handdator

Visa fullständig version : Gorilla wear, gasp, BB, Dcore mm

marolss
2013-10-20, 09:56
Tänkte vi kunde ha en tråd med träningskläder alla känner till.

Där vi kan hissa, dissa och förfråga oss om. Syftet är inte att kommentera likt: "kläder köps från ÖB, träning är det viktiga och efteråt dricker man vargpiss och blod och rapar som en man".

Dessa kollektioner har ju både kläder till träningen och nu även utanför gymmet.
Hoodies finns ju en mängd sjyssta, men kostar lite deg.

Personligen gillar jag gorilla wear bomber jacket, ngn som har erfarenhet av den?

Spettet
2013-10-20, 10:20
Undrar varför man måste ha speciella kläder när man tränar, gasp osv? Dyrt och ingen rolig historia när det väl går sönder. Är det lite som att ha en adrian hammond tröja på sig ute när man ex festar, man visar att man har pengar? Räcker väl med ett par shorts och en tissa från stadium.

awesomooo
2013-10-20, 10:24
Undrar varför man måste ha speciella kläder när man tränar, gasp osv? Dyrt och ingen rolig historia när det väl går sönder. Är det lite som att ha en adrian hammond tröja på sig ute när man ex festar, man visar att man har pengar? Räcker väl med ett par shorts och en tissa från stadium.

Tror jag inte. Kan väl inte påstå att jag tror folk har mycket pengar bara för att dom bär kläder från Adrian Hammond eller GASP för den delen heller.. Folk som är bodybuildingfrälsta brukar bära det precis som friluftslivsmänniskor aldrig skulle köpt en fliströja från Rusta utan köper Fjällräven istället.

Grotesk
2013-10-20, 10:36
Mitt senaste "No nip GASP"-linne. Galet nöjd med passformen och priset. Linnet känns verkligen figursytt och 900spänn är ju ingenting! Märkte direkt hur jag ökade iaf 4kg i bicepscurl med vinkel.

http://i43.tinypic.com/21n4f48.jpg

Solros
2013-10-20, 10:39
Undrar varför man måste ha speciella kläder när man tränar? Dyrt och ingen rolig historia när det väl går sönder. Räcker väl med ett par shorts och en tissa från stadium.

Samma anledning som vissa bär vackra kläder utanför gymmet, man vill vara attraktiv, fräsch och få ligga. Vissa skiter ju dock i det.

PureWhey
2013-10-20, 10:41

Do not compute

:laugh:

Spettet
2013-10-20, 10:42
Samma anledning som vissa bär vackra kläder utanför gymmet, man vill vara attraktiv, fräsch och få ligga. Vissa skiter ju dock i det.

Funkar det?

Spettet
2013-10-20, 10:43
Do not compute

:laugh:

Är en fattig man:)

knuckles
2013-10-20, 10:49
http://www.urbangymwear.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/a/gasp_logo_rib_tank_top_white.jpg

Använder ofta en sådan, luftig och härligt. Gillar inte då de sitter för jävla tajt.

PureWhey
2013-10-20, 10:51
Är en fattig man:)

Eller så bor du på landet, där Adrian H är fräckt... :)

OnT: För det är "fräckt".

arthax
2013-10-20, 10:56
Mitt senaste "No nip GASP"-linne. Galet nöjd med passformen och priset. Linnet känns verkligen figursytt och 900spänn är ju ingenting! Märkte direkt hur jag ökade iaf 4kg i bicepscurl med vinkel.

http://i43.tinypic.com/21n4f48.jpg

Varför går folk runt i sånt här? Jävla vansinne! *gah!*

Blanca
2013-10-20, 11:00
är personligen inte så förtjust i deras linnen men deras brallor gillar jag skarpt, har 3 par "mesh" och dom har jag haft i 7år och alla ser likadana ut som när jag köpte dom. det enda som ändrat sig lite är snöret i midjan som trasat upp sig lite.

