Visa fullständig version : Lyssna på musik på gymet
Hur gör ni för att lyssna på egen musik på gymmet? Är inte sportbandet runt armen störande när man till exempel kör rygg eller armar osv.
Finns det någon annan metod? Att ha sin mobil i fickan känns riskabelt då den kan ramla ut.
Förslag?
Mobil i fickan funkar för mig. Endast i benpressen den har ramlat ur för mig.
Diomedea exulans
2013-11-02, 18:48
Behöver inte musik. När jag inte är upptagen med att lyssna till mina förlossningsvrål, ynknanden, gurglingar eller orgasmstön medan jag tar i eller till mitt flåsande och hostande mellan seten, så bereder mig rösterna i mitt huvud komplett underhållning.
aranada05
2013-11-02, 18:53
jag kör med armbandshållare, märker inte ens av den när jag kör (störs alltså inte)
Sent from my GT-I8160 using Tapatalk 2
Mobil i fickan fungerar bra. Sladden innanför tröjan och blixtlås i byxorna så att mobilen inte trillar ut.
Jag kör numera bara egen musik när jag kör benpass. (och då använder jag vanligt sportband runt armen)
Funderat på kolla mer in på detta om det finns något bättre än sportband runt armen.
Borde väl finnas något man kan fästa vid bröstet eller liknande, om man har det som halsband eller liknande. Finns ju sådana småa MP3 spelare.
Jag kör dock med iPod, och flera vill nog köra med iPod/mobil så det blir ju aning klumpigt att ha det hängande från halsen ner till brösthöjd eller liknande.
knuckles
2013-11-02, 19:08
Har en liten ipod nano i fickan. Väldigt mycket bättre än att ha en fettomobil.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/IPod_Nano_in_its_Dock.jpg
Väldigt små och kan ta mycket stryk.
Diomedea exulans
2013-11-02, 19:08
Borde man inte kunna hänga musikspelaren i ett pannband? Kanske ser lite töntigt ut, men känns som att det blir väldigt lite störande sladdar, och att falla-ut-risken blir låg.
Alltså lägg den i fickan med sladden under tröjan bara! Funkar alldeles utmärkt, den ramlar aldrig ut och om den gör det så är det knappt nån risk då det knappt handlar om en meter med dämpning av sladden och mattan :)
Samma som jag alltid tjatar om: mp3-spelare inbyggd i lurarna.
Jag har en iPod Shuffle som jag klämmer fast i bh-bandet (framför axeln), funkar hur bra som helst :hbang:
spoonchest
2013-11-02, 19:23
Jag hittade ett par lurar som kopplas med blåtand. Skönt att inte ha telefon i fickan för att svetta ner den.
Sitter inget vidare bra, så jag rekommenderar in-ear.
Rikard Jansson
2013-11-02, 19:28
Sätter i en cd i stereon :)
Köpte minsta spelaren jag kunde hitta, har sladden innanför tröjan, har oftast spelaren i fickan men har en liten klämma på sladden så jag kan hänga den i tröjkanten eller liknande så att den inte trillar ur fickan.
Tack för alla bra svar! Jag ska inom kort köpa nya shorts och då blir det med fickor och dragkedja så jag däri kan ha mobilen.
Tack återigen!*hug*
Ristretto
2013-11-02, 22:30
http://ev2.blocket.com/product_page_product_image_b/db/9b/db9b49e8b7b773ed726b5a92989528e53e21f009.jpg?2
Funkar skitbra för att isolera ut omgivningen när man tränar på icke-lyftargym med ett par skitlurar från Sennheiser som är relativt dämpade.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=100614&title=ZAP%20Clip%20Mini%202GB&
BT-clip från Kjell&Co för 149:-. Kopplar i valfria hörlurar. Mobilen i gymbagen. Fungerar utmärkt.
Det är mina skivor som ligger i spelaren på gymmet just nu så :)
BT-clip från Kjell&Co för 149:-. Kopplar i valfria hörlurar. Mobilen i gymbagen. Fungerar utmärkt.
Tack för tipset! Har nu inhandlat ett par :)
Lyssnar oftast på musik under tunga lyft. Då brukar jag ha bälte på mig. Så då lägger jag telefonen under tröjan och över bältet.
Denver bluetooth headset förslagsvis. Bästa 299:- i mitt liv.
