Visa fullständig version : Kolos Hearthstone tråd
Hejsan
Skulle bara höra om det är någon mer förutom mig som scorat en Heartshone beta key?
Tänkte om man skulle fylla på sin friends lista med lite kolo folk så kanske man kan köra några matcher.
Krebbe
Är det lika underhållande och lättsamt som det ser ut att vara?
Gosti123
2013-10-18, 14:19
Vill verkligen ha en betakey, få som just får en dock.
Lelle Pelle
2013-10-18, 14:21
Har slökollat någon timme när Trump spelat. Kan egentligen inget om den här typen av "kortspel", men det ser ändå roligt ut även fast jag knappt förstår något alls.
Online-kortspel från Blizzard.
Å fan, börjar rycka lite i Magic:The gathering-tarmen känner jag.
Rikard Jansson
2013-10-18, 14:37
Har inte fått nån beta-key, trots sign up på typ 10000 key giveaways.
Jag hade tur på en givaway. Dock inte Blizzards officiella. Viktigt att poängtera är att kolla spamfoldern. Verkar hamna där hos gmail. Även min dök upp där.
Har tyvärr inte haft turen att få en beta-key eller vinna på give-aways. Hoppas de släpper spelet snart, det verkar ju som klart för release.
Har tyvärr inte haft turen att få en beta-key eller vinna på give-aways. Hoppas de släpper spelet snart, det verkar ju som klart för release.
Det har ett par få buggar, men det borde vara dags snart.
Min gissning är att de håller på avslöjandet till Blizzcon och kör typ: "om 3 dagar släpps det".
Det har ett par få buggar, men det borde vara dags snart.
Min gissning är att de håller på avslöjandet till Blizzcon och kör typ: "om 3 dagar släpps det".
Det verkar vara många som tror på att det släpps efter eller i samband med blizzcon. Tyvärr så kommer de säkert köra någon form av douchemove där nord-amerika får tillgång till spelet först.
Gosti123
2013-10-18, 19:27
Vad tror ni priset kommer ligga på när det släpps? Kanske är svårt att veta...
Vad tror ni priset kommer ligga på när det släpps? Kanske är svårt att veta...
Gratis. Det är free to play, men man kan köpa kort. Inte nödvändigt men det går fortare
Å fan, börjar rycka lite i Magic:The gathering-tarmen känner jag.Oh the memories *cupid**cupid**cupid*
Gosti123
2013-11-08, 22:11
Hoppas att hearthstone går in i öppen beta nu när blizzcon är.
Gosti123
2013-11-08, 22:41
Nästa månad blir det öppen beta visst, inte något specifikt datum.
Andy.da.wohoo
2013-11-08, 23:23
Vill verkligen ha en betakey, få som just får en dock.
De verkar lite lustiga med betainbjudningarna, har unte spelat wow eller sc2 på över ett år och jag fick en betakey
Gosti123
2013-11-08, 23:43
Inte jag heller, men det spelar ingen roll så länge man ansökt om en key.
Andy.da.wohoo
2013-11-09, 00:37
Hmm, minns inte ens att jag ansökt om det. Men men, det är ett kul spel iallafall!
Rikard Jansson
2013-12-04, 00:19
Fick beta key idag, yay! 9-2 första arena run såklart, får se hur det går i andra imorn :)
Fick beta key idag, yay! 9-2 första arena run såklart, får se hur det går i andra imorn :)
Tur du har, grattis till beta key :)
Sundqvist
2013-12-04, 02:58
HearthStone Closed Beta Key:: 3883730851813026596338434
Magicka Wizard Wars - Join the Alpha battle today on Steam!: JJ4ZW-NY0W2-WAG6H
Infinite Crisis: ELYXJXP72PT7MZJWW2H9JXAD
Föresten som använder får dem :)
Har spelat hearthstone i lite mer än en vecka nu på eget konto. Spelade tidigare en del på brorsans betakonto. Arena tycker jag tyvärr blir lite av ett lotteri då man kan få så varierande kvalitet på korten man drar. Ibland får man en serie kort man bara inte kan förlora med, och andra gånger får man en lek som bara är skräp. Givetvis så kommer fortfarande bra spelare att ha en hög win ratio endå, men ibland känns det bara hängigt när man får en skitlek och sedan möter spelare som sitter med bästa tänkbara lekarna som bara kör över en.
Finns också en del kort som bara är så överdrivet bra att man inte kan vara utan dem eller välja bort dem när man drar dem.
Hej! Tänkte kika om någon här möjligtvis har en beta nyckel över? Något så djävulskt sugen på att spela hearthstone :(
Fick en beta-key tidigare i veckan och det är skojjigt! Men det känns som det är ganska mycket slump och sjukt övertag om man har massa pengar att köpa bra kort för..
Rikard Jansson
2013-12-15, 13:08
Tycker inte det är något övertag, typ 34% av folket i topprankningen har aldrig lagt en krona på spelet läste jag.
DPahkamaa
2013-12-15, 13:09
Har spelat en vecka ungefär. Hittills är druid min favorithero.
Tycker inte det är något övertag, typ 34% av folket i topprankningen har aldrig lagt en krona på spelet läste jag.
Självklart kan man nöta som en tok och få bra kort också, men det krävs nötning..
Gosti123
2013-12-15, 14:00
Blir ägd nästan varje gång jag möter en mage som kör spell-rushdown.
kan inte logga in atm. buu!
Jag blir galen! Vill så gärna spela :(
Riktigt roligt och om man inte vill bli ägd av folk som pressat/köpt grejjer så ere ju bara spela arena?
Gosti123
2013-12-15, 17:12
Riktigt roligt och om man inte vill bli ägd av folk som pressat/köpt grejjer så ere ju bara spela arena?
Yepp, men vill inte spendera några pengar så det tar ju ett tag att samla ihop guldet till arena.
man går ju +-0 med att köra arena om man är halvduglig.
Heddaway
2013-12-15, 17:53
sjukt tråkigt att möta mage nu dock för de är för bra-.-
Gosti123
2013-12-15, 17:57
man går ju +-0 med att köra arena om man är halvduglig.
Jag är inte där än :D, bästa jag fått är 6-2, sämsta 1-3.
HMS Laestander
2013-12-15, 18:16
Fått betakey :)
Spelat lite grann, hyfsat kul. Sitter mest och spelar igenom alla classes osv så man får alla standardkort. Sen ere väl bara köra quests osv för bättre kort.
Gillar att lira Paladin och Priest. Mage är helt broken av vad jag har sett och har fortfarande inte slagit en Warrior. :/
HMS Laestander
2013-12-16, 22:07
Uhhh.. hearthstone come back up pls.
Gosti123
2013-12-17, 17:45
Skicka ett pm om någon vill ha en betakey.
Sjukt segt att få ihop till arena om man misslyckas en omgång, 45 wins i play för en arena :/
Du får ju dagliga uppdrag också som ger 40-60g. Jag hade tre stycken efter servrarna hade varit nere :)
Gosti123
2013-12-18, 15:52
Skicka ett pm om någon vill ha en betakey.
Borta.
Om nån har en betakey så mottages det väldigt tacksamt! :)
Upptäckte av en slump att Blizzard har gett alla som signade upp för Betan innan 16e december en Beta-invite nu så kolla er e-mail!
När jag skulle kolla själv om efter min invite ås kunde jag inte hitta någon först vare sig i inkorgen eller skräpkorgen. men sedan tänkte jag att jag kan ju prova att söka på hearthstone i mailen och det visade sig att jag fått en invite redan i oktober som jag inte sett....
