Visa fullständig version : Hur går/gick DIN diet?
Det skulle vara intressant att få ta del av hur dieter fungerar. Skriv hur det går/gick vecka för vecka.
Min har gått 3-4 veckor nu.
Började med skära ner kalorier och la om energ% så andelen protein blev högre. Kolhydrater låg bara på ynka 40% av totala energi. Sedan har jag ökat kalorier på maten framför allt kolhydrater delen för att kunna köra mycket mera cardio iform av HIIT och konditionpass på ca 1 timme. Började från 14% och nu ligger jag på 12%. (Lite mer än 1.5kg rent fettmassa) Kör efter känslan och hur kroppen reagera. Man lär sig lite om sig själv efter en deff. :)
Kan dra en kortis om min....
Det har gått fint men står still nu:cool: Prylat ner en 6kg på 5 veckor typ. Har ökat bra i styrka i många övningar så jag kan inte klaga på byggarbiten, Mina underarmar har vuxit som ogräs nu under deffen med vilket konfunderar mig. Men jag säger bara TACK GUD! :-)
Planerar nu att smälta bort några hårda kilon till så att man kan festa lite i sommar utan att bli jultomte, hur många kilo beror på hur pass det känns bra så ;) Har nu ett par månader på mig att dra ner de kilona så det är lugnt ju :-)
Jag postar en före (Jan 03) & efterbild med lite mått sen i bildsektionen när jag känner att deffen är klar ;)
Lycka till med deffen ni andra med.:thumbup:
RealElwood
2004-03-10, 08:37
Sen 1:e feb, ligger på 2800KCal, 40-40-20, morgonpr. 4 dagar i veckan, efter träning ½ timme lågintensiv eller HIIT så länge det går.
Kalipern säger 19,4(040201) till 15,5(040227), dags att mäta igen på Fredag. Vikten har gått från 87,6 till 85,4.
Märker knappt att uthålligheten har försvunnit jämfört med andra år. Ingen aning varför.
shirunai
2004-03-10, 11:29
Gick från 2500kcal +- gränsen och ligger på 1850-2000kcal
Kört från vecka2 (egentligen dagen efterjulafon då jag tappade 3.5kg på typ 3veckor) ligger nu på 81.7kg (från 87.5kg) själva dieten går dåligt, jag själv ser ingen skillad, inte heller på måttbandet, har blivit svagare i rygg och biceps(sen allt annat också men mest de 2), bröst har jag ökat nån rep.
Jag åkerskidor, joggar ibland och nu har jag börjat ta tag i promenaderna.
4veckor kvar till fototävlingen...och jag behöver kanske tappa 4-8kg :(
Marre-Sthlm
2004-03-10, 13:45
Jag kan äta massa utan att gå upp, vakande för 2.5 h sen, redan ätit en stor tallrik chilli con carne och en burk makrill.
Åjag typ deffar, men äter hela tiden men tappar endå fett.
Ingen anning om varför :P
Croatia_BoY_78
2004-03-10, 14:59
Jag tänkte börja med min diet i början av april :>
112 kg och 60 veckor och förhoppningsvis 30 kg mindre efter 60 v
Kommer bli tufft..
DeRailed
2004-03-10, 15:42
Tjenare!
Började min deff för 2 veckor sedan, cirkus. Gick ner 4 kg första veckan för att sedan öka i vikt 2 kg veckan därefter. Ligger på varierad proteinintag på ca. 125 - 160 gr till mina nuvarande 60 kg. Har märkt att muskelmassan ökat medan fettdepåerna har tömts rejält. Ligger på en fett procent på 11,2 %, vilket skall tas med en nypa salt. Har som mål att deffa mig ner till magrute-synliga muskler, vilket bör ses som en dröm och icke som mål =P. Det blir ca. 3 timmar kardio på löpbandet varje vecka. =)
Hare gött och träna hårt!
MVH
Sam, HBG
Marre-Sthlm
2004-03-10, 15:48
Originally posted by DeRailed
Tjenare!
Började min deff för 2 veckor sedan, cirkus. Gick ner 4 kg första veckan för att sedan öka i vikt 2 kg veckan därefter. Ligger på varierad proteinintag på ca. 125 - 160 gr till mina nuvarande 60 kg. Har märkt att muskelmassan ökat medan fettdepåerna har tömts rejält. Ligger på en fett procent på 11,2 %, vilket skall tas med en nypa salt. Har som mål att deffa mig ner till magrute-synliga muskler, vilket bör ses som en dröm och icke som mål =P. Det blir ca. 3 timmar kardio på löpbandet varje vecka. =)
Hare gött och träna hårt!
MVH
Sam, HBG
60 kg å deffar, är du typ 150 lång lr?
DeRailed
2004-03-10, 16:06
hehehe..marre, jag är 170, vill bara bli av med underhudsfettet kring magen, ingen hardcore-deff här inte! =) .../Sam
Oj, alldels för mycket för en tråd ;)
JAg har minskat 7kg och ca. 6bf% sen i Januari, men tar det ganska lungt.
Mkt protein, ganska lite kolhydrat och bra fett, mycket cardio, tränar så tungt jag kan på gymmet (även om jag snart ska lägga in en hatad högrepsperiod).
Marre-Sthlm
2004-03-10, 16:43
Originally posted by DeRailed
hehehe..marre, jag är 170, vill bara bli av med underhudsfettet kring magen, ingen hardcore-deff här inte! =) .../Sam
Haha okej :D
Men då tycker inte jag deff är rätt ord direkt, eftersom med 60 kg på 170 cm å du är lite tjock uppenbarligen så kan det inte bli mkt muskler kvar :smash:
Men jag ska inte lägga mig i, tycker bara att det är för mkt hysteri kring deff/bulk.
Varför inte bara äta så man ligger lite över så bygger man sakta men slipper va fet. Jag har rutor men ligger bara på ett litet överskott så jag endå bygger muskler, mer behövs inte :bpump:
Originally posted by Viveqa
Oj, alldels för mycket för en tråd ;)
JAg har minskat 7kg och ca. 6bf% sen i Januari, men tar det ganska lungt.
Mkt protein, ganska lite kolhydrat och bra fett, mycket cardio, tränar så tungt jag kan på gymmet (även om jag snart ska lägga in en hatad högrepsperiod).
Har du kommit ner TILLl 6% eller kommit ner 6%? :) Intressant att veta.
Imorgon har jag deffat klart, 5 veckor.
Har tappat 5kg och 7-8cm runt midjan.
89.3kg-84.5kg
92cm-85cm
180cm
Har lagt på mig muskler, har också blivit starkare, betydligt starkare.
Har legat på ca 2000kcal/dag, 180-200g protein, 200g kolh och 50g fett.
Har gymmat 5 dagar/v under hela deffen och första 3v gick jag 1 timme om dan.
Nu går jag sporadiskt sen så spelar jag badminton 2-3 dagar i veckan plus cykel efter gymmet(gjorde jag också dom första veckorna.
Och så har alla byxor blivit för stora.
Kommer upp lite före och efter bilder imorogn under "medlemsbilder".
Originally posted by Prankie
Har du kommit ner TILLl 6% eller kommit ner 6%? :) Intressant att veta. Borde väl vara att hon minskat 6 procentenheter. Så tyder jag det. Dessutom är väl 6 BF% EXTREMT lite för en kvinna??
Jag har deffat i väääldigt saktelig takt sen i mitten av januari .. tappat 4-5½kg inga styrkeförluster ... nu är det bara lite bukfetma kvar sen är jag hård som en marmor staty av en grekisk gud :smokin:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.