handdator

Visa fullständig version : Överlevde sju knivhugg i huvudet

JensAndreas
2013-11-06, 13:57
Den drabbade mannen stod utanför Åhléns City, då han träffade en gammal vän och den 24-årige mannen.

De stod och pratade lite kort utanför ingång till gallerian – när 24-åringen plötsligt gick till attack.

Ett vittne berättar hur mannen höll en kökskniv med båda händerna och utdelade hugg efter hugg.

– Det var helt otroligt, han som högg honom gjorde det med minst sju rejäla hugg mot huvudet, säger vittnet i förhör med polisen.

Den skadade mannen försökte värja sig, men blev knivskuren även i händerna och segnade ner på marken.

24-åringen flydde då från platsen.

Den skadade mannen fördes med ambulans till sjukhus för vård och klarade sig mirakulöst utan livshotande skador, men hade förlorat en del blod.

På sjukhuset konstaterades att han hade 3 sticksår i huvudet, 2 sår i nacken, samt sår på handflatan och vid vänster ögonbryn.

http://www.metro.se/nyheter/mannen-knivhoggs-fem-ganger-i-huvudet-overlevde/EVHmke!Cj1g0B0DtUtIM/

Skumt minst sagt, fattar inte hur han kunde överleva.

Strangerdanger
2013-11-06, 14:03
Det är ett mirakel. Var inte meningen att han skulle dö.

Jag undrar om GM kände BO(hämnd, svartsjuka?) eller så kanske GM var psykiskt sjuk. Riktningen samhället går i är skrämmande.

Diomedea exulans
2013-11-06, 14:05
Heter den drabbade Chuck Norris?

Somnium
2013-11-06, 14:06
Sådant man brukar kalla för tur. Tror det snarare beror på att gärningsmannen var en panikslagen tjackare.

Diomedea exulans
2013-11-06, 14:09
Fast förvisso, huvudet är ju bepansrat av skallbenet. Om gärningsmannen är för klen för att orka hugga igenom några millimeter ben så kan han i princip stå och hugga tills han får karpaltunnelsyndrom utan att offret dör, utom möjligen av blodförlust.

andeem
2013-11-06, 14:33
Riktningen samhället går i är skrämmande.Det har den varit sedan tidernas begynnelse. Ändå föredrar jag att leva i dag framför medeltiden.

Strangerdanger
2013-11-06, 14:35
Det har den varit sedan tidernas begynnelse. Ändå föredrar jag att leva i dag framför medeltiden.

Inte i den utsträckningen som det sker idag. Och kom inte med argumentet "det är för att allt visas på media". Nej, det har blivit värre.

Röda Björnen
2013-11-06, 14:36

Jag undrar om GM kände BO(hämnd, svartsjuka?) eller så kanske GM var psykiskt sjuk. Riktningen samhället går i är skrämmande.

Det är väl inte samhället det är fel på ?, människorna dock!

Jens.Andersson
2013-11-06, 14:37
Fast förvisso, huvudet är ju bepansrat av skallbenet. Om gärningsmannen är för klen för att orka hugga igenom några millimeter ben så kan han i princip stå och hugga tills han får karpaltunnelsyndrom utan att offret dör, utom möjligen av blodförlust.

Han behöver inte dö även om han penetrerar skallbenet, till skillnad mot kulor
som mosar sönder hjärnan av tryckvågen så gör knivar inte samma skada. Inte alls
ovanligt att personer överlever knivhugg mot huvudet.

Diomedea exulans
2013-11-06, 14:39
Inte i den utsträckningen som det sker idag. Och kom inte med argumentet "det är för att allt visas på media". Nej, det har blivit värre.

Det har nog varit mycket värre än idag under stora delar av världshistorien. Ett tag under vikingatiden t ex gick befolkningen bakåt för att folk hämndmördades så mycket.

Olegh
2013-11-06, 14:40

Du talar som om du vet. Har du någon statistik eller liknande att backa upp dina påståenden med?

Strangerdanger
2013-11-06, 14:42
Du talar som om du vet. Har du någon statistik eller liknande att backa upp dina påståenden med?

Har du statistik från år 0 och framåt?

Olegh
2013-11-06, 14:44
Har du statistik från år 0 och framåt?