Mr.Cosybear
2013-12-24, 00:05
Om någon har en invite så tar jag jättegärna emot en. :)
tossefar
2013-12-24, 00:08
1205159127479992949533945
Slit med hälsan
Mr.Cosybear
2013-12-24, 01:07
Tackar för julklappen :)
Någon som har ett beta key to spare?
Till er som ännu inte fått en key;
http://kr.blizzard.com/promo/ko/hearthstone/betakey/form
Den ska tydligen fungera för alla regioner.
Är koreanska battle.net
Ska enligt utsago vara garanterat en key inom 72h.
Ingen aning om det stämmer, jag fyllde i för ungefär 6h, återkommer senare om/när jag får min key.
Till er som ännu inte fått en key;
http://kr.blizzard.com/promo/ko/hearthstone/betakey/form
Den ska tydligen fungera för alla regioner.
Är koreanska battle.net
Ska enligt utsago vara garanterat en key inom 72h.
Ingen aning om det stämmer, jag fyllde i för ungefär 6h, återkommer senare om/när jag får min key.
Update: Det funkar, har fått min key nu.
Du får ju dagliga uppdrag också som ger 40-60g. Jag hade tre stycken efter servrarna hade varit nere :)
Jo men har man gjort dagens kan man typ lika gärna stänga av spelet :)
Gosti123
2013-12-26, 12:52
Skriv gärna era profiler så man kan lira ett game :)
Mitt: woopseii
Någon som sitter inne på en key?
Ingen?
Läs typ 3-4 poster över dig?
Jag föredrar att veta vad det är för något jag fyller i, hur larvigt det än tycks vara. Men tack för tipset!
Jag föredrar att veta vad det är för något jag fyller i, hur larvigt det än tycks vara. Men tack för tipset!
Mjo, men om du nu vill ha en key så kanske du kan anstränga dig lite istället för o bumpa en forum tråd o fråga efter en ^^
Mjo, men om du nu vill ha en key så kanske du kan anstränga dig lite istället för o bumpa en forum tråd o fråga efter en ^^
Ja, för det har ju uppenbarligen inte fungerat tidigare i tråden, eller hur? "^^"
Går det att rapportera folk i spelet? Blev uppsökt efter en match av en snubbe bara så att han kunde förolämpa mig...
Antar att alla som vill ha nu fått betakey? Annars slänger jag in en extra jag fick via mail: 6595638823492657173921355 så kanske någon blir lycklig! Inte orkat komma in i spelet ordentligt än själv :/
ChewChew
2013-12-29, 16:48
Attans! Någon var tydligen snabbare än mig (duh! :D )
Jag är iaf fortfarande intresserad av en nyckel om någon har en över! :)
Länken jag postade på förra sidan är blizzards officiella, ingen skum virus-sida eller nåt.
Det är battle.net, fast koreas
Rikard Jansson
2014-01-05, 13:47
Har i stort sett slutat spela nu, är trött på det dels för att det är standardkorten som gäller och inga roliga lekar. Chillwind Yeti, Harvest Golem, Amani Berserker, Argent Commander x2 + bästa class-korten or gtfo.
Men framförallt för att folk är så jäääääääääävla långsamma. Sitter och kokar över hur folk kan sitta och fundera varenda runda över så otroligt uppenbara plays.
Jag började för en vecka sedan, är totalnoob, men det är rätt kul ändå. Jag gillar att man kan kicka igång spelet, lira en match på 10 min och sedan göra något annat.
King Grub
2014-01-22, 11:34
Nu har den öppna betan börjat. Nu i USA och i Europa om några dagar.
Nå? Lirar folk fortfarande? Tycker detta lir funkar perfekt att köra ett, eller ett par, matcher i stöten.
Jodå jag spelar, måste nog köpa en surfplatta när det släpps till sånna :)
Jag spelar. Kan bli måttligt arg ibland.
Andy.da.wohoo
2014-02-23, 12:21
Spelar också. Arena är kul när man vinner :)
Arena är så förbannat slumpmässigt. Varje gång man ska blanda en ny lek blir det kaos och nagelbitande.
Har ni fått 12 wins? Har bara kommit upp i 10 som bäst :/
Rikard Jansson
2014-02-23, 19:05
Brukar flyta på rätt lätt efter 9 wins om man väl fått en OP lek. Iofs inte spelat på länge.
Nordenator
2014-02-23, 19:08
Det är faktiskt rätt roligt detta. Lirat en del mot en polare och kommer väl köra någon turnering då och då framöver.
Inga 12 vinster här. 9 var absolut max, och det kom igår.
Favoritklass i arena? Favoritkort?
Rikard Jansson
2014-02-23, 19:17
Inte spelat på ett tag så vet inte om det blivit nerfs men warrior var helt klart OP när jag spelade om man fick ihop en bra arena-lek. Fiery War Axe är spelets bästa kort. Frothing Berserker 2:a, iaf pre-nerf
Har också vunnit 9 som max. Men spelar inte så mycket arena, inte ens en per dag.
Favoritklass i arena, shaman och paladin.
JacobHeitmann
2014-02-23, 21:13
Tips för nybörjaren om man inte har koll på kortens värde i Arenan. https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AifXEOqTcGcLdFVvWk1GRjVJTHJUaTVLcGViR1RRT FE&gid=20
Den listan är duglig, men följ den inte slaviskt. Man måste balansera sin lek också.
The_RobRoy
2014-02-24, 18:03
Jaha, jag är hemma sjuk, så jag blåste såklart bort en hel dag på detta.
Början dock känna att det går segt (för att jag inte pröjsar). Spela på Arenan var roligt, men kostar ju? Jättesvårt att få ihop den mängden guld av att bara sitta och spela, några tips hur det kan gå snabbare? Annars lessnar jag nog på spelet..
The_RobRoy
2014-02-24, 18:05
Hur byggde ni er lek ni spelar med? Snodde ni en build på nätet eller byggt helt själva? :)
Fattar inte heller hur man köper in nya kort med sånt "dust".. ..är det värt det?
tossefar
2014-02-24, 18:10
Dust kan bara användas till att tillverka nya kort, så det är inget att spara.
De 150 guld arenan kostar får man ihop efter tre dagars questande. Klarar man sig bra i arenan så går man dessutom plus på guld.
The_RobRoy
2014-02-24, 18:31
3 dagars questande, då menar du alltså sitta och spela vanliga "Ranking" games? Det är ju lite för länge, nu är jag sjuk, normalt har jag bara någon timme i veckan att lägga på spel..
Jag snor lekuppsättningar som verkar roliga att spela, sen modifierar jag dem. Dust används för att ordna nya kort till sin lek. Och som sagt tidigare så tar det ett tag att spara ihop guld. Åtminstone om man konstant hamnar under 7 vinster i arena. Men att spela rankat är inte fy skam heller.
Vill man lira Arena konstant så får man antingen betala, eller vara riktigt vass varje gång.
3 dagars questande, då menar du alltså sitta och spela vanliga "Ranking" games? Det är ju lite för länge, nu är jag sjuk, normalt har jag bara någon timme i veckan att lägga på spel..
Du får en quest varje dag typ vinn 2 games med warlock och sen får du 40/60/100 guld av det beroende på quest. Men det enda sättet att få mkt kort utan att köpa att bli bra på arena skulle jag säga.
The_RobRoy
2014-02-25, 07:47
Du får en quest varje dag typ vinn 2 games med warlock och sen får du 40/60/100 guld av det beroende på quest. Men det enda sättet att få mkt kort utan att köpa att bli bra på arena skulle jag säga.
Var ser jag den questen? Nevermind.. ..men jag fick ingen quest idag.
