Visa fullständig version : Hur jag Deffade bort 7.5kg på 17 dagar
crysis132
2013-11-21, 12:24
Tja :) jag änkte berätta hur jag förlorade 7.5kg på 17 dagar,
Varje morgon så vaknade jag exakt 05:15 för att ta bussen till gymmet för att köra 30 min till 35 min cardio. Jag körde aldrig mindre än 30 min och jag delade upp cardion i 15 min på crosstrainer och 15 min på cykeln.
(Fastande mage)
När jag kom hem så tog jag enbart en proteinshake med vatten klockan 08:00 för att sedan ta bussen till skolan. Jag är 19 år btw och går i tvåan på gymnasiet, Jag bytte linje 2 gånger :D allafall!
Sedan vid lunch ca klockan 12:00 så åt jag skolans mat och tog ännu en proteinshake med mjölk. Efter skolan så tog jag ännu en protenshake klockan 16:00 och sedan drog jag till gymmet ca klockan 18:00 och körde ett 2 timmars pass. När jag kom hem efter gymmet så stekte jag på en kycklingfile på exakt 100gram och lade till 100gram Keso med ca 30gram ris. Jag tog ingen proteinshake eftersom jag redan under dagen tagit så många, Jag tog ca 2 glass mjölk till. På 17 dagar förlorade jag 7.5kg. Detta är bara ett tips på hur du förlorar kroppsfett! Jag vill tävla fitness nästa år :)
MVH Fredrik Sommer
Bild?
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
hur man går ned i vikt är varken någon hemlighet eller något magiskt.
men grattis till framgångarna :)
en fråga bara, tappade/ökade du något i styrka under tiden?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Antoonuknow
2013-11-21, 12:35
skulle svälta ihjäl :(
bolacola
2013-11-21, 12:41
ehhh.. Skulle dött av svält redan första dagen av det där
crysis132
2013-11-21, 12:42
men grattis till framgångarna :)
Nej jag vet :) bara gav ut hur jag gjorde min deff :) Jag förlorade kanske pytte lite styrka men jag ser större ut nu på grund av mindre fett, Men styrkan jag tappade var knappt märkbart :) Kunde köra med samma vikter med lite mindre rep om du förstår :D
Bilder före/efter annars har det inte hänt.
crysis132
2013-11-21, 13:23
Bilder kommer efter min deff är klar!
Väldigt simpelt och effektivt. Träna, ät tråkigt, håll disciplinen, se resultaten. Bra jobbat!
NickeSthlm
2013-11-21, 13:27
Väldigt simpelt och effektivt. Träna, ät tråkigt, håll disciplinen, se resultaten.
+1..
Ändå imponerande att se en målmedveten 17-åring hålla den disciplinen i 17 dagar. Jag har hållt på lika länge men har "bara" nått ett tapp på 3,4kg.
Fast då är jag nästan dubbelt så gammal och min usla karaktär och dåliga disciplin visade sig direkt under play-off matcherna mellan Sverige och Portugal :)
crysis132
2013-11-21, 13:31
Jag lovar att lägga upp bilder på mig när deffen är klar! :)
knuckles
2013-11-21, 13:48
Vad vägde du från början? Under/överviktig? Massa/fett förlorat, styrka förlorat?
Är väl inga problem att gå ner 7.5kg på 17 dagar, sen vad vikten består av är ju en annan sak ;-)
Det är nästan vad jag gick ner första veckan på Olas VLCD, dvs bara vatten.
Hur fungerade magen med den maten?
crysis132
2013-11-21, 14:17
Jag vägde 74kg som rippad och bulkade upp mig till 91.5kg. Jag grisbulkade eftersom jag litar på mig själv att jag kan deffa bra vilket jag gör. ca 3kg bestod av vatten kan jag gissa på! jag ser mycket bättre ut nu men har lite kvar att ta bort!