Jag är inte den som hävdar att det har blivit värre.

andeem
2013-11-06, 15:05
Inte i den utsträckningen som det sker idag. Och kom inte med argumentet "det är för att allt visas på media". Nej, det har blivit värre.Statistiken över mord och dråp visar en nedåtgående trend. Fallen av misshandel har förvisso ökat de senaste tio åren, men åtminstone en del av denna ökning kan förklaras med ökad anmälningsbenägenhet.

LeBron
2013-11-06, 15:47
Heter den drabbade Chuck Norris?

Too soon, brah!

Ungtuppen
2013-11-06, 15:55
Statistiken över mord och dråp visar en nedåtgående trend. Fallen av misshandel har förvisso ökat de senaste tio åren, men åtminstone en del av denna ökning kan förklaras med ökad anmälningsbenägenhet.

Mordförsök har ökat något extremt mycket. Skillnaden är att man idag - jämfört med tex 80-talet - lyckas rädda många fler av offren.

Man måste vara rejält isolerad om man på fullaste allvar tror att det är mindre våld ute på gator och torg idag.

andeem
2013-11-06, 16:01
Mordförsök har ökat något extremt mycket. Skillnaden är att man idag - jämfört med tex 80-talet - lyckas rädda många fler av offren.

Man måste vara rejält isolerad om man på fullaste allvar tror att det är mindre våld ute på gator och torg idag.Intressant. Har du någon källa på det om man vill läsa mer i ämnet?

Ungtuppen
2013-11-06, 16:03
Intressant. Har du någon källa på det om man vill läsa mer i ämnet?

Gör några enkla sökningar på nätet bara. Vem som helst som faktiskt klarar av att göra sina egna efterforskningar istället för att lita blint på propagandamaskinen förstår snart att vi utan tvekan är satt under massiv hjärntvätt - Man kan undra varför.

Exempel: http://sv.metapedia.org/wiki/Brottsutvecklingen_i_Sverige#D.C3.B6dligt_v.C3.A5l d

XXXL
2013-11-06, 16:03
Vi bler ju fler och fler människor, större och större risk att knäppgökar kommer ut i dagsljuset, större risk för att sånt här händer.

9 miljoner invånare och 100 händelser om året, 90 miljoner och 10 000 om året.

Kanske? Vet inte, gissar bara.

Snobbe
2013-11-06, 16:04

Man måste vara rejält isolerad om man på fullaste allvar tror att det är mindre våld ute på gator och torg idag.

Jag har inte märkt någon skillnad iaf. Men visa statistik gärna om du har någon. Dock med sociala medier och forum så känns det som att man får reda på bra mycket mer som händer runt om iaf.

Diomedea exulans
2013-11-06, 16:05
Gör några enkla sökningar på nätet bara. Vem som helst som faktiskt klarar av att göra sina egna efterforskningar istället för att lita blint på propagandamaskinen förstår snart att vi utan tvekan är satt under massiv hjärntvätt - Man kan undra varför.

Exempel: http://sv.metapedia.org/wiki/Brottsutvecklingen_i_Sverige#D.C3.B6dligt_v.C3.A5l d

Du kollar ju bara på slutet av 90-talet och framåt. Det fanns tider då skogarna var fulla av stråtrövare och annat elände.

Dessutom måste jag vara "rejält isolerad", för jag har inte märkt någon skillnad på våld från när jag var liten på 80-90-talen och nu.

XXXL
2013-11-06, 16:06
Frågan vi kan ställa oss är väl om vi verkligen behöver veta sånt här? Jag hade inte haft nått emot om staten införde en frivillig censur på allt elände.

Fortsätter de såhär så kommer ju 10 åringarna som sitter med telefoner och paddor idag vara så avtrubbade för mord och våld vid 20 års ålder att ingen kommer bry sig.

Ungtuppen
2013-11-06, 16:07
Frågan vi kan ställa oss är väl om vi verkligen behöver veta sånt här? Jag hade inte haft nått emot om staten införde en frivillig censur på allt elände.

Är du helt galen? Censur på hur stor risken är att bli mördad ute?

Folket skall vara upplysta, inte manipuleras till att tro något som över huvud taget inte stämmer - vilket onekligen är situationen idag.

XXXL
2013-11-06, 16:10
Vad fan tjänar det till att veta hur pass stor risken är för att bli mördad ute, ska du börja bära väst, knivhandskar vara allmänt paranoid och aldrig prata med främlingar? Spelar väl ingen roll om nån ringer dig en gång i halvtimmen och likt fröken ur berättar för dig hur stor risken är att du blir mördad om du ska gå ut idag för vad kan du göra åt det? Hur kan du stoppa det? Ska du skaffa en bil som påven har? Ska du börja handla allt över internet?

