Visa fullständig version : Vet inte vad jag ska äta till middag?
lolitababe
2013-10-23, 19:05
Ska återigen försöka gå ner i vikt. Kommer gå powerwalk 1h - 7km per dag. Vill äta tre gånger per dag.
Efter träningen en shake på vatten, proteinpulver, isbitar och kakao.
Frukost: kvarg, havregryn, blåbär och en proteinbar.
Lunch: kyckling, bröd (surdeg) och sallad.
Middag: ??????????? Funderar på kyckling och bröd igen, med lite nötter för att få i mig fett. Men det känns som att jag äter för mkt då. Eller bara kvarg och nötter. Men det känns för lite, och vill inte kapa kolhydrater för mkt. *gah!*
HMS Laestander
2013-10-23, 19:06
Din vikt, ditt TDEE? Känns inte som att du käkar jättemycket som det ser ut nu..
För att få i dig fett alltså bra fetter, säger jag ba tonfisk!! :D Till middag kan du äta kokt potatis med ngn sallad o en massa tonfisk :D
King Grub
2013-10-23, 19:07
För att få i dig fett alltså bra fetter, säger jag ba tonfisk!!
Tonfisk på burk är i princip fettfri.
Oljan i tonfisk i olja är inte fiskolja utan solrosolja eller annat billigt skräp.
varför står det då att den innhåller omega-3 fetter
lolitababe
2013-10-23, 19:12
175cm, 80kg, 23år, tjej.
Gillar varken potatis eller tonfisk :( Känns som de alternativ jag skrev är något som kan funka.
Äter INTE så där just nu.
Om du vill käka gott kan du börja med periodisk fasta, 2 måltider om dagen en vid lunch en efter träning, då kan du ha mer kcal och större måltider ;)
lolitababe
2013-10-23, 19:18
Om du vill käka gott kan du börja med periodisk fasta, 2 måltider om dagen en vid lunch en efter träning, då kan du ha mer kcal och större måltider ;)
Förstår men vill äta 3 :)
Minska mängden bröd och ät gröna ärter eller vita bönor istället ( i tomatsås t.ex.). Då får du i dig betydligt mer näring; dessutom mättar det bättre.
varför står det då att den innhåller omega-3 fetter
http://matkalkyl.se/se-tonfiskivattenkonservavrunnen.php
Därför att den bara innehåller omega-3, men i små mängder.
lolitababe
2013-10-23, 19:32
Gillar inte ärtor, bönor och sånt. Och mängden bröd är inte stor. Har inte problem med mättnaden. Vill bara inte äta samma, men vill samtidigt få i mig kolhydrater. Annars hade jag lätt valt kvarg och nötter.
Gillar inte ärtor, bönor och sånt. Och mängden bröd är inte stor. Har inte problem med mättnaden. Vill bara inte äta samma, men vill samtidigt få i mig kolhydrater. Annars hade jag lätt valt kvarg och nötter.
Hur är det med rotfrukter och vanlig frukt då?
lolitababe
2013-10-23, 19:35
Jag tänker ev. på att ha banan i kvargen med nötter:)
Carlo Fatface
2013-10-23, 20:30
Tonfisk på burk är i princip fettfri.
Oljan i tonfisk i olja är inte fiskolja utan solrosolja eller annat billigt skräp.
Inte nödvändningsvis,även om jag inte tror det var dessa som var i åtanke..:)
http://www.wildplanetfoods.com/store/products/wild-albacore-tuna.html
Inte nödvändningsvis,även om jag inte tror det var dessa som var i åtanke..:)
http://www.wildplanetfoods.com/store/products/wild-albacore-tuna.html
Det där är Albacore. Nästan all tonfisk som finns på burk tillhör arten Skipjack. En art som fångas när den är liten och innehåller relativt lite miljögifter.
Pretorian
2013-10-24, 08:54
Skriv 10 maträtter du tycker är goda. Jag är ganska säker på att du kommer kunna äta 10 av dessa och ändå nå dina resultat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.