Alexton
2013-10-20, 11:17
Har ett gasp träningsbälte det är nog allt. Jag tränar alltid i linne men gasp linnen ser ju bara roligt ut med halv nipple som sticker fram (alternativt jag som saknar det massive bröstet som ska hålla upp linnet).

adrian hammond hade jag aldrig hört talas om, var väl normala priser för kläder utanför hm ?

Wormzie
2013-10-20, 11:24
Jag gillar att träna i löpartights (bageera, adidas) samt vanlig t-shirt till det. Tror det har blivit en liten vattendelare mellan fitnessfolk som kör typ underarmour, nike och sånt och gymråttan som fortsätter med sina trogna gaspkläder :)

Diomedea exulans
2013-10-20, 11:40

Man vill inte att tyget ska skava bort brösthåret.

Jonithan
2013-10-20, 11:45
När någon exemplifierar dyra kläder med Adrian Hammond vet man att något är fel :D

OnT: Personligen tycker jag träningsmode är riktigt skoj! Lika skoj som det är att klä sig snyggt utanför gymmet. Men precis som med vanligt mode är smaken delad, jag skulle aldrig kunna ha något som gasp gjort, det är så fult att jag spyr och jag får lust att säga till folk på gymmet som bär märket att dem borde byta om för sitt eget bästa. Personliga åsikter och det finns ingen anledning att starta en diskussion för det jag just skrev.

Jockefoten
2013-10-20, 12:31
Nu brukar jag inte bry mig så mycket vad jag har på mig när jag tränar (förutom bra skor vid löpning). MEn New Balance och Stone Island gör rätt schyssta kläder som man kan ha på sig under träning.

Gasp, BB och liknande ser ut som avfall IMO.

Lance Uppercut
2013-10-20, 12:33
Har extremt svårt att ta människor som bär dessa märken på allvar.

Cuttan
2013-10-20, 13:38
Kan ej förstå folk som direkt ska dissa gasp å exempelvis bb, har haft ett par träningsbyxor i just Gasp som hållit i över 4 år nu, har dem för de är sköna och det ända slitaget är nere vid fötterna. Så hållbarhet + kvalité å känsla känner jag är viktigt för mig. Sen kvittar det om jag har på mig ett gammalt liné en Nike t-shirt lr ett gasplinne.

XXXL
2013-10-20, 14:02
Ni som säger att GASP håller länge, tror ni kläder av andra märken går sönder efter en tvätt? Fibrerna bara trasas sönder? Jag köpte ett par no-name sweatpants för en 99 kr som jag har haft i 5 år, vad säger det? Inte ett jävla piss.

marolss
2013-10-20, 14:03
Blev väl ungefär sådana svar jag anade.

Priserna på dessa kläder är såklart höga, för höga troligen.

Dock kan jag anse att kvalitén är jäkligt bra, likaså kan jag tycka att de nyare kollektionerna inte alls ser så illa ut.

Tvärtom känns det som det är "inne" att dissa dessa vilket jag kan tycka är lite märkligt.

marolss
2013-10-20, 14:05
Ni som säger att GASP håller länge, tror ni kläder av andra märken går sönder efter en tvätt? Fibrerna bara trasas sönder? Jag köpte ett par no-name sweatpants för en 99 kr som jag har haft i 5 år, vad säger det? Inte ett jävla piss.

Nej man kan hitta riktigt bra billiga kläder såklart, men det är väl en helt annan fråga?

Sedan kvarstår ju då det "alla" säger nämligen att kvalitén alltså är mkt bra.

Cuttan
2013-10-20, 14:24

Vem har sagt det? jävla inställning vissa har här inne att direkt dissa vissa saker bara för att man själv inte gillar det. Har väl även då ett linne för 99kr som jag använt i 4 år, något litet hål i det är det allt men funkar perfekt för mig, så vad säger vi om det? Inte ett piss... Folk köper ju fan de grejer man känner att man behöver, vare sig det är en ferrari lr ett par gaspbyxor...

XXXL
2013-10-20, 14:27
Tvärtom känns det som det är "inne" att dissa dessa vilket jag kan tycka är lite märkligt.

Sen när har det blivit en inne grej att tycka att illa om saker som man tar hutlösa överdrivna priser för? Så har det väl varit sen människor började handla med varandra i civilisationens vagga.