Ignorance is bliss, har du hört talas om det?

Ungtuppen
2013-11-06, 16:11
Såhär ser utvecklingen ut över tid gällande anmälda våldsbrott enligt BRÅs statistik:

Brott mot liv och hälsa
2010: 93 030
2000: 61 788
1990: 43 152
1980: 26 563
1970: 19 881
1960: 9 823
1950: 8 441

Misshandel inkl. grov
2010: 87 854
2000: 58 846
1990: 40 690
1980: 24 668
1970: 18 349
1960: 8 684
1950: 7 382

Mord/Dråp
2010: 329
2000: 175
1990: 121
1980: 135
1970: 100
1960: 73
1950: 66

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/statistik/anmalda-brott.html

Den absolut största anledningen till att färre domslut om mord blir arkiverade är för att:

1. Vi räddar mycket fler människor.
2. Det sitter fåntrattar i rätten.

Ungtuppen
2013-11-06, 16:11
Vad fan tjänar det till att veta hur pass stor risken är för att bli mördad ute, ska du börja bära väst, knivhandskar vara allmänt paranoid och aldrig prata med främlingar?

För att det ger en ett HUMM om hur samhällsutvecklingen ser ut kanske? Det kanske ger ett HUMM om vad som händer i samhället så man kan börja fundera på VARFÖR?

Censur för folket, värsta jag hört.

XXXL
2013-11-06, 16:15
För att det ger en ett HUMM om hur samhällsutvecklingen ser ut kanske? Det kanske ger ett HUMM om vad som händer i samhället så man kan börja fundera på VARFÖR?

Censur för folket, värsta jag hört.

Det finns folk som är anställda och har som arbete att lösa alla de här problemen, jobbar du med det? Jobbar jag med det? Polischefer, politiker och säkerligen en hel rad andra människor finns de som behöver ta del av, arbeta och bry sig om den här informationen.

För dig och mig? De finns inget syfte, absolut inget.

Återigen, du ser att samhällsutveckligen går utför... VAD SKA DU GÖRA ÅT DET DÅ NU NÄR DU HAR VETSKAP OM DET? Det finns inget parti som vill inte vill ta bort mördare, så rent partipolitiskt kan du inte göra ett dugg. Ska du börja skicka ut arga lappar på stan? Ska du börja demonstrera? Stå med skyltar utanför rosenbad?

Inte ens om du heter Fredrik Fredde Reinfeldt kan du göra något åt det.

Du är körd, du har inget att säga till om, du är bara en pissig medborgare som ingen bryr sig om.

Mitt tips till er alla är att göra som jag: Göm er, helst under en jävligt stor sten långt bort från allt som kan kallas elände. Och skaffa aldrig barn.

andeem
2013-11-06, 16:15

Exempel: http://sv.metapedia.org/wiki/Brottsutvecklingen_i_Sverige#D.C3.B6dligt_v.C3.A5l dUr en BRÅ-rapport som anges som en av källorna till Metapediaartikeln: ”Försöken till dödligt våld har däremot inte minskat under 1990- och 00-talen. De brotten ligger i stället på en tämligen jämn nivå, visar domarna och andra tillgängliga uppgifter”

Ungtuppen
2013-11-06, 16:19
Det finns folk som är anställda och har som arbete att lösa alla de här problemen, jobbar du med det? Jobbar jag med det? Polischefer, politiker och säkerligen en hel rad andra människor finns de som behöver ta del av, arbeta och bry sig om den här informationen.

För dig och mig? De finns inget syfte, absolut inget.

Återigen, du ser att samhällsutveckligen går utför... VAD SKA DU GÖRA ÅT DET DÅ NU NÄR DU HAR VETSKAP OM DET? Det finns inget parti som vill inte vill ta bort mördare, så rent partipolitiskt kan du inte göra ett dugg. Ska du börja skicka ut arga lappar på stan? Ska du börja demonstrera? Stå med skyltar utanför rosenbad?

Inte ens om du heter Fredrik Fredde Reinfeldt kan du göra något åt det.

Du är körd, du har inget att säga till om, du är bara en pissig medborgare som ingen bryr sig om.

Mitt tips till er alla är att göra som jag: Göm er, helst under en jävligt stor sten långt bort från allt som kan kallas elände. Och skaffa aldrig barn.

Jösses, är du ett barn? Vi lever i en demokrati och har därmed som grupp stor makt om hur vårat samhälle ska skötas. Om vi får det upplyst för oss att brottsligheten ökar något enormt kan vi därmed som folk börja fundera på vad som är problemet och hur man löser det - för att sedan rösta på det parti/partier som står för den mest troliga lösningen.

Suck.

Strangerdanger
2013-11-06, 16:20
Vad fan tjänar det till att veta hur pass stor risken är för att bli mördad ute, ska du börja bära väst, knivhandskar vara allmänt paranoid och aldrig prata med främlingar? Spelar väl ingen roll om nån ringer dig en gång i halvtimmen och likt fröken ur berättar för dig hur stor risken är att du blir mördad om du ska gå ut idag för vad kan du göra åt det? Hur kan du stoppa det? Ska du skaffa en bil som påven har? Ska du börja handla allt över internet?

Nej. Det är det verkligen inte.

Strangerdanger
2013-11-06, 16:21
Varför ska vi gömma verkligheten från våra barn? Det gör ju mer skada än nytta. http://img.photobucket.com/albums/v232/korn0818/2095c354.gif

Ungtuppen
2013-11-06, 16:22
Varför ska vi gömma verkligheten från våra barn? Det gör ju mer skada än nytta. http://img.photobucket.com/albums/v232/korn0818/2095c354.gif

Börjar lukta DDR.

XXXL
2013-11-06, 16:23
Vi lever i en demokrati och har därmed som grupp stor makt om hur vårat samhälle ska skötas.

Jösses, är du tappad vid födsel? Vilket värld lever du i där du tror att genom att vi lever i en demokrati så har vi stor makt över hur samhället ska skötas?

Vi har väl aldrig haft makt, vad har vi haft makt över? Vad har vi lyckats bestämma över? Har du varit med om nån större folkomröstning på sistone som jag missat? Senast vi hade makt var väl under bondeupproret nån gång på 1600-talet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomröstningar_i_Sverige

Är det Euron du pratar om?

Du lever i en drömvärld om du tror att du har något att säga till om.

XXXL
2013-11-06, 16:28

Vänd på det istället? Varför måste våra barn veta att två personer blev kidnappade och blodigt mördade med järnrör av en påtänd aggresiv galning? Varför kan man inte bara säga att det hände en olycka, några bråkade och två personer miste livet.

Det är detaljrikedomen och den onödiga extra informationen jag ogillar.

Vi går väl alla till jobbet imorgon som vanligt eller? Så viktigt är det inte.

Strangerdanger
2013-11-06, 16:30
Vänd på det istället? Varför måste våra barn veta att två personer blev blodigt mördade med järnrör av en påtänd aggresiv galning? Varför kan man inte bara säga att det hände en olycka, några bråkade och två personer miste livet.

Det är detaljrikedomen och den onödiga extra informationen jag ogillar.

För att det är så verkligheten ser ut. Om vi kan acceptera det(att världen tyvärr ser ut som det gör), så kan de det också. Förr eller senare kommer de upptäcka det så det är ingen ide.

Föräldrarnas uppgift är att ge kärlek till barnen och förbereda de för verkligheten.

Strangerdanger
2013-11-06, 16:30
Börjar lukta DDR.

Skrämmande.

XXXL
2013-11-06, 16:36
Skrämmande.

För att det är så verkligheten ser ut. Om vi kan acceptera det(att världen tyvärr ser ut som det gör), så kan de det också. Förr eller senare kommer de upptäcka det så det är ingen ide.

Föräldrarnas uppgift är att ge kärlek till barnen och förbereda de för verkligheten.

Jag tycker snarare att det är skrämmande att du tänker uppfostra (Eller gud förbjude, har uppfostrat) dina barn till att den rådande verkligheten och att inget får förvridas eller ljugas om.

Ger du din dotter ett överfallslarm när hon fyller 10 då? Berättar du för din grabb hur du skinkade på mamma när han är 5 och undrar hur han blev till? Uppfostrar du dina barn eller är det kalla fakta du leder?

För det är ju så verkligheten ser ut, eller? Jösses.

Strangerdanger
2013-11-06, 16:46
Jag tycker snarare att det är skrämmande att du tänker uppfostra (Eller gud förbjude, har uppfostrat) dina barn till att den rådande verkligheten och att inget får förvridas eller ljugas om.