Var ser jag den questen? Nevermind.. ..men jag fick ingen quest idag.
Man kan ha max 3 samtidigt, men de lägger sig i kö, dock måste man logga in dagen i fråga för att de ska göra det.
The_RobRoy
2014-02-25, 17:15
Jag lessna på att sitta och tugga, köpte 7 boosters, hade tur och fick några kort jag gillade. Resten kan jag dusta för att få några kort till. Bland annat fick jag en Malygos (med guldkant, helt galet vad mycket dust man kan redeema den för).
http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20131211224448/hearthstone/images/3/3f/Malygos.gif
Sen vid köp får man en Gelbin Mekkatorque, som är OK, använder den i alla fall. Så nu har jag ungefär lika bra kort som de flesta andra man möter.
Linjedomarn
2014-02-25, 17:19
Vars hittar ni bra deck builds?
Gelbin Mekkatorgue är oftast horribel, repairbot är hemsk , helar alltid fienden :D
King Grub
2014-03-12, 11:21
Nu är den skarpa versionen släppt.
Nån som spelar fortfarande? Jag blev less på D3 igen och spelar HS igen, riktigt skoj fortfarande. Smidigt att lira på surfplatta må jag säga.
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
The_RobRoy
2014-05-09, 06:20
Yes, jag blev hooked, har nog spenderat 8-900 SEK på boosters, oops :)
Har flera bra lekar nu och en jag speciellt gillar och är nöjd med, eftersom jag byggt den helt själv utan att tjuvkika på andras builds.
Nån som spelar fortfarande? Jag blev less på D3 igen och spelar HS igen, riktigt skoj fortfarande. Smidigt att lira på surfplatta må jag säga.
Jag spelar en del, men blir frustrerad på constructed då det känns som det bara dyker upp ett fåtal olika lekar man får spela mot
- rougue lekar som bara har en massa draw, vissa kör med malygos också. Får de ut en auctioneer så sitter man bara och kollar på när de spelar massa kort sen tappar man 20hp av en 2x shadowstep leeroy, eller 20+ hp av en sinister strike, preperation malygos.
- warlock zoo
- warlock giants
- control warrior (ragnaros, gromash, faceless manip, alla removal kort, osv)
Jo warlock zoo och olika miracle rogues är som poppis nu verkar det som. Ganska gott om hunters också.
Det finns väl counters mot zoo och miracle, men jag har inte så bra koll. Hinner inte spela så mycket. Är bara rank 17. Ska försöka ta och lira mer.
The_RobRoy
2014-05-09, 06:36
Tomten vad är en preparation malygos?
Yes, jag blev hooked, har nog spenderat 8-900 SEK på boosters, oops :)
Har flera bra lekar nu och en jag speciellt gillar och är nöjd med, eftersom jag byggt den helt själv utan att tjuvkika på andras builds.
Det är sjukt kul att öppna packs :D jag spelar mest Druid. Försöker meka ihop en bra Priest deck men går inge vidare. Skulle vilja testa fler "proffslekar" men jag har inte fått rätt legendarys tyvärr.
Brukar ni titta på några streams? Amaz är nog favoriten.
Tomten vad är en preparation malygos?
De håller på preparation tills malygos ligger på ute och matar på med galna sinister strikes och eviscerate osv. Typ.
The_RobRoy
2014-05-09, 07:03
De håller på preparation tills malygos ligger på ute och matar på med galna sinister strikes och eviscerate osv. Typ.
Ofta slår ju dock motståndaren ihjäl malygosen, så det är ju inte så lyckat.
Men med Malygos, två stycken preparation och två eviscerate och sinister strike och en dagger med poison från rundan före kan man göra 29 skada på runda 9.
Låter som att man leker med tur, i så fall.
För övrigt tittar jag ofta på Trumps YouTube videor. Väldigt analytisk och genomgående med hans tankesätt och spelstil.
Hur tänker du då?
Leker runt som warrior just nu,grymt kul spel att köra snabbt
Ofta slår ju dock motståndaren ihjäl malygosen, så det är ju inte så lyckat.
med preperation så har du ju råd med malygos, sinister strike och eviscerate på en runda.
Du kan också använda conceal på malygos så går den inte att döda.
Låter som att man leker med tur, i så fall.
För övrigt tittar jag ofta på Trumps YouTube videor. Väldigt analytisk och genomgående med hans tankesätt och spelstil.
Nej, allt annat än tur. Olika varianter av "miracle" rogue (som det också kallas) har så mycket card-draw att du utan större problem kan ha bränt igenom hela leken ut mot turn 9-10. En stor del av alla kort är billiga damage/removal kort och de flesta av alla karaktärer i leken gör skada eller ger card draw.
Den ser ut ungefär så här... fast det finns bättre varianter som också inkluderar leeroy jenkins.
http://www.gosugamers.net/hearthstone/decks/567-nesl-koth-11-malygos-miracle-rogue-by-firebat
Spelar mest warrior men testat en rolig paladin lek (inte värst bra dock) som går ut på att ha board control, hålla sig levande och dra kort tills man sitter på en Stranglethorn Tiger, en Blessing of King och två stycken Blessed Champions.
Droppa tigern, blessing of king på i samma runda och i nästa runda båda blessed champions = 38 dmg och 9 hp. När det går vägen är det skit kul, men lyckas man inte cleara boarden från taunts osv är det värdelöst hehe. :cool:
Doctor Snuggles
2014-05-13, 11:04
Priest är underbar. Gjorde precis 26 skada i en turn, och motståndaren hade exakt 26 kvar. Och jag hade typ 5 health kvar. Tror nog han blev lite snopen. :D
Andy.da.wohoo
2014-05-13, 11:20
Priest är underbar. Gjorde precis 26 skada i en turn, och motståndaren hade exakt 26 kvar. Och jag hade typ 5 health kvar. Tror nog han blev lite snopen. :D
Usch, ogillar priests av just den anledningen :D
Doctor Snuggles
2014-05-13, 11:51
Usch, ogillar priests av just den anledningen :D
Dock lite pirrigt att köra på den taktiken. Kan likväl slå fel. ;)
Doctor Snuggles
2014-05-13, 12:07
Tihi. 28 attack på en gubbe denna gången. Tror jag kan få upp det till 48 som mest. Kanske mer, men det skulle kräva en jävla röta. :D
Vann en match med priest med thoughtsteal, snodde en healing touch, kastade ut en auchenai shadow priest och dödade motståndaren med hans egen healing touch :D
Lustiga var att jag hade bara en auchenai shadow priest på brädet, typ 4 HP kvar och han hade hela brädet fullt med skräp :D
Doctor Snuggles
2014-05-13, 17:31
Känns som "worthy opponent" i casual är rätt meckigt matchat. Ibland får man folk emot sig med uberkort, och ibland riktiga spån.
Känns som "worthy opponent" i casual är rätt meckigt matchat. Ibland får man folk emot sig med uberkort, och ibland riktiga spån.
Det går att bygga riktigt bra lekar utan några "uberkort" finns gott om exempel med duktiga spelare som tagit "free to play" lekar till legend. :)
Doctor Snuggles
2014-05-13, 18:00
Det går att bygga riktigt bra lekar utan några "uberkort" finns gott om exempel med duktiga spelare som tagit "free to play" lekar till legend. :)
Säkert, men ibland träffar man på folk som har riktigt vassa kort man inte sett förut (och då har jag levlat nästan alla gubbar till 20, och skaffat några kortlekar på vägen). Jag bara undrar över hur matchningsalgoritmen ser ut. Sett till hur ointelligent AI:n spelar i practice, så... ;)
Arg katt. Bilden blev skitstor så drog en spoiler på den.
http://i.imgur.com/me0DBuT.jpg
Doctor Snuggles
2014-05-13, 19:38
lol vad är det för combo?