Det kommer alltid att vara dumt att betala för mycket, så är man en person som gladeligen betalar för mycket för något så får man fan räkna med att folk kommer tycka att man är dum.

XXXL
2013-10-20, 14:32
Vem har sagt det? jävla inställning vissa har här inne att direkt dissa vissa saker bara för att man själv inte gillar det. Har väl även då ett linne för 99kr som jag använt i 4 år, något litet hål i det är det allt men funkar perfekt för mig, så vad säger vi om det? Inte ett piss... Folk köper ju fan de grejer man känner att man behöver, vare sig det är en ferrari lr ett par gaspbyxor...

Har inga problem med folk som köper GASP för att de tycker det är snyggt, fåfänga är ett jävla helvete som vi tyvärr inte kommer kunna få bort i första taget och det är bara leva med det, däremot folk som säger att de köper GASP för att det är bättre, eller hållbarare...............

marolss
2013-10-20, 14:36
Sen när har det blivit en inne grej att tycka att illa om saker som man tar hutlösa överdrivna priser för? Så har det väl varit sen människor började handla med varandra i civilisationens vagga.

Det kommer alltid att vara dumt att betala för mycket, så är man en person som gladeligen betalar för mycket för något så får man fan räkna med att folk kommer tycka att man är dum.

Absolut jag håller med dig. Men det finns nyanser.
Gasp kan många gånger köpas till nedsatta priser, speciellt på en viss sida jag ej nämner. Säg då att man lyckas hitta ngt med 40% avdrag, då kan man inte argumentera att priset är så våldsamt dyrt längre.

Sedan är det enligt mig visst en "innegrejj" bland tränande individer att dissa märkena som nämns.

Jonithan
2013-10-20, 14:48
Absolut jag håller med dig. Men det finns nyanser.
Gasp kan många gånger köpas till nedsatta priser, speciellt på en viss sida jag ej nämner. Säg då att man lyckas hitta ngt med 40% avdrag, då kan man inte argumentera att priset är så våldsamt dyrt längre.

Sedan är det enligt mig visst en "innegrejj" bland tränande individer att dissa märkena som nämns.

Det är väl självklart att det inte handlar om att det är inne att dissa gasp exempelvis. Dem dissar det för att dem genuint tycker kläderna är så fruktansvärt fula. Det är inte mer komplicerat än så.

marolss
2013-10-20, 14:59
Det är väl självklart att det inte handlar om att det är inne att dissa gasp exempelvis. Dem dissar det för att dem genuint tycker kläderna är så fruktansvärt fula. Det är inte mer komplicerat än så.

Är det verkligen så? Det finns flertalet plagg som är ganska neutrala, men dem är ändå "fruktansvärt fula"?

Argument jag finner märkliga.

Undrar givetvis med nyfikenhet vad folk anser var snygga kläder? Det nämndes Stone Island häröver... Verkligen?

Att gasp som exempel här skulle vara vansinnigt fula köper jag verkligen inte, det är snarare en fix ide.
PRISET däremot är mkt högt och det skulle jag förstå.

Ska tillägga att jag har inte speciellt många kläder av dessa märken själv, men de jag har tycker jag har riktigt sjysst passform och är tåliga, därav trådskapandet.

LillisJ
2013-10-20, 15:02

Är det därför ordet "gaspfjolla" cirkulerar i dessa trådar? :D

4623
2013-10-20, 15:24
Att gasp som exempel här skulle vara vansinnigt fula köper jag verkligen inte, det är snarare en fix ide.
PRISET däremot är mkt högt och det skulle jag förstå.

Deras kläder är vansinnigt fula.
http://www.gasp.nu/wp-content/uploads/220615-999_back-560x560.jpg
http://www.gasp.nu/wp-content/uploads/220645-999-560x560.jpg

koffein_beroende
2013-10-20, 15:31
Man får se ut hur man vill.

Är dom fula? Köp dom inte. Är dom dyra? Köp dom inte. Annars om man tycker dom är snygga och tycker dom är värda priset, så go for it.

