Visa fullständig version : Bra vikt per längd/ålder
Frenzybutt
2013-11-16, 02:19
Hallå! Tänkte kolla lite vad som anses vara en bra vikt relativt hård och dopingfri självklart. Jag själv saknar både rygg och ben något enorm och mår nästan dåligt över att jag bänkar strax under vad jag böjer.
189/86 kg cirka 8-10 %
20 år
125 bänk
140 böj
180 mark
Hur mycket tror ni jag skulle prestera i bulkad form?
Skriv gärna av egen erfarenhet vad ni hade för resultat och vikt vid diverse åldrar! Har svårt att dra paralleller då mina kompisar är dvärgar (182 och kortare).
Edit: flytta gärna tråden till rätt forum om det är fel.
R Scarpa27
2013-11-16, 21:04
bulkad form ?
hmm antagligen inte mer men att bulka ökar ju musklerna sen kan du ju behålla mkt av styrkan även vid deff.
bulka och bygg upp om du inte nöjer dig med styrka och kropp.
bild?
Hopp, är man dvärg nu också. Trodde min längd var OK på 181cm :(
Toby Asp
2013-11-16, 22:53
bulkad form ?
hmm antagligen inte mer men att bulka ökar ju musklerna sen kan du ju behålla mkt av styrkan även vid deff.
Jo, antagligen mer. Hur mkt är däremot omöjligt att säga.
Frenzybutt
2013-11-17, 01:24
bulkad form ?
bulka och bygg upp om du inte nöjer dig med styrka och kropp.
bild?
Bulkad form. Ungefär som i: bulka höst, deffa vår. uttryckte mig kanske lite tokigt. Kan försöka klippa en bild, har dock bara telefon. Saknar rygg och ben något ofantligt mycket. Ändå har jag spelat hockey på högsta möjliga nivå fram till J20 (17 år cirkus).
Hopp, är man dvärg nu också. Trodde min längd var OK på 181cm :(
Lillbrorsan är ju som dig ungefär då, perspektiv ;)
Jo, antagligen mer. Hur mkt är däremot omöjligt att säga.
Förhoppningsvis mer hehe, absolut.
Finns det andra 93or på forumet ni vet om som man kan dra paraleller till och jämföra lite hur man borde ligga till?
Mycket individuellt givetvis, men ändå kul att se. åtminstone för min del :naughty:
inom närmaste 1-12 år kommer du o växa ganska mycket i styrka och storlek så du behöver inte bulka för att bli större eller starkare, det kommer naturlig för man i 20 års åldern.
Här kan du jämföra dig mot tyngdlyftare och styrkelyftare i din viktklass iaf:
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
bighulken
2013-11-17, 06:58
tycker du verkar vara stark,iom att du är utan ben å rygg...som du skrev.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.