handdator

Visa fullständig version : Min kosthållning

emmzan
2004-03-10, 20:35
Kommentera gärna min kosthållning som jag planerar behålla någon månad och se vad som händer. Ätit mindre tidigare och känt mig allmänt sliten samt stått still viktmässigt!

Frukost
1.5dl kornris
1dl vassle
1/2dl russin
1/2 dl nötter/solroskärnor el dyl
1dl minimjölk

Mellanmål
alt 1: brödskiva + ett kokt ägg + en frukt
alt2: brödskiva + proteindrink

Lunch
Rejäl portion pasta ihop med 1 burk tonfisk (+ ngn sås), 150-200g köttfärs, 1 burk makrill i tomatsås el dyl. + gröna saker
Kaffe här också ofta

Mellanmål
Som förmiddag, ev bara frukt beroende på när det sker.

Middag
Precis som lunchen!

Kväll
Kaseindrink + 1/2 dl jordnötter + ev en frukt

Sen slinker självklart en del onyttigheter ner då och då (typ kladdkdaka på förmiddagen om det prackas på mig) :D Godis odyl sker väl ibland, men då ffa efter typ rygg eller benpass! Mer jordnötter kan nog komma in här och var! MUMS!

Efter träning blir det gainer på 1dl druvsocker, 1 dl vassle!

:eating:

King Grub
2004-03-10, 20:41
Ett både nyttigt, varierat och realistiskt kostschema. Inga negativa kommentarer. :thumbup: Bara att öka eller minska portionerna efter vågen och spegeln, beroende på om du vill upp eller ner, och hur träningen går. :)

emmzan
2004-03-10, 20:45
På detta schemat är jag tokmätt ungefär 85% av dagarna! Hungrig när jag kliver upp ur sängen ungefär :)

Har dock ingen aning om hur mkt kalorier eller hur mkt fett det är. Ingen våg i närheten..

Hur många gram är 1/2 dl jordnötter t.ex?

Vill ju få mer energi och bli piggare rent generellt men även se mer viktmässiga resultat av styrketräningen! Kör som det är nu varannan dags styrketräning (ungefär) och gärna 2-3 konditionspass/v också.

Lasse Kongo
2004-03-10, 20:50
Ser mkt bra ut!

Verkar vara bra portioner oxå, många tjejer o killar för den delen med är lite väl rädda att äta ibland.

Kör hårt!!!

mvh