Visa fullständig version : Klippa sig själv?
Ska på intervju imorgon och har inte hunnit till frisören sören. Så jag tänkte raka mig med trimmern. Vad är lagom längd? 6mm på sidorna och 12mm på toppen av huvudet?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Kör 3mm över hela. Ser nog bättre ut än en dålig 6mm+12mm frisyr. :)
Ska på intervju imorgon och har inte hunnit till frisören sören. Så jag tänkte raka mig med trimmern. Vad är lagom längd? 6mm på sidorna och 12mm på toppen av huvudet?
Det låter väldigt väldigt kort, vad är max på trimmern? Börja där där uppe kanske och nån mm mindre på sidorna kanske?
3 sidorna, 6 uppe. Så fixar du lite med 4 och 5 där emellan så det blir en snygg övergång.
Lycka till med intervjun! Det värsta som kan hända är att de kommer att komma ihåg dig som "killen med frisyren".
Skulle köra ~4 mm över hela huvudet. Ska det vara snaggat, ska det vara kort.
Nordenator
2013-11-03, 17:05
Håller med de som säger att köra kort på riktigt om du inte kan be någon annan fixa det. Samma inställning av längre variant får en att se ut som en boll, medan en ojämn frisyr bara ser dålig ut. 0-4 mm över hela huvudet går inte att misslyckas med.
Kör 6-8mm på sidorna, och låt håret vara kvar på toppen, om du har lite hår där dvs. :)
Det är tjejen som klipper. Fortfarande kort?
Det är tjejen som klipper. Fortfarande kort?
Jag skulle köra så långt det går med trimmern, om du inte tycker det ser bra ut kan du ju alltid korrigera kortare. :)
Kan hon klippa så kör som du tänkt. Ser det för jävligt ut är det bara att dra av det på toppen.
ChrisDEFC
2013-11-03, 18:12
Klippt mig själv senaste 15åren. Nu har ju jag rätt bra koll på vart jag har huvet så att säga och hur man ska klippa för att få en snyggare lock men jag brukar köra 6-10mm på sidorna. Med dagens mode så är 6mm mer rätt än 10 (dock inte för högt upp). Sen kör jag 20-35mm uppepå. Sen försöker jag tona ut gränsen där emellan då jag inte gillar övergången från kortkort till "halvlångt". Är det någon som är extremt ovan att klippa så är det förmodligen lättare att inte ha sånt stort hopp mellan längden på sidorna och uppepå för den gränsen kan bli lite konstig. Ett riktmärke man kan hålla är att inte klippa kort för långt upp i nacken utan klippa lite längre upp på sidorna, Brukar se lite bättre ut än jämnkort runt om. Då blir det mer hellikopterplatta-känsla vilket ioft kan va rätt okej med en bra huvudform men passar inte på mitt huvud. Typ så... I värsta fall kan du ju klippa kort rakt över, inte lika snyggt men med det i bakfickan så blir man inte lika rädd för att experimentera.
Det gick åt skogen. Hade trimmern på noll när jag startade så det fick bli en kompromiss. Here we go, Jersey :D
http://img818.imageshack.us/img818/1388/tga0.jpg
Hahaha, vart ju faktiskt rätt trendigt, tur för dig att det är Skrillexfrilla som gäller just nu. :D
Hahaha, vart ju faktiskt rätt trendigt, tur för dig att det är Skrillexfrilla som gäller just nu. :D
Har ingen lust att raka av allt så jag väljer att skratta åt det :D
Raka av allt. Att göra sådana frisyrer själv blir nästan alltid dåligt. Och ska du på intervju är det ju bra att se hel och fräsch ut. På just den bilden ser det ju helt ok ut, men vinklar osv.
Haha. Lite Till Lindemann över det tycker jag.
Raka av allt. Att göra sådana frisyrer själv blir nästan alltid dåligt. Och ska du på intervju är det ju bra att se hel och fräsch ut. På just den bilden ser det ju helt ok ut, men vinklar osv.
Blir keps på framöver. Jobbet kräver inte att man är superproper.
Blir keps på framöver. Jobbet kräver inte att man är superproper.
Inget fel där tycker jag.
Skulle man inte veta att du klippt dig själv p.g.a. tidbrist för jobbintervjun, så skulle man bara tycka att du har en rätt sjysst personlig still.
Det gick åt skogen. Hade trimmern på noll när jag startade så det fick bli en kompromiss. Here we go, Jersey :D
http://img818.imageshack.us/img818/1388/tga0.jpg
10/10 haircut, would hire.
:D
hyvel på hela knoppen win win
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.