Hur kan man orka bry sig om vad folk har på sig? :laugh:

Sniggel
2013-10-20, 15:46

Sexistiskt! Män får klä sig hur de vill utan att behöva få anmärkningar på deras utseende!
le humor? =D

Mitosis
2013-10-20, 15:51
Skönaste linnena jag har tränat i är 3 för 99kr från Stadium, finns i flera färger med (som om jag inte bara köper svarta, men ändå)!

marolss
2013-10-20, 15:54
Deras kläder är vansinnigt fula.
http://www.gasp.nu/wp-content/uploads/220615-999_back-560x560.jpg
http://www.gasp.nu/wp-content/uploads/220645-999-560x560.jpg

Haha kom igen nu :)

Du kan inte basera det på två plagg... Visst dem byxorna är inte riktigt min stil heller, men hoodien var väl inte "vansinnigt ful"?

Vad för sköna plagg i LIKNANDE stil skulle folk isf rekommendera? Som istället är "sagolikt snyggt"? Skulle vara intressant att se....

Sniggel
2013-10-20, 16:04
Haha kom igen nu :)

Du kan inte basera det på två plagg... Visst dem byxorna är inte riktigt min stil heller, men hoodien var väl inte "vansinnigt ful"?

Vad för sköna plagg i LIKNANDE stil skulle folk isf rekommendera? Som istället är "sagolikt snyggt"? Skulle vara intressant att se....

Det här är sagolikt snyggt, kanske inte liknande stil dock:

http://3.bp.blogspot.com/-EmXM3ZWj14M/UMh11nQVXQI/AAAAAAAAKNQ/sWo8ykGiyec/s640/Phil_Hernon_22.jpg

filmjölk
2013-10-20, 16:05
GASP-kläder tycker jag kan vara rätt snygga. Men jag bär dem inte själv, dels för att jag är 35 och dels för att de får mig att tänka på mössa inomhus, kasta hantlar i golvet och Down with the sickness på högsta volym vilket tyvärr har sabbat all lust att bära något "byggarmärke" öht.

marolss
2013-10-20, 16:06

Är dom fula? Köp dom inte. Är dom dyra? Köp dom inte. Annars om man tycker dom är snygga och tycker dom är värda priset, så go for it.

Nej det verkar vara enorm fixering vid priset här vilket jag ändå betonade i första inlägget att det inte ska vara.

Priser kan ju sjunka, reor, utförsäljning, kampanjer- med andra ord finns det inget fixerat pris.

Här inne är det lite som att alla som kör andra bil märken än dacia är dumma i huvudet. Dacia är billigast samt tar dig från punk. 1 till 2, således är övriga märken överprisade.
Dem som då kör Audi/BMW borde vårdas på rättspsyk.... Inte sant?

marolss
2013-10-20, 16:07

http://3.bp.blogspot.com/-EmXM3ZWj14M/UMh11nQVXQI/AAAAAAAAKNQ/sWo8ykGiyec/s640/Phil_Hernon_22.jpg

Haha *kissass*

marolss
2013-10-20, 16:09
GASP-kläder tycker jag kan vara rätt snygga. Men jag bär dem inte själv, dels för att jag är 35 och dels för att de får mig att tänka på mössa inomhus, kasta hantlar i golvet och Down with the sickness på högsta volym vilket tyvärr har sabbat all lust att bära något "byggarmärke" öht.

Lite tråkigt kan jag tycka... Det bygger ju alltså på din egna fördom?
Du behöver ju inte bära gasp från topp till tå, men hittar du en sjysst tröja eller whatever så hade du lätt kunnat bära den i DIN egna komponerande stil som INTE faller under den stil du nyss nämnde ;)

Man and Machine
2013-10-20, 16:11
Brallorna ser ju ut som ett par arbetsbyxor, vem fan vill ha det på gymmet? Hoodien ser helt ok ut men det blir lite discoboll-saftblandarkänsla med sån stor logga. Jag föredrar lite mer diskreta plagg. (Om jag brytt mig, vanlig tshirt/shorts är standard.)