Jag gick upp ca 16kg under min bulk! Varför jag grisbulkade? ;) ja för det är livet :D haha kommer ändå komma ner dit jag vill i fettprocent! Har bra disciplin
Kolhydratsrestriktion- och kraftigt överskott (d v s två extremer) kan göra att vikten diffar med en jäkla massa kilon.
Har sett 7 kg skillnad i en studie, där man tappade rubbet igen när kolhydratsöverskottet försvann.
crysis132
2013-11-21, 14:21
Vad vägde du från början? Under/överviktig? Massa/fett förlorat, styrka förlorat?
Jag vägde 91.5 och nu 83.5 kg! Jag förlorade inte en sån styrka eftersom jag kör med samma vikter med lite mindre reps bara, Jag bulkade mig till 91.5kg
crysis132
2013-11-21, 14:23
Hur fungerade magen med den maten?
Jadu! Det jobbigaste var på morgonen när jag tränade hårt på tom mage.. Då kunde magen spöka lite men annars inga problem :)
har du tappat reps har du ju förmodligen tappat styrka.
vad innebär "grisbulkande" för dig?
Ett par reps säger inget om förlorade muskler på underskott och mer lite kolisar.
Däremot om vikterna sjunker.
crysis132
2013-11-21, 15:22
har du tappat reps har du ju förmodligen tappat styrka.
vad innebär "grisbulkande" för dig?
Grisbulkande för mig är att äta vad jag vill, Donken, godis, läsk. Mycket proteiner och kolhydrater och sånt såklart men tillägger gärna annat också såsom donken och godis ;) haha
Jag kör ingen cardio alls :D Min cardio är att gå till Ica och handla godis under bulk :D hahaha
crysis132
2013-11-21, 15:25
Ett par reps säger inget om förlorade muskler på underskott och mer lite kolisar.
Däremot om vikterna sjunker.
Exakt!
Jag gick upp 4 kilo på en veckas semester med all inclusive så jag ser inte det fantastiska.
Shqypnia
2013-11-21, 16:43
Jag har nog gått ner 4kg (väger mig imorgon fredag) hittills och min deff startade 3 veckor sedan. Jag har endast ökat i vikter när det kommer till gymmet. Jag tränar 6 dagar i veckan och kör hårt, motivationen är på topp och jag kan inte vara mer nöjd av deffen. Jag har gått ner i vikt samtidigt som mina armar ser mer pumpade ut och magen mer platt ut.
Att gå ner snabbt i vikt är inget att föredra och ännu mindre något att förespråka.
crysis132
2013-11-21, 16:49
Jag har nog gått ner 4kg (väger mig imorgon fredag) hittills och min deff startade 3 veckor sedan. Jag har endast ökat i vikter när det kommer till gymmet. Jag tränar 6 dagar i veckan och kör hårt, motivationen är på topp och jag kan inte vara mer nöjd av deffen. Jag har gått ner i vikt samtidigt som mina armar ser mer pumpade ut och magen mer platt ut.
Att gå ner snabbt i vikt är inget att föredra och ännu mindre något att förespråka.
