Visa fullständig version : överdrivet svartsjuk eller inte
hej jag har börjat på ett nytt jobb och där har vi en kalender på nakna kvinnor i olika ställningar i fikarummet på väggen.
problemet nu är att min sambo gnäller om detta och frågar mig varför vi inte tar bort den fastän jag inte har hängt upp den och hon frågar varje vecka om jag kollar på den.
o även fastän jag har sagt att jag inte gör det så säger hon att det stör henne och hon tycker att det är äckligt at det står där pga att jag är sambo o hon vill inte ens att jag ska se synen av den. jag har förklarat att jag ej är intresserad av det där o så.
så vad tkr ni gör hon rätt i att fråga om detta hela tiden o småtjurar på mig fastän jag inte har ngt me den att göra?? gärna objektiva åsikter från både tjejer och killar tacksam för svar mvh
Nordenator
2013-10-21, 20:27
Elefanten i rummet är då inte en kalender i alla fall.
en stor stark
2013-10-21, 20:27
Nej, det är ju överdrivet. Visst, man kanske inte gillar den sortens kalendrar i fikarummet men kära någon, vad ska du göra? Att som ny på sitt jobb ta ner kalendern med nakna tjejer i kommer nog inte göra dig till den populäraste killen ;).
För det första är det inte din egendom och för det andra så är det hon som har ett problem med det, inte du.
filmjölk
2013-10-21, 20:28
Det låter som ett svårartat fall av svartsjuka.
R Scarpa27
2013-10-21, 20:39
seriöst??
hur gamla är ni?
låter som ett svartsjukt tonårsförhållande.
sådana där sitter ju på typ alla bygg och anläggningplatser osv.
Är hon rädd att du ska vara otrogen med en kalender?
MasterChief
2013-10-21, 20:45
hej jag har börjat på ett nytt jobb och där har vi en kalender på nakna kvinnor i olika ställningar i fikarummet på väggen.
problemet nu är att min sambo gnäller om detta och frågar mig varför vi inte tar bort den fastän jag inte har hängt upp den och hon frågar varje vecka om jag kollar på den.
o även fastän jag har sagt att jag inte gör det så säger hon att det stör henne och hon tycker att det är äckligt at det står där pga att jag är sambo o hon vill inte ens att jag ska se synen av den. jag har förklarat att jag ej är intresserad av det där o så.
så vad tkr ni gör hon rätt i att fråga om detta hela tiden o småtjurar på mig fastän jag inte har ngt me den att göra?? gärna objektiva åsikter från både tjejer och killar tacksam för svar mvh
Hon lider av svår svartsjuka och har det förmodligen rätt jobbigt. Lika bra att ta tag i problemet ordentligt, annars hamnar du snart i ett allt destruktivare förhållande.
Klart det inte ska spela roll med en fin kalender på jobbet.
Jukka Sejlite
2013-10-21, 20:52
Hur reagerar hon på ditt porrsurfande?
Swagalicious
2013-10-21, 20:54
Tror du dåligt självförtroende kan vara orsaken till varför din sambo är så svartsjuk som hon är? Du ska inte behöva ta bort kalendern. Nakna tjejer är inte så svårt att hitta någon annanstans, om du skulle vilja det, vilket hon nog förstår. Men kanske finns det något du kan göra för att hjälpa henne med självförtroendet?
R Scarpa27
2013-10-21, 20:55
blir hon svartsjuk även när ni går i butiker och ser en biki kalender saboterar hon den i butiken då?
eller säger till dig fokusera på matvaror nu... haha.
Scratch89
2013-10-21, 20:58
Nej, det är överdrivet. Jag tror som många andra redan skrivit att problemet ligger någon annanstans. Dåligt självförtroende, eller så projicerar hon problemet på något som är lättillgängligt.
MasterChief
2013-10-21, 20:58
seriöst??
hur gamla är ni?
låter som ett svartsjukt tonårsförhållande.
sådana där sitter ju på typ alla bygg och anläggningplatser osv.
blir hon svartsjuk även när ni går i butiker och ser en biki kalender saboterar hon den i butiken då?
eller säger till dig fokusera på matvaror nu... haha.
En person frågar efter hjälp på ett problem så du behöver inte dryga dig och försöka vara rolig.
