handdator

Visa fullständig version : sexuella trakasserier

Loke
2013-11-29, 22:19
Tja, tänkte vi skulle prata om detta. Jag har då en fråga. Säg att en kvinna jobbar på ICA och får olämpliga förslag av en herre på jobbet. Dessa förslag är utan tvekan trakasserier. Låt oss också säga att kvinnan har en pojkvän på samma arbetsplats, och den äldre herren föreslår att även pojkvännen ska delta i diverse olämpliga aktiviteter. Kan man då säga att även pojkvännen är trakasserad, trots att denne bara får höra det indirekt av flickvännen? Detta är ju relevant eftersom pojkvännen såklart också vill slippa herren. Det vore tex speciellr dumt om herren blir omplacerad till just pojkvännens skift...

Skulle även vara intressant om andra delade med sig av sina erfarenheter av sexuella trakasserier. Sa ni till och hände något? Även fast gärningsmannen var viktig för företaget?

Jockefoten
2013-11-29, 22:22
Både pojkvän och flickvän borde tillsammans göra en anmälan, det är sexuella trakasserier mot båda.

Har hänt mig vid två olika tillfällen att äldre damer (i 70 års åldern) tafsat och gett mig sexuella förslag.

Herr Oberst
2013-11-29, 22:31
Är herren en kollega eller kund? Borde väl vara viss skillnad kan jag tycka, även om båda scenarion troligtvis räknas som trakasserier.
Oavsett så svarar jag Kör! Klart ni ska dubbla

LeBron
2013-11-30, 01:18
Är herren en kollega eller kund? Borde väl vara viss skillnad kan jag tycka, även om båda scenarion troligtvis räknas som trakasserier.
Oavsett så svarar jag Kör! Klart ni ska dubbla

Kollega.

"Det vore tex speciellr dumt om herren blir omplacerad till just pojkvännens skift..."

Kaalle
2013-11-30, 06:51
Doppa den jäveln en och två gånger i fett tunnan och se om problemet kvarstår.