Skumma kort magen lirade med, ser ut som arena typ ^^
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:07
En sak jag inte fattar. Vad är vitsen med "golden cards"? Jag får en massa trippletter av kort jag redan har 2 av. De verkar vara soulbound också så det går inte att disenchanta dem.
C h r i s
2014-05-13, 20:10
lol vad är det för combo?
2x http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/37/691/29.png
+
2x http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/135/7.png
Rank 8 nu, blir sur över att alla verkar ha 538269 bra legendaries, medan man själv sitter på 3 st värdelösa som aldrig används.
TranceII
2014-05-13, 20:15
Spela ranked. Hittar bättre matchning där.
C h r i s
2014-05-13, 20:15
En sak jag inte fattar. Vad är vitsen med "golden cards"? Jag får en massa trippletter av kort jag redan har 2 av. De verkar vara soulbound också så det går inte att disenchanta dem.
De korten får du av att levla upp med din hero, dvs "basic cards" som inte går att disenchanta. Guldkort som du får i "expert packs" kan du däremot disenchanta, det som skiljer dem åt från de vanliga korten är att de är guld och animerade... och att de disenchantas för mer dust. Så om du inte bryr dig hur korten ser ut så disenchanta, det är iaf vad jag gör.
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:19
Spela ranked. Hittar bättre matchning där.
Faktiskt bara testat en gång. Fick för mig man behövde ha bättre kort. I try again.
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:21
De korten får du av att levla upp med din hero, dvs "basic cards" som inte går att disenchanta. Guldkort som du får i "expert packs" kan du däremot disenchanta, det som skiljer dem åt från de vanliga korten är att de är guld och animerade... och att de disenchantas för mer dust. Så om du inte bryr dig hur korten ser ut så disenchanta, det är iaf vad jag gör.
Men jag försökte disenchanta och de dyker inte upp där. Är det jag som är snurrig?
TranceII
2014-05-13, 20:22
Faktiskt bara testat en gång. Fick för mig man behövde ha bättre kort.
Du kommer att matchas med andra på din level, så har du dåliga kort och/eller är dålig så kommer du vara kvar på en hög rank och inte bättra på den. När du spelar casual så matchas du även mot de som är väldigt bra men vill testa en ny lek utan att förlora rank.
C h r i s
2014-05-13, 20:22
Men jag försökte disenchanta och de dyker inte upp där.
Vad heter kortet?
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:29
Alex' trasa, och mind control är riktigt roliga. :D
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:33
Vad heter kortet?
Golden touch för Druid.
Läste precis:
"Above level 10, reaching certain levels will award golden versions of existing basic cards. As they are soulbound, it is not possible to disenchant these cards, making the reward purely cosmetic."
Meh.
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:33
Du kommer att matchas med andra på din level, så har du dåliga kort och/eller är dålig så kommer du vara kvar på en hög rank och inte bättra på den. När du spelar casual så matchas du även mot de som är väldigt bra men vill testa en ny lek utan att förlora rank.
Ah. Thx. Testar nu.
Doctor Snuggles
2014-05-13, 20:53
Men fan vad folk är slöa i ranked. Andra matchen i rad där ngn sniglar som fan.
2x http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/37/691/29.png
+
2x http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/135/7.png
Rank 8 nu, blir sur över att alla verkar ha 538269 bra legendaries, medan man själv sitter på 3 st värdelösa som aldrig används.
Precis de korten, kul att testa ibland men funkar bara (för mig iaf) i början av säsongen innan man kommer ner i rankerna och möter lite bättre lekar.
Jag håller med angående legendaries, jag kom ner till rank 9 för någon månad sedan och då har de flesta så jävla bra kort :smash:
Doctor Snuggles
2014-05-13, 21:12
Jag läste någonstans också att folk har svårt att komma under rank 8
Testa Trumps mage-lek. Helt gratis och valdigt funktionell.
TranceII
2014-05-13, 21:28
Testa Trumps mage-lek. Helt gratis och valdigt funktionell.
Hans sista version är inte helt gratis eftersom han använde dust för att bygga den. Den är billig däremot eller gratis om man spelar ihop korten. Men den är bra och man kommer långt på den.
Absolut mest bang for the bucks är Reynads zoo warlock. En av de bästa ända upp till legendary, det tråkiga är att den är så populär.
Det jag menar ar att Trumps lek inte kostar nagra pengar. Kostnaden ligger snarare i tid, da man maste ordna ihop achievements -- for guld och dust -- samt lasa upp lekar. Sen modifierades leken ju mer han spelade.
PureWhey
2014-05-13, 21:44
Vill verkligen börja lira, men när jag har tankat ner "hearthstone-steup-engb.exe" och trycker så händer inte ett smack... Prövat vid olika tillfällen och med nya .exe-filer. Vad ska jag göra? -.-
Doctor Snuggles
2014-05-13, 21:58
lol, jag suger. Vann mycket mer på casual. Kommer inte ner under rank 25.
Förlorat typ 4 i rad nu. :D
Själv så piskade jag upp en rogue och en präst med mitt halvdana paladin deck, dem dere 40 guld för dagens quest! :d
TranceII
2014-05-13, 22:00
Kanske är skillnad nu när det är släppt och fler spelar. Vad kör du för decklist nu?
Doctor Snuggles
2014-05-13, 22:05
Kanske är skillnad nu när det är släppt och fler spelar. Vad kör du för decklist nu?
Ett eget hopplock. Både Paladin och Priest. Tror jag visserligen fick ett par dåliga dragningar i rad nu.
Får väl kolla runt för att hitta något mer balanserat. Hade för mig att min var hyffsad, men men... Kör mycket på taunt, om det säger ngt.
Doctor Snuggles
2014-05-13, 22:26
lol, yes! rank 24
Gick mycket bättre med min Druid. :D
Ska kolla om jag hittar några bra lekar byggda runt Alextrasan, för det är det enda bra kortet jag har. Även om det känns lite prekärt, för kortet dyker ju inte upp alltid.
TranceII
2014-05-13, 23:20
lol, yes! rank 24
Gick mycket bättre med min Druid. :D
Ska kolla om jag hittar några bra lekar byggda runt Alextrasan, för det är det enda bra kortet jag har. Även om det känns lite prekärt, för kortet dyker ju inte upp alltid.
Det jobbiga med det kortet är att det nästan enbart spelas i lekar som har väldigt många andra legendaries/epics. T.ex. handlock eller control warrior.
Fast själv så tycker jag det är roligast att testa lite själv. Så hitta en hyfsad bas och sedan lägg till och ta bort lite efter vad du själv tycker.
Mitt tips är just nu warrior, jag skrattar varje gång jag ser en hunter/lock som försöker rusha mig.
Whirlwind + Frothing berserker + Whirlwind + Yxa = you mad bro ?
Doctor Snuggles
2014-05-14, 01:25
Det jobbiga med det kortet är att det nästan enbart spelas i lekar som har väldigt många andra legendaries/epics. T.ex. handlock eller control warrior.
Fast själv så tycker jag det är roligast att testa lite själv. Så hitta en hyfsad bas och sedan lägg till och ta bort lite efter vad du själv tycker.
Finns det några addons eller ngt så man kan importera händer/mallar, så det blir lite lättare? Bökigt att göra det manuellt, särskilt innan man har koll på alla kort.
Satsa inte så tungt på taunt, du måste även använda kort som direkt kan påverka spelbrädet. Kort med charge, kortdragning, trevliga battlecries, osv.
