handdator

Visa fullständig version : Speed dating, kan det verkligen funka?

JensAndreas
2013-10-12, 21:01
Jag vet att Flashback är ett forum fullt av skitsnack men ibland kan det faktiskt finnas en del vettigt där, då tänkte jag höra, vad tror ni om denna metod?

https://www.flashback.org/t2209377

Själv är jag väldigt kritisk ska sägas.

alphahanen2
2013-10-12, 21:22
Jag lusläste bara flashbacktråden men har sett en handfull youtube-fenomen som gjort vad jag tror är typ samma han beskrev. Visst kan det funka om man hittar rätt, samt är socialt begåvad, rolig, charmig och framförallt snygg. Har själv tänkt att det skulle vara kul att köra en yolo och testa men tror helt ärligt att flickan skulle bli förvånad och lite orolig/rädd samtidigt som man inte vet hur man ska föra konversationen vidare. Resultatet lär väl bli att man går ifrån där lite osäkrare än när man kom dit.

Så jag tvivlar inte på att det går, bara att oddsen är väldigt höga.

JensAndreas
2013-10-12, 21:25
Egentligen handlar väl allting om att man måste våga göra fel tills det blir rätt?

alphahanen2
2013-10-12, 21:43
Egentligen handlar väl allting om att man måste våga göra fel tills det blir rätt?

Nej. Eller ja men det troligaste scenariot är att du kommer bli nekade ett dussintals gånger innan det nappar och frågan är hur många som orkar hålla på så länge när de med självsäkerheten i behåll kunnat ragga på ett vanligt sätt..

Men sen så är det väl som du skriver, att man måste våga göra det ett par gånger. Då är det en fråga på hur mycket balls man har. Kan tänka mig att de flesta som gör detta är på en helt annan plats än var de bor som de sällan om aldrig är/kommer vara i. Tänk om man skulle råka stöta på henne man misslyckat ragga upp i kön på ica.. :d

JensAndreas
2013-10-12, 21:49
Men sen så är det väl som du skriver, att man måste våga göra det ett par gånger. Då är det en fråga på hur mycket balls man har. Kan tänka mig att de flesta som gör detta är på en helt annan plats än var de bor som de sällan om aldrig är/kommer vara i. Tänk om man skulle råka stöta på henne man misslyckat ragga upp i kön på ica.. :d

Haha ja, tänk om :d

Men alltså, borde det inte vara väldigt krystat att göra så överlag?

Loke
2013-10-12, 22:36
Jag tycker det låter väldigt vettigt faktiskt. Det känns lite konstigt att köra på det som en metod för att få ligga, men som en metod att hitta flickvänsmaterial tror jag faktiskt den kan vara rätt effektiv. Dessutom låter det som en trevlig grej att göra bara ändå om man har tid över och är på gott humör. Lära känna folk är ju kul.

XXXL
2013-10-12, 22:57
Jag tyckte den här biten var lite lustig,

När du väl fått dina 3 minuter sätter du dig ner direkt och berättar om dig själv. Du börjar inte fråga om henne, hon är i en utsatt position och är inte på humör att avslöja privata detaljer om sig själv. Du är så öppen du bara kan bli. Du berättar var du växte upp, vilken typ av hus, du berättar var du gick i gymnasiet och vad du läste, samt betyg.

Varför skulle nån intressera sig för det? Enligt min erfarenhet så måste man kunna prata om något väldigt relevant för henne och något som fånger hennes intresse direkt, inte om vart du bodde när du växte upp och dina betyg... Sitter hon med en öl i handen, fråga vad det är för öl och om hon verkar intresserad prata vidare om det. Sitter hon med mobilen uppe, fråga om hon väntar på någon? Och så vidare.

Jokester
2013-10-13, 02:17
Jävla dumheter hur svårt är det att bara vara normal och flirta? Detta verkar ju snarare vara ett sätt för introverta att komma över sina problem. Om målet är att ligga är det ju sjukt mycket lättare att bara ragga normalt, ligga kommer man få göra oftare också.

