Visa fullständig version : Planeringsverktyg
Ignatius72
2013-12-19, 20:44
Jag behöver hjälp med ett webbaserat planeringsverktyg. Vad jag är ute efter är ett system där jag kan lägga upp olika projekt så att det blir visuellt och där man kan lägga upp tydliga delar med mål, medel, uppföljning, återkoppling.
Jag är ansvarig för många saker, delegerar mycket och behöver ha (bättre) koll.
Är det någon av koloexperterna som får en idé?
maaherra
2013-12-19, 23:34
När jag drivit projekt har jag använt mig av Trello (https://trello.com/)
Det är väldigt smidigt där du kan lägga upp projekt med delaktiviteter och dessutom "assigna" delaktiviteterna åt olika användare som du har i ditt företag/din organisation. Du kan lägga uppföljning av delaktiviteter och sedan när de är utförda så kan du bara bocka av dem så att alla ser det. Eller så kan användarna själva bocka av när de utfört en aktivitet så ser du det på projektet. Ifall du sedan assignar en delaktivitet i ett projekt till någon så kommer den personen att se på sin personliga sida vad för arbetsuppgifter den ska göra och när det skall vara gjort.
Är ett plus att det finns till de flesta smartphones och tablets också. Och är gratis ;)
maaherra
2013-12-19, 23:45
Och kan göra ett tillägg att det är väldigt intuitivt att använda så för de allra flesta är det bara att skapa ett konto och börja använda det. Har du dessutom ett googlekonto sedan tidigare kan du använda det när du skapar din profil och behöver inte fylla i några uppgifter alls.
Ignatius72
2013-12-20, 07:25
Låter klart intressant. Ska kolla upp det så fort jag hinner.
Tack.
Andra förslag när jag nu ändå är inne och skriver?
speedy83
2013-12-20, 07:51
här på jobbet vet jag att man använder sig av någon microsoft variant typ project heter det väl och även primavera, om något av dem går att använda som du önskar vet jag dock inte tyvärr.
maaherra
2013-12-20, 08:41
Ptja, Zoho CRM (http://www.zoho.com/) kan man göra projekt i också men jag tycker att det är lite svårare att använda än Trello. Har inte använt Zoho lika mycket och det är ju eg. inte designat specifikt för projekt utan är ju ett CRM system.
Nitrometan
2013-12-20, 09:09
trello är bra.
projectplace.com har en del trevliga funktioner. Titta på gratisvarianten och se om det är nåt du vill använda.
Men trello kan jag rekommendera. Det har vi använt i många projekt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.