handdator

Visa fullständig version : militär

2scoop
2013-12-01, 21:41
Någon som gjort lumpen/militären/GMU och allt vad folk kallar det som vill dela med sig av sina tankar kring förberedande träning? Ni som vill dela era tankar men inte har genomfört militären är också välkomna.

Löpsko
2013-12-01, 21:58
site:kolozzeum.com "GMU"

mata in de i google och du skall finna det du söker.

IvarLudvig
2013-12-01, 22:05
Konditionsträning och marschträning är det du ska satsa på. Spring långt och länge. Löppass upp mot 15km bör du klara samt att gå 3-4 mil med 15 kg packning. Då har du en bra chans att klara GMU skadefri. Under gmu kommer din konditon (max vo2) och styrka tränas upp och stegringen är ganska tuff så du bör ha gjort grunden innan.

r1kkie
2013-12-01, 22:13
Att klara grundutbildningen gör de flesta. Vi hade riktiga räkor som klarade av det. (Me included :) )

Den förberedlsen jag kan rekommendera är att vänja dig att vandra med 15+ kg packning.
Resten är easy. :)

Zkewl
2013-12-01, 22:30
Två löp-pass 4-8km(lätt jogg), kroppsviktsövningar som knäböj, utfall, armhävningar, situps, plankan 2-3 gånger i veckan räcker gott och väl.

Gå med packning är också bra om du är taggad för att göra det.

En grundläggande militär utbildning klarar vem som helst.

I början var det jobbigt med det psykiska, bo med en massa andra människor, långt hemifrån(gjorde min i Norrland, är från Göteborg). Man blir tillsagd att göra en massa saker hela tiden, men det är bara att hänga med.

Vet inte om jag rekommenderar någon att göra den egentligen, GMU fostrar inte bra soldater. Men det är en annan femma!

2scoop
2013-12-01, 22:50
Tack för era svar!

Tränar redan tänkte bara göra GMU efter gymnasiet för att ha gjort det.
Löpningen får jag köra hårdare.