Finns det några addons eller ngt så man kan importera händer/mallar, så det blir lite lättare? Bökigt att göra det manuellt, särskilt innan man har koll på alla kort.
http://www.hearthhead.com/ är bra för att titta på guider till olika lekar.
Vill verkligen börja lira, men när jag har tankat ner "hearthstone-steup-engb.exe" och trycker så händer inte ett smack... Prövat vid olika tillfällen och med nya .exe-filer. Vad ska jag göra? -.-
Testa att ladda ner Blizzards battle.net skrivbordsapplikation och ladda ner Hearthstone därifrån istället för den direkta .exe filen du har fått tag på.
Edit: Här är en direktlänk där du hittar applikationen https://eu.battle.net/account/download/
Doctor Snuggles
2014-05-14, 14:47
http://www.hearthhead.com/ är bra för att titta på guider till olika lekar.
Ah, många kortlekar med färre än 30 kort. Iof logiskt, mindre slumpmässiga lekar då, men riskerar man inte att få slut på kort fort om man bara har t.ex 14 kort?
PureWhey
2014-05-14, 15:16
Har kört ett par matcher nu, i princip bara Druid. Verkar inte vara en rolig klass, vad är "bäst" som nybörjare?
Testa att ladda ner Blizzards battle.net skrivbordsapplikation och ladda ner Hearthstone därifrån istället för den direkta .exe filen du har fått tag på.
Edit: Här är en direktlänk där du hittar applikationen https://eu.battle.net/account/download/
Exakt vad jag gjorde igår, att jag inte tänkt på det innan...
Doctor Snuggles
2014-05-14, 15:20
Har kört ett par matcher nu, i princip bara Druid. Verkar inte vara en rolig klass, vad är "bäst" som nybörjare?
Kör igenom alla klasser åtminstone till level 10 (då får du dessutom 100g), då får du bättre grepp om dem. Jag brukade hoppa runt en massa och har fortfarande inte bestämt mig vilken jag gillar. Ska få alla till level 20 nu.
Doctor Snuggles
2014-05-14, 16:53
Ah, många kortlekar med färre än 30 kort. Iof logiskt, mindre slumpmässiga lekar då, men riskerar man inte att få slut på kort fort om man bara har t.ex 14 kort?
Jaha, det är jag som är snurrig igen. Går inte att spela med färre kort märkte jag nu. :D
TranceII
2014-05-14, 17:37
Det går rätt snabbt när man är van. Sedan tips om ni skall börja crafta:
Azure drakes och defender of argus är kort som fungerar väldigt bra i många lekar.
Fixa alla basic klasskort och vinn mot alla normal AI och expert AI. Efter det här du fått lite extra guld och kan lättare välja vilken klass du vill spela mer med. Jag tycker alla klasserna är roliga, har spelat mest Druid i ranked. Tycker att alla är nybörjatvänliga också.
Doctor Snuggles
2014-05-14, 22:13
Nu har det iaf gått bättre. Vunnit en massa i rad med min Druid, och är rank 19 nu.
Här är typ mitt däck:
http://www.hearthpwn.com/deckbuilder/druid#24:1;27:1;31:1;84:1;120:1;149:1;237:1;238:2; 258:2;303:1;326:2;410:1;414:1;422:1;435:1;459:1;47 7:1;480:1;519:2;532:1;548:1;620:2;633:2;667:1;
Fokuserar som synes på mana och kortdragare för att kuna spela alextrasan snabbare och skadespells för att komma förbi taunts efter det.
Funderar dock på att mecka lite mer. T.ex. kanske byta ut en healing touch, för det är sällan jag behöver mer än en, och oftast om jag gör det så brukar jag förlora ändå.
Healing touch förlänger bara förlusten. Byt mot ett kort som kan påverka spelbrädet.
Doctor Snuggles
2014-05-15, 15:28
Healing touch förlänger bara förlusten. Byt mot ett kort som kan påverka spelbrädet.
Vet inte om jag håller med. Flera gånger nu har jag vunnit pga att jag hade kortet. Särskilt pga att jag tenderar att vänta till endgame för att göra all skada, iom alextrasan, och brukar ha rätt låg health vid det laget.
Kanske inte kommer funka vid lägre ranker, men då behöver jag nog ha fler bra kort ändå? Att ha 2 är kanske overkill däremot.
C h r i s
2014-05-15, 15:50
Vet inte om jag håller med. Flera gånger nu har jag vunnit pga att jag hade kortet. Särskilt pga att jag tenderar att vänta till endgame för att göra all skada, iom alextrasan, och brukar ha rätt låg health vid det laget.
Kanske inte kommer funka vid lägre ranker, men då behöver jag nog ha fler bra kort ändå? Att ha 2 är kanske overkill däremot.
Nä vad han säger stämmer, rena healingkort är nästan helt värdelösa om du inte kan baka in dem i en kombo. 2. Att bygga sin lek kring en endgame legend kommer inte att funka i längden. 3. Du har låg hp för att din manacurve inte är optimal. 4. Visst går det att spela på lägre ranker utan "bra" (läs dyra) kort. Jag gör det nu.
TranceII
2014-05-15, 16:55
Healing touch är helt ok och ett rätt bra svar mot aggro när man har lite långsammare decks. Gaaras ramp up druid (som nog är en av de bättre nu) kör med en.
Jag skulle öka på med en innervate till om det går och byta ut booty bay eller tauren mot en till yeti. Minns inte om de är basic cards.
Doctor Snuggles
2014-05-15, 17:04
Nä vad han säger stämmer, rena healingkort är nästan helt värdelösa om du inte kan baka in dem i en kombo. 2. Att bygga sin lek kring en endgame legend kommer inte att funka i längden. 3. Du har låg hp för att din manacurve inte är optimal. 4. Visst går det att spela på lägre ranker utan "bra" (läs dyra) kort. Jag gör det nu.
Vad anser du vara en optimal mana-curve? Läste någonstans att just min mana curve är typ det man ska sikta på, d.v.s. mest kort runt 3,4.
Hur det din lek ut?
C h r i s
2014-05-15, 17:07
Healing touch är helt ok och ett rätt bra svar mot aggro när man har lite långsammare decks. Gaaras ramp up druid (som nog är en av de bättre nu) kör med en.
Jag skulle öka på med en innervate till om det går och byta ut booty bay eller tauren mot en till yeti. Minns inte om de är basic cards.
Det deck han kör med kostar över 8k shards att göra, visst kan man lägga till en heal om man vet att man sedan kommer följa upp med riktigt bra legendaries, man har råd att vänta. Mig veterligen använder snuggles inte något bra epic/legendkort för druid och därför är det vettigare att sänka sin manacurve och göra sig av med sina healingkort. De standardkort som kostar mer mana är helt enkelt inte tillräckligt bra för att det ska vara värt att leka endgamedruid..
Doctor Snuggles
2014-05-15, 17:08
Vet inte om jag har en till innervate, får kolla.
Ska kika på ramp up, thx.
TranceII
2014-05-15, 17:10
Vet inte om jag har en till innervate, får kolla.
Ska kika på ramp up, thx.
Den är tyvärr rätt dyr, druid är ofta det.
Doctor Snuggles
2014-05-15, 17:12
Det deck han kör med kostar över 8k shards att göra, visst kan man lägga till en heal om man vet att man sedan kommer följa upp med riktigt bra legendaries, man har råd att vänta. Mig veterligen använder snuggles inte något bra epic/legendkort för druid och därför är det vettigare att sänka sin manacurve och göra sig av med sina healingkort. De standardkort som kostar mer mana är helt enkelt inte tillräckligt bra för att det ska vara värt att leka endgamedruid..
