Visa fullständig version : Vad har du uppnått år 2013 och har du nya mål för nästa år?
Strangerdanger
2013-12-06, 22:23
Nå? Vad har ni uppnått under årets gång och vad har ni för planer att uppnå år 2014?
Jag har utvecklats som människa vilket är det enda jag egentligen bryr mig om i längden.
Utöver det har jag dock fått bättre fysik, blivit starkare och lyckats få fast anställning på jobbet.
Nu ska jag bara hitta mig en awesome brud också! Det kanske vi tar 2014 dock!
Som ovanstående så har jag vuxit somperson, känner mig för första gången vuxen.
Har haft mycket motgångar och lärt mig att inte ödsla tid och negativa känslor på onödiga saker (oftast iaf).
Tror att 2014 kan bli riktigt bra.
Däremot så har 2013 varit ett bajsår träningsmässigt sett
Utvecklats mycket som person, känner mig mycket mer mogen.
Ny lägenhet.
Bättre fysik, starkare, snyggare.
Skaffat flickvän.
Mest bra saker som har hänt detta året. Har inte direkt några mål för nästa år, mest att fortsätta med studierna och träningen.
Chilla mamma
2013-12-06, 23:18
2013 har varit ett tufft men bra år. Sa upp mig från jobbet och flyttade till Stockholm för att plugga till sjuksköterska. Fick hyra en hemsk lägenhet ute i förorten de första månaderna innan jag hittade eget, och ekonomin har varit VÄLDIGT tuff. Men nu har jag flyttat in i en helt ok lägenhet med förstahandskontrakt bara några minuter från skolan. Blev också sambo med min flickvän i år.
Har också kommit igång ordentligt med träningen och aldrig mått bättre fysiskt.
2014 kommer bli ännu bättre!
Tränat bra, ätit sådär, sovit sådär. Lyckats fixa bra betyg, skaffat jobb, knutit nya kontakter.
Till 2014 ska allt behållas och en jänta ska inte vara omöjlig att finna.
Kan inte komma på något särskilt. Jag pluggar och det är det enda jag gör, typ.
2014 ska jag göra mitt exjobb, ta examen och söka riktigt jobb. Det vore också väldigt bra om jag lyckas jobba på mitt allmänna välmående.
Mål 2013:
-Komma underfund med vad jag vill göra jobbmässigt i livet eller iaf ringa in området. -Check.
-Börja plugga. -Check. (börjat läsa upp för behörighet till ingenjör)
-Resa någonstans helt själv och se hur jag klarar det. -Check. (en månads tågluff i Europa)
Mål 2014:
-Komma in på högskola.
-Resa till minst 10 länder eller över 6 veckor totalt. (blev 9st under 2013)
-Få bättre rutin i träningen.
2013 var det sämsta året i mannaminne och jag hoppas att ett år av dess like aldrig visar sitt fula tryna igen.
2014: om detta år är lika värdelöst som året innan är fan nålen i armen inte långt ifrån alternativt självmord.
Hoppas på framgång i träning och hinna läsa tillräckligt med böcker för att nå 1500 gränsen.
Börja träffa damer igen för spontana trevligheter. Undvika att hamna i ett förhållande.
Har inte blivit bannad från Kolo (än)!
Rikard Jansson
2013-12-07, 01:24
2013: Ökat några reps på 110 kg i bänkpress.
2014: Öka några fler reps
Bytt jobb, ökat lönen med 45% och minskat tiden jag var borta från familjen med 98%. Nästa år är min ambition att bli chef och sluta snusa.
Första halvan av året sög men det sista halvåret var awesome.
+
Snart klarat av SOU och tagit examen, personlig utveckling, träffat nya sköna & störda individer.
-
Förlorat kärleken (pga ökad självkännedom), tappat den dagliga kontakten med ett par av mina bästa vänner samt träning åt helvete.
The_RobRoy
2013-12-07, 08:00
2013 har varit lite av ett mellan-år, jämfört med hur mycket kul jag haft tidigare år. Det har inte hänt jättemycket även om jag fortfarande trivts väldigt bra här i HK.
Höjdpunkter:
* Firade in det nya året i Åre med polare.
* Reste runt lite i Kina i början av året.
* Föräldrarna på besök för första gången.
* Efter stenhårt plugg vid sidan av jobbet hela våren, lyckades få godkänt på CFA Level 2 tentan till sommaren.
*Välbehövlig sommarsemester i Sverige och södra Frankrike.
* Resa till Japan under hösten med kompisar.
* Jag lyckats spara en rejäl summa pengar under året.
Negativt:
* Inte hittat några klockrena vänner att umgås med i HK, flera av de jag umgicks mest med har flyttat.
* Varit struligt till och från med flickvännen, det har har helt klart tagit udden av lyckokänslan under 2013.
* Börjat fundera på vad nästa steg blir livs- och karriärsmässigt, funderar mycket runt mina beslut och ibland blir det lite för energikrävande.
Positivt:
Upp cirka 12 kg
Negativt:
Blir nog ett liggfritt 2013 *smash*
Att bättra på nästa år:
Social förmåga
Blyghet
Basövningarna
Snedheten i bäcken/överkropp
2013 innebar samboskap för mig. Sen också husköp. Har fått mer erfarenhet och växt i min roll på jobbet också.
2014 har jag som mål att utvecklas än mer på jobbet. Slå de mål jag satt upp för i år. Få rutin på husboendet och komma igång med träningen ordentligt.
2013:
-Sagt upp mig ifrån ett jobb som bröt ner min kropp.
-Återupptagit studier som jag är sjukt opepp på.
2014:
-Ta examen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.