LeBron
2013-10-13, 06:09
Jävla dumheter hur svårt är det att bara vara normal och flirta? Detta verkar ju snarare vara ett sätt för introverta att komma över sina problem. Om målet är att ligga är det ju sjukt mycket lättare att bara ragga normalt, ligga kommer man få göra oftare också.

+1. Tack!

maxor
2013-10-13, 08:27
Jag tror ju att metoden absolut kan fungera. Många tjejer skulle nog bli förvånade över att man går efter ungefär 3 minuter om det klickar. Och om något nytt händer är det oftast intressant. Sen måste jag väl hålla med om att metoden är nog ett sjyst sätt för introverta att kunna ta steget till att snacka med en snygg tjej. Framförallt tror jag att metoden skulle vara bra för de med mindre självförtroende mest för att om du får slut på saker att säga eller bara känner dig osäker så avbryter du samtalet efter 3 minuter och kan fortfarande verka intressant trots att du förmodligen har spottat ur dig alla möjliga konversationer du kan tänka på.

JensAndreas
2013-10-13, 08:59
Jag tyckte den här biten var lite lustig,

Varför skulle nån intressera sig för det? Enligt min erfarenhet så måste man kunna prata om något väldigt relevant för henne och något som fånger hennes intresse direkt, inte om vart du bodde när du växte upp och dina betyg... Sitter hon med en öl i handen, fråga vad det är för öl och om hon verkar intresserad prata vidare om det. Sitter hon med mobilen uppe, fråga om hon väntar på någon? Och så vidare.

Håller med, varför skulle nån vara intresserad av att höra vart man gick i skolan osv.? Då låter det du säger betydligt vettigare.

Loke
2013-10-13, 10:07
Håller med, varför skulle nån vara intresserad av att höra vart man gick i skolan osv.? Då låter det du säger betydligt vettigare.

Fast hela grejen är ju att det är en lite småudda (men trevlig, artig och lite komisk) grej att göra. Det är udda att fråga om en speed date, det är udda saker att prata om, det är udda att sen exakt hålla tiden på 3 min. Man skulle ju lika gärna bara kunna gå fram och försöka starta upp en vanlig raggningskonversation, men det skapar ju en situation tjejen upplevt många gånger förr, och då ofta från smådesperata killar på krogen. Är man bra på det kanske det funkar, men jag skulle tycka att det kändes oerhört krystat om jag var nykter.

Jag tror stenhårt på att skapa "upplevelser" för människor, och att dra med någon i 3-minuters speed date sådär på söndagsförmiddagen är en fin upplevelse.

mattilainen
2013-10-13, 10:28
Jag lusläste bara flashbacktråden men har sett en handfull youtube-fenomen som gjort vad jag tror är typ samma han beskrev. Visst kan det funka om man hittar rätt, samt är socialt begåvad, rolig, charmig och framförallt snygg. Har själv tänkt att det skulle vara kul att köra en yolo och testa men tror helt ärligt att flickan skulle bli förvånad och lite orolig/rädd samtidigt som man inte vet hur man ska föra konversationen vidare. Resultatet lär väl bli att man går ifrån där lite osäkrare än när man kom dit.

Så jag tvivlar inte på att det går, bara att oddsen är väldigt höga.

kolla upp definitionen för du använder den fel.

XXXL
2013-10-13, 10:40

Du kan ju passa på att kolla upp definitionen för ordet besserwisser när du uppenbarligen sitter med lexikonet framme.

Ronn
2013-10-13, 10:54
Du kan ju passa på att kolla upp definitionen för ordet besserwisser när du uppenbarligen sitter med lexikonet framme.

:laugh:

alphahanen2
2013-10-13, 12:12

Oj förlåt mäster, skulle givetvis vara skumläste.

JensAndreas
2013-10-13, 14:00
Fast hela grejen är ju att det är en lite småudda (men trevlig, artig och lite komisk) grej att göra. Det är udda att fråga om en speed date, det är udda saker att prata om, det är udda att sen exakt hålla tiden på 3 min. Man skulle ju lika gärna bara kunna gå fram och försöka starta upp en vanlig raggningskonversation, men det skapar ju en situation tjejen upplevt många gånger förr, och då ofta från smådesperata killar på krogen. Är man bra på det kanske det funkar, men jag skