Visa fullständig version : Sveriges sämsta städer!
JensAndreas
2013-10-27, 16:51
Ja vad tycker ni? Själv har jag inte varit så mycket utanför Stockholm så kan inte riktigt uttala mig.
awesomooo
2013-10-27, 16:53
Oj, det är väldigt svårt att säga.
Bollnäs verkar inte så exotiskt direkt.
alphahanen2
2013-10-27, 16:54
Malmö
Jonithan
2013-10-27, 16:55
Jag måste nog hålla Falköping som en av Sveriges mest ointressanta städer. Finns inget stimulerande med den staden överhuvudtaget.
Jockefoten
2013-10-27, 16:57
Jag har varit i nästan samtliga städer i Sverige (och större tätorter) och om man bortser ifrån de största (typ topp fem) så är alla precis lika tråkiga.
Västerås
Köping är ganska värdelöst också ifall det ens får kallas stad
Städer i de småländska skogarna är ingen höjdare. T.ex. Nässjö, Vetlanda och Tranås.
awesomooo
2013-10-27, 16:58
Har varit i Emmaboda... Tyckte det var så deprimerande där.
Kungsör, ingen förklaring behövs ifall ni har åkt igenom den lilla deppiga kommun...
Jag var i Torsby för några veckor sen. Inte en stad direkt, men klart en av de minst intressanta platserna jag varit på.
Städer i de småländska skogarna är ingen höjdare. T.ex. Nässjö, Vetlanda och Tranås.
Detta kan jag skriva under på.
Jag var i Torsby för några veckor sen. Inte en stad direkt, men klart en av de minst intressanta platserna jag varit på.:O Med sina 7-8 pizzerior på 5000 pers och skidtunneln!
Nej, det är rätt ointressant där måste jag säga, men ganska långt ifrån en stad :)
Scratch89
2013-10-27, 17:28
Tidaholm.
gratefuldead
2013-10-27, 17:33
Filipstad.
Tss, de städer som Ni har lyft har allt. Mindre städer som Vinslöv, Hishult, Eslöv, Önnerup mm. är inget att hänga i granen.. Sedan går det inte definitionen av en stad heller. Det är väl ändå bara Malmö, Göteborg och Stockholm som kan kallas stad i Sverige?
Alla intryck jag fått av Malmö är förskräckliga.
+1. Tycker Alvesta dock är den mest deprimerande av alla dessa. Själv uppvuxen i Växjö som också är ganska trist.
+1. Tycker Alvesta dock är den mest deprimerande av alla dessa. Själv uppvuxen i Växjö som också är ganska trist.
Glömde Alvesta. Kan hålla med om att den är värst. Aldrig sett så mycket volvoraggare.
awesomooo
2013-10-27, 17:47
Finns ju småstäder som är tråkiga men väldigt fina, Mariefred exempelvis.
Vad är motsatsen till en tråkig stad?
Vad är motsatsen till en tråkig stad?
Las Vegas
Las Vegas
Pengar som rullar mao.
Jockefoten
2013-10-27, 17:56
Alla intryck jag fått av Malmö är förskräckliga.
Vad är de för intryck? Malmö är kalastrevligt och har en riktigt mysig stadskärna!
Lund! Bra universitetsstad, något annat finns där inte.
MasterChief
2013-10-27, 18:01
Kan väl inte påstå att Boden var speciellt kul.
Rikard Jansson
2013-10-27, 18:02
Lund! Bra universitetsstad, något annat finns där inte.
wat. Min favoritstad ju.
OnT:
Åmål, Säffle, Mellerud
JensAndreas
2013-10-27, 18:06
Får nog säga Stockholm såhär långt ändå, så in i helvete less på skiten bara.
MasterChief
2013-10-27, 18:08
Får nog säga Stockholm såhär långt ändå, så in i helvete less på skiten bara.
Kan faktiskt instämma efter att ha bott här hela livet. Visst finns det allt, men jag vill bara ha lugn och ro. Köer och människor överallt. Nä, jag börjar faktiskt bli sugen på en liten tråkig håla. Mina främsta intressen behöver trots allt bara närvaron av mig som enda människa.
Rikard Jansson
2013-10-27, 18:13
Kan faktiskt instämma efter att ha bott här hela livet. Visst finns det allt, men jag vill bara ha lugn och ro. Köer och människor överallt. Nä, jag börjar faktiskt bli sugen på en liten tråkig håla. Mina främsta intressen behöver trots allt bara närvaron av mig som enda människa.