Fråga henne ordagrant varför hon undrar det. Svarar hon något i stil med "jag vill inte att...", dvs ett icke-svar. Fråga igen "Varför vill du inte att...". Tills hon säger exakt vad det är som bekymrar henne. Ge dig inte förrän du får ett konkret svar i stil med "jag är rädd för att du ska lämna mig för att du finner andra tjejer attraktiva". Inte för att jag tror du kommer att få ett så insiktsfullt svar, men försök! :p
R Scarpa27
2013-10-21, 21:07
En person frågar efter hjälp på ett problem så du behöver inte dryga dig och försöka vara rolig.
hjälp han då.
tkr inte man behöver ta hjälp i en sådan siuation.
det hela kan tom med handla om att hon vill visa honom att han är hennes allt, fast på ett annorlunda sätt.
fråga henne vad som störs av en kalender på jobbet.
att bli svartsjukt på något sådant när internet är så stort som det är är ju helt absurt.
Hur gör ni om ni går förbi en reklampelare med reklam för underkläder, måste du blunda då? Eller ringer ni runt i förväg och talar om vart ni ska handla så att dom kan plocka ner allt sådant där? Blir det inte jobbigt på stranden?
Jag fattar ingenting..
Hur gör ni om ni går förbi en reklampelare med reklam för underkläder, måste du blunda då? Eller ringer ni runt i förväg och talar om vart ni ska handla så att dom kan plocka ner allt sådant där? Blir det inte jobbigt på stranden?
Jag fattar ingenting..
+1 Hon har isåfall ett allvarligt kontrollbehov där hon inte är nöjd förrän hon kan styra hela världen efter hur hon tycker den bäst passar henne. Man måste lära sig att människor har egna viljor och drifter och våga släppa kontrollen och försöka lita på varandra.
alphahanen2
2013-10-21, 21:34
Nej
nissepelle
2013-10-21, 21:38
Det handlar inte om en kalender.
en stor stark
2013-10-21, 21:38
Tror som många andra också att det kanske kan ha med självförtroendet/andra underliggande problem att göra. Känns som att det eventuellt bara är ett symptom som kommer från något djupare problem.
Bästa är väl att försöka gå till djupet med det hela.
Carlo Fatface
2013-10-21, 21:40
Måste fråga;av vilken anledning kände du dig tvungen att meddela din sambo att det sitter en sån almanacka på ditt jobb!?
Förlåt men herregud, detta är inte ett okej beteende!
Jag tycker det är fullt normalt om du skulle titta på bilderna, vi omges av bilder på lättklädda kroppar varje dag, det går inte att gå omkring och stirra ner i marken, tycker du ska säga ifrån ordentligt, jag tror att ju mer du låter henne hålla på ju värre kommer det bli
Det handlar inte om en kalender.
Sen är ju frågan om tjejen själv vet vad det handlar om.
MasterChief
2013-10-21, 22:30
Jag vet vad tjejen går igenom för jag var likadan (för 20 år sedan). Med en uppväxt full av mobbning och tjejer som var fullständigt vidriga gjorde att jag gick in i vuxenlivet med ett obefintligt självförtroende.
Jag började på gym i sena tonåldern och slet som ett djur för att komma i bra form. Efter min militärtjänst hade jag växt många magnituder i självsäkerhet men när jag muckade var jag dock fortfarande oskuld och min relation till det täckta könet något komplicerat. Det är otroligt frustrerande att hata sig själv och samtidigt bli förälskad var dag.
Någon månad efter muck så var det en tjej i bekantskapskretsen som började flirta med mig. Det var för mig helt overkligt och nästintill omöjligt att greppa. Nu kan jag se tillbaka och förstå att jag faktiskt hade många egenskaper som tjejer överlag uppskattar. Jag var snäll, omtänktsam, intelligent, humoristisk , rätt vältränad och med ett ok utseende. Men min uppfattning om mig själv på den tiden var snarare att jag var ofattbart motbjudande, äcklig och helt jävla värdelös.
Att vara otroligt förälskad och samtidigt bara vilja försvinna, är inte en perfekt utgångspunkt för ett stabilt och balanserat förhållande. Så vår första tid var extremt jobbig för mig. Samtidigt som vi båda var nykära så slets jag hela tiden med tvivel och att hon en dag skulle säga att jag inte dög. Att tvätta bort närmare 20 år av dålig självkänsla var den tuffaste kampen jag gått igenom. Jag lyckades faktiskt förstå mitt destruktiva beteende och arbetade varje dag med att bita ihop och peppa mig själv. Till slut gav det med sig. Det är lite som med tvångstankar, det går att bli av med bara man ger sig fan på det.