Ger du din dotter ett överfallslarm när hon fyller 10 då? Berättar du för din grabb hur du skinkade på mamma när han är 5 och undrar hur han blev till? Uppfostrar du dina barn eller är det kalla fakta du leder?

Nu överdriver du som fan. Du förstår exakt vad jag menar.

bubbe
2013-11-06, 16:55
Jag tror inte alls det är särskilt nyttigt att bli konstant matad med nyheter om våld. Själv har jag helt stängt av de nyhetsflöden som snaskar i elände, vi lever i ett informationssamhälle med alldeles för mycket information. Inte för att jag tror censur löser några problem däremot tycker jag inte man ska uppmuntra/påtvinga sina barn allt dåligt som händer runt om i landet/världen.

ZoDa
2013-11-06, 16:56

Men det här är ju ett icke-problem.
Ge din dotter ett överfallslarm, om du vill.
Läs tidningen, om du vill.

Ungtuppen
2013-11-06, 17:32
Jösses, är du tappad vid födsel? Vilket värld lever du i där du tror att genom att vi lever i en demokrati så har vi stor makt över hur samhället ska skötas?

Vi har väl aldrig haft makt, vad har vi haft makt över? Vad har vi lyckats bestämma över? Har du varit med om nån större folkomröstning på sistone som jag missat? Senast vi hade makt var väl under bondeupproret nån gång på 1600-talet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomröstningar_i_Sverige

Är det Euron du pratar om?

Du lever i en drömvärld om du tror att du har något att säga till om.

Jaja, vill du leva i en lala-värld och uppfostra dina barn med en verklighetsbild som inte alls stämmer överens med verkligheten i sig, visst, kör hårt.

När människor börjar komma med VILJAN att ha censur - för att slippa bemöta verkligheten - Ja, då är det sannerligen något i samhället som gått jävligt snett.

XXXL
2013-11-06, 17:55
Jaja, vill du leva i en lala-värld och uppfostra dina barn med en verklighetsbild som inte alls stämmer överens med verkligheten i sig, visst, kör hårt.

När människor börjar komma med VILJAN att ha censur - för att slippa bemöta verkligheten - Ja, då är det sannerligen något i samhället som gått jävligt snett.

Kalla det vad du vill, idiotisk journalistik och meningslös media är något man borde lagstifta bort. Smörja är vad det är, alltihop. Folk sitter och oroar sig och ojar sig helt i onödan över saker de inte kan påverka eller göra något åt.

Paradera vidare du och låt mig leva i min lala-värld, så kan ju du leva vidare i din demokratiska drömvärld där du minsann har en röst och där du kan påverka! Jävlar vad starka vi är, vi menlösa fån längst ner i näringskedjan.

Allan
2013-11-06, 20:04
Såhär ser utvecklingen ut över tid gällande anmälda våldsbrott enligt BRÅs statistik:

Brott mot liv och hälsa
2010: 93 030
2000: 61 788
1990: 43 152
1980: 26 563
1970: 19 881
1960: 9 823
1950: 8 441

Misshandel inkl. grov
2010: 87 854
2000: 58 846
1990: 40 690
1980: 24 668
1970: 18 349
1960: 8 684
1950: 7 382

Mord/Dråp
2010: 329
2000: 175
1990: 121
1980: 135
1970: 100
1960: 73
1950: 66

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/statistik/anmalda-brott.html

Den absolut största anledningen till att färre domslut om mord blir arkiverade är för att:

1. Vi räddar mycket fler människor.
2. Det sitter fåntrattar i rätten.

Totalt ointressant om man inte ställer det i relation till folkmängden.

Allan
2013-11-06, 20:06
Vill man ha riktiga siffror om saken kan man få ledtrådar här (http://fof.se/tidning/2011/6/morden-minskar-i-sverige)

Vill man veta mer om gatuvåldet kan det här (http://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-mord-halverat-sedan-90-talet/) vara intressant. Att det minskar.

Kort sagt kan man säga att det är hos konspirationsteoretiker, hos obildbara och människor med fördomar som våldet i samhället ökar.

Ungtuppen
2013-11-06, 20:27
För guds skull sluta hänvisa till tidningsartiklar.

Angående ditt: I relation till befolkningsmängd

Ja:

Befolkningsmängd 1980: 8,318
Befolkningsmängd 2010: 9,416

Mord/Dråp 1980: 135
Mord/Dråp 2010: 329

Misshandel inkl. grov 1980: 24 668
Misshandel inkl. grov 2010: 87 854

Men visst Allan, samhället blir fredligare och fredligare - Mindre våldsamhet va? Det står ju på DN, eller hur?

