Visa fullständig version : Mejeriprodukter...
En vän, låt oss kalla honom Mr Åhl :rolleyes: sade att mejeriprodukter ökar fettinlagring, det har han läst någonstans... är detta sant...
har inte de flesta mejeriprodukter relativt högt II??
och det skulle vell isf kunna öka fettinlagringen??!?
fast ingen människa klarar vell sig helt utan mejeriprodukter ?!?
Själv klämmer jag säkert 2 liter mjölk/dag :cheers:
Metal_boy_
2004-03-10, 02:08
jävla II snack över allt numera...innan alla visste nått om det så gick det väl bra att bygga muskler eller? vet inte för mycke me er så går de nog bättre hehe...ät bra mat och träna så spelar nog inte II sånn jävla stor roll...mjölkprodukter som e så gott!!:cheers:
King Grub
2004-03-10, 07:26
Originally posted by Hnke
En vän, låt oss kalla honom Mr Åhl :rolleyes: sade att mejeriprodukter ökar fettinlagring, det har han läst någonstans... är detta sant...
Ja, det är sant. Allt som ger höga insulintoppar ökar fettinlagringen; insulin är ett mycket fettinlagrande hormon. Är man orolig kan det vara en idé att koncentrera intaget av mejeriprodukter till 1-2 gånger per dag istället för att hälla i sig till varje mål.
Creatinus Enormus
2004-03-10, 21:05
Originally posted by Metal_boy_
jävla II snack över allt numera...innan alla visste
nått om det så gick det väl bra att bygga muskler eller?
Håller med... Ska man bygga så ska man bygga...
Det är bara under deff (om man håller på med sånt ;) )
som man behöver tänka på sånt... Å deffar gör man ju inte :devil:
--- Allt över 90 kilo är ren manlighet ---
King Grub
2004-03-10, 21:07
Originally posted by Creatinus Enormus
Håller med... Ska man bygga så ska man bygga...
Det är bara under deff (om man håller på med sånt ;) )
som man behöver tänka på sånt... Å deffar gör man ju inte :devil:
--- Allt över 90 kilo är ren manlighet ---
Men man bygger sämre om ens insulinkänslighet försämras. Mer av energiintaget hamnar kring midjan istället för i muskelcellerna. ;)
Frågan är om en vältränad ung man får så dålig insulinkänslighet att några toppar per dag?
Jag brukar alltid få en extra skjuts i dieten när jag skippar alla mjölkprodukter.
Tjejer brukar oftast vara känsligare mot mjölkprodukter under en diet har jag märkt. Eller så är det så att tjejer gärna lägger in 1-2 burkar Kesella i sin diet.. :D
Creatinus Enormus
2004-03-10, 21:49
Originally posted by King Grub
Mer av energiintaget hamnar kring midjan istället för i muskelcellerna. ;)
Bra att ha om det blir missväxt nått år... :naughty:
Marre-Sthlm
2004-03-10, 21:58
Originally posted by Creatinus Enormus
Bra att ha om det blir missväxt nått år... :naughty:
Hahah aa det var juh bara exakt 51 år sen förra period av dåligt med mat inträffade (WWII slut skede) :P
Metal_boy_
2004-03-10, 23:56
asså jag dricker typ 2 liter mjölk per dag och 3proteindrinkar...jag har inte märkt att jag ökat mycke i fett ...därimot när jag åt gainers 3ggr om dagen lade det sig runt midjan
Originally posted by Marre-Sthlm
Hahah aa det var juh bara exakt 51 år sen förra period av dåligt med mat inträffade (WWII slut skede) :P
Antalet fall av åldersdiabets har ökat konstant, och kraftigt, i england under hela 1900-talet.
Utom under krigsåren 1940 - 1946.
Då tvingades engelsmännen äta mindre och bättre pga olika ransoneringar och var också tvungna att motionera mer eftersom tilldelningen av bensin, disel och kol till bilar, bussar och tåg var begränsat.
GhostFace
2004-03-11, 08:22
En annan teori om mejeriprodukter läste jag för ett par år sedan i en muskelpojktidning, där det nämndes att man borde utesluta all sorts mejeriprodukter i sin diet eftersom det bildades så enoooormt mycket "slagg" i tarmarna närmare bestämt ca 30Ibs = ca 13kg.
Mycket skit att gå runt o släpa på med andra ord...
Ghostface: Muskeltidningar är kul :D
Metal_boy_
2004-03-11, 22:41
Originally posted by GhostFace
En annan teori om mejeriprodukter läste jag för ett par år sedan i en muskelpojktidning, där det nämndes att man borde utesluta all sorts mejeriprodukter i sin diet eftersom det bildades så enoooormt mycket "slagg" i tarmarna närmare bestämt ca 30Ibs = ca 13kg.
Mycket skit att gå runt o släpa på med andra ord...
och ett huvud väger ca 12kg...kanske dags att deffa bort hjärnan me:D
GhostFace
2004-03-11, 22:47
Originally posted by Metal_boy_
och ett huvud väger ca 12kg...kanske dags att deffa bort hjärnan me:D
Ja, tyckte du inte att det funkade att deffa utan mejeriprodukter så kanske din andra föreslagna metod fungerar.
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.