Ok, du tycker jag borde ha mer kort som kostar mindre? Testat det förut, och det gick inte så bra. Råkade alltid på spells med multi-minion-skada.
Grejen är att detta är den enda leken/klassen som ens har funkat för mig i ranked.
C h r i s
Vad anser du vara en optimal mana-curve? Läste någonstans att just min mana curve är typ det man ska sikta på, d.v.s. mest kort runt 3,4.
Hur det din lek ut?
För tillfället, så här. Bortse från deathwing som jag la till igår kväll enbart för att jag fick han i ett pack, och ville testa. :)
http://i.imgur.com/05cdG63.jpg
Doctor Snuggles
Den är tyvärr rätt dyr, druid är ofta det.
Äsch. Finns det inga billiga eller gratis-druider man kan kika på för tips då?
Doctor Snuggles
2014-05-15, 17:13
För tillfället, så här. Bortse från deathwing som jag la till igår kväll enbart för att jag fick han i ett pack, och ville testa. :)
http://i.imgur.com/05cdG63.jpg
Men jag förstår inte. Den ser ju ut att ha en liknande mana-curve som jag?
Eller du har fler, bättre, kort menar du?
Verkar så, då jag inte känner igen de flesta. :)
Har inte börjat kika på crafting än.
TranceII
2014-05-15, 17:23
Ja, vill man spela lategame druid så är det inte ett dåligt kort, speciellt inte om han gillar det och det fungerar mot de motståndare han har nu. Det är inte säkert en lägre mana curve gör hans lek bättre om han inte har de korten som krävs, det är bara det att de är billigare.
Det går mycket mode i hearthstone och titta t.ex. på shield bearer som ansågs helt värdelös tills Reynad slängde in den i sin warlock zoo (även om jag tycker den inte är bra i andre decks).
TranceII
2014-05-15, 17:26
Äsch. Finns det inga billiga eller gratis-druider man kan kika på för tips då?
Här har du en helt gratis:
http://www.icy-veins.com/hearthstone-basic-druid-deck
Du kan byta ut en boulderfist ogre mot din alex om du vill. Om du skall köra på druid så försök crafta Keeper of the grove då de är väldigt bra.
Sedan har du fler varianter, från billigare till väldigt dyra här:
http://www.icy-veins.com/hearthstone-druid-decks
Doctor Snuggles
2014-05-15, 17:32
Thx, ska kika.
Du menar en till keeper? För jag har redan en.
För att gå tillbaka till healing touch: kortet är användbart, men endast om du har en överliggande plan med leken i helhet. Handlar det om att sinka motståndaren tills du kan slänga ut stora kort, ja då är det användbart.
Leken som Chris länkade har hög kvalitet på många kort. Kontroll i början av en match, som sakta går över till minions som är direkt farliga, så som Fire Elemental, Leeroy, Argent Commander, osv.
PureWhey
2014-05-16, 19:14
Är servrarna nere, eller funkar det för er????
Doctor Snuggles
2014-05-16, 19:21
Nere. Hänt ett par gånger senaste dagarna. Irriterande.
PureWhey
2014-05-16, 19:25
Fan vad segt... Mitt i en match också.
Tråkigt att man inte får några bra kort i lekarna man öppnar :-[ Är rank 22 nu tror jag, i princip bara kört min druid dock. Började med lite rankade matcher förut.
Doctor Snuggles
2014-05-16, 19:35
Jag har fastnat lite runt rank 17 med min Druid. Inte heller fått några särskilt bra kort på senast. Testar lite andra klasser nu.
En lista på massa legendary decks från denna säsong. Brukar stå liten guide till varje också.
http://www.hearthhead.com/decks?filter=ex=on;author=Stok3d;ar=1#0-11+9-7-8+4+1
Jag är rank 12 just nu men hinner bara några spel per dag med familj och jobb. Håller på att testar mer paladin och spelar med denna deck just nu, skoj än så länge :)
http://i.imgur.com/yxbefoL.jpg
PureWhey
2014-05-16, 19:39
Hur länge har servrarna vart nere förr? Bah...
För mig funkade det? Var just inne och gjorde bilden på leken..
Doctor Snuggles
2014-05-16, 19:41
Enligt "breaking news" har bara vissa problem.
PureWhey
2014-05-16, 19:44
För mig funkade det? Var just inne och gjorde bilden på leken..
Jag kommer in men kan inte köra matcher eller practice.
PureWhey
2014-05-16, 20:08
Maint. på fredagskväll, srsly?
Maint. på fredagskväll, srsly?
Är en viss skillnad på underhåll och tekniska problem. :smash:
PureWhey
2014-05-16, 20:16
Jasså?
Står dock inget om tekniska problem på den lilla notisen i launchern.
Jasså?
Står dock inget om tekniska problem på den lilla notisen i launchern.
Nä, de har bytt text nu, stod först att folk hade problem att logga in, så det är ett "oplanerat underhåll" = någonting fungerar aka tekniska problem
Doctor Snuggles
2014-05-16, 21:41
Det igång nu, era spelberoende jeflar. ;)
PureWhey
2014-05-16, 21:56
Det igång nu, era spelberoende jeflar. ;)
Ah, vart inne direkt :D
Prövar lite hunter nu, skön gubbe. (Främst för att göra questen :D )
E: Blev lite aggressivt där ett tag.
Doctor Snuggles
2014-05-16, 22:06
Jaha, nu strular det igen. :(
PureWhey
2014-05-16, 22:44
Jaha, nu strular det igen. :(
Jag är inne och lirar :f Hoppas inte matchen avbryts igen...
Doctor Snuggles
2014-05-16, 22:57
Fick precis soul of the forest. Verkar som ett hyggligt kort om man kör med många minions som kostar lite, vad nu den spelstilen heter.
PureWhey
2014-05-16, 23:30
Ser nice ut :D gz
TranceII
2014-05-16, 23:33
Fick precis soul of the forest. Verkar som ett hyggligt kort om man kör med många minions som kostar lite, vad nu den spelstilen heter.
Används sällan men testa gärna. Det är väldigt mycket mode i vad som används. Gillar du många minions så kan du söka på token druid.
PureWhey
2014-05-16, 23:49
Level 10 hunter nu, gillar verkligen hur aggressivt man kan lira med den.
Doctor Snuggles
2014-05-17, 00:02
Används sällan men testa gärna. Det är väldigt mycket mode i vad som används. Gillar du många minions så kan du söka på token druid.
Kan inte bestämma mig. Ibland är många minions bra, ibland tvärtom.
Tror jag föredrar crowd control spells, och färre minions. Eller jag har svårt att få till en bra lek med många småminions. Kanske bara ovan.
Men apropå det kortet så funkade det finfint tillsammans med force of nature. :D
Force of nature är också trevligt med savage roar. Särskilt om man har två och lite extra mana. 6x3 skada.
Råkade på en jobbig jävel precis förresten:
Onyxia. Gissa om jag blev chockad. ;).
Men lite kul är det när man få se nya kort man inte fått se förut. Även om man blir krossad snart därefter.
PureWhey
2014-05-17, 20:59
Kan man byta kort med varandra?
Edit; Kör en schyst hunter atm, skoj spel.
Doctor Snuggles
2014-05-17, 21:10
Kan man byta kort med varandra?
Edit; Kör en schyst hunter atm, skoj spel.
Det vore en kul funktion. Men nej, inte vad jag sett.
Har själv börjat leka lite mer med Mage nu.
Vad har du för kort?