Jag känner mig mycket väl igen mig i din tjejs beteende för jag var precis likadan. Det finns ingen rationalitet bakom. Det är helt enkelt en djup osäkerhet på sig själv kombinerat med att hon är osäker på dina känslor för henne. Svartsjuka är resultatet. Det enda sättet är att konfrontera, och inte acceptera att hon nedvärderar dig och inte litar på dig. På dessa grunder kan inte en sund relation byggas.
Det är jobbigt att ta sig igenom sådant här men älskar du din tjej så måste du faktiskt hjälpa henne. Klandra henne inte för hon bär förmodligen på känslor hon bara med liten marginal orkar bära. Hjälp henne att bli starkare så kommer ni få en fantastisk relation.
Hon kanske är rädd att du ska gilla andra mer än henne så det handlar om dålig självkänsla hos henne och hon visar det så , jag tycker att det är fel men du kan visa henne mer kärlek kanske och visa att hon är den enda för dej kanske det lugnar ner sej för drt måste vara jobbigt för henne med, om du kollar på kalendern och porr men säger att du inte gör det då är det du som gör fel mot henne men om du inte gör det då ska hon tro på det , de där lättklädda tjejer är inget o ha så säg det till din tjej att hon kan va lugn. Hade
Diomedea exulans
2013-10-22, 00:46
Hon kanske helt enkelt är feminist och hatar sånadär nakenkalendrar för hon tycker att de är kvinnoförnedrande?
Hur reagerar hon på ditt porrsurfande?
:laugh: :laugh: :laugh:
Scratch89
2013-10-22, 04:56
Jag vet vad tjejen går igenom för jag var likadan (för 20 år sedan). Med en uppväxt full av mobbning och tjejer som var fullständigt vidriga gjorde att jag gick in i vuxenlivet med ett obefintligt självförtroende.
Jag började på gym i sena tonåldern och slet som ett djur för att komma i bra form. Efter min militärtjänst hade jag växt många magnituder i självsäkerhet men när jag muckade var jag dock fortfarande oskuld och min relation till det täckta könet något komplicerat. Det är otroligt frustrerande att hata sig själv och samtidigt bli förälskad var dag.
Någon månad efter muck så var det en tjej i bekantskapskretsen som började flirta med mig. Det var för mig helt overkligt och nästintill omöjligt att greppa. Nu kan jag se tillbaka och förstå att jag faktiskt hade många egenskaper som tjejer överlag uppskattar. Jag var snäll, omtänktsam, intelligent, humoristisk , rätt vältränad och med ett ok utseende. Men min uppfattning om mig själv på den tiden var snarare att jag var ofattbart motbjudande, äcklig och helt jävla värdelös.
Att vara otroligt förälskad och samtidigt bara vilja försvinna, är inte en perfekt utgångspunkt för ett stabilt och balanserat förhållande. Så vår första tid var extremt jobbig för mig. Samtidigt som vi båda var nykära så slets jag hela tiden med tvivel och att hon en dag skulle säga att jag inte dög. Att tvätta bort närmare 20 år av dålig självkänsla var den tuffaste kampen jag gått igenom. Jag lyckades faktiskt förstå mitt destruktiva beteende och arbetade varje dag med att bita ihop och peppa mig själv. Till slut gav det med sig. Det är lite som med tvångstankar, det går att bli av med bara man ger sig fan på det.
Jag känner mig mycket väl igen mig i din tjejs beteende för jag var precis likadan. Det finns ingen rationalitet bakom. Det är helt enkelt en djup osäkerhet på sig själv kombinerat med att hon är osäker på dina känslor för henne. Svartsjuka är resultatet. Det enda sättet är att konfrontera, och inte acceptera att hon nedvärderar dig och inte litar på dig. På dessa grunder kan inte en sund relation byggas.
Det är jobbigt att ta sig igenom sådant här men älskar du din tjej så måste du faktiskt hjälpa henne. Klandra henne inte för hon bär förmodligen på känslor hon bara med liten marginal orkar bära. Hjälp henne att bli starkare så kommer ni få en fantastisk relation.
*cupid*
Med tanke på dina inlägg tidigare så blir jag lite tårögd när jag läser det här.