Svanskog finns här och väntar! :D Gott om cykelspår. Synd att du inte gillar simning (?) dock.
MackeJuve
2013-10-27, 18:13
Tranås var ingen höjdare!
awesomooo
2013-10-27, 18:15
Jag skulle vilja bo i en håla strax utanför Stockholm, Trosa eller Mariefred är trevliga ställen :)
tntballe
2013-10-27, 18:52
Jag skulle vilja bo i en håla strax utanför Stockholm, Trosa eller Mariefred är trevliga ställen :)
Nu kanske det beror på att jag bott för nära och är van vid stället, men vad har Mariefred mer än att det är fint?
awesomooo
2013-10-27, 19:08
Nu kanske det beror på att jag bott för nära och är van vid stället, men vad har Mariefred mer än att det är fint?
Inget :) Men det är nära till Stockholm om man behöver åka in till stan.
lyftaren
2013-10-27, 19:08
Haparanda. Större delen av dom som bor där kan bara finska, en massa fylla och skit.
David Brent
2013-10-27, 19:12
Tss, de städer som Ni har lyft har allt. Mindre städer som Vinslöv, Hishult, Eslöv, Önnerup mm. är inget att hänga i granen.. Sedan går det inte definitionen av en stad heller. Det är väl ändå bara Malmö, Göteborg och Stockholm som kan kallas stad i Sverige?
Nae, http://sv.wikipedia.org/wiki/Stad_(Sverige)
delta_mats
2013-10-27, 19:14
Hah! Satt och väntade på att någon skulle skriva Boden. Men tänkte att det nog är för många snorisar här som inte gjort lumpen.
Boden är rätt fräscht dock, eller? Mycket nybyggt.
Diomedea exulans
2013-10-27, 19:15
Har man bara några polare, ett jobb man inte hatar, och en hobby, då spelar det ingen roll var man bor.
Boden är rätt fräscht dock, eller? Mycket nybyggt.
Haha 100st nya syrianer i veckan säger väl en del! Vägglöss i flera av bodenbos hyreshus m.m
Och toppen på allt så ligger det 2st avhuggna händer i skogen från den styckade thailändskan i våras.
Fiiin stad.
Men västerås är värre
awesomooo
2013-10-27, 19:29
Eskilstuna av dom mellanstora städerna? Mycket nazister och volopojkar...
Diomedea exulans
2013-10-27, 19:34
Och toppen på allt så ligger det 2st avhuggna händer i skogen från den styckade thailändskan i våras.
Plockar dom inte upp sånt?
Vad är de för intryck? Malmö är kalastrevligt och har en riktigt mysig stadskärna!
Allt man hör/läser om Malmö i nyhetsväg är Rosengård med allt sitt bråk, stök och brottslighet. När jag var på besök i stan verkade allt otroligt fult och dassigt.
Sen har vi ju de här med dialekten.
MasterChief
2013-10-27, 20:02
Svanskog finns här och väntar! :D Gott om cykelspår. Synd att du inte gillar simning (?) dock.
Behövde googla Svanskog. Uppfyller ju egentligen allt. Inga pappersbruk hoppas jag?
Rikard Jansson
2013-10-27, 20:07
Behövde googla Svanskog. Uppfyller ju egentligen allt. Inga pappersbruk hoppas jag?
Jo, ett litet som gör underlägg till ölglas eller något i den stilen tror jag.
Jag var i Torsby för några veckor sen. Inte en stad direkt, men klart en av de minst intressanta platserna jag varit på.
Skidtunnel!
JHilding
2013-10-27, 20:24
Stockholm. En stad av ångest.
Skidtunnel!
Det var såklart därför jag var där :)
Hatar städer överlag men Göteborg är nog värst!
Mår psykiskt dåligt direkt jag rullar igenom Tingstad tunneln!
JHilding
2013-10-27, 20:47
Varför hatar du Göteborg? Är nyfiken då jag haft funderingar på att flytta dit. Verkar vara rätt dött för vara en "större stad".
Ödeshög
Södertälje
Borlänge
Avesta
Vadan detta?
Malmö är nog den stad som ogillas mest av folk som inte bor där, men gillas mest av de som faktiskt bor där :D
http://www.byggahus.se/ekonomi/malmobor-trivs-bast-i-sin-stad
PureWhey
2013-10-28, 08:38
Malmö
Vadan detta?
