Visa fullständig version : diet o sömn ?
Hur viktig är sömnen under diet för ja har försökt ett tag o det händer typ ingenting, men ja har otroliga sömproblem så det blir ca 3-5 timmars sömn varje natt, i övrigt så har ja skött kosten o träningen bra...
kan detta göra att mina resultat blir så dåliga ?
Nu när jag inte har skolan så lägger jag mig runt 23 och vakna utan klockan varje dag. (Förutom idag då jag gjorde lite planeringsarbete) Det gav bättre resultat på mina träningspass, antagligen deffen också.
Viktig. Rubbar du sömnen alltför mycket så påverkar det hormonbalansen och fettförbränningen blir hämmad.. under diet med kaloriunderskott är det även viktigt att låta kroppen vila ordentligt, en längre period med dålig sömn och diet gör dig mer skade/sjukdomsbenägen. Sen påverkas ju aptit, humör, energi osv.. så visst är det viktigt.
Men värt att nämna är att det är oerhört vanligt med sömnproblem under diet. Så du är inte ensam om det, det brukar ordna upp sig.
/pez
nej alltså, ja hade sömproblem innan diet o har slutat med den nu o har fortfarande problem med sömenn...
Ja borde nog söka hälp för det för ja klarar mej fan inte på så lite sömn, ja får fan sitta o anstränga mej mer på att hålla mej vaken än att lyssna på läraren på lektionerna =((
Nu blir jag säkert hängd av alla men lite kolhydrat innan du går och lägger dig kanske skulle fungera ?
En banan eller ett glas mjölk ?
Kolhydraterna stimulerar frisättning av serotonin som gör dig sömning och magen får något lätt att arbeta med.
King Grub
2004-03-12, 17:08
Originally posted by Sverker
Nu blir jag säkert hängd av alla men lite kolhydrat innan du går och lägger dig kanske skulle fungera ?
Inte av mig. Jag håller helt med. :thumbup:
ok, får väl testa det då =)
tack för tipsen ! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.