PureWhey
2014-05-17, 21:18
Det vore en kul funktion. Men nej, inte vad jag sett.
Har själv börjat leka lite mer med Mage nu.
Vad har du för kort?
Kan man länka sitt deck??
Doctor Snuggles
2014-05-17, 21:32
Inte på ngt smidigt sätt. Man kan göra ett screenshot, eller återskapa det typ här:
http://www.hearthpwn.com/deckbuilder/
PureWhey
2014-05-17, 21:38
Inte på ngt smidigt sätt. Man kan göra ett screenshot, eller återskapa det typ här:
http://www.hearthpwn.com/deckbuilder/
http://i.imgur.com/I6kdbhF.png
Där
Doctor Snuggles
2014-05-17, 21:52
Hyffsad lek. Har du börjat spela ranked?
PureWhey
2014-05-17, 21:58
Hyffsad lek. Har du börjat spela ranked?
Ja, den är helt ok... Craftade 2 kort för att få till det hyfsat, japp kör rankat. Är rank 17 atm.
PureWhey
2014-05-17, 22:33
Mötte just en snubbe som bytte ut hela sin hero med ett kort, herresatan vad op ...
Doctor Snuggles
2014-05-17, 22:37
Mötte just en snubbe som bytte ut hela sin hero med ett kort, herresatan vad op ...
? Vad hette kortet?
PureWhey
2014-05-17, 22:38
? Vad hette kortet?
Vetifasen, helt sjukt iaf... + han hade ett till OP-kort(någon drake). :smash:
TranceII
2014-05-17, 22:39
? Vad hette kortet?
Jaraxxus
PureWhey
2014-05-17, 22:44
Den ja, vände hela spelet kan man säga... :P (Var nära att ta honom ändå, så drar han till med en OP-drake också)
Doctor Snuggles
2014-05-17, 22:47
Vad gör han för ngt? Kollade lite men det var så många om och men att jag inte riktigt fick grepp om det, förutom att hjälten får 15 health.
TranceII
2014-05-17, 22:49
Vad gör han för ngt? Kollade lite men det var så många om och men att jag inte riktigt fick grepp om det, förutom att hjälten får 15 health.
Ersätter hjälten så att han får 15 health. Weapon som gör 3 skada med 8 durability och kan skapa en infernal 6/6 varje runda för 2 mana.
PureWhey
2014-05-17, 22:50
Byter ut hela "avataren" så den får 15hp och nya krafter, t.ex. är "hero-attacken" att summona ett 6/6 creep...
puck2a
Doctor Snuggles
2014-05-17, 22:53
ouch
Kom ihåg att hp sätts till 15, man får inte 15 extra, samma som Alexstrazsa. Sen kan vapnet förstöras med Acidic Swamp Ooze, osv. Väldigt bra kort i constructed, men man satsar mycket med det.
PureWhey
2014-05-18, 00:39
Mh...
Konstigt att man inte kan byta kort med varandra, tankar?
Doctor Snuggles
2014-05-18, 16:00
Någon som vet om det finns en deck-suggestor app som ger en förslag på vilken deck som närmast passar de kort man har? Alltså som matchar ens kort till bra/populära decks som folk har gjort. Lite som att få exempel på recept från de ingredienser man har hemma. Känns som det vore rätt användbart.
Någon som vet om det finns en deck-suggestor app som ger en förslag på vilken deck som närmast passar de kort man har? Känns som det vore rätt användbart.
Finns ju en inbyggd funktion, dock så vet jag inte hur bra den är?
Har inte använt den själv iaf.
Doctor Snuggles
2014-05-18, 16:10
Finns ju en inbyggd funktion, dock så vet jag inte hur bra den är?
Har inte använt den själv iaf.
Den ger bara förslag på enstaka kort, och den känns inte särskilt hjälpsam. Jag menar en app som kollar kortlekar på ngn sajt, och försöker matcha utifrån ett antal kort man har.
Doctor Snuggles
2014-05-18, 16:41
Någon som vet om det finns en deck-suggestor app som ger en förslag på vilken deck som närmast passar de kort man har? Alltså som matchar ens kort till bra/populära decks som folk har gjort. Lite som att få exempel på recept från de ingredienser man har hemma. Känns som det vore rätt användbart.
Äsch, jag som är slö och inte kollade. Funktionen verkar finnas på hearthpwn. Nvm.
PureWhey
2014-05-18, 16:45
Äsch, jag som är slö och inte kollade. Funktionen verkar finnas på hearthpwn. Nvm.
Hmm, under deckbuilder då eller? Är blind... :smash:
Doctor Snuggles
2014-05-18, 16:57
Hmm, under deckbuilder då eller? Är blind... :smash:
http://www.hearthpwn.com/decks, finns en ruta som heter "contains".
PureWhey
2014-05-18, 17:01
http://www.hearthpwn.com/decks, finns en ruta som heter "contains".
Jaha så... Tycker det borde finnas något smidigare alt, tack :-]
Doctor Snuggles
2014-05-18, 17:09
Jaha så... Tycker det borde finnas något smidigare alt, tack :-]
Bättre än ingenting. Men hur tycker du funktionen borde vara?
Jag har lite svårt att fastna för hearthstone, tanke på det är roligare att spela.
Så fort jag blir sugen så börjar jag läsa på lite och blir bara deprimerad av att det känns som att 'alla' bara kopierar optimala decks ifrån andra.
Hela kortsamlandet känns lite bakvänt med, man har ingen nytta av sina kort i arena, men man spelar minst 50% arena för att få bättre kort.
Sen spelar man casual för att få ihop några småslantar till arena.
Du har summerat tv-spel i allmänhet: det tjänar ingen nytta, annat än nöje och tidsfördriv.
Gällande optimeringar: folk kopierar alltid av bevisat framgångsrika inställningar, vare sig det gäller talent specs i WoW eller Diablo, loadouts i Call of Duty, osv. Det är helt enkelt standard i dagens spelklimat. Sen ser man mindre ändringar från dom som har stort intresse och en gnutta kreativitet.
Du har summerat tv-spel i allmänhet: det tjänar ingen nytta, annat än nöje och tidsfördriv.
Gällande optimeringar: folk kopierar alltid av bevisat framgångsrika inställningar, vare sig det gäller talent specs i WoW eller Diablo, loadouts i Call of Duty, osv. Det är helt enkelt standard i dagens spelklimat. Sen ser man mindre ändringar från dom som har stort intresse och en gnutta kreativitet.
Visst är det så. Men jag kan inte låta bli att tycka det hade varit roligare om alla konstruerade sina egna deck helt själva.
Det var ju väldigt många som tyckte att replays var riktigt dåligt när det kom till starcraft, folk kunde ju direkt kopiera bra buildorders.
För övrigt, arena-spreadsheets bra hjälp eller fördummande?
Doctor Snuggles
2014-05-20, 13:47
Jag har lite svårt att fastna för hearthstone, tanke på det är roligare att spela.
Så fort jag blir sugen så börjar jag läsa på lite och blir bara deprimerad av att det känns som att 'alla' bara kopierar optimala decks ifrån andra.
Hela kortsamlandet känns lite bakvänt med, man har ingen nytta av sina kort i arena, men man spelar minst 50% arena för att få bättre kort.
Sen spelar man casual för att få ihop några småslantar till arena.
Är det mer värt pengarna att spela Arena, än att köpa kortlekar direkt?
Jag tycker det är rätt kul med arena. Går det halvhyfsat så går det väl jämnt upp med att köpa tror jag.
Det finns nog något mer utförligt skrivet om det skulle jag tro.
Får du 4 wins i snitt så går det på ett ut har jag för mig.
