Visa fullständig version : Dåligt ljud i högtalarna på Samsung Galaxy S3
MackeJuve
2013-10-24, 21:00
Min mor har skaffat en likadan telefon som mig, en S3:a. Hon har dålig hörsel och givetvis fungerar hennes högtalare mycket sämre än mina, det är en markant skillnad i ring-, meddelandevolym m.m. Telefonen är en månad gammal eller något, hon har 3 som operatör. Jag har testat att installera olika "Volume Boosters" men inget verkar fungera. Även gått in på de dolda inställningarna i telefonen(samtalsmenyn--> menyknappen--> samtalsinställningar) men fanns inget där för att boosta volymen vid inkommande samtal och meddelanden, inget som fungerade i alla fall. Har ni några tips?
Tack.
Minimjölk
2013-10-24, 21:06
Headset? Extern högtalare?
Det är väl i ärlighetens namn aldrig speciellt bra ljud i en telefon?
Om nu ljudnivån är väldigt låg, det är ingen säkerhetsspärr mot högt ljud aktiv?
MackeJuve
2013-10-24, 21:07
Grejen är ju att jag har en exakt likadan telefon och mitt ljud är mycket högre + att mina kompisars är det också.
Jag har kollat igenom allt och har inte hittat något i alla fall.
Nordenator
2013-10-24, 21:23
Grejen är ju att jag har en exakt likadan telefon och mitt ljud är mycket högre + att mina kompisars är det också.
Jag har kollat igenom allt och har inte hittat något i alla fall.
Fixa något program där man kan boosta det? Jag vet inte riktigt vad t.ex. DSP manager gör, men jag vet att cyanogenmod petar in det till sina rellar.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbstudios.dspmanagerfree&hl=sv
MackeJuve
2013-10-24, 21:36
Fixa något program där man kan boosta det? Jag vet inte riktigt vad t.ex. DSP manager gör, men jag vet att cyanogenmod petar in det till sina rellar.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbstudios.dspmanagerfree&hl=sv
Inte testat den, kan försöka imorgon. Men har testat flera andra boosters utan resultat.
Nordenator
2013-10-24, 21:58
Inte testat den, kan försöka imorgon. Men har testat flera andra boosters utan resultat.
Ah.. lyckades missa den raden då jag läste igenom.
Minimjölk
2013-10-25, 07:52
Om det är fel på telefonen och den bara är en månad kanske en reklamation är på sin plats, speciellt med tanke på att din mor lider av det problem telefonen lider av.
Fultjack
2013-10-25, 07:56
Jag har samma problem med min S3:a tycket jag. Köpte den för snart ett år sedan.
Tycker ljudet vid samtal är på gränsfall till för lågt, men framförallt när jag kör spotify i tex bilen. Kan maxa ut både telefonens ljud och stereons ljud men det är ändå inte särskilt högt, sjukt irriterande
Provade ladda ner appen DSP manager nu, hur ska man ställa in den för opti ljud?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.