Som många brukar säga så reboundar man om man går ner för mycket på kort tid! Vilket inte är helt sant.. jag har klarat 22kg på 2 månader förut och nej! Jag var inte tjock utan bulkad :D haha Jag gillar bara snabba resultat och när jag dietar så gör jag det verkligen. Jag har ingen cheatday på minst en månad eller två. Vissa föredrar ju längre deffar :) vilket är den bättre vägen! medan andra föredrar snabba, jag är inte klar än med deffen ^^ Lee priest cutting style:D haha
I mitt tycke finns det inget speciellt med din deff. Det enda du gjorde var att ligga på underskott samtidigt som du fick i dig tillräckligt med proteiner (i samband med träning). Dessutom tycker jag det är dumt att "dricka" sina kalorier. Byter man ut proteinshakesen mot keso eller kvarg blir man mättare, dessutom får man mer matglädje. Fast det är ju bara min åsikt. I vilket fall tycker jag det är bra jobbat av dig (trots att jag är kritisk), inte alla som har disciplinen att hålla en sådan strikt deff :)
crysis132
2013-11-21, 20:02
I mitt tycke finns det inget speciellt med din deff. Det enda du gjorde var att ligga på underskott samtidigt som du fick i dig tillräckligt med proteiner (i samband med träning). Dessutom tycker jag det är dumt att "dricka" sina kalorier. Byter man ut proteinshakesen mot keso eller kvarg blir man mättare, dessutom får man mer matglädje. Fast det är ju bara min åsikt. I vilket fall tycker jag det är bra jobbat av dig (trots att jag är kritisk), inte alla som har disciplinen att hålla en sådan strikt deff :)
Nej det är absolut inget speciellt med min deff :) Vill bara dela min deff till andra som kanske har lite svårt med att deffa :) Tack ^^
Nej det är absolut inget speciellt med min deff :) Vill bara dela min deff till andra som kanske har lite svårt med att deffa :) Tack ^^
dom som har svårt att deffa saknar oftast disciplin, inte kunskap :)
PureWhey
2013-11-21, 20:53
Jag gick upp 4 kilo på en veckas semester med all inclusive så jag ser inte det fantastiska.
Samma här :D
wilhelmblomgren
2013-11-21, 21:30
Men grattis till framgångarna :)
Skickat från min gt-i9300 via tapatalk 2
+1
crysis132
2013-11-21, 22:16
Fattar inte varför vissa här ska vara så kritiserande... Allt jag gjorde var att berätta hur jag deffade. Fan? Är fan 19 år och deffar säkert mycket bättre än många vuxna män och kvinnor här.
Det är inget speciellt med min deff men jag tror inte att det är så många som har klarat att förlora 7.5kg på 17 dagar. Visst det finns men inte många. Och då menar jag inte folk som äter nutrilett dieten.....
Latissimus Dorsi
2013-11-21, 22:19
Fattar inte varför vissa här ska vara så kritiserande... Allt jag gjorde var att berätta hur jag deffade. Fan? Är fan 19 år och deffar säkert mycket bättre än många vuxna män och kvinnor här.
Det är inget speciellt med min deff men jag tror inte att det är så många som har klarat att förlora 7.5kg på 17 dagar. Visst det finns men inte många. Och då menar jag inte folk som äter nutrilett dieten.....
Grejen är att det kanske inte är 7.5kg fett. Max 2.5kg fett, resten är tyvärr bara vätska. Men bra jobbat och kör på! :thumbup:
crysis132
2013-11-21, 22:23
Grejen är att det kanske inte är 7.5kg fett. Max 2.5kg fett, resten är tyvärr bara vätska. Men bra jobbat och kör på! :thumbup:
Vad vi räknade ut så var det ca 3kg vätska och resten fett! Min fett procent hade rasat ner! på en sån kort tid.
Jag har förlorat 22kg på min förra deff under en 50 dagars deff då jag gick ner 8kg på 19 dagar.
crysis132
2013-11-21, 22:46
bra jobbat
Tack :)
wilhelmblomgren
2013-11-21, 23:18
Välkommen till internet!
Skämt åsido, så berättar du självklarheter. Det är nog därfor folk svarar sarkastiskt och lite spydigt.
Bra jobbat annars! :)
jag har aldrig sett någon som är så nöjd över att ha lyckats deffa och vill berätta de för alla :)
hur som helst visar du ju prov på bra disciplin:thumbup:
Jag är impad iaf...bra jobbat!
Absolut bra jobbat! Frågan är om det är värt och starta en tråd för och få lite ego boost? Kanske de folk stör sig på :) hur som helst bra jobbat!
Jag gick ner från 92 till 83 på 5 dagar när jag hade feber. Vad vann jag?
abstract
2013-11-22, 08:03
Fattar inte varför vissa här ska vara så kritiserande...
Är fan 19 år och deffar säkert mycket bättre än många vuxna män och kvinnor här.
jag tror inte att det är så många som har klarat att förlora 7.5kg på 17 dagar.
