handdator

Visa fullständig version : Gym problem: musiken är för låg i lurarna :(

starksmurfen
2013-10-24, 22:22
Okej, ni vet hur det är.

Man går ner till gymmet och man vill ha sin egen musik. Man har sig egen lista som kan få en att knäböjja 4ggr så mycket för att man helt enkelt slipper lyssna på "Ylvis - What the Fox Say" som spelas på 24/7s jävla radio hela tiden. För att detta ska få effekt ska man ha musiken i sina lurar vrålhögt. Så högt så att man får tinitus, så högt att folk runt omkring dig stör sig på det. Men med alla dessa regler kring ett maxtak på decibel hit och dit, får man inte längre något tryck genom ipoden, och min mobil (galaxy note 2) har ungefär lika mycket output så att jag kan höra om någon tappar en nål några meter bort. Finns det någon lösning på detta? Någon programvara som ökar outputen, eller några hörlurar med extra förstärkare? vad vet jag. Lösning på detta gymproblem hade uppskattats.

King Grub
2013-10-24, 22:24
Du är ute efter att förstöra din hörsel permanent så snabbt som möjligt, är det korrekt uppfattat?

jahaa
2013-10-24, 22:29
Varför inte hitta ett par som stänger ute annat ljud bättre bara?

iddqd
2013-10-24, 22:30
Skaffa ett par lurar som isolerar bättre då, förslagsvis ett par med aktiv brusreducering. De kostar en slant men i och med att det suger rätt ordentligt att vara hörselskadad så är det nog värt det.

Diomedea exulans
2013-10-24, 22:35
Eller gör som jag och lär dig knäböja enbart till ljudet av dina egna brunstiga stön.

BlötSnö
2013-10-24, 23:43
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=32727
eller
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15306

Same shit, different shapes. Finns att köpa på rätt många ställen.
Har själv betat av ett par stycken genom åren och de har fyllt sitt syfte.
Kudden trycker du ihop som en öronpropp och sätter in, så expanderar den och isolerar. Inget behov av jättehög volym och risk att förstöra öronen.
Väldigt basiga lura dock, men du lyssnar förmodligen inte på Arvingarna när du böjer...

mangemani
2013-10-25, 00:49
risk för att se ut som ett komplett "hej kom och hjälp mig" objekt, men du kan ju alltid köpa dator liknande hörlurar, riktiga kåpor som stänger inne öronen och ute allt annat ljud, det borde funka.

LeBron
2013-10-25, 05:38
risk för att se ut som ett komplett "hej kom och hjälp mig" objekt, men du kan ju alltid köpa dator liknande hörlurar, riktiga kåpor som stänger inne öronen och ute allt annat ljud, det borde funka.

^ Kan bli riktigt obekvämt, om inte du är en av de personerna som aldrig svettas.

Gpajpen
2013-10-25, 06:38
Du är ute efter att förstöra din hörsel permanent så snabbt som möjligt, är det korrekt uppfattat?

Det är inte korrekt uppfattat, han vill ha högre musik i sina lurar.

hahavaffan
2013-10-25, 06:46
Skaffa slutna lurar eller(och?) gå till en öronläkare.

LeBron
2013-10-25, 07:06
Det är inte korrekt uppfattat, han vill ha högre musik i sina lurar.

King Grub-humor.

Gpajpen
2013-10-25, 07:13
Tror nog han är seriös.

Mart|n
2013-10-25, 07:21
Okej, ni vet hur det är.

Man går ner till gymmet och man vill ha sin egen musik. Man har sig egen lista som kan få en att knäböjja 4ggr så mycket för att man helt enkelt slipper lyssna på "Ylvis - What the Fox Say" som spelas på 24/7s jävla radio hela tiden. För att detta ska få effekt ska man ha musiken i sina lurar vrålhögt. Så högt så att man får tinitus, så högt att folk runt omkring dig stör sig på det. Men med alla dessa regler kring ett maxtak på decibel hit och dit, får man inte längre något tryck genom ipoden, och min mobil (galaxy note 2) har ungefär lika mycket output så att jag kan höra om någon tappar en nål några meter bort. Finns det någon lösning på detta? Någon programvara som ökar outputen, eller några hörlurar med extra förstärkare? vad vet jag. Lösning på detta gymproblem hade uppskattats.

Det går såklart att lösa, men för att öka volymen ut så behöver man troligtvis roota telefonen (android). Men det går bara till en viss gräns, sen blir ljudet riktigt dåligt. Men det är ingen bra lösning. Jag skulle hellre föreslå att du skaffar dig ett par hörlurar som stänger ute externt ljud. Det finns t.ex. hörselskydd med blåtand.

starksmurfen
2013-10-25, 15:15
Tror nog han är seriös.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=32727
eller
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15306

Absolut är jag seriös! Jag känner faktiskt ingen som inte alltid maxxar sin volym i sina hörlurar, på min gamla ipod shuffle, kan man dra upp volym på men inte alls så att det blir riktigt bra. Hade dessutom varit en stor fördel om man kunde använda spotify så man slipper ladda ner och föra över låtar hit o dit. Har prövat många hörlurar, har just nu AKGs vanliga K518.
Så det är inget skräp jag har. Kos hjälper inte så mycket heller, har använt dom många ggr jag också.

supercharge
2013-10-25, 18:58
För att agera moralkärring då: tro mig, du vill inte riskera tinnitus, eller hörselskador. Det är så sjukt onödigt och mycket mer handikappande i vardagssituationer än man kanske tror. Särskilt musik med öronsnäckor skulle jag vara försiktig med. Som några varit inne på finns det bra hörlurar som stänger ute annat ljud - även om man ser ut som en mupp i dem.

bertbert
2013-10-25, 18:59
Jag tror det är musikvalet det är fel på, om du nu vill ha hög musik.