Visa fullständig version : spray lacka skit bilen
Tjenare!
Har funderat på att spray lacka min yaris 99:a svart med en vän. men då jag inte vet hur vi ska börja undrar jag om nån har några råd.
Vet din kompis hur man gör och har utrustningen? I annat fall, gör det inte är mitt råd. Du kommer få slipa, slipa, slipa och slipa på nytt när ni upptäcker att färgen blåsar sig, får damm eller rinningar.
näee vi båda har ingen aning hur vi ska göra haha. Vi satsar ju inte på att det ska bli vacker direkt. bara den blir svart och färgen håller.
Har ett tips till, innan ni öht rör bilen. Se till att prova spackla, slipa, grunda och lacka på en hyfsat stor plåt och granska resultatet noggrant. Ifall du tycker testet är svårt att få bra så ska du tänka på allt merarbete det blir med bilen.
Tja, vad har ni för utrusning? För att spraylacka en skitbil räcker det väl med burkar och det är väl inte så noga hur man täcker. In i varmgarage, spraya, torka.
(och du kommer nog få kritik för din rubrik skulle jag tro)
Tja, vad har ni för utrusning? För att spraylacka en skitbil räcker det väl med burkar och det är väl inte så noga hur man täcker. In i varmgarage, spraya, torka.
(och du kommer nog få kritik för din rubrik skulle jag tro)
Eller smeta ut hammarlack med pensel, blir också skitfult. Men är det inte så noga så...
MasterChief
2013-12-17, 18:29
http://www.troll.me/images/atomic-rage/kill-it-kill-it-with-fire.jpg
Eller smeta ut hammarlack med pensel, blir också skitfult. Men är det inte så noga så...
Min första bil (Nissan bluebird från 87) Målade jag om med mattsvart färg och roller. Bilen var inköpt för hela 4.000 inkl full tank och 2 uppsättningar däck på fälg :D
Den höll i ca 3 år och såg ut som skit!
Har ett tips till, innan ni öht rör bilen. Se till att prova spackla, slipa, grunda och lacka på en hyfsat stor plåt och granska resultatet noggrant. Ifall du tycker testet är svårt att få bra så ska du tänka på allt merarbete det blir med bilen.
tack för tipsen kompis:)
Sedan kan ni ju alltid överväga att "rolla" den istället.
Hittade lite matnyttig info med denna googlesökning:
https://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=rolla+bilen+mattsvart
Då är det mer kult att rolla bilen.
Herr Oberst
2013-12-18, 15:58
Välskriven rubrik.
Kan vara den värsta jag sett under min typ 15 år långa inter net karri är
Om man vill göra det någorlunda seriöst:
1. Maskera
2. Matta ner den gamla lacken, sån där slipduk som ser ut som en blandning av svinto och en tvättsvamp funkar bra.
3. Vädra ur lokalen så gott det går och blöt ner garagegolvet med vatten för att få bort dammet i luften.
4. Torka av bilen noggrant med en trasa och någon sorts thinner.
5. Kontrollera att du gjort steg 3 & 4 ordentligt.
6. Måla med en riktigt sprutmunstycke kopplat till en kompressor.
Välskriven rubrik.
eller hur den värkligen väl skriven
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.