handdator

Visa fullständig version : Deff - Känns som styrkan bara ryker iväg

Testarozza
2013-10-24, 19:49
Tjena, deffade för ett tag sedan (Typ september) och jag "deffade" i bara 1 vecka sedan beslöt jag att jag bulkar på fram till januari och lägger på mig så mycket massa / styrka som möjligt på dessa få månader och deffar 2-3 månader efter nyåret.

MEN under min "deff" på en vecka, och med deff menar jag att jag låg på underskott (åt c:a 2.3k kalorier per dag på en kroppsvikt på 84kg och 179cm.) så kändes det som styrkan bara flög iväg, är det bara vad jag tror eller tappar man styrkan så jävla fort så man blir helt omotiverad och vill bara äta som en gris för att bli stark igen..

I och med min kommande deff i januari vill jag inte tappa styrka alls, är det möjligt?

Stats nu: Knäböj 130kg, ej maxat på länge
Bänk: 80kg, ej här maxat på länge
Mark: 155kg ~
Militärpress: 60kg ~

Vill ju inte direkt förlora 20kg på alla maxningar, då är deffen knappast värt det. Hur fan gör man..? Depp..

Grotesk
2013-10-24, 20:05
Du inbillade dig.

jontexer
2013-10-24, 21:23
Tvivlar starkt på att din styrka bara flög ivåg på en veckas deff där du ändå låg på relativt högt kaloriintag. jag ligger just nu på ca 1650kcal per dag och jag har ej märkt någon styrkeförlust.
ligg på ca 500kcal underskott och träna tungt(ca 5 reppare) under din kommande deff så ska du se att du bibehåller styrkan :)

Testarozza
2013-10-25, 04:59
Tack för svaren grabbar (eller flickor..) nu blev jag motiverad och längtar. :)

Pepz
2013-10-25, 09:27
kan det vara orken som tröt?

Landström
2013-10-25, 09:55
När jag tidigare påbörjat deffar har jag upplevt att jag första veckan/veckorna har en något försämrad presstyrka (typ bänk) men en förbättrad dragstyrka (typ mark).

Efter ett par veckor stabiliserar sig presstyrkan och jag kan t o m öka lite igen.

Diomedea exulans
2013-10-25, 10:31
När jag tidigare påbörjat deffar har jag upplevt att jag första veckan/veckorna har en något försämrad presstyrka (typ bänk) men en förbättrad dragstyrka (typ mark).

Efter ett par veckor stabiliserar sig presstyrkan och jag kan t o m öka lite igen.

Det var märkligt. Vad är osaken till det, tror du?

Landström
2013-10-25, 17:05
Det var märkligt. Vad är osaken till det, tror du?

Möjligen för att jag går ut hårt i min deff. Efter nån vecka brukar jag hitta balansen mellan kost och träning så att jag går ner i fettvikt men ändå har energi till träningen.

Att marken har känts bra kanske är av mer tillfälliga orsaker. Har på deff ibland känt mig väldigt mentalt pigg och explosiv. Nåt som är viktigt i mark. Dock kan jag vara jävligt seg oxå. :d