handdator

Visa fullständig version : Hjärtmuskelinflammation, puls/blodtryck

Sach
2013-12-20, 17:30
Hej, ni som är kunniga inom detta eller som har haft en myokardit, har man vid detta en lägre puls och blodtryck än vanligt?
Nojjig som man är så sitter jag här och oroar mig då jag var förkyld förra måndagen med alla klassiska symptom, efter dag 4 så kände jag mig frisk och hade bara slem och lite hosta kvar men jag vilade ytterligare 5 dagar för att vara på den säkra sidan.
Jag tränade mitt första pass på 10 dagar i tisdags trots att jag hade slem kvar och hostade upp lite ungefär var tredje timme och ännu en gång igår och jag har märkt att min puls är ovanligt låg, samma med blodtrycket.
Den brukar normalt vara runt 68-80 men har legat stabilt runt 54-58 dom senaste 3 dagarna.
Så hur är det vid inflammationer i hjärtområdet, får man högre puls/blodtryck eller lägre?
Har f.ö inga andra symptom som smärta, andfåddhet eller feber, känner mig frisk som en nötkärna förutom att pulsen och blodtrycket är ovanligt lågt och att jag fortfarande får snyta mig några gånger om dagen och hostar upp en och annan slem klump då och då.

Angel
2013-12-20, 19:52
Nej.

Sach
2013-12-20, 20:03
Nej.

Säker?
Försämrar inte en hjärtmuskel eller hjärtsäcksinflammation hjärtats förmåga att pumpa blod vilket resulterar i ett lågt blodtryck?

synd66
2013-12-20, 20:16
Låter fan inte roligt alls

http://goo.gl/E271B0:em:

Sach
2013-12-20, 20:42
Låter fan inte roligt alls

http://goo.gl/E271B0:em:

Vad försökte du bifoga för bild?

mattilainen
2013-12-20, 20:50
Hjärtmuskelinflammation är inget man inte känner av..

fabiansthlm
2013-12-20, 21:05
Jag har haft Myokardit. Jag kände absolut av det även om jag inte först hajjade att det var just Myokardit.

Jag fick tydlig strålande smärta ut i vänster arm, speciellt när jag böjde mig framåt.
Läkarna sa till mig att det är flera som har Myokardit utan att veta om det, antar att det är precis som med andra åkommor väldigt individuellt men att många faller inom generella ramarna för åkomman och symptomen.

Finns bra svar här f.ö:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193569

Sach
2013-12-20, 21:12
Jag har haft Myokardit. Jag kände absolut av det även om jag inte först hajjade att det var just Myokardit.

Jag fick tydlig strålande smärta ut i vänster arm, speciellt när jag böjde mig framåt.
Läkarna sa till mig att det är flera som har Myokardit utan att veta om det, antar att det är precis som med andra åkommor väldigt individuellt men att många faller inom generella ramarna för åkomman och symptomen.

Finns bra svar här f.ö:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193569

Hur var blodtrycket/pulsen då?

King Grub
2013-12-20, 21:23
Hjärtmuskelinflammation är inget man inte känner av..

Det är vanligt att man har en s.k. ”tyst” myokardit, utan eller med mycket lindriga symtom

http://www.sodersjukhuset.se/PageFiles/4169/Myokardit.pdf

fabiansthlm
2013-12-20, 21:27
Hur var blodtrycket/pulsen då?

Det minns jag inte men normalt tror jag.
Syntes dock på EKG direkt vad jag hade.

skivståång
2013-12-20, 21:39
låter som du är förkyld bara, krya pårej :D

Sach
2013-12-20, 22:18
låter som du är förkyld bara, krya pårej :D

Ne inte i dagsläget, får lite slem när jag anstränger mig bara, sånt som brukar sitta i några veckor efter en förkylning och helt okej att träna med enligt läkarna.

skivståång
2013-12-20, 22:40
Ne inte i dagsläget, får lite slem när jag anstränger mig bara, sånt som brukar sitta i några veckor efter en förkylning och helt okej att träna med enligt läkarna.

