Visa fullständig version : På Julbordet väljer jag följande:
R Scarpa27
2013-11-06, 21:55
välj ett av dessa tallrikar som du helst skulle välja på ett julbord om de stod färdiga framme...
nu snackar vi favoriten ibland dessa alternativ eller ja vi kan snacka julbord generelt... =)....
Pitepalt
2013-11-06, 22:03
Var är gravlaxen och gravlaxsåsen/hovmästarsåsen?!
Av dessa får det ju dock bli brödet, skinkan och senapen.
R Scarpa27
2013-11-06, 22:07
Av dessa får det ju dock bli brödet, skinkan och senapen.
därav på detta julbordet finns inte det bland alternativen =)....
så man får välja favorit efter de som finns och sen diskutera som du gör ju =)... pallar inte lista allt =)...
lek med tanken att de alternativ som är listade bara finns på detta julbord och välj haha.
Pitepalt
2013-11-06, 22:11
därav på detta julbordet finns inte det bland alternativen =)....
så man får välja favorit efter de som finns och sen diskutera som du gör ju =)... pallar inte lista allt =)...
lek med tanken att de alternativ som är listade bara finns på detta julbord och välj haha.
Right! Som sagt så får det ju då bli den första av tallrikarna som erbjuds på detta julbord :)
Köttbullar om det är mina egna. Vörtbröd är gott men tyvärr är julskinka en riktig skitprodukt, skulle det istället vara en härlig lyxskinka från spanien, ja då är det en annan sak ;-)
knuckles
2013-11-06, 22:17
En tallrik med skumma tomtar
Chilla mamma
2013-11-06, 22:21
Skulle också valt gravad lax med gravlaxsås!
Men julskinka på ett knäckebröd är inte dumt det heller!
R Scarpa27
2013-11-06, 22:24
jag självälskar nog mest vörtbröd med skinka och massa senap och massa gröt till gjord på riktig grädde och socker plus massa kanelllll och ev saffran...även gott att lassa upp gröten på vörtbröd eller doppa brödet i gröten....=)
pepparkakor med ädelost är en favorit som käkades idag.
dopp i grytan kan va gott med =O här snackar vi inte opti utan gott.
knuckles
2013-11-06, 22:25
Vörtbröd med mimosasallad och skinka.
Vart fasiken är honungsmarinerade revbensspjäll? Världens godaste maträtt!
R Scarpa27
2013-11-06, 22:45
Vart fasiken är honungsmarinerade revbensspjäll? Världens godaste maträtt!
oj där håller jag med.......
men man kan göra listan hur lång som helst =).... skriv ist...
och rösta på det finns självklart har man ju flera favoriter... =)
veganska rödbetspuckar e awsum med.
awesomooo
2013-11-06, 22:48
Jag har mycket svårt för julmat men eftersom min familjs jul har inslag av det amerikanska så står det även kalkon på bordet vilket är gott!
och rösta på det finns självklart har man ju flera favoriter... =)
Nej *mini *grr27*
hahavaffan
2013-11-06, 22:56
Helvete vad hungrig jag blev nu. Men jag väljer en talrik janssons, strax före julskinkan, brödet och skånsk senap!
ByggarBertil
2013-11-06, 22:57
Köttbullar om det är mina egna. Vörtbröd är gott men tyvärr är julskinka en riktig skitprodukt, skulle det istället vara en härlig lyxskinka från spanien, ja då är det en annan sak ;-)
Hädelse
MackeJuve
2013-11-06, 23:00
Blev sjukt hungrig! Revbensspjäll, kokta, med senap är kung!
Dött lopp mellan vörtbröd/skinka/senap och janssons frestelse.
krubkungen
2013-11-06, 23:07
Dött lopp mellan vörtbröd/skinka/senap och janssons frestelse.
samma här!
Själv gillar jag tanken på korvfest.
StarkaUlf
2013-11-06, 23:13
Salaten?
Ett julbord utan det är ej värt att kallas julbord. Ny topic please.
sill ffs!!!
Tänkte med på sill men det kan bli lite väl mycket om man bara får äta sill och inget annat.
Vörtbröd med skinka och massa senap var helt klart det vettigaste alternativet.
+1
Skulle också valt gravad lax med gravlaxsås!
+1
Eftersom TS glömt den gravade laxen och ett "något annat" som alternativ så väljer godis. Bara för att jag kan.
Köttbullar om det är rätt köttbullar. Annars skinka.
Tänkte med på sill men det kan bli lite väl mycket om man bara får äta sill och inget annat.
nej
Köttbullar, kokt potatis+ mimosasallad *drool*
Självfallet med julmust till.
Prinskorv!
Jag skulle kunna leva på det, tills felnäringen tar mig.
jon lord
2013-11-07, 11:32
Finns inget val för Karelska piroger med skinka + 1kg senap på :) Finns inget bättre
Riktigt gräddig janssons är det inte mycket som slår. Jag brukar göra två laddningar och få ensamrätt att trycka janssons flera dagar efter jul.
Nu sitter man och blir lite sugen på julbord >: ( Tycker det är taskigt att man bara får välja ett alternativ. Kunde ju iaf fått välja fyra olika grejer ;-)
Fan jag som hade dieten under kontroll så kommer en sådan här grej och gör mig göööööör sugen på onyttigheter. Jansson är beställd av morsan till helgen. Fan vad gött :)
Köttbullar!
Annars brukar jag fylla den med revben, köttbullar(mormors!) och prinskorv! :D
Fatalist
2013-11-07, 14:06
Små stekta kroppkakor. Ffs.
Avtrubbad
2013-11-07, 14:36
När jag är på julbord brukar jag bara köra på en liten regel, ät allt utom potatis. Potatis kan jag äta hemma resten av året :)
Är förövrigt förtjust i köttbullar.
vicarious
2013-11-07, 16:09
Verkar inte vara något SMÖR med på "bröd och skinktallriken" så får bli julgröt för mig.
Svårt val mellan kålen och rödbetssalladen men rödbetan vann denna gång.
En komplett julafton i matväg för mig måste innehålla följande:
Gravad lax och Janssons.
Lite julnostagli och drömma sig tillbaka till den tiden då jularna var som roligast kan jag få av detta:
Bordsdricka (hos mormor), gravad sik (hemma), den obligatoriska tomtegröten hos farmor på julaftonens förmiddag.
Valde Julgröten av dom alternativen som fanns.
Ska på julbord i Skåne om några veckor med jobbet och finns inte Ostkaka, älgköttbullar och rödbetsallad på plats så ska dom få höra fan! Älgköttbullar och rödbetssallad brukar finns men Ostkaka är inte alltid där.
Är ett MÅSTE för mig på julafton, en fucking måste!
Små stekta kroppkakor. Ffs.
På julbordet? *facepalm**spy**screwy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.