handdator

Visa fullständig version : Final Fat Attack!!

Hoffa
2004-03-11, 19:19
Nu jävlar ska jag få bort det sista eggande fettet..har skrivit tidigare om detta..men nu har jag lagt in bilder när jag "drar" lite i mitt elastiska fett...:naughty:

Frågan för mig är ju om jag ska skippa deffen i ca 2 veckor och ligga på ett energi intag där jag varken går upp eller ned..

eller om jag ska fortsätta deffa hårdare..

Jag är 18 år gammal, började min "viktnedgång" för 2 år sen..närmare bestämt januari 2002..
då åt jag bara mindre och gjorde dom vanliga "misstagen" men jag gick ned från 89 kg till 82 kg.. jag var klar med det juni samma år.. sen väntade jag till julen 2003 att börja deffa igen..då började jag på 84 och gick ned till 80 kg till juli samma år..
sen började jag i oktober 2003 att deffa från 80 kg och är nu nere i 75 kg...jag tror att jag ligger på en kroppsfettsprocent av 14-17%

Min bioimpedans mätare från teknikmagasinet är inte alltid så precis..
har haft som lägsta värde 13,9% och högsta 17,9% (dom mätningarna gjordes den senastste månaden)

Jag äter Rågflingegröt eller havregrynsgröt eller grahmsgröt till frukost..två stycken skivor fullkornsbröd
med skinka på, inget smör alls..en kopp kaffe och ett äpple samt en matsked fiskolja (omega-3)

Lunch blir vad som serveras i skolan..
tar ALDRIG såser eller dressing till maten, dricker vatten och tar 1/3 kött 1/3 ris,pasta,potatis och 1/3 grönsaker (oftast vitkålsallad och majs)

kvällsmat är oftast fettsnål och nyttig..ser alltid till det..och inte för stora portioner..

tränar styrketräning 2 grr veckan och tar en vassle protein drink (exells vassle) samt 60-80 gram snabba kollisar (russin) jag tränar få reps oftast och alltid så tungt det går...

cycklar alltid till skolan och rör på mig mycket..tar trappor..försöker köra HIIT pass på eftermiddagarna..men har inte satsat stenhårt för jag vet inte om det är löst skinn som hänger på mig eller om det är fett som kan deffas bort..

här kommer bilder...
jag drar ut skinnet/fettet så ni kan se om det är ovanligt slappt/elastiskt
eller om det ser ut som fett..
jag kan känna "fettkulor" på dom flesta ställena på magen...

King Grub
2004-03-11, 19:20
Blindtarmen har du gjort dig av med, ser jag.

Äter du bara tre gånger per dag? Små portioner och fettsnålt? Inte konstigt att fettförbränningen har stannat av, i sådana fall.

Hoffa
2004-03-11, 19:24
du är för snabb grub! ;)

Det är det där jag inte förstår..
visst..säg att man äter så att förbränningen stannar av..

Men man fortsätter att skapa ett energi underskott på ca 500-700 kcal varje dag..

Då MÅSTE väl kroppen ta fått fett reserverna ändå??
eller vart tas det ifrån då?

z_bumbi
2004-03-11, 19:27
Mycket riktigt så är det ju mest skin du har kvar... låt det ta den tid det tar och dra inte ner mer på maten.

Har du tur så försvinner skinnet vartefter och tränar du under tiden får du ju på dig lite mer massa som fyller ut, sen kan du köra en ny omgång och se hur det ser då.

Marre-Sthlm
2004-03-11, 21:15
Du har väl tillräckligt lite fett redan, mindre och du försvinner :P
Bygg MASSA :D

Hoffa
2004-03-11, 22:19
skulle jag kunna äta mer mat så att jag ligger på ett energi intag där jag varken går upp eller ned i ca 2 veckor och sen
börja deffa igen?

eller ska jag ta ett större break?

jag vet att jag har fett kvar att förbränna..eftersom jag inte tror att jag är nere under 10% i BF...
Så det bästa är om jag kan så snabbt som möjligt komma ned till 7-8% och sen avsluta deffandet och låta skinnet dra ihop sig under en längre tid..utan någon som helst deffande..snarare "light-bulk" istället..

z_bumbi
2004-03-11, 22:25
Går du ner ännu mer så får du mer skinn som ska dra ihop sig. :D

Jag skulle köra på med vanlig träning ett bra tag och se vad som händer.
Att köra en bulk just nu kanske är att ta i, bättre att låta kroppen vänja sig vid den nya vikten så det blir vad kroppen vill hålla sig runt.

