handdator

Visa fullständig version : Så mycket bättre tråden

R Scarpa27
2013-11-03, 18:44
älskar detta program även denna säson är mycket bra och grymmt bra artister...

diskutera =)

Säsong 1:
Lasse Berghagen
Thomas Di Leva
Plura Jonsson
Lill-Babs
Petter
Christer Sandelin
September

Säsong 2:
Lena Philipsson
Tomas Ledin
Eva Dahlgren
Mikael Wiehe
Timbuktu
Laleh
E-Type

Säsong 3:
Darin Zanyar
Linda Carlsson
Maja Ivarsson
Olle Ljungström
Magnus Uggla
Pugh Rogefeldt
Sylvia Vrethammar

Säsong 4:
Lill Lindfors
Ebbot Lundberg
Agnes
Bo Sundström
Titiyo
Ken Ring
Ulf Dageby

mela
2013-11-03, 18:46
Bara Ken och Ebbot som är intressanta i denna säsong.

Jockefoten
2013-11-03, 18:49
Har de spelat några av Ulf Dagebys låtar?

R Scarpa27
2013-11-03, 18:51
vet ej plöjer lite nu missat 1a avsnittet =P....

Ronn
2013-11-03, 18:57
Såg senaste avsnittet idag, första gången jag ser denna serie, tyckte det var riktigt bra, sköna tolkningar all around.

Lellan
2013-11-03, 19:08
Gillar programserien, även om den kan kännas trist o ibland skämskudde, ibland blir personerna lite karikatyrer av sig själva.. eller så är de helt enkelt så som de framställs. Lite småputtrigt nice är det dock!

Slogs denna vändan av att Lill Lindfors är riktigt välbevarad, hon är väl över 70? Hon var min idol när jag var liten, typ. :D Så behagligt vill jag också åldras. :)

R Scarpa27
2013-11-03, 19:17
Såg senaste avsnittet idag, första gången jag ser denna serie, tyckte det var riktigt bra, sköna tolkningar all around.

alla program har varit awsum rekomenderar dig att plöja säson ett , två & tre med......

darin förra säsongen var helt grymmt bra även the sounds bruden.

Amfksp
2013-11-03, 19:32
Inne på skrapet redan, hoppas det inte blir fler säsonger.
Undra hur många gånger nån praktikant blivit lurad av casting-teamet att ringa Lundell eller Thåström haha

bigtraps
2013-11-03, 19:35
Men det skulle ju vart en höjdare med Thåström!

MasterChief
2013-11-03, 19:37
Inne på skrapet redan, hoppas det inte blir fler säsonger.
Undra hur många gånger nån praktikant blivit lurad av casting-teamet att ringa Lundell eller Thåström haha

Skrapet? Om du jämför säsongerna ser du inte likheterna i upplägget? Att kalla Lill Lindfors, Bo Sundström och Ebbot för skrap är väl att ta i?

MasterChief
2013-11-03, 19:39
Tydligen är det rätt bra tryck på att få vara med i detta program. Många inkomstbringande låtar har skapats, de får tydligen 300k för att bo en vecka på Gotland och så är ju artister överlag mediakåta och inget program lyfter föredettingar som detta program.

Jag gillart.

Angel
2013-11-03, 19:54
Agnes är fruktansvärt snygg iallafall!

Alfers
2013-11-03, 20:26
Jag har knappt kollat dom andra säsongerna men Bo Kaspers orkester är ett av mina favoritband så får nog fasen ta och kolla denna säsongen.

R Scarpa27
2013-11-03, 20:27
Tydligen är det rätt bra tryck på att få vara med i detta program. Många inkomstbringande låtar har skapats, de får tydligen 300k för att bo en vecka på Gotland och så är ju artister överlag mediakåta och inget program lyfter föredettingar som detta program.

Jag gillart.

gött =) me 2....

R Scarpa27
2013-11-03, 20:28
Agnes är fruktansvärt snygg iallafall!

kan man lugnt säga.

Chilla mamma
2013-11-03, 20:54
Har aldrig gillat Ken Ring men jag blev väldigt positivt överraskad igår

R Scarpa27
2013-11-03, 21:06
Har aldrig gillat Ken Ring men jag blev väldigt positivt överraskad igår

ah han är grymt bra och grymmt cool personlighet.

Snubben
2013-11-03, 21:09
har aldrig gillat ken ring men jag blev väldigt positivt överraskad igår

1+

Fonziie
2013-11-03, 22:00
SoWPmcMhtfk

Riktigt skön.

R Scarpa27
2014-10-24, 19:53
vad tycker ni om årets så mycket bättre?
många härliga artister med :)

Ola Salo
Orup
Amanda Jenssen
Kajsa Grytt
Familjen
Carola
Love Antell

första avsnittet gick ju av i söndags, där de gjorde ola salos låtar.

Wzup2u
2015-10-19, 19:48
Fortsätter på denna..
Så mycket bättre 2015 har startat och första avsnitter har smällt av med tolkning av Niklas Strömsteds låtar...

