Visa fullständig version : Blir du också livrädd varje gång du får PM?
Diomedea exulans
2013-11-05, 21:21
När jag ser att jag har fått ett nytt PM, men innan jag har sett vem det är ifrån, blir jag alltid livrädd att det är från en moderator som tänker varna mig för något. Det räcker förresten att jag ser att jag har en ny avisering för att rädslan ska slå till och pulsen gå upp i 190, tills jag ser att jag bara fått PM från en annan medlem, då jag direkt lugnar ner mig igen.
Är det någon annan som lider av samma problem?
Nåt liknande iallafall. Kan även bli rädd för vanliga medlemmars PM.
Diomedea exulans
2013-11-05, 21:27
Kan även bli rädd för vanliga medlemmars PM.
Samma här. Tror att det är någon som ska konfrontera mig för någon dumhet jag har skrivit.
Samma här. Tror att det är någon som ska konfrontera mig för någon dumhet jag har skrivit.
Exakt!
Det händer inte särskilt ofta, så nog hajar jag till.
knuckles
2013-11-05, 21:30
Jag är inte rädd för någon.
MojjMojj
2013-11-05, 21:32
Tror oftast att det är någon som ska försöka pracka på något "uber-skit" från xxx-bestest-url ^^
Dvs jag blir irriterad när jag ser PM ^^
Rikard Jansson
2013-11-05, 21:44
Nä, skulle inte kunna logga in om jag fick en varning till :)
knuckles
2013-11-05, 21:46
Nä, skulle inte kunna logga in om jag fick en varning till :)
Thug lyfe
Nej, jag tänker alltid att det kan vara någon snygg tjej som tycker jag är cool och som vill ligga med mig.
Nä, skulle inte kunna logga in om jag fick en varning till :)Samma här, så nu är jag orolig varje gång jag ska logga in.. om det kommer fungera ens eller om man åkt ut pga något dumt man skrivit från senaste gången man var inloggad.
Tänkt på det? :(
Ja fast det känns mer som att jag har vunnit på lotteri. Det är något speciellt med PM!
Samma här, så nu är jag orolig varje gång jag ska logga in.. om det kommer fungera ens eller om man åkt ut pga något dumt man skrivit från senaste gången man var inloggad.
jag har tagit bort flera inlägg som det säkerligen kunnat hittats en varning i. Vågar ju fan inte skriva något med 1p kvar :<
Latissimus Dorsi
2013-11-05, 22:24
jag har tagit bort flera inlägg som det säkerligen kunnat hittats en varning i. Vågar ju fan inte skriva något med 1p kvar :<
+1 vafan, poängen borde ju typ ha ett bäst före datum. Mycket man skrev som ung och dum, och nu lever man kvar med sina synder och lever on the edge på sina 4 varningspoäng :D
Ja, jag blir nervös av ovanstående anledning.
knuckles
2013-11-05, 22:28
Jag får aldrig pms kan någon skicka ett?
Rikard Jansson
2013-11-05, 22:30
Samma här, så nu är jag orolig varje gång jag ska logga in.. om det kommer fungera ens eller om man åkt ut pga något dumt man skrivit från senaste gången man var inloggad.
Ibland! Ibland skriver man allt mer och mer nära gränsen för varning, med någon slags "dödsönskan". :D Release meee....
lol
filmjölk
2013-11-05, 22:38
4/5 här med. :/ Så ser jag PM så blir jag glad.
David Brent
2013-11-05, 22:40
Nej, aldrig orolig. Aldrig PM heller för den delen :D
Red Apple
2013-11-05, 22:48
Ibland! Ibland skriver man allt mer och mer nära gränsen för varning, med någon slags "dödsönskan". :D Release meee....
lol
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189729
?
Tvärtom, alltid kul att läsa deras löjliga varningar, som om det kommer bli olagligt för mig att vistas här efter 5 varningar.
Edit: Fick precis min fjärde :D
narcissisten
2013-11-05, 23:06
Nej, jag tänker alltid att det kan vara någon snygg tjej som tycker jag är cool och som vill ligga med mig.