charmed
2004-03-12, 08:20
Hur mycket tränar du i fettförbrännings syfte, ett enkelt steg är juh bara att öka antalet morgon promenader och löp/styke tränings dagar om du inte redan sysslar med sådant varje dag isåf är det kosten du ska se över. Men har du pli på kost är det bara träna mer och hårdare :hbang:

z_bumbi
2004-03-12, 10:12
charmed: Han har deffat i ett år så jag tror han har den biten klar för sig. :D

charmed
2004-03-12, 11:40
Bah... ponera att man levt på hamburgare hela sitt liv sen skippar man det och smör på mackorna på morgonen och börja ta morgonpromenader 2ggr i veckan. Det skulle vissa kalla deff men vet inte riktigt om jag skulle kalla det d ..... nu var detta inte riktat som en pik åt dig hoffa utan bara ett exempel .. men som sagt har du pli på kosten och inte går ner är det bara att träna mer och hårdare så kommer det ^^ då kan du :mallan: på sommaren

Hoffa
2004-03-12, 18:19
Charmed:

jag förstår vad du menar det är ingen fara..men jag anser mig själv vara tillräckligt påläst på området "kost och näring" så deffa vet jag hur man gör...

jag har bestämt för att lägga mig på ett högre kalori intag under 1-2 veckor nu så att jag verkligen får igång förbränningen.
sen kör jag ett sista frest på en deff
för att komma ned till 7-8% i BF och sen låta skinnet dra ihop sig under sommaren och hösten...

tack för hjälpen!

ReQard
2004-03-12, 23:17
teknik maggets våg suger, enligt den hade jag 6% fett, men jag e smällfet

Hoffa
2004-03-15, 19:30
ReQard

Jag misstänkte det..
Ibland har jag 19%
5 min senare och 1 liter vatten mer i kroppen så är jag under 10%

den går inte att lita på...:insane:

Sparrisen
2004-03-15, 22:40
Originally posted by King Grub
Blindtarmen har du gjort dig av med, ser jag.

Skulle inte tro det... möjligen blindtarmsbihanget :rolleyes:

/ viktigpetter

Hoffa
2004-03-16, 08:34
jorååa..

jag har opererat bort blindtarmen..
jag kollade inte när dom opererade så jag vet inte om dom tog någe mer..;)

men blindtarmen vet jag att den är borta..

Sparrisen
2004-03-16, 08:59
Originally posted by Hoffa
jorååa..

jag har opererat bort blindtarmen..
jag kollade inte när dom opererade så jag vet inte om dom tog någe mer..;)

men blindtarmen vet jag att den är borta..

Då skulle du vara ganska körd... En inflammation fås inte i själva blindtarmen, utan i dess lilla maskformiga bihang. Det är detta bihang man avlägsnar vid en "blindtarmsoperation". Blindtarmen i sig är inget onödigt utan en del av din matspjälkningssystemet.

Ironbabe
2004-03-16, 09:45
Originally posted by SwedeForce

Då skulle du vara ganska körd... En inflammation fås inte i själva blindtarmen, utan i dess lilla maskformiga bihang. Det är detta bihang man avlägsnar vid en "blindtarmsoperation". Blindtarmen i sig är inget onödigt utan en del av din matspjälkningssystemet.

Just det!! Det spolmaskformiga bihanget som det så fint heter :)

Hoffa
2004-03-16, 10:15
Då var det bihanget dom tog...
för jag är inte körd..:D

z_bumbi
2004-03-16, 10:28
Är blindtarmen så nödvändig för människor då?

Jag har ingen i alla fall så jag får väl se med tiden om det inverkar på något sätt.

Sparrisen
2004-03-16, 10:50
Originally posted by z_bumbi
Är blindtarmen så nödvändig för människor då?

Jag har ingen i alla fall så jag får väl se med tiden om det inverkar på något sätt.

Den ingår väl i matspjälkningssystemet, samt att den utgör en del av vårat imunförsvar, eftersom den producerar vissa antikroppar eller dylikt. Fråga emmzan, hon bör veta mer...

z_bumbi
2004-03-16, 11:08
Originally posted by SwedeForce

Den ingår väl i matspjälkningssystemet, samt att den utgör en del av vårat imunförsvar, eftersom den producerar vissa antikroppar eller dylikt. Fråga emmzan, hon bör veta mer...

Jo men man var ju "körd" om man inte hade den kvar?

Sparrisen
2004-03-16, 11:16
Originally posted by z_bumbi

Jo men man var ju "körd" om man inte hade den kvar?

En aning överdrivet uttryck kanske... :notme:

ReQard
2004-03-21, 17:46
det där e fan skinn

Dipshit
2004-03-21, 19:18
just skiiin...oh yeah, just skin and bones..;)
o muckler så klart..!