Ungtuppen
2013-11-06, 20:30
Våldtäkter
1980 ca 300 anmälda.
2012 ca 6000 anmälda våldtäkter.

Ja, vi går onekligen åt goda tider.

Trekker
2013-11-06, 20:38
Har benägenheten att anmäla brott ändrats från 50talet och 80talet? Mmmm det har det.

Sheogorath
2013-11-06, 20:43

Ah. Så de som dör vid t.ex. ett knivöverfall... Det var liksom meningen att de skulle dö. Vackert.

Ungtuppen
2013-11-06, 20:45
Har benägenheten att anmäla brott ändrats från 50talet och 80talet? Mmmm det har det.

Ja det måste onekligen vara förklaringen till en ökning från 300 till 6000, eller hur? Det kan ju absolut inte ha nåt att göra med att brotten faktiskt ökat? Nej nej.

Fortsätt leva i dimman, en dag kanske du lyckas ta dig ur.

Strangerdanger
2013-11-06, 20:51
Ah. Så de som dör vid t.ex. ett knivöverfall... Det var liksom meningen att de skulle dö. Vackert.

Måste du vara så jäkla negativ?

http://abload.de/img/gaychujlsfo.png

andeem
2013-11-06, 20:56
Måste du vara så jäkla negativ?Ser du ironin i detta själv?

Trekker
2013-11-06, 20:57
Jo benägenheten att anmäla har ökat och då ökar antalet anmäldabrott.

http://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam/okt-dec/Det-dodliga-valdet-minskar-i-Sverige/

Strangerdanger
2013-11-06, 20:59
Ser du ironin i detta själv?

Vi kommer alla dö ändå. Det är meningen. Hur vi ska dö är förutbestämd, men det betyder inte att man ska vara negativ.

Är det coolt att vara negativ?

http://i846.photobucket.com/albums/ab24/gaydex/Mileeey_zps560e2081.gif

andeem
2013-11-06, 21:03
Tänkte mer på att diskussionen mer eller mindre började med ditt undergångsscenario.

Strangerdanger
2013-11-06, 21:05
Tänkte mer på att diskussionen mer eller mindre började med ditt undergångsscenario.

Betyder inte att man behöver vara negativ.

http://imageshack.com/scaled/800x600/94/ojhc.png

andeem
2013-11-06, 21:11
Nu gav jag upp hoppet om dig.

Ungtuppen
2013-11-06, 21:11
Jo benägenheten att anmäla har ökat och då ökar antalet anmäldabrott.

http://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam/okt-dec/Det-dodliga-valdet-minskar-i-Sverige/

Inkorrekt. Anmälningsbenägenheten har minskat drastiskt:

"Få offer vill anmäla allt grövre våld på gatorna
I en sjukhusstudie från 1988 i Stockholm uppgav 61 procent att de hade polisanmält misshandel. Några år senare sjönk den andelen till 55 procent. I dag (2008) är den helt omvänd. Av dem som kommit till Södersjukhuset uppger 61 procent att de inte tänker polisanmäla misshandeln, 30 procent vill anmäla det inträffade och 10 procent vet inte."

http://www.dn.se/sthlm/fa-offer-vill-anmala-allt-grovre-vald-pa-gatorna/

..hot mot vittnen och liknande, har mer än femdubblats sedan år 2000. Och enligt preliminära siffror för i år (2006) fortsätter trenden uppåt.

http://www.svt.se/nyheter/hot-mot-vittnen-okar-dramatiskt

DN kör extrem agendajournalistik sedan en viss herre tog över för ett tag sen.

Strangerdanger
2013-11-06, 21:15
Nu gav jag upp hoppet om dig.

Varför? Vad har jag gjort för att förtjäna det?

http://media.giphy.com/media/sb3dxYEmDP9bq/giphy.gif

Trekker
2013-11-06, 21:16
Vad sa vi om att referera till dagstidningar?

http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2012-11-06-allt-fler-polisanmaler-nar-de-utsatts-for-brott.html

Ado2000
2013-11-06, 21:37
Det är väl inte samhället det är fel på ?, människorna dock!

Samhället består ju av de människor som lever i det ?

JensAndreas
2013-11-07, 13:33
Våldtäkter
1980 ca 300 anmälda.
2012 ca 6000 anmälda våldtäkter.

Ja, vi går onekligen åt goda tider.

Ja verkligen.