Doctor Snuggles
2014-05-20, 20:44
Visst är det så. Men jag kan inte låta bli att tycka det hade varit roligare om alla konstruerade sina egna deck helt själva.
Det var ju väldigt många som tyckte att replays var riktigt dåligt när det kom till starcraft, folk kunde ju direkt kopiera bra buildorders.
För övrigt, arena-spreadsheets bra hjälp eller fördummande?
Arena-spreadsheets?
PureWhey
2014-05-20, 20:48
Arena-spreadsheets?
http://hearthstone.icy-veins.com/arena-guide
Rikard Jansson
2014-05-20, 20:50
Steg 1 i arena: ta bara creatures.
Steg 2: vinn.
Doctor Snuggles
2014-05-20, 20:52
http://hearthstone.icy-veins.com/arena-guide
That a lot of read.
Doctor Snuggles
2014-05-20, 20:52
Vad är din successrate med den strategin?
PureWhey
2014-05-20, 20:57
Med vilken hero? Hur många har du vunnit?
Rikard Jansson
2014-05-20, 20:59
Vad är din successrate med den strategin?
Med vilken hero? Hur många har du vunnit?
Slutade spela redan i betan men hade iallafall i snitt 7 wins för gick +/- 0 i guld (läste att det nu krävs 4 wins?). Första gången jag spelade fick jag 9-1 (det gick inte få mer wins då) samt fick 12 wins inte alltför sällan när det blev möjligt. Spelade mest warrior/hunter/druid *edit: samt paladin såklart* om jag fick chansen, starkaste raserna i arena imo. Förstår inte vart allt mage-krafs kommer ifrån, superlätta att spela runt redan då, och sen de nerfade pyroblast och freeze-korten borde det vara ännu lättare. I arena alltså, i constructed kan jag förstå om de är starka, spelade aldrig det.
Rikard Jansson
2014-05-20, 21:08
Sen är enbart creatures lite av en överdrift då stadig creatureremoval också funkar bra. Men för någon som kommer ifrån MTG så är board presence så överdrivet bra i hearthstone att det inte är sant. Kan skriva en pick priority om ni vill.
Doctor Snuggles
2014-05-20, 21:15
Sen är enbart creatures lite av en överdrift då stadig creatureremoval också funkar bra. Men för någon som kommer ifrån MTG så är board presence så överdrivet bra i hearthstone att det inte är sant. Kan skriva en pick priority om ni vill.
Om du orkar, sure.
Doctor Snuggles
2014-05-20, 21:35
Jag börjat gilla Rogue förresten, men lol vad dåligt jag spelar den. Gör misstag hela tiden.
Rikard Jansson
2014-05-20, 21:35
Acidic Swamp Ooze får ett eget kapitel, de bör man ta iallafall en av.
OP (ta så många det går i stort sett): Fiery War Axe(!!), Frothing Berserker(!!), Northshire Cleric, Upgrade!, Argent Protector, Stormforged Axe, Animal Companion, Deadly Shot, Feral Spirit, Harvest Golem, Kirin Tor Mage (med secrets, risky pick om du inte redan har plockat upp några Mirror Entity), Sword of Justice, Consecration,
Stronk: Amani Berserker, Bloodsail Raider (OP i warrior lek), Faerie Dragon, Frostbolt, Mad Bomber, River Crocolisk, Sorcerer's Apprentice, Sunfury Protector, Starving Buzzard, Big Game Hunter, Eaglehorn Bow, Earthern Ring Farseer, Mirror Entity, Perdition Blade, Scarlet Crusader, S1:7 Agent, Shattered Sun Cleric, Unbound Elemental, Arathi Weaponsmith, Chillwind Yeti, Defender of Argus, Hammer of Wrath,
Edit: hinner inte mer :D
Doctor Snuggles
2014-05-20, 21:38
Acidic Swamp Ooze får ett eget kapitel, de bör man ta iallafall en av.
OP (ta så många det går i stort sett): Fiery War Axe(!!), Frothing Berserker(!!), Northshire Cleric, Upgrade!, Argent Protector, Stormforged Axe, Animal Companion, Deadly Shot, Feral Spirit, Harvest Golem, Kirin Tor Mage (med secrets, risky pick om du inte redan har plockat upp några Mirror Entity), Sword of Justice, Consecration,
Stronk: Amani Berserker, Bloodsail Raider (OP i warrior lek), Faerie Dragon, Frostbolt, Mad Bomber, River Crocolisk, Sorcerer's Apprentice, Sunfury Protector, Starving Buzzard, Big Game Hunter, Eaglehorn Bow, Earthern Ring Farseer, Mirror Entity, Perdition Blade, Scarlet Crusader, S1:7 Agent, Shattered Sun Cleric, Unbound Elemental, Arathi Weaponsmith, Chillwind Yeti, Defender of Argus, Hammer of Wrath,
Edit: hinner inte mer :D
Har du allt det där i minnet? :D
Här är en duglig prioriteringslista: https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AifXEOqTcGcLdFVvWk1GRjVJTHJUaTVLcGViR1RRT FE&gid=20
Kom ihåg att du vill ha en stark början och stabilt avslut. Välj och vraka, men balansera din lek med tvåor, treor, och fyror.
That a lot of read.
Länkar om du vill ha bara card-ranking finns här:
http://hearthstone.icy-veins.com/arena-card-rankings-spreadsheets
PureWhey
2014-05-21, 21:04
Jag vann 3 matcher min förra arenarunda, fick 50 guld och 1 kortlek = +-0
PureWhey
2014-05-22, 13:25
Det beror lite på slumpen, vann 2 matcher och fick 1 kortlek + 50 guld också.
Har just nu 4 vinster och 1 förlust, bäst hittils.
Rikard Jansson
2014-05-22, 13:29
+/-0 brukar man mena att man får tillbaka allt guld man spenderade på arenan, men det är ju förstås upp till var och en^^
PureWhey
2014-05-22, 13:44
5/1 hade jag visst... Ah, tänkte på att leken man vinner är värd 100, kanske blir lite fel iofs :)
Slutade på 5/3, suck. Fick 50 guld, ett skitkort och 1 kortlek.
Känns fel att kalla det för lekar, är ju bara 5 kort :)
Hoppas det inte dröjjer så länge före Naxxramas kommer! Vill ha lite nytt innehåll.
PureWhey
2014-05-23, 22:44
http://www.twitch.tv/trumpsc
Doctor Snuggles
2014-05-24, 17:32
Hunter verkar fortfarande lite OP. Går tydligen att komma till legendary rank med ett mycket enkelt deck. Har ett liknande deck och är på rank 15 för första gången (inte för att jag kört mycket ranked).
Jag antar att det är en lek som spelar väldigt snabbt.
Doctor Snuggles
2014-05-24, 20:08
http://www.hearthpwn.com/decks/47543-gaaras-1st-place-hunter-dreamhack-winning-deck
http://www.hearthpwn.com/decks/44220-kolentos-rank-1-legend-na-eu-hunter-deck
Har inga kodos' och bara en highmane, och ett eller två andra saker annorlunda, men det funkar rätt bra ändå.
Japp, enormt snabb lek. Det gäller att ta kommandot direkt, och fortsätta pressa motståndarens hp.
Doctor Snuggles
2014-05-24, 22:19
Hmm, avsaknaden av Ooze och bristen på taunts gjorde dock att jag precis blev våldtagen av en warrior med sjuttioelva vapen. Han hade iof lite tur med korten, men ändå.
PureWhey
2014-05-24, 22:38
Jag har kört lite med Kolentos deck, har alla kort dock bytt ut ett eller två.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.