Visa fullständig version : Vulcan gripper
björne92
2013-12-01, 12:23
Tja hade tänkt införskaffa mig en en vulcan gripper men jag undrar om det finns likanande att köpa i europa som är lika bra så man slipper stora frakten.
Om det inte finns så såg jag att man kunde välja till olika fjädrar, är det något man bör göra och isåfall vilket?
Om du är "svag" så skulle jag rekommendera att välja en lättare fjäder, alternativt köpa till lättare fjäder.
Frakten är ju inte så hög? 11 GBP.
Gladiatorpower har en justerbar också. Inte samma sorts modell men billigare.
Jag hade dock lätt köpt vulcan om jag bara skulle ha en (eller en robert baraban på tex ebay, brukar följa med två fjädrar)
David_wigren
2013-12-01, 22:21
jag undrar om det finns likanande att köpa i europa som är lika bra så man slipper stora frakten.
Det är väl David Horne från Storbritannien som säljer dem? Frakten kan inte vara så hemsk.
björne92
2013-12-02, 17:37
okej, yes jag hade bara tänkt att ha en. Jag är hyffsat svag i greppet ja men det räcker med bara den fjädern man får med eller bör jag köpa en lättare fjäder samt en tjockare fjäder?
okej, yes jag hade bara tänkt att ha en. Jag är hyffsat svag i greppet ja men det räcker med bara den fjädern man får med eller bör jag köpa en lättare fjäder samt en tjockare fjäder?
Jag svarade på alla dina frågor i andra inlägget!? :MrT:
björne92
2013-12-02, 19:13
Jag svarade på alla dina frågor i andra inlägget!? :MrT:
jaha mena du då att man har på två stycken lättare fjädrar om man vill ha tyngre sen när man blir starkare?
Jag kollade lite nu på robert baraban, den har tryck från 50-500lbs verkar vara 2 fjädrar om man kollar på bilderna kostar 620 om man köper från ebay, dock ahr jag inte räknat med frakt.
vulcan + en extra fjäder kostar 640, ej inräknad frakt.
Vilken av dessa bör jag välja?
tntballe
2013-12-02, 19:27
jaha mena du då att man har på två stycken lättare fjädrar om man vill ha tyngre sen när man blir starkare?
Jag kollade lite nu på robert baraban, den har tryck från 50-500lbs verkar vara 2 fjädrar om man kollar på bilderna kostar 620 om man köper från ebay, dock ahr jag inte räknat med frakt.
vulcan + en extra fjäder kostar 640, ej inräknad frakt.
Vilken av dessa bör jag välja?
Jag klassar mitt grepp som klent och jag har en vulcan med svart(standard?) och orange(några steg under svarta) fjäder. Orangea är vid 5-6 hack upp lika tung som svarta är längst ner. Mitt tips är att köpa en extra fjäder som är ganska många steg under den man får med.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
björne92
2013-12-02, 19:34
Jag klassar mitt grepp som klent och jag har en vulcan med svart(standard?) och orange(några steg under svarta) fjäder. Orangea är vid 5-6 hack upp lika tung som svarta är längst ner. Mitt tips är att köpa en extra fjäder som är ganska många steg under den man får med.
okej men sen efter svarta går det då att ha på båda den svarta och orange? :)
tntballe
2013-12-02, 19:37
okej men sen efter svarta går det då att ha på båda den svarta och orange? :)
Ja, men klassar du ditt grepp som klent så har du många år tills det behövs.
björne92
2013-12-02, 19:47
okej tackar tackar :D
björne92
2013-12-02, 19:48
Det är bra kvalite på dom va?
tntballe
2013-12-02, 20:11
Det är bra kvalite på dom va?
Nu efter ett par år så har jag fortfarande inte märkt av något slitage.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.