årets deltagare är:

Lisa Nilsson
Niklas Strömstedt
Sven-Bertil Taube
Jenny Berggren
Miriam Bryant
Kleerup
Ison & Fille

Sitter och halvkikar från och till på playkanalen nu på första avsnittet och kan yttra mig om recension efter.

leo1
2018-10-21, 11:48
Årets artister

Christer Sjögren
Ålder: 67
Dansbandssångaren Christer Sjögren är för den stora massan mest känd som frontfigur i Vikingarna, med vilka han var stilbildande under åren 1978-2004. Totalt har han med Vikingarna och som soloartist sålt miljontals skivor, och släppt nästan lika många.
Tolkning vi hoppas på: Hero (Charlotte Perrelli)

Stor
Ålder: 30
Stors debutskiva Nya skolans ledare blev också hans genombrott, och belönades med Årets Hiphop/Soul på P3 Guld året därpå. I januari 2017 lade Stor tillfälligt ner musikkarriären, vilket aviserades via hans Instagram, men blott ett halvår senare släpptes den tredje skivan Under broarna som Grammisnominerades i inte mindre än fem kategorier.
Tolkning vi hoppas på: Let the best man win (Louise Hoffsten)

Charlotte Perrelli
Ålder: 43
Inte mindre än två gånger har Charlotte Perrelli vunnit den svenska Melodifestivalen. 1999 gick hon dessutom hela vägen och stod som segrare i Eurovision Song Contest med Take Me To Your Heaven. Sedan dess har hon kontinuerligt släppt ny musik både på svenska och engelska.
Tolkning vi hoppas på: Swish (Stor)

Linnéa Henriksson
Ålder: 31
Redan 1995 var Linnéa Henriksson med i TV4 första gången. Då i programmet Småstjärnorna. 15 år senare var det dags igen, då hon knep fjärdeplatsen i 2010 års upplaga av Idol. Detta lade också grunden till Linnéa Henrikssons stora genombrott. Sedan dess har hon radat upp radiosinglar, och bland annat nyligen släppt en singel tillsammans med Stor.
Tolkning vi hoppas på: I Love Europe (Christer Sjögren)

Eric Gadd
Ålder: 52
Skateboardfantasten Eric Gadd slog igenom med dunder och brak då han 1991 släppte sin första engelskspråkiga skiva Do You Believe in Gadd? Sedan artistdebuten har Eric Gadd hunnit med att göra över 4000 spelningar under sina drygt 30 år som artist. Hösten 2018 är han tillbaka med en ny show på Hamburger Börs.
Tolkning vi hoppas på: Säga mig (Linnéa Henriksson)

Albin Lee Meldau
Ålder: 30
Göteborgsfödda Albin Lee Meldau slog igenom som soloartist med låten Lou Lou 2016. Han var tidigare en av två medlemmar i soulbandet The Magnolia. Den 1 juni släpper han sitt debutalbum About You.
Tolkning vi hoppas på: Wish I (Eric Gadd)
Louise Hoffsten
Ålder: 52
Louise Hoffsten fick sitt genombrott 1993 med albumet Rythm & Blonde, som bland annat innehöll dunderhiten Let the best man win. Albumet belönade henne med såväl en Grammis som en Rockbjörn. Hoffsten har tidigare också medverkat i bland annat Körslaget och Stjärnorna på slottet.
Tolkning vi hoppas på: Lou Lou (Albin Lee Meldau)
Så mycket bättre spelas in på Gotland under sommaren och har premiär under hösten 2018.

Satan vad mycket sköna låtar Gadd har gjort!

Gadd, Christer Sjögren och Perrelli är stora artister iaf.

Rahf
2018-10-21, 11:49
Ribban sattes väl ändå av Miriam Bryant, så vi får se om nån kan matcha det.

leo1
2018-10-21, 11:56
Ribban sattes väl ändå av Miriam Bryant, så vi får se om nån kan matcha det.

Japp. Jag vill som många andra se thåström.

Om millenials tycker om funk/soul kanske Gadd får ett uppsving. På nåt sätt. Spotify/plattor.

Rahf
2018-10-21, 12:23
Det Bryant gjorde var ju att ta originallåtarna, sen verkligen göra nånting originellt och lättlyssnat av dem. Vilka har kommit närmast hittills?

delta_mats
2018-10-21, 12:32
Tycker man märker ganska tydligt vilka som faktiskt är duktiga musiker i ett program som detta. Vilket är intressant, men ofta inte helt otippat :)

svenbanan
2018-10-21, 12:34
Japp. Jag vill som många andra se thåström.

Om millenials tycker om funk/soul kanske Gadd får ett uppsving. På nåt sätt. Spotify/plattor.

Thåström är ju i en helt egen liga.

Jag har tittat på nåt enstaka avsnitt av denna programserie, men ifall Thåström var med skulle jag nog bänka mig varje vecka.

Jag hoppas dock att han aldrig ställer upp. Det skulle vara så totalt emot hela hans image och den personlighet han haft genom hela sin karriär. Ser hellre att han fortsätter vara lite mystisk och svår.

leo1
2018-10-21, 13:23
Thåström
Ulf Lundell
Robyn
Benny Andersson
Nina persson från cardigans
Någon hårdrockare