Tack för tipset! Har nu inhandlat ett par :)
Var fan också tvungen att springa och köpa en, så jävla nöjd. Till jag insåg att jag var tvungen att ladda den i 2-3 h innan jag kan använda den, och bussen till gymmet går om 30 min...*facepalm*
pro_whey
2013-11-03, 13:17
kan rekommendera denna http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/bluetooth-headset/bluetooth-stereo/sony-sbh-20/188034.4503/
funkar kalasbra på gymmet 10 m räckvidd och bra ljud på medföljande lurarna.
Var fan också tvungen att springa och köpa en, så jävla nöjd. Till jag insåg att jag var tvungen att ladda den i 2-3 h innan jag kan använda den, och bussen till gymmet går om 30 min...*facepalm*
Du får väl rocka loss till gymmets musikval denna gång. *flex*
stromming
2013-11-03, 13:54
Förutom att mobilen blir svettig eller ramlar ut om man har den i fickan finns problemet att man i t.ex. tunga bicepscurls slår till mobilen om man inte är försiktig. Min förra började glappa i hörlursuttaget efter tunga curls =(.
Provat att sjunga eller nynna? Du kan du byta låt exakt när du vill, bestämma exakt vilken låt du vill höra och du kan ändra i din playlist när du vill.
stromming
2013-11-03, 14:00
Provat att sjunga eller nynna? Du kan du byta låt exakt när du vill, bestämma exakt vilken låt du vill höra och du kan ändra i din playlist när du vill.
Föreslår opera för buktrycket i böj
Behöver inte musik. När jag inte är upptagen med att lyssna till mina förlossningsvrål, ynknanden, gurglingar eller orgasmstön medan jag tar i eller till mitt flåsande och hostande mellan seten, så bereder mig rösterna i mitt huvud komplett underhållning.
detta! Fullt upp med att fokusera på muskelkontakt & bra utförande.
Endagblirjagstor
2013-11-03, 22:06
Borde man inte kunna hänga musikspelaren i ett pannband? Kanske ser lite töntigt ut, men känns som att det blir väldigt lite störande sladdar, och att falla-ut-risken blir låg.
Detta ska du marknadsföra inte dela med dig gratis av!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1390758_694329767258511_822889255_n.jpg
Helsike vilket bra svar till trådskaparens fråga! :smash:
Jag kör med mobilen i fickan, ramlar jävligt ofta ut i just benpressen så lägg den i skrevet där..
Har en liten ipod nano i fickan. Väldigt mycket bättre än att ha en fettomobil.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/IPod_Nano_in_its_Dock.jpg
Väldigt små och kan ta mycket stryk.
Den där ipoden är gud! Har den andra generationens nano, precis när dom slutat med "spegel till baksida" vilket funkar perfekt. Lägger den bara mellan shortsen och och kallingarna så sitter den där. Väger ju typ 40 g eller nåt :
Diomedea exulans
2013-11-04, 12:49
Helsike vilket bra svar till trådskaparens fråga! :smash:
Vet, förlåt! :(
Tycker den här funkade väldigt bra! Ett stort minus är dock att ljudkontrollen på lurarna inte fungerar till den, utan man måste använda kontrollen på clipen.
Animalisk
2014-01-15, 21:54
På mitt gym har de en stereo med inkopplat 3,5 mm uttag, bara koppla in luren och njuta av musiken i hela gymmet :hbang:
Träningsmobil och dragkedja på byxorna
När jag tränar i shorts så har jag en liten innerficka vid högra skinkan, lite på sidan.
Kör jag i tights så lägger jag mobilen mellan tightsen och kalsongerna, sen snörar jag åt tightsen så sitter den där. Händer ibland att den glider ner och lägger sig på baksida lår, men då är det ju bara att fiska upp den.
svenbanan
2014-01-16, 01:48
Detta ska du marknadsföra inte dela med dig gratis av!
Precis!
Det ska såklart vara ett pannband med nedfällbara löstagbara blåtandshörlurar, ungefär som nedfällbara öronlappar på fältmössan (kepsen) i det militära.
Länk till en sådan?
Animalisk
2014-01-16, 06:54
Länk till en sådan?
Priset tycks ha gått upp. Finns nog på andra håll.