Ye samma här, har haft ont i halsen säkert 6 månader nu till o från ,men inte vågat träna pga att man läser massa skit på nätet. Gick o körde iaf, and guess what? Im fine! =)

Har lite slem o värk i halsen när jag sväljer, thats it!

Sach
2013-12-20, 22:42
Ye samma här, har haft ont i halsen säkert 6 månader nu till o från ,men inte vågat träna pga att man läser massa skit på nätet. Gick o körde iaf, and guess what? Im fine! =)

Har lite slem o värk i halsen när jag sväljer, thats it!

Slem och halsont i över 6 månader?
Låter som allergi.

xodd
2013-12-20, 23:08
Den dagen ditt hjärta är såpas påverkat av en myokardit att du skulle bli hypoton är den dagen du inte postar en tråd på kolozzeum utan troligtvis åker blåljus in till närmsta sjukhus.

Du låter lite väl nojjig över att ha tränat med en förkylning.

Sach
2013-12-21, 00:52
Den dagen ditt hjärta är såpas påverkat av en myokardit att du skulle bli hypoton är den dagen du inte postar en tråd på kolozzeum utan troligtvis åker blåljus in till närmsta sjukhus.

Du låter lite väl nojjig över att ha tränat med en förkylning.

Mjo, det sjuka är att jag tror inte ens att jag hade kvar en infektion i kroppen när jag tränade då jag gav det 10 dagars vila samt kände mig frisk efter 4.
Bara lite slem och hosta då och då som jag har tränat med, läste att det är vanligt efter en infektion då slemhinnorna är irriterade.
Jag önskar att jag aldrig hade läst på om hjärtmuskelinflammation för nu är man på gränsen till en hypokondriker varje gång man har varit förkyld och livrädd för att träna.

skivståång
2013-12-21, 01:55
Slem och halsont i över 6 månader?
Låter som allergi.

Det tror jag med, undra mot vad? :D

Sach
2013-12-21, 11:40
Det tror jag med, undra mot vad? :D

Är du en snusare?
Det kan ge grönt/gult slem och halsont, förmodligen då det irriterar slemhinnorna.
Det är bara en ren gissning men när jag la av med snuset en dag så var inte längre slemmet jag fick upp när jag harklade mig färgat och det vaga halsonda jag fick då och då under dagen försvann.
Och då kör jag med white portion som inte rinner så jag sväljer ingen snussaft.
Är du inte det så bör du göra ett allergitest.

skivståång
2013-12-21, 11:43
Är du en snusare?
Det kan ge grönt/gult slem och halsont, förmodligen då det irriterar slemhinnorna.
Det är bara en ren gissning men när jag la av med snuset en dag så var inte längre slemmet jag fick upp när jag harklade mig färgat och det vaga halsonda jag fick då och då under dagen försvann.
Och då kör jag med white portion som inte rinner så jag sväljer ingen snussaft.
Är du inte det så bör du göra ett allergitest.

nee inte snusare! det jag tänker på om det är kaffet, är nog det enda jag dricker varje dag. Fast bara en gissning!

skivståång
2013-12-21, 11:57
nee inte snusare! det jag tänker på om det är kaffet, är nog det enda jag dricker varje dag. Fast bara en gissning!

Edit: Halsontet är inte typ förkylningsont, mera bränner i halsen när jag sväljer!

Angel
2013-12-21, 12:00
Edit: Halsontet är inte typ förkylningsont, mera bränner i halsen när jag sväljer!

Du kanske har irriterade slemhinnor alt magkatarr.

skivståång
2013-12-21, 12:29
Du kanske har irriterade slemhinnor alt magkatarr.

haha jadu, man vet inte! Hur får man magkatarr, låter som nått bara gamla får o jag e ju bara 19 :D

Sach
2013-12-21, 13:32
haha jadu, man vet inte! Hur får man magkatarr, låter som nått bara gamla får o jag e ju bara 19 :D

http://www.netdoktor.se/mage-tarm/artiklar/magkatarr/