+1, det känns ju mest troligt.
4/5 här med. :/ Så ser jag PM så blir jag glad.
Whaat, har filmjölk varningar?! :O
Strangerdanger
2013-11-05, 23:22
Nej. =)
Sällan jag får ett oförberedd. Det är oftast jag som initierar kontakten.
Nej. =)
Inga lama raggningsförsök än? :D
MackeJuve
2013-11-05, 23:30
Är 5 max? :/ Har 4! En "töntvarning" när jag kallade någon för något dumt för längesedan och en där jag gjorde ett regelbrott som jag inte visste var ett regelbrott. Det suger verkligen. Tur att man är ganska lugn och snäll :)
krubkungen
2013-11-05, 23:31
+1, det känns ju mest troligt.
Man kan ju alltid hoppas....
en stor stark
2013-11-05, 23:36
Nej, har inga varningar.
ChuckTesta
2013-11-05, 23:47
Uh.... vad är det ni är rädda för? Det är ett PM på ett internetforum?
http://4.bp.blogspot.com/-QmcX7cacHKY/Tz5JXaGmnuI/AAAAAAAAAkM/340_GyzPoMk/s1600/Waiting%2Bfor%2Bthe%2Bbus%252C%2BLike%2Ba%2BSwede% 2B-%2BImgur.jpg
en stor stark
2013-11-05, 23:48
Att det ska vara en varning, verkar det som.
Det är en (eventuell) varning på ett internetforum, ingen prick i registret. Så nej, jag hade inte blivit livrädd.
Diomedea exulans
2013-11-06, 01:01
Det stod ju i första inlägget.
http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/GOD-SO-MUCH-WIN_zpse9671ef3.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/GOD-SO-MUCH-WIN_zpse9671ef3.jpg.html)
http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/GOD-SO-MUCH-WIN_zpse9671ef3.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/GOD-SO-MUCH-WIN_zpse9671ef3.jpg.html)
Tare lugnt nu innan du får en varning :D
Jag tycker det är läskigt med varningar, nästan som utvecklingssamtalen jag hade under min barndom :(
Diomedea exulans
2013-11-06, 02:02
Jag tycker det är läskigt med varningar, nästan som utvecklingssamtalen jag hade under min barndom :(
Ja, men precis. det handlar om mer än "det är bara ett forum". Det är helt enkelt läskigt att bli utskälld av auktoritetsfigurer.
Akerhage
2013-11-06, 05:36
Om jag mot förmodlan skulle få ett pm så hade jag bara blivit nyfiken. Eftersom jag är en hyvens kille här så finns det inget att vara rädd för.
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Ja, men precis. det handlar om mer än "det är bara ett forum". Det är helt enkelt läskigt att bli utskälld av auktoritetsfigurer.
Jag har lite auktoritetskomplex faktiskt. Jag trodde under lång tid att Allan var ute efter mig för att jag gnäller så mycket och bara skriver onödiga inlägg. Samma sak på arbetsplatser, träningsgrupper och behandlingshem; jag tror alltid att ledaren har något emot mig. Kanske för att min mamma är en så kritisk person.
Hittills har 8/10 PM bestått av "Öööööh, är du tjej eller? Ligga?????"
Så nej, särskilt rädd blir jag inte ;)
Hittills har 8/10 PM bestått av "Öööööh, är du tjej eller? Ligga?????"
Så nej, särskilt rädd blir jag inte ;)
Har du fått många sådana?
Jag har endast fått ett. Då blev jag förvånad.
Akerhage
2013-11-06, 06:24
Tycker det är sjukt att killar beter sig som djur på internet...detta förekommer överallt. Blir ledsen i ögat av att se det!
Sammanlagt ungefär 6-8 stycken på de år jag har hängt här, blev mest försvånad över det första som var en hel erotisk novell. :D
Njae, mest är det bara folk som är nyfikna över Los Angeles. Ibland är det några som vill fråga vad man håller på med, och andra gånger är det bara generella frågor.
