn enligt barnmorskor
Min högrevsgyta är top notch
Bra ass enligt min man

Lafayette
2023-03-21, 16:50

Right back At you *hug**kissass*

skyffelmördarn
2023-03-21, 17:13
Alltså

Om man har ett mäktigt skägg men dålig hårväxt, hur avgör man om det är en vinst eller inte?

Langster
2023-03-21, 21:17
Alltså

Om man har ett mäktigt skägg men dålig hårväxt, hur avgör man om det är en vinst eller inte?

Skägg är fult och bör rakas därför är man helt klart en förlorare om hårväxten prioriterar fel ställe.

Notorious P
2023-03-21, 22:18
Nej!

Men jag är rolig. Och älskar mig själv.