Han skojar såklart :)
en stor stark
2013-10-28, 08:46
Malmö är nog den stad som ogillas mest av folk som inte bor där, men gillas mest av de som faktiskt bor där :D
Hör också ofta sånt från folk som inte bott där. Medans folk jag känner som flyttat till Malmö (som min flickvän) har älskat det direkt.
Men det är väl inte för alla, såklart ;)
JensAndreas
2013-10-28, 08:47
Måste nog säga allt vad Norrland heter, klarar bara inte av norrländska.
Holmeros
2013-10-28, 09:04
Det stämmer på mig iallafall. Jag pendlade till Malmö 2 timmar enkel resa i 2 år innan jag flyttade hit, jag ville helt enkelt inte bo i Malmö. Nu har jag bott här i 4 år (eller 5? wtf) och trivs som fisken i vattnet :D
Måste nog säga allt vad Norrland heter, klarar bara inte av norrländska.
Brudarna håller inte med dig ;) En lagom dos norrländska bakom en rimfrostig skäggstubb is the language of luuuv för oväntat många
Bra att du vill ta tag i saker o ting. Men har någon påmint dig om att vi är på ett träningsforum? Så, egentligen är grundlösningen härifrån på de flesta personliga problem att följa ett specifikt progressivt träningsschema i minst ett halvår. Sen är du en ny och bättre man. Under tiden hinner du få lite andra intressen också.
Brudarna håller inte med dig ;) En lagom dos norrländska bakom en rimfrostig skäggstubb is the language of luuuv för oväntat många
Håller med dig , emigrerad från norr :) för 11 år sen med dialekten kvar , den går hem hos damerna i Östergötland :).
Någon skrev i en dina andra trådar att det skiljer sig mer mellan olika trappuppgångar än mellan olika städer och länder, även om det är överdrivet så finns det mycket sanning i det. Hur man uppfattar en stad bero i mycket på var man bor, vad man har för intressen och vilka man träffar eller söker sig till.
Birkharju
2013-10-28, 10:25
Eskilstuna & Södertälje...usch!
Alvesta.
Hässleholm.
Nässjö.
Sedan passar jag på att ge Göteborg en liten känga. Det kan vara trevligt att åka dit och hälsa på, men jag skulle definitivt inte vilja bo där. Varför kan jag inte förklara. Bara en känsla...
Det känns som att folk bildar sig en uppfattning om Malmö genom att läsa tidningen (hela stan är givetvis ett enda stort ghetto med konstanta upplopp).
Mycket skit har man fått höra sedan flytten tillbaka till Stockholm, men ytterst få har varit där och isåfall bara någon dag.
Malmö är en mycket bra stad. Skåne överlag är klockrent. Lyssna inte på alla de bittra norrlänningarna som bor norr om Kvidinge. :)
speedy83
2013-10-28, 11:21
Jisses! Emmaboda, det var kul och oväntat att det dök upp. Kan bara hålla med dig, jag är uppväxt bara några mil därifrån men den staden är och känns faktiskt riktigt hemsk :)
Vad gäller Tranås som många skrivit måste man dock försavara dem med att de har ett grymt matställe genom Daniel Berlin!
Mitt val skulle nog falla på typ Östhammar, där är det inte alltför kul.
Jockefoten
2013-10-28, 11:37
Många nämner Alvesta, trodde aldrig att min födelseort skulle klassas som stad. Dock är det ett fruktansvärt tråkigt samhälle (tackar gudarna att mina förädlar hade hus på landet också).
Från Wiki:
Stad (stor tätort[1] som utgör självständigt administrativt centrum för region[2]) och saknar sedan kommunreformen 1971 rättsstatus i Sverige. Sverige har således inga städer i kommunalrättslig mening, och ordet används inte i atlaser[3] och sällan i aktuell statistik för Sverige
Så jag antar att allt kan kallas för stad utan att det blir varken rätt eller fel. Vi har bara en storstad i Sverige och det är knappt en storstad ärligt talat (Stockholm)
Jag skulle aldrig kunna bo i en annan större ort än Stockholm i Sverige. Skulle kunna bo i skärgården eller på landet(typ småstad), men inte i Gbg, Malmö eller typ Jkpg. Det känns bara som en mycket sämre version av Stockholm. (Och gillar man malmöiter, Göteborgare mfl så är utgörs Stockholm ändå till 60% (påhittad siffra) av inflyttade sådana) :)
Vilken som är sämst vet jag inte eftersom jag bara bott i Stockholm hela mitt liv. (Och bara kan gissa vad som är dåligt). Men jag tror inte Södertälje är sådär jävla mysigt i jämförelse. Inte heller Eskilstuna.
