Visa fullständig version : Vad gör ni när en ointressant random lägger till er som vän på Facebook?
Diomedea exulans
2013-12-17, 08:19
Häromdagen dök det upp en halvintressant bild i mitt nyhetsflöde på Facebook, som jag skrev en kommentar till. Personen som lade upp bilden, en medelålders man som jag aldrig hade sett förut men som måste vara någon annan Facebookväns Facebookvän, antar jag, svarade på min kommentar. Fem minuter senare hade han lagt till mig som vän. Jag hade alltså ingen aning om vem personen var, och ej heller någon som helst lust att ta reda på det, men eftersom jag är så godhjärtad hade jag inte hjärta att neka hans förfrågan. Jag accepterade, och har nu tänkt att jag ska ta bort honom om några månader när han har glömt mig.
Vad gör ni i såna här situationer? Poll kommer.
Ristretto
2013-12-17, 08:25
Ringer polisen.
Diomedea exulans
2013-12-17, 08:27
Ringer polisen.
:laugh:
Är ju bara att ignorera förfrågan. Ni känner ju inte ens varandra så det är inte otrevligt på något sätt.
Avböjer i vissa fall. Jag vill inte att nån medelålders gubbe eller tant ska snoka genom mina foton, men om det är en bra polares polare och man har många gemensamma vänner, alt en legitim tjej så lägger jag till dom. Stör jag mig på nåns uppdateringar tar jag bort dem från mitt nyhetsflöde alternativt plockar bort dem helt. Är det ett ex så avböjer jag och blockar. Ut ur mitt liv för helvete, kvinna!
Avböjer och blockar, visste dock inte riktigt vad blockar innebär. Man får ju en fråga om man känner personen, där brukar jag välja nej. Kanske finns en fråga till om man vill blocka?
Pudzianovski
2013-12-17, 08:53
Ringer polisen.
:d
BelowAverage
2013-12-17, 09:19
Ringer polisen.
xD
Ignorerar förfrågan och låter den ligga kvar utan att klicka på något. Kan personen i fråga se någon skillnad om jag avböjer eller fortsätter ignorera?
Självklart lägger man till. Facebook använder man väl ändå mest för att dela lite intressanta artiklar och kanske nån lustig bild, och bilder på mat förstås, och annat som kan inspirera folk till trevligare liv? Målet är ju att så många som möjligt ska få upp ögonen för de vetenskapliga rön man försöker sprida kunskap om, och kanske inspirera till trevligare liv. Huruvida man känner personerna eller inte kan ju kvitta.
I regel så upptäcker man rätt snabbt att personen som addat en mest använder facebook för diverse personliga postningar och allmänt negativa saker. Då markerar man såklart så man slipper se dem i sitt nyhetsflöde.
Ignorerar förfrågan och låter den ligga kvar utan att klicka på något. Kan personen i fråga se någon skillnad om jag avböjer eller fortsätter ignorera?
Personen får ingen notifiering om vad som händer vad jag vet.
Avböjer och blockar, visste dock inte riktigt vad blockar innebär. Man får ju en fråga om man känner personen, där brukar jag välja nej. Kanske finns en fråga till om man vill blocka?
Samma här.
Ja, om du avböjer så kan han se att "friend request sent" ändras till "add friend" på din sida (om han nu går in och tittar igen). Om du ignorerar står det förstnämda bara kvar.
Vanligt vatten
2013-12-17, 11:01
Lägger till såklart.
Får jag en till "gratisvän" så betyder det att jag höjer det min status bland alla som ser min vänlista på facebook och jag blir mer populär. ;)
ignorerar, har typ 60+ vänförfrågningar as we speak som jag inte svarat på
Kvicksilver
2013-12-17, 11:08
Avböjer och blockar.
Jag använder bara FB för att hålla kontakt med en del nära vänner och familj.
Avböjer och blockar.
Jag använder bara FB för att hålla kontakt med en del nära vänner och familj.
Hahah varför skulle du _blockera_ någon bara för att de lagt till dig?
JHilding
2013-12-17, 11:34
Så tråkiga när är som inte accepterar. Tar ni facebook så seriöst? Hade jag haft facebook hade jag accepterat, random människor är spännande.
Red Apple
2013-12-17, 11:39
Frågar ut för att se ifall det är någon bekant som jag har glömt bort, om det visar sig vara en random så plockar jag bort hen.
Diomedea exulans
2013-12-17, 11:39
Så tråkiga när är som inte accepterar. Tar ni facebook så seriöst? Hade jag haft facebook hade jag accepterat, random människor är spännande.
Du är ännu tråkigare som inte ens har Facebook!
JHilding
2013-12-17, 11:48
Jag har Badoo, där får man åtminstone ligga. Facebook vet jag inte varför man har det, ska man skriva kan man väl göra det på sms, det är väl bilder på muffins och sånt kanske som lockar.
Diomedea exulans
2013-12-17, 11:59
Jag har Badoo, där får man åtminstone ligga. Facebook vet jag inte varför man har det, ska man skriva kan man väl göra det på sms, det är väl bilder på muffins och sånt kanske som lockar.
Pfft, alla vet att det bara är tjejer som väger över 150 kg som vill ligga på Internet.
Facebook har man för att dela med sig av intressanta betraktelser.
Giljotinen
2013-12-17, 13:02
Accepterar men lägger in i en limiterad lista.
Kvicksilver
2013-12-17, 14:17
Hahah varför skulle du _blockera_ någon bara för att de lagt till dig?
Som ett statement... "GTFO" ungefär. :d
Som ett statement... "GTFO" ungefär. :d
Hahaha, iskallt.
PontusAndersson
2013-12-17, 14:43
Ringer polisen.
Hahahahahhaha! Årets inlägg!
Mackan58
2013-12-17, 15:24
acuali hapends alot in magons book off face.
usuli raspond wif, "radnom stragner pls"
Accepterar om det är en snygg tjej, annars ignorerar jag bara.
Accepterar, har inga problem med om folk vill vara min vän :)
Accepterar, har inga problem med om folk vill vara min vän :)
Vad osvenskt av dig.
maaherra
2013-12-17, 17:11
Accepterar och frågar ibland om den personen vill ses. Alltid kul att träffa nytt folk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.