handdator

Visa fullständig version : Armhävningar

tränaärlivet
2013-12-04, 21:36
Skulle det funka att köra armhävningar varje/varannan dag när man vaknar. Vill bli hårdare och starkare. Isåfall tänkte jag ha viktskivor på mig när jag klarar runt 15.

Stefan J
2013-12-04, 21:40
Skulle det funka att köra armhävningar varje/varannan dag när man vaknar. Vill bli hårdare och starkare. Isåfall tänkte jag ha viktskivor på mig när jag klarar runt 15.

Armhävningar är en utmärkt övning och funkar jättebra tills du växer ur den så att säga. Då kan du som du själv föreslår lägga på viktskivor eller börja med skivstångsträning.

tränaärlivet
2013-12-04, 21:41
Är det en nackdel att göra det på morgonen innan man äter frukost?

Dewon
2013-12-04, 21:42
Varje dag kanske inte är så optimalt om du verkligen vill ta ut dig då man brukar säga i enkelheten att man skall vänta 48h efter ordentlig fysisk ansträngning innan man utför liknande träning/belastning igen.

Ska du bara träna armhävningar? Tillför lite andra övningar, om du nu ska träna bara hemifrån finns det fler saker du kan göra! Exempelvis, köra dips med en stol, köpa någonting du kan hänga i en dörröppning för att träna pull-ups och liknande för biceps och ryggen. Finns fler övningar såklart och om du är ute efter att bygga endast hemifrån rekommenderar jag att ta del av flera övningar!

Är det en nackdel att göra det på morgonen innan man äter frukost?

Beror på hur du är, vissa klarar inte av någonting alls direkt på morgonen, minst sagt inte fysisk ansträngning. Det är en myt att du MÅSTE ha ätit innan träningen iallafall, sålänge du har ätit 48h innan vilket jag verkligen förmodar är det ingen fara att träna på tom mage om du klarar av det psykiskt.

Är du som mig, det vill säga är som piggast i träningen på morgonen fungerar det alldeles utmärkt. Se till att få i dig en måltid efteråt bara, behöver inte skynda dig och springa till köket. Se bara till att få i dig näring efteråt, kan vara någon timme efter men det är bara att äta direkt efter om du vill det, vissa känner sig hungriga direkt efter träningen och andra inte.

mattisjamtback
2013-12-04, 21:47
Absolut kan du bli både starkare och större av armhävningar men att bara köra armhävningar ger en skev fysik. Skulle rekommendera att även köra t ex chins, rygglyft och utfallssteg

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

mattisjamtback
2013-12-04, 21:48
Och någon övning för magen

Shqypnia
2013-12-04, 22:16
Armhävningar och situps är utmärkt om du ska träna hemma. Kör på bara.

mattisjamtback
2013-12-04, 23:28
Armhävningar och situps är utmärkt om du ska träna hemma. Kör på bara.

Man får inte glömma ryggen, blir riktigt fel annars

Shqypnia
2013-12-05, 09:41
Man får inte glömma ryggen, blir riktigt fel annars

Hela kroppen är viktig att träna. Men jag utgår ifrån att TS eventuellt lär börja besöka närmaste gym sinom tid efter resultaten börjar synas.

illiaca
2013-12-06, 02:35
kör strikt så är det massor man kan få till hemma
armhävningar, situps. utfall med vattenhinkar, ryggresningar

Jag provade en störd grejj för att försöka få in övre ryggen och det var att lägga sig på rygg under ett lågt bord (soffbord). Greppa tag i bordskanten och dra dig upp så har du nästan rodden, variera greppet lite så får du med lats.

mattisjamtback
2013-12-06, 21:16
kör strikt så är det massor man kan få till hemma
armhävningar, situps. utfall med vattenhinkar, ryggresningar

Jag provade en störd grejj för att försöka få in övre ryggen och det var att lägga sig på rygg under ett lågt bord (soffbord). Greppa tag i bordskanten och dra dig upp så har du nästan rodden, variera greppet lite så får du med lats.

Smart! Men man får akta sig så att bordet inte är för lätt så man får det över sig hahah