Generellt upplever jag det som att folk som satsar på en snygg outfit är mer måna om att se bra ut än att träna.

XXXL
2013-10-20, 16:17
Hooden hade varit OK med mindre logga på bröstet, ingen logga över hela armen och diskretare färger på sömmarna i muddar och fickor.

Likeapeanut
2013-10-20, 16:55
Köpte mig en gasp t-shirt för ca 1 år sedan..använt denna 1 gång... Tyckte det kändes nästan lite pinsamt för att det är just GASP..men är lite kluven då jag gillar trycket på baksidan.
Blir lite stereotyp med rakad skalle & gasp kläder...vill inte verka som världens douche!
undviker det helst =)

http://imageshack.com/a/img89/4928/ry8h.jpg

Oxe
2013-10-20, 17:03
Hellre ett mindre estetiskt plagg som sitter bra än nåt jättesnyggt som inte sitter alls.

GASP tex är till för stora vältränade människor, vissa saker är svårt att hitta för folk som är muskulösa på riktigt, Better Bodies är ju för mindre men ändå vältränade.

Så tycker ni plaggen är hemskt fula osv är det troligen tillviss del att ni inte har fysiken att bära upp dom korrekt

VikG
2013-10-20, 17:03

Wow, Phil Hernon lyckas med den där outfiten utan att skämma ut sig. (no homo)

Vilson
2013-10-20, 17:05

Hur sjutton kan man bry sig om vad andra bryr sig om vad folk har på sig?! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Aequus
2013-10-20, 17:07
Frågan är väl snarare varför man frivilligt går runt och gör reklam för diverse företag, utan att få betalt för det. Mycket märkligt.

Köper i största möjliga mån kläder utan synliga märken/logotyper. Träningskläder inget undantag.

z_bumbi
2013-10-20, 17:07
Brallorna ser ju ut som ett par arbetsbyxor, vem fan vill ha det på gymmet?

Jag. Det typen de skönaste byxorna jag har testat att instruera i och när man matchar ligger knälindorna perfekt i framfickorna.

Däremot vill jag inte träna i sådana byxor.

Latissimus Dorsi
2013-10-20, 17:17
Kom igen man ser ju muskulösare ut :D #aldrigtröja #alltidlinne

knuckles
2013-10-20, 17:18
Kom igen man ser ju muskulösare ut :D #aldrigtröja #alltidlinne

+1, och jag gillar inte att ha tröja, känns skönare och luftigare i linne.

marolss
2013-10-20, 17:53
Frågan är väl snarare varför man frivilligt går runt och gör reklam för diverse företag, utan att få betalt för det. Mycket märkligt.

Köper i största möjliga mån kläder utan synliga märken/logotyper. Träningskläder inget undantag.

Hur gör du med tex en bil, slipar du bort modelmärket?
Med läsk/drickor- du håller det insvept i tidningspapper för att inte avslöja tillverkaren?
Mm mm mm

Svårt att leva efter principen att vägra visa någons affärsnamn om man ska hårdra det...

marolss
2013-10-20, 17:54
Hellre ett mindre estetiskt plagg som sitter bra än nåt jättesnyggt som inte sitter alls.

GASP tex är till för stora vältränade människor, vissa saker är svårt att hitta för folk som är muskulösa på riktigt, Better Bodies är ju för mindre men ändå vältränade.

Så tycker ni plaggen är hemskt fula osv är det troligen tillviss del att ni inte har fysiken att bära upp dom korrekt

Japp, passformen är ju en av dess fördelar med gasp.

Kanske slog du huvudet på spiken över hatet mot märket :hbang::d

Aequus
2013-10-20, 19:54
Svårt att leva efter principen att vägra visa någons affärsnamn om man ska hårdra det...

Givetvis. Andemeningen i mitt inlägg var snarare att man inte bör göra mer (gratis)reklam än man måste.

marolss
2013-10-20, 20:03
Givetvis. Andemeningen i mitt inlägg var snarare att man inte bör göra mer (gratis)reklam än man måste.

Ok, det kan jag köpa :)