Däremot TROR jag Linköping är rätt trevligt.
Karlskrona. Vädret är åt helvete, folket lider av storhetsvansinne och dom flesta är idioter. Det finns inga parkeringsplatser, staden är byggd som en berg och dalbana, shoppingen är usel och mena invadrare överallt. Usch och tvi.
awesomooo
2013-10-28, 12:39
Jisses! Emmaboda, det var kul och oväntat att det dök upp. Kan bara hålla med dig, jag är uppväxt bara några mil därifrån men den staden är och känns faktiskt riktigt hemsk :)
Vad gäller Tranås som många skrivit måste man dock försavara dem med att de har ett grymt matställe genom Daniel Berlin!
Mitt val skulle nog falla på typ Östhammar, där är det inte alltför kul.
Vill ju inte vara elak men man fick sån ångest och blev lite depp av att bara se sig omkring... Blev 12 år igen och fick hemlängtan när jag väl var där, jag mår nog bättre i större städer eller i alla fall ha närheten till storstäder.
_slipknot1_
2013-10-28, 12:51
Eskilstuna, Södertälje, Landskrona och Malmö toppar min lista.
jontexer
2013-10-28, 13:06
Hjo lär nog ändå vara den tråkigaste stad som finns. Var med en kompis dit och han skulle på en intervju som skulle ta 30 min. gick runt i staden litegranna och på 5 minuter hade jag visst sett allt som stan har att erbjuda. gick längs vattnet på en gångbana. blev överfallen av stora svärmar med äckliga flugor. så jag gick tillbaka in mot det s k centrum. satte mig på en parkbänk för att invänta kompisen... intervjun tog en timme! aldrig mer Hjo!
tranås är också en pisstad
redbrigade
2013-10-28, 14:28
Göteborg är nog den sämsta sett till sin storlek
JensAndreas
2013-10-28, 14:41
Ja juste ja, Södertälje glömde jag.
Eslöv, Borås och Falköping ligger rätt högt på min lista utifrån egna erfarenheter.
Avesta Krylbo....
http://mytrips.perledusahel.com/images/Avesta-Krylbo_trainstation.gif
:D
R Scarpa27
2013-10-28, 21:02
nässjö, tenhult, jahopp nu får man skit för detta... men tycker göteborg är tråkigt också...
Malmö
Han skojar såklart :)
Nej jag är fullt allvarlig:) hade det inte varit för fitnessfestivalen och Liseberg hade jag aldrig åkt till den staden igen!
PureWhey
2013-10-28, 22:12
Nej jag är fullt allvarlig:) hade det inte varit för fitnessfestivalen och Liseberg hade jag aldrig åkt till den staden igen!
Dålig trollning
DPahkamaa
2013-10-28, 22:22
Skellefteå.
Scratch89
2013-10-29, 06:33
Hjo lär nog ändå vara den tråkigaste stad som finns. Var med en kompis dit och han skulle på en intervju som skulle ta 30 min. gick runt i staden litegranna och på 5 minuter hade jag visst sett allt som stan har att erbjuda. gick längs vattnet på en gångbana. blev överfallen av stora svärmar med äckliga flugor. så jag gick tillbaka in mot det s k centrum. satte mig på en parkbänk för att invänta kompisen... intervjun tog en timme! aldrig mer Hjo!
tranås är också en pisstad
Haha! Hjo är bara en mil eller två från var jag växte upp. Ja, det finns inte särskilt mycket där, men det är väldigt fint där på sommaren. En riktig sommarstad (by), då det ligger fint vid vattnet.
R Scarpa27
2013-10-29, 07:43
Haha! Hjo är bara en mil eller två från var jag växte upp. Ja, det finns inte särskilt mycket där, men det är väldigt fint där på sommaren. En riktig sommarstad (by), då det ligger fint vid vattnet.
håller med har varit där och käkat glass flertal ggr vid stenarna och kollat båtar.
