handdator

Visa fullständig version : Orkanen Sven, livesändning från stockholm

ARMSTARK
2013-12-06, 14:53
Vad hände? Knappt en liten vindpust och snö som smälter när det landar...

Minimjölk
2013-12-06, 14:57
Alltså, Stockholm är ett ytterst litet och begränsat område på östkusten. Bara för att du inte upplever någon storm så innebär inte det per automatik att det är samma för övriga landet. Var glad istället att du slipper alla bekymmer som har varit i stora delar av södra Sverige. Massvis med materiella skador, uppskjutna/inställda resor mm. Som tur är få personskador.

Hemmavid har det blåst i snitt uppemot 25m/s det senaste dygnet med toppar långt över. En av de värre orkanerna jag har upplevt. Översvämningssituationen i Malmö är även den en aning extrem för att referera till Sven som en liten vindpust. Det är det högsta vattenståndet i regionen på 100år.

ducedo
2013-12-06, 14:59
Här var det träd som blåste omkull, glasrutor som blåste sönder och strömmen gick.

Strangerdanger
2013-12-06, 18:22
Det snöar rätt mycket här i Sthlm just nu.

Jockefoten
2013-12-06, 18:25
Det dog en snubbe inte långt bort ifrån där jag bor och i morse fick jag skotta ut bilen då stormjäveln hade blåst upp en 2 meter hög vall... Ganska kul när man inte har något snöskyffel, fick skotta med en sophink.

Donner
2013-12-06, 18:26
Här i Malmö har det blåst rejält.

Akerhage
2013-12-06, 18:27
Fick klättra över byggnadsstaket som låg över hela vägen för att komma till vagnen imorse. Stora stängsel hade blåst ner överallt.