Tur man inte är n'dann flickebarne', så sexsuktande meddelanden slipper man.
PM = Glader :D
tntballe
2013-11-06, 07:56
Jag försöker göra det mer jämt, men allt för få killar har fått ta del av pm-kärlek. Vet inte om du var en av dom?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Jag har bara fått trevliga PM än så länge (36 stycken för att vara exakt) så jag blir mest nyfiken och förväntansfull. :naughty:
Men förr eller senare så kommer det nog att komma ett som träffar mig i ansiktet som en blöt fisk och ändrar min inställning om PM för alltid.
ChuckTesta
2013-11-06, 11:20
Aw it's trying to be cute
Kärleks-PM, tränings-tips PM, jobb-relaterade PM. Tror aldrig jag fått elaka PM, däremot har jag skickat elaka PM:em:
Ni som fått elaka PM av mig kan ringa mig och skälla på mig!
Strangerdanger
2013-11-06, 13:20
Inga lama raggningsförsök än? :D
För många. :Virro
Nu får jag aldrig några PM men jag känner igen din känsla. Jag brukar bli lite kall i magen när jag ser poliser/polisbil även fast jag i princip aldrig gjort något olagligt. Är en av få som faktiskt håller hastighetsbegränsningarna i det här landet :)
olle lindblad
2013-11-06, 14:10
Nej. Blir glad när jag får PM. Postar inget som ens är i närheten av att ge varningar.
Nej det är bara trevligt med PM. :)
Diomedea exulans
2013-11-06, 14:26
Man skulle kunna starta en variant på den här tråden för tjejer och mackan58: Tänker du "åh nej, inte ännu ett lamt raggmail" varje gång du får PM?
Får bara PM om träningstips. Fick en varningspoäng när jag called en tönt out för att vara en tönt. Tönten fick ban och jag fick väl en sympatipoäng. Så är inte rädd för banhammer.
Diomedea exulans
2013-11-06, 15:08
High cortisol beta hehe
Vem, jag? :)
Jag blir smårädd då alla mina pm är hotfulla pm från Mastodntflmsmats
Sjuka är att precis efter att jag hade varit i denna tråden så försökte jag gå in på tråden (som nu är borttagen) där någon hade kastat tårta på Jimmy Åkesson men där stod att jag inte hade tillträde till sidan. Hade inte behörighet å se den i samma veva trodde jag att jag hade blivit bannad.
Men efter att jag lyckades logga om så insåg jag att i samma stund som jag ville kolla i den tråden så blev den borttagen.
Det värsta jag varit med om är väl att jag sett (i efterhand) att någon av mina poster raderats när jag vart för tramsig i en för seriös tråd. Men jag har aldrig fått en varning via pm, eller varning öht (hur ser en sån ut? :confused:). Jag är lite av en svärmorsdröm i det avseendet!
Tycker det är trevligt att få pm annars!
Diomedea exulans
2013-11-07, 00:18
Sjuka är att precis efter att jag hade varit i denna tråden så försökte jag gå in på tråden (som nu är borttagen) där någon hade kastat tårta på Jimmy Åkesson men där stod att jag inte hade tillträde till sidan. Hade inte behörighet å se den i samma veva trodde jag att jag hade blivit bannad.
Men efter att jag lyckades logga om så insåg jag att i samma stund som jag ville kolla i den tråden så blev den borttagen.
Har varit med om det också. Det är läskigt.
Macroman
2013-11-07, 13:41
This
Macroman
2013-11-07, 13:45
Sammanlagt ungefär 6-8 stycken på de år jag har hängt här, blev mest försvånad över det första som var en hel erotisk novell. :D
Hade ni skönt sen då?
Har varit med om det också. Det är läskigt.