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/tillbehor-till-surfplattor/bluetooth/musikmottagare/musikmottagare-p93676
svenbanan
2014-01-16, 07:25
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/tillbehor-till-surfplattor/bluetooth/musikmottagare/musikmottagare-p93676
Med risk för att verka vara en korkad bakåtsträvare:
Vad är vitsen med den? Varför inte bara ha blåtandhörlurar till mobilen?
Har man denna mojäng ifall ens mobil inte har bluetooth eller vaddå?
Jag känner på mig att jag är duktigt korkad och har missat nåt uppenbart. Men det kan inte hjälpas. I gots to know!
Du har valet att riskera en mobil för 1000-5000 kr plus alla uppgifter i den eller en liten mottagare för 150 kr (eller vad den nu kostade) när du tränar. Valet är i det fallet ganska enkelt dvs man struntar i det och lyssnar på den musik som är på gymmet.
Det där är något annat.
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobiltelefon-tillbehor/headset/bluetooth/bluetooth-music-clip-p93755 är grejen. Min visst har priset gått upp.
rantantant
2014-01-16, 11:20
Eftersom jag använder Spotify så har jag telefonen i en sån där grej på armen. Tycker det är helt ok, lite klumpigt ibland. Klarar inte av musiken de kör på gymmet så man måste ju ta med sig eget.
Überbiffen
2014-01-16, 11:35
99kr
http://www.netonnet.se/ItemImages/ljud-och-horlorar/barbart_ljud/mp3-spelare/mp3-spelare-2gb-8gb/andersson-mp312-pink(164262)-Large.jpg
Lurar utan onödigt långt trassel. Spelaren brukar sitta i huvan på hoodien så den liggen över axeln.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/67042204/20140116_112829.jpg
Bubblan84
2014-01-16, 11:39
Det bästa vore väl att köra såna där blue tooth-lurar och koppla upp mot mobilen så kan man lägga mobilen var man vill utan risk att den kläms eller ramlar ur fickan.
På ett normalt gym är det många som går med hörlurar?
Hos oss hör det ovanligheterna. Själv vet jag inte hur många år av träning jag skulle klara av utan att ha ett socialt umgänge att dels diskutera lyftteknik och annat som berör träningen eller bara skitsnack mellan seten. Eller tar ni av lurarna mellan lyften?
Hos oss hör det ovanligheterna. Själv vet jag inte hur många år av träning jag skulle klara av utan att ha ett socialt umgänge att dels diskutera lyftteknik och annat som berör träningen eller bara skitsnack mellan seten. Eller tar ni av lurarna mellan lyften?
Lyftarklubbar i all ära men jag är tämligen säker på att där är många som tränat 10-20+ på vanligt gym som inte lagt vidare tid på socialt umgänge under träningstiden. Och ja, känner man för att prata med någon så går det ju bra att ta av sig lurarna.
Jag tror många gillar att komma ifrån det sociala och lägga tiden på sig själv istället för andra när dem tränar.
på ett normalt gym är det många som går med hörlurar?
+100
Andromeda
2014-01-16, 13:02
Jag har inga träningsshorts med fickor, så jag har en MP3-spelare stor som 4 sockerbitar på utsidan av höften under mina tighta kalsonger och sladden under tröjan. Spelaren kostade typ 200 spänn. Den blir naturligtvis svettig, men går att torka av, och jag använder den bara på gymmet. Är inne på 4:e året på den spelaren.
Angående att lyssna på gymmets musik går det bara inte. Jävla skräp med falsettsjungande småpojkar med autotun-röst. Det enda man vill är att komma hem till sin metal så fort som möjligt, och då blir det inte bra träning.
Det lustiga är att ingen, verkligen ingen jag pratat med på gymmet tycker musiken är bra, men de byter inte i alla fall. Fascister...
svenbanan
2014-01-16, 13:29
Du har valet att riskera en mobil för 1000-5000 kr plus alla uppgifter i den eller en liten mottagare för 150 kr (eller vad den nu kostade) när du tränar. Valet är i det fallet ganska enkelt dvs man struntar i det och lyssnar på den musik som är på gymmet.
Var det ett svar till min fråga? Isåfall förstod jag inte ett skit...
Däremot såg jag den nya länken till vad det där music-clippet var för något. Den verkade ju smidig. Så nu kan ni ignorera mig igen...
Jag kan inte annat än hålla med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.