Jag tror helt enkelt det är den generella attityden som gör att folk pikar dig lite:) Många brukar vänta tills det startar en tråd där någon frågar efter deffhjälp, och DÅ gå in och berätta hur de lyckades.
Men bra jobbat. Motivation är vad som får dig att börja träna, men det är disciplin som ger resultat!
crysis132
2013-11-22, 10:07
Jag tror helt enkelt det är den generella attityden som gör att folk pikar dig lite:) Många brukar vänta tills det startar en tråd där någon frågar efter deffhjälp, och DÅ gå in och berätta hur de lyckades.
Men bra jobbat. Motivation är vad som får dig att börja träna, men det är disciplin som ger resultat!
Tack :)
NickeSthlm
2013-11-22, 11:06
Killen har gått ner 7,5kg på 17 dagar. Berättar hur han gjorde och (uppenbart) under hur lång tid.
Med tanke på att det ofta startas trådar i stil med "ska börja deffa, hur gör jag?" så kanske vi oftare borde få se motivationstrådar i stil med denna.
Bra jobbat, kriga vidare!
Shqypnia
2013-11-22, 12:15
TS har du bilder före och efter? Vore intressant och se resultat med bilder.
crysis132
2013-11-22, 14:13
Tack TIMPA!
Shqypnia bilder kommer när deffen är klar :) har ännu cirka 10kg att gå ner vilket inte lär bli ett stort problem men som jag har lovat :) bilder kommer!
Tack TIMPA!
Shqypnia bilder kommer när deffen är klar :) har ännu cirka 10kg att gå ner vilket inte lär bli ett stort problem men som jag har lovat :) bilder kommer!
helvete vad tjock du måste vart om du är tvungen o gå ner 20kg :p eller ska du i tävlingsform? (misstänker att så inte är fallet)
crysis132
2013-11-22, 14:22
Jag vägde 91.5kg efter min grisbulk och la på mig grymt mycket fett! Jag blev en tjockis med muskler! Varför blir jag tjock när jag bulkar? Jo för jag äter vad jag vill :) Jag kör absolut ingen cardio när jag bulkar, Jag lyfter bara vikter! Sen när deffen kommer så blir jag stenhård på dieten och min cardio, Nästan så att jag tar cardion mer seriösare än att lyfta vikter haha Resultaten blir väldigt fina, Morgon vikten låg på 83,4 idag och jag ska antingen ner till 73kg eller 74kg. Beror helt på hur jag ser ut i spegeln.
Tack alla som ger mig bra kritik! Ps tycker bara det är roligt att dela med mig av min deff!
Jag var rippad innan på 74kg :D
hur länge bulkade du?
dom dom flesta kör aldrig cardio som styrketränar. åtminstone inte 50% skulle ja tro :)
crysis132
2013-11-22, 14:29
helvete vad tjock du måste vart om du är tvungen o gå ner 20kg :p eller ska du i tävlingsform? (misstänker att så inte är fallet)
Jag vill tävla om ca 1-2 år :) Jag bara tränar på att deffa och bulka!
Jag vägde 69kg rippad för att sedan bulka upp mig till 95kg på min förra bulk, Jag förlorade över 20kg på månader och kom på 74kg deffad. Nu när jag bulkade igen så kom jag på 91.5kg... Som alla säkert vet så är det bara disciplin som kan ta en dit.
Motivation är viktig men disciplinen är viktigare :D haha Som jag har sagt tusen gånger så grisbulkar jag :)
Jag bulkade ett år förra gången och nu blev det 9 månader :)
okej då var det inte så värst grisigt, rätt lagom tempo :)
crysis132
2013-11-22, 15:53
okej då var det inte så värst grisigt, rätt lagom tempo :)
Jo kanske det :D Men äter fan godis varje dag under bulk ^^ haha
crysis132
2013-11-23, 12:59
Bilder kommer när jag har blivit mer rippad :D
Instagram: Fryzz94
Har inte lagt upp några senaste bilder där nu men kolla in :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.