Pft! Läskigt? Ni vet inte vad rädsla är. Jag ska berätta för er om sann rädsla. cofffee
Det var en tidig vintermorgon för något år sedan. Jag hade precis stigit upp ur sängen och satt och sörplade på en proteinshake framför datorn innan jag skulle bege mig till jobbet. I allmänt så hade någon spambott startat ett par trådar där den hade skrivit något, jag minns inte vad, på väldigt dålig svenska (de använder väl någon automatisk översättning i stil med google translate). Jag tänkte att jag skulle skoja till det lite och skrev ett svar i tråden och använde mig av samma dåliga grammatik som boten gjorde. Ett par minuter senare när jag försökte läsa i någon annan tråd så möttes jag av en sida där det stod att jag hade blivit permanent bannad från forumet. Jag blev helt förtvivlad och det kändes som ett slag i magen. Hela min journal, som jag lagt åtskilliga timmar på, och alla journaler jag följt hade slitits ur min famn och den aldrig sinande källan av skratt och visdom, som kolozzeum är, hade hade torkat ut och dött. :(
Med gråten i halsen och darrande underläpp (ok, kanske inte riktigt, men det var inte långt ifrån) så var jag emellertid tvungen att åka till jobbet. När jag kom fram så satte jag mig vid min arbetsstation och startade webbläsaren som vanligt. Självklart så har jag kolozzeum som standardflik och vad såg jag framför mig om inte det välbekanta röd-svart-vita interfacet som log tillbaka mot mig. Det fungerade igen! Lyckan i det ögonblicket var obeskrivlig.
Det som hade hänt var antagligen att någon morgontrött Mod hade bannat mitt konto i tron om att jag hade spammat för att sedan ha insett att jag bara hade försökt mig på en harmlös trollning. Det är min teori i alla fall.
Där, mina vänner, har ni sann rädsla.
Det är ju som de säger att man vet inte var man har förrän man har förlorat det. Sedan dess har jag lovat mig själv att göra mitt yttersta för att respektera för kolos regler.
Sorry för Off topic. :em:
Pft! Läskigt? Ni vet inte vad rädsla är. Jag ska berätta för er om sann rädsla. cofffee
Det var en tidig vintermorgon för något år sedan. Jag hade precis stigit upp ur sängen och satt och sörplade på en proteinshake framför datorn innan jag skulle bege mig till jobbet. I allmänt så hade någon spambott startat ett par trådar där den hade skrivit något, jag minns inte vad, på väldigt dålig svenska (de använder väl någon automatisk översättning i stil med google translate). Jag tänkte att jag skulle skoja till det lite och skrev ett svar i tråden och använde mig av samma dåliga grammatik som boten gjorde. Ett par minuter senare när jag försökte läsa i någon annan tråd så möttes jag av en sida där det stod att jag hade blivit permanent bannad från forumet. Jag blev helt förtvivlad och det kändes som ett slag i magen. Hela min journal, som jag lagt åtskilliga timmar på, och alla journaler jag följt hade slitits ur min famn och den aldrig sinande källan av skratt och visdom, som kolozzeum är, hade hade torkat ut och dött. :(
Med gråten i halsen och darrande underläpp (ok, kanske inte riktigt, men det var inte långt ifrån) så var jag emellertid tvungen att åka till jobbet. När jag kom fram så satte jag mig vid min arbetsstation och startade webbläsaren som vanligt. Självklart så har jag kolozzeum som standardflik och vad såg jag framför mig om inte det välbekanta röd-svart-vita interfacet som log tillbaka mot mig. Det fungerade igen! Lyckan i det ögonblicket var obeskrivlig.
Det som hade hänt var antagligen att någon morgontrött Mod hade bannat mitt konto i tron om att jag hade spammat för att sedan ha insett att jag bara hade försökt mig på en harmlös trollning. Det är min teori i alla fall.
Det är ju som de säger att man vet inte var man har förrän man har förlorat det. Sedan dess har jag lovat mig själv att göra mitt yttersta för att respektera för kolos regler.
Sorry för Off topic. :em:
Oke you win :D
:laugh:
Det där är ju bara klockrent!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.