även campat på campingen som är mkt vacker och fin.
sugen jag blev att dra till HJO =P får bli att campa där nästa sommar alltså =) riktigt vackert på sommaren!
martikainen
2013-10-29, 08:09
Hah! Satt och väntade på att någon skulle skriva Boden. Men tänkte att det nog är för många snorisar här som inte gjort lumpen.
Då jag bara bott i Karlskoga (0-7års ålder) Örebro 7-26års ålder (Boden 1 år lumpen) så måste jag ju sätta Boden som den absolut sämsta staden.
Dom har en biograf, som visar svenska filmer som redan finns på DVD.
De har en krog, som är mer av en pub.
Det är en "stad" byggd kring det militära, och militärer(läs lumpare) är äckliga människor.
Det finns inget i närheten... ingenting förutom skog och övningsfält.
Förutom det så blir jag alltid deppig när jag åker E20 ner mot Örebro och åker igenom "Vara", vet ej varför men verkar vara en totalt död håla.
dluddeckens
2013-10-29, 08:23
Landskrona vinner denna kategori :)
Då jag bara bott i Karlskoga (0-7års ålder) Örebro 7-26års ålder (Boden 1 år lumpen) så måste jag ju sätta Boden som den absolut sämsta staden.
Dom har en biograf, som visar svenska filmer som redan finns på DVD.
De har en krog, som är mer av en pub.
Det är en "stad" byggd kring det militära, och militärer(läs lumpare) är äckliga människor.
Det finns inget i närheten... ingenting förutom skog och övningsfält.
Förutom det så blir jag alltid deppig när jag åker E20 ner mot Örebro och åker igenom "Vara", vet ej varför men verkar vara en totalt död håla.
Nu är jag ju en inte helt nöjd hemvändare sen nåt år tillbaks, men sluta hacka på vår bio! Grymt stor salong med bra ljud, och det där mes gamla filmer måste varit nåt klassikermaraton på vintern typ. Går hellre på bio här än annanstans, gillar den verkligen.
Och nog räknar jag Luleå 20 min bort som nära. Riktigt vettigt att bo billigt här och ha allt tillgängligt i luule.
Men jag saknar Kalmar...
Arf Pingvin
2013-10-29, 10:15
Jag håller med det bästa med Boden är att det är nära till Luleå!
Sämst vet jag inte men det är rätt tragiskt när man åker till Gällivare och det inte ens finns nattöppet statoil där alla jobbar skift och köper färdigmat i drivor.
Herr Oberst
2013-10-29, 10:17
Skulle nog vilja nominera Enköping.
Medelstor stad som helt saknar centrum. Eller helt och helt, man har ett stort fint torg, men det är nästan också allt. Att staden är så tråkig och död som den är beror väl antagligen på att invånarna har den stora fördelen att bara ha 40 min till Stockholm, 40 min till Uppsala och 15 min till Västerås.
Man behöver helt enkelt inte göra mer än bo och sova i Enköping. Vill man shoppa eller ha kul åker man till grannkommun.
Holmeros
2013-10-29, 10:19
Landskrona vinner denna kategori :)
Yep. Tråd stängd.
Jag håller med det bästa med Boden är att det är nära till Luleå!
Sämst vet jag inte men det är rätt tragiskt när man åker till Gällivare och det inte ens finns nattöppet statoil där alla jobbar skift och köper färdigmat i drivor.
Skidanläggningarna i Gällivare är inte dåliga dock. Både för längd och utförsåkning.
Dålig trollning
Ha ha här trollas det inte! Jag tycker bara storstäder överlag är sjukt överskattat och framförallt Gbg!
Oljeblixten
2013-10-29, 18:55
Kan bara instämma, är uppvuxen i en sådan med 20k invånare samt varit mycket i Eksjö, Nässjö och krokarna runt. Ingen hit här nere.
Jag vet inte om Lesjöfors räknas som stad men fy fan vilket ställe!
Välj något annat än en håla så kan det bli bra även om det är mindre. Mindre samhällen måste inte vara en bruksort där bruket stängde för 30 år sedan och ingen utveckling har skett sedan dess.
Som svar på trådens riktiga fråga
Jag har varit i alldeles för få samhällen för att kunna rangordna dem men de ovan nämnda bruksorterna där samhället stannade av när bruket stängde är inte så roliga.
Flen är inte så upplyftande direkt.
Flen är inte så upplyftande direkt.
Jobbat och friat lite där , och nä man kan inte säga att man längtar dit ,men omgivningarna är fina om man gillar friluftsliv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.