Logga in

Visa fullständig version : Träningsskador

Kanduskadu
2013-10-16, 11:29
Tjena alla! hoppas alla har en grym dag!

Tänkte att vi kunde dela med oss utav våra skador vi fått under träning.

Jag kan börja: I början när man va okunnig och gjorde vissa övningar fel så förekom lite skador titt som tätt. Värst var när jag skulle ge mig på marklyft och jag överdrev verkligen vikten. Fick gå som en bruten gren i nån vecka :smash:

eternallord
2013-10-16, 11:41
Brutit både vänster arm och vänster hand när jag blockerat sparkar, men annars inget allvarligt.
Well, förutom en freak accident, men det hade "egentligen" inget med träningen att göra. Hade streptokock-bakterier (tror jag det var) i blodbanan utan att det "satt sig" så att säga. Fick en smäll på smalbenet vid träningen och blodansamlingen gjorde att det blev en infektion där. Dagen efter gick jag från att må prima till kritvit i ansiktet, kräktes och mådde skit på ungefär en timme. Gick hem, tog två ipren och la mig. Morgonen efter vaknade jag alldeles kallsvettig och smalbenet hade svullnat upp och pulserade. När vi ringde sjukhuset sa dom till oss att omedelbart åka till Lunds lasarett, där jag möttes av läkare som direkt la in mig, skar upp och tömde benet och satte in antibiotika. Höll på att få en blodförgiftning, dom sa att om det dröjt någon dag till så hade det kunnat vara kört. Fick skriva min första universitetstentamen i sjukhuskläder och med droppstång, det var en syn vill jag lova :D

D-Crawler
2013-10-16, 11:50
Kotförskjutning vilket resulterade i att ena benet blev längre än det andra. Orsakades av mycket marklyft och hamstringsträning i kombination med avsaknaden av stretch. Gjorde brutalt ont under vissa stunder. Knäcktes tillbaks av en sjukgymnast, oh that feeling. Även smärre problem med vänster/höger axel men det gick över av sig självt.

mangemani
2013-10-16, 11:51
axelskada(inget allvarligt).

ryggskada, men den beror nog inte pga träningen enbart, beror nog också på år utav tokiga lyft i jobben jag haft under åren, min överkropp har varigt stor och stark, men oavsett det och att jag tränar nedre delen utav kroppen också, så betyder inte det att diskarna i ryggen är lika starka, vi är alla lika ömtåliga i diskarna. detta har jag ej tänkt på och förlitat mig helt på styrkan i musklerna och lyft så som min överkropp kan och här är jag nu med en ryggskada.

TheOne1994
2013-10-16, 11:56
axelskada vid maxning i bänkpress, egot skulle stärkas vid 40 :)
det blev "rehabträning" ett halv år istället...

knuckles
2013-10-16, 11:58
Järnskakning

PureWhey
2013-10-16, 12:04
järnskakning

:d

Kallsone
2013-10-16, 16:39
axeln ur led när jag körde stående pullovers för 4 veckor sen. Livet är inte längre värt att leva..

LeBron
2013-10-16, 16:45
Vet fram till denna dagen inte vad som är fel på ryggen, hände för cirka 1,5 år sedan.

Körde knäböj, i bottenläget kändes det som att ländryggen trycktes ihop på något sätt, dum nog körde jag klart min sista repetition och försökte mig sedan på vadpressen men smärtan i ryggen gav sig inte så jag gick hem. Jag kunde inte böja mig framåt mer än ~5cm, som om muskeln i ländryggen var helt av eller något??! Kan göra ont än i idag när jag kör knäböj eller bara sitter upp. Sjukgymnasten vet inget heller, "ta det lugnt ett tag".

HJÄLP :D

Oxe
2013-10-16, 17:04
Mest komiska är väl AC leden i samband med knäböj...

så pga av böjen så fuckades min bröst träning upp i över ett halvår

Kanduskadu
2013-10-17, 08:53
nej men usch! tur att det gick bra då!

Tyrwing
2013-10-17, 09:09
Hjärnskakning.
Lätt intryckt bröstkorg på vänster sida.
Ryggskott.
Småont av överansträngning i armbågar, axlar och knän.

r1kkie
2013-10-17, 10:37
Stukade fötter å handleder från fotboll samt nån hjärnskakning

sjolund27
2013-10-17, 11:03
Vet fram till denna dagen inte vad som är fel på ryggen, hände för cirka 1,5 år sedan.

Körde knäböj, i bottenläget kändes det som att ländryggen trycktes ihop på något sätt, dum nog körde jag klart min sista repetition och försökte mig sedan på vadpressen men smärtan i ryggen gav sig inte så jag gick hem. Jag kunde inte böja mig framåt mer än ~5cm, som om muskeln i ländryggen var helt av eller något??! Kan göra ont än i idag när jag kör knäböj eller bara sitter upp. Sjukgymnasten vet inget heller, "ta det lugnt ett tag".

HJÄLP :D

Gå till någon annan och kolla. En naprapat, kiropraktor eller hitta en annan sjukgymnast.

Gäller att hitta rätt person så brukar det mesta lösa sig tämligen bra *popcorn*.

Jockefoten
2013-10-17, 11:32
Har ett gammalt diskbråck och just nu har jag en nyopererad handled med trasig menisk och trasigt ledband.

Mina leder är ungefär lika hållbara som glas.

LeBron
2013-10-17, 12:11
Gå till någon annan och kolla. En naprapat, kiropraktor eller hitta en annan sjukgymnast.

Gäller att hitta rätt person så brukar det mesta lösa sig tämligen bra *popcorn*.

Täcks dom första två alt. av "Gratis sjukvård"? (Jag är under 25, och i min kommun så är det gratis upp till 25)

sjolund27
2013-10-17, 13:23
Täcks dom första två alt. av "Gratis sjukvård"? (Jag är under 25, och i min kommun så är det gratis upp till 25)

Har inte en aning faktiskt :smash:.

Fast jag gick med något liknande i 2-2,5år. Gick till många olika utan att få ordning på det.

Men så hamna jag hos en kiropraktor som visste vad han pysslade med. En gång hos honom så var det fixat *flex*.

spange
2013-10-17, 13:25
Lite småskador, ryggen har väl krånglat till och från sen 15-årsåldern ungefär, ett antal perioder med lite smärtor i bröstmuskelfästena, bristning i en biceps, avslitna ledband i foten (skidor, inte gym)
Nu senast smällde det till i ryggen för tre dagar sen under ett set böj, trodde först att en disk pajat för det lät/kändes så tydligt att nåt dåligt hände :D men nu ett par dagar efteråt är jag nästan helt smärtfri så det var väl ingen riktig skada.

LillisJ
2013-10-17, 13:27
Axelskada och primär åskknallshuvudvärk(ingen blödning dock :)) när jag körde tunga bänk.