TheOne1994
2013-10-22, 06:08
svartsjuka är precis som det låter...sjukt !!
Orkar du så får du hjälpa henna, det tar tid att bli av med sånt här.
Av erfarenhet kan jag råda dej: lämna !
Det sliter som f_n på dej.
MasterChief
2013-10-22, 06:50
*cupid*
Med tanke på dina inlägg tidigare så blir jag lite tårögd när jag läser det här.
*hug*
Ignatius72
2013-10-22, 07:11
text
Vackert att dela med sig av sin livserfarenheter. :thumbup:
PureWhey
2013-10-22, 08:07
MasterChief
Feels.
+1 på astronomen
Hade jag vart du skulle jag dock lämnat, det finns en risk att det är något hon inte själv ser som ett problem och inte vill arbeta med. I många fall försöker man hjälpa en annan som egentligen borde hjälpa sig själv. I slutändan ett x antal år senare kan förhållandet krascha iaf och du blir bitter för att ha satsat flera år av den bästa tiden på någon du likväl borde varit utan. Det finns fler fiskar i havet.
Minimjölk
2013-10-22, 10:54
Masterchiefens berättelser är som alltid oerhört läsvärda och tänkvärda.
¨
Vad det gäller OP så tycker även jag som maskulin heterosexuell kille att det är olämpligt med kalendrar på nakna människor på arbetsplatsen. Läser man OP behöver tjejens ifrågasättande av kalenderns vara eller inte vara enbart grunda sig i svartsjuka utan det kanske snarare är så att hon anser att elefanten på sin arbetsplats blir indoktrinerad i en grabbig attityd och att kalendern är en del av detta som hon handgripligen kan attackera.
Oavsett situationen i ditt förhållande handlar det om kommunikation. Om du älskar din tjej och vill vara med henne skall du göra detta klart för henne och även då berätta
för henne hur du upplever situationen och hur du känner inför henns anklagelser. Förhoppningsvis kan ni enas om en bra väg framåt.
delta_mats
2013-10-22, 11:30
+1 på astronomen
Hade jag vart du skulle jag dock lämnat, det finns en risk att det är något hon inte själv ser som ett problem och inte vill arbeta med. I många fall försöker man hjälpa en annan som egentligen borde hjälpa sig själv. I slutändan ett x antal år senare kan förhållandet krascha iaf och du blir bitter för att ha satsat flera år av den bästa tiden på någon du likväl borde varit utan. Det finns fler fiskar i havet.
För att tjejen gnäller om en nakenkalender på jobbet, knallkork!
MasterChief
2013-10-22, 11:56
¨
Vad det gäller OP så tycker även jag som maskulin heterosexuell kille att det är olämpligt med kalendrar på nakna människor på arbetsplatsen. Läser man OP behöver tjejens ifrågasättande av kalenderns vara eller inte vara enbart grunda sig i svartsjuka utan det kanske snarare är så att hon anser att elefanten på sin arbetsplats blir indoktrinerad i en grabbig attityd och att kalendern är en del av detta som hon handgripligen kan attackera.
Oavsett situationen i ditt förhållande handlar det om kommunikation. Om du älskar din tjej och vill vara med henne skall du göra detta klart för henne och även då berätta
för henne hur du upplever situationen och hur du känner inför henns anklagelser. Förhoppningsvis kan ni enas om en bra väg framåt.
Du har en viktig poäng angående bakgrunden till hennes ifrågasättande. Trådskaparen bör har sett flera fall av svartsjuka utöver denna kalenderhistoria om detta nu skulle vara ett fall av svartsjuka. Vi får hoppas han kommer tillbaka och broderar ut lite mer.
Att hela tiden slängas mellan lycka och en avgrund av osäkerhet är otroligt påfrestande. För svartsjuka är en form av sjukdom där det finns en bakomliggande orsak och effekten är en skev världsuppfattning. När det gäller mentala problem är det dock oerhört laddat, tabu och svårt att hantera. Främst om den svartsjuke inte själv identifierat problemet. Om man dock accepterar att ens svartsjuke partner får härja fritt så kommer inte problemet försvinna utan snarare bli värre i de flesta fall. Man gör både sig själv och sin partner en björntjänst. Vill man vara kvar i förhållandet måste man ta tag i problemet, annars är det bättre att gå skilda vägar.
