handdator

Visa fullständig version : Två månaders Backpacking utan att tappa resultat?

Mackan1994
2013-10-28, 13:34
Hej! Jag har nu tränat i strax över ett år och har fått helt OK resultat! Jag ska backpacka i Asien nu i slutet av Januari till i början av April och vill förstås behålla så mycket som möjligt av det jag lagt på mig, muskelmässigt.
Jag har köpt träningsband som jag tänkte köra curls, rodd, flies osv med och har även planerat knäböj, armhävningar, dips och chins vid möjlighet, med väskan på ryggen.

Jag kommer givetvis försöka få i mig rätt mängd protein varje dag även fast vi ligger på en ganska stram budget och har planerat att köra 3 helkroppspass på detta sätt i veckan. Några gymbesök kanske jag hinner med också.

Tror ni detta är tillräckligt för att behålla muskelmassan eller får jag räkna med att förlora ganska mycket??

Tack på förhand!!

Nephelite
2013-10-28, 13:36
Du kommer inte förlora ett dugg muskelmassa särskilt om du tränar :P

Skall du backpacka UTAN att träna kommer det väl synas men inget som inte kommer tebax ^^

Don't nojj :D have fun och träna om du tycker det är kul/känner dig motiverad att köra.

Annars är det som du säger- Håll uppe proteinnivån så mkt du kan !
Om du tränar 1-2 ggr i veckan rekommenderar jag att köra så tungt du bara orkar (Broscience)

Mackan1994
2013-10-28, 13:38
Tack för svar :)
Ja jag tränar mycket för att det är kul och för att det har blivit ett beroende också, hehe!

Känns bättre och veta att det är ganska lugnt. Tack!!

DieErste
2013-10-28, 19:46
Ola wallengren körde ju helkropp var 5:e dag under sin berömda bulk ;)

sigill
2013-10-28, 19:57
Ifall du ska backpacka och gå runt en massa lär du göra åt med väldigt mycket energi, så proteinbiten bör du kirra. I övrigt så gäller det ju att göra en del styrkeövningar om du får chansen. Lite styrketräning är mycket bättre än ingen alls.