Jag upplevde svartsjukan som den värsta formen av obehag. Det tar över hela kroppen och man blir nästintill handlingsförlamad. På många sätt kan man nog likställa känslan med vad personer som har extrema tvångsyndrom/fobier upplever. Däremot hanterar man det på olika sätt. Vissa blir aggressiva och svarta i blicken och andra sluter sig. Min svartsjuka resulterade i regel i att jag blev passiv och världsfrånvarande och på så sätt ganska lätt för en passiv partner att adaptera sig till. Men tro mig, det är inte rätt lösning. Problemet måste upp över ytan och kräv parterapi om du tycker att det är svårt och obehagligt.
spoonchest
2013-10-22, 12:07
//Thread.
Och en kram till Masterchief. Jag kan relatera, om än inte till samma dåliga självkänsla, men iaf till en gräns.
Alltid när man själv har fått en gnagande känsla av svartsjuka så har det i botten handlat om något hos en själv. Samma sak när man upplevt svartsjuka från annat håll. Det är oftast något som gnagt i huvudet på den andre som spunnit vidare till något sånt här.
Min tonårskärlek var exakt likadan som din sambo. Först nu i vuxen ålder kan jag se bakåt och tänka lite mer nyktert på vad som EGENTLIGEN rörde sig i huvudet på henne.
¨
Du menar att hans sambo blir svartsjuk för att han blivit för "grabbig"? Kanske TS inte vill vara en feministfjolla utan mera manlig och dominant istället?
Sen förstår jag öht. inte hur du gör kopplingen mellan "grabbighet" och indoktrination. Det är ju snarare tvärtom i dagens PK-norden, man skall vara så icke-grabbig som möjligt och det gnälls om JÄMLIKHET överallt.
Låt honom kolla på lättklädda brudar på en kalender om han vill alltså :confused:.
Diomedea exulans
2013-10-22, 14:14
Sen förstår jag öht. inte hur du gör kopplingen mellan "grabbighet" och indoktrination. Det är ju snarare tvärtom i dagens PK-norden, man skall vara så icke-grabbig som möjligt och det gnälls om JÄMLIKHET överallt.
Du har inte jobbar på en byggarbetsplats, va? Eller deltagit i en lagsport? Det är obligatoriska 50-talsvärderingar om man ska bli accepterad i grabbgänget.
Du har inte jobbar på en byggarbetsplats, va? Eller deltagit i en lagsport? Det är obligatoriska 50-talsvärderingar om man ska bli accepterad i grabbgänget.
Har jobbat på prao på bygg och spelat fotboll/vattenpolo ända tills jag slutade drygt 1 år sedan.
Skulle inte säga att någon av mina byggarkompisar är väldigt "50-tal" i sina värderingar, såklart är de mer traditionella (på ett bra sätt, fyfan för fjolliga män i dagens samhälle) än folk som jobbar med mer utbildningskrävande tjänster.
en stor stark
2013-10-22, 14:29
Bra skrivit av MasterChief. Att det, som sagt, kan ligga djupare och mer komplicerade problem i grunden och att hon kanske faktiskt mår dåligt och kan behöva hjälp. Det var en nyanserad bild som jag anser att ts bör tänka på.
Men sen tycker jag även att ts inte ger tillräckligt med information. Ni är sambos så jag antar att ni varit tillsammans ett tag. Brukar hon vara svartsjuk? Har hon anledning till att vara svartsjuk? Har ni haft andra problem? Har hon haft andra problem?
Alla dessa "Amen lol det låter ju nästan som feminism så hon har fel, låt killen vara alfa och sluta vara så fjolliga....SUCK på män som inte dominerar och därför är fjollor #hatarsvenskamän"-åsikter tillför ju inte särskilt mycket men är bra när man vill slippa tänka.
Jag hade sprungit direkt någon person avslöjade en sån där sida =) Tidigare har jag stannat kvar och det slutade inte väl :) problemet ligger inte hos dig givetvis utan hos henne själv. Osäkra människor kan inte ha en kärleksrelation, älskar man inte sig själv så kan man inte älska någon annan heller.
:bow:
Minimjölk
2013-10-22, 14:45
Du menar att hans sambo blir svartsjuk för att han blivit för "grabbig"? Kanske TS inte vill vara en feministfjolla utan mera manlig och dominant istället?
Låt honom kolla på lättklädda brudar på en kalender om han vill alltså :confused:.
Nej, jag syftade mer på att tjejens ifrågasättande av kalendern inte berodde på avundsjuka utan snarare att hon tycker att ts beter sig plumt, grabbigt, kvinnonedsättande elelr whatever.
Jag säger inte att det är så i detat fallet men på arbetsplatser där denna typen av kalendrar huserar öppet brukar det förekomma en viss grabbig jargong som då kanske ts tar med sig hem och hon ifrågasätter. Om läget är sådant är en kalender med nakna fruntimmer ganska lämlig att konkret rikta sin ilska mot.
Detat var bara ett sidospår efter att ha gjort en liten annan tolkning än övriga i tråden. Det kanske snarare är så att hon är enbart svartsjuk. Jobbigt för henne om hon är svartsjuk på en kalender men MC har ju i denna tråden gett en bild över hur man kan känna och denna kalender kanske är enormt jobbig för henne. Inte kanske kalendern i sig utan det faktum att hon måste stå ut med att ts och hans arbetskamrater dagligen dreglar över andra nakna fruntimmer. Man behöver inte vara speciellt svartsjuk av sig för att det skall bli en törn i sidan till en redan låg självkänsla.
jag tror det är svårt att veta exakt hur tjejen ifråga känner sig därav mitt tips till att kommunicera om det hela. Inte bara kalenderna i sig utan bakgrunden, ni måste öppna er för varandra och berätta hur ni båda känner och hur ni skall resonera kring framtiden.
Härligt vilka problem av kataklysmiska proportioner folk har.
Från en kille till en annan ska du få ett tips: Hon är missnöjd med något i ert förhållande och tar ut det på kalendern. Kanske är du för mesig och inte kan säga ifrån att du inte satt upp den och ifrågasätta varför hon bryr sig om en kalender på ditt jobb och att du inte orkar höra mer om saken.
Fortsätter hon får du vråla och gorma tillbaks lite. Det är kanske det hon vill, för jag får lite toffelvibbar här.
smeander
2013-10-22, 15:09
Det finns nog ett bakomliggande problem till det där beteendet, kalendern är inte orsaken till hennes beteende. När hon frågar om du tittar på den så är det bara att vara ärlig och säga att du gör det, det ligger nämligen i mannens natur att uppmärksamma nakna kvinnor.
Hon har troligtvs dåligt självförtroende och låg självkänsla och klarar inte av att tro sig bli jämförd med porrmodeller/nakenmodeller.
Ta tjuren vid hornen och fråga vad problemet egentligen är, på giraffspråk då givetvis för att undvika hamna i en konflikt som inte leder någonstan. Oddsen är att det är ett så pass känsligt ämne att hon inte vill prata om det. Men för att lösa ett problem måste man identifiera roten till problemet och prata med varandra.
Om du däremot anser att det är smaklöst och kränkade med en sådan kalender på jobbet så bör du ta upp det och chefen bör då genast avlägsna kalendern. Du kommer antagligen få en social sämre status bland gubbarna på ditt jobb, men den statusen förändras över tid. Så är du duktig och visar framfötterna kommer statusen höjas efterhand och de kommer endast skämtsamt använda kalendernfrågan.
ge henne en rejäl omgång i sänghalmen där du åtrår henne!? kanske hon känner sig lite mer säker i din attraktion till hon och hennes nakna kropp
tacksam för alla svar varit ihop i 5 år varit värre förut men bättrats med tiden men fortfarande sådana här saker som kmr upp då o då,, :hbang:
tacksam för alla svar varit ihop i 5 år varit värre förut men bättrats med tiden men fortfarande sådana här saker som kmr upp då o då,, :hbang:
Varit värre? hur fan kan det vara värre? det du skrev i starten låter ju extremt stört. 5 år ihop? Verkar som folk är extremt rädda för att vara ensamma nu för tiden.
R Scarpa27
2013-10-22, 20:54
ouch lite nyfiken bara och frågar snällt vad har varit värre ge exempel.
anyway som tjing sa här ovan gorma tillbaka lite.
Hade jag träffat en tjej som uppvisat de tendenserna i trådstarten skulle jag blivit livrädd och flytt medan jag fortfarande kan! Börjar direkt tänka på stalkers och div skräckfilmer där kvinnan förföljer mannens familj o barn o allt
Du får sluta vara så tofflig! Ställ krav tillbaka! Är du rädd för att hon ska golva dig eller?
Hon va mer svartsjuk om jag snackade med nån tjej men hon gick i terapi och det e lugnt med det nu liksom ,vi hade mer bråk förr och nu kan vi snacka om saker på fint sätt så det e bättre med det , och hon har haft en man förr som misshandlat henne o porrsurfat i smyg så kanske drf hon e lite osäker på mig
Jaha 5 år.
Tycker verkligen du ska ifrågasätta hennes reaktioner. Inte primärt för att visa din självständighet/dominans utan för att luska i (få henne att luska i) varför kalendern stör henne.
En annan fråga du kan ställa är varför hon tycker att den ska ner. Då inte på ett kaxigt sätt utan ren nyfikenhet. För det låter som om det för henne är självklart att det inte passar sig. Då kan det ju vara bra att få henne att förklara hur hon tänkt. Om hon slingrar sig eller antyder att det är uppenbart och att du är korkad som inte förstår så fråga "vad det egentligen handlar om" och vill hon inte svara på det så säger du att du inte tänker hålla en låtsasdiskussion där hon vägrar prata. Påpeka även att hon när som helst kan berätta om de riktiga anledningar när hon väl känner sig mogen för detta.
Några förslag iaf ;)
Hon sa att det e äckligt att män ens kollar på sånt och om män e så desperata att de behöver sånt :) o de som redan har tjej borde respektera sin tjej o inte glo i den vilket jag aldrig gör jag respekterar henne.
Hon e mitt allt , e tacksam för alla era svar
Hon sa att det e äckligt att män ens kollar på sånt och om män e så desperata att de behöver sånt :)
Bra tjej du verkar ha, kallar 99% av alla män äckliga o desperata. Förbjuder hon dig om att fantisera om andra personer också?
Hon sa att det e äckligt att män ens kollar på sånt och om män e så desperata att de behöver sånt :) o de som redan har tjej borde respektera sin tjej o inte glo i den vilket jag aldrig gör jag respekterar henne.
Om hon tycker män är så äckliga kanske hon ska se sig om efter andra kön. Kvinnor kanske?
Hon får ta dig för den du är och ha förståelse för att män inte tycker det är äckligt att titta på nakna kvinnokroppar. Hon har inte patent på att bedömma vad som är äckligt eller ej. Ffa inte om runt 50% av befolkningen skulle tycka tvärtemot.
filmjölk
2013-10-22, 22:01
Tror du att hon "respekterar" dig genom att inte glo och bli attraherad om Dr Phil/Brad Pitt/Jonny Depp/Vin Diesel/Reinfeldt dyker upp tex. i tvn?
mangemani
2013-10-22, 22:24
har själv varigt med om en del svartsjuka tjejer i mitt liv, men ingen utav dem slår detta.
ja all creds att du har lyckats stå ut i 5 år=/
Den enda sjukt svartsjuka tjej jag känt var själv notoriskt otrogen mot sin kille.
Han var tom tvungen att stå och kolla ner i golvet om det satt en snygg tjej i kassan i affären.
Hon va mer svartsjuk om jag snackade med nån tjej men hon gick i terapi och det e lugnt med det nu liksom ,vi hade mer bråk förr och nu kan vi snacka om saker på fint sätt så det e bättre med det , och hon har haft en man förr som misshandlat henne o porrsurfat i smyg så kanske drf hon e lite osäker på mig
Hon e mitt allt , e tacksam för alla era svar
Detta gör bara ont i kroppen av att läsa
miss_incorrigible
2013-10-23, 12:27
Ahh Gud dessa kvinnomänniskor alltså..
Alltså, att ingen begärt att TS ska lägga upp bilder på kalendern ännu är ju ganska förbluffande.
F.ö var inlägget från masterchef jävligt bra skrivet, utlämnande och starkt *cupid*
Jobbig situation men allt kan lösas med stöd och hjälp från den man älskar ,så stötta din sambo och gör inte så att hennes svartsjuka förvärras ,jag hade en kompis vars kille var svartsjuk och han led verkligen så de skaffade hjälp åt han och allt var bra tills han såg henne stå och prata med en kille och de kramades och han bröt totalt ,han tog lugnande medicin som psykologen gett han och han tog för många när hon kom hem var han död �� hon kunde inte förlåta sej själv ,för han skickade sms innan han tog de och skrev att han älskar henne och att han inte vill lida mer . Så såna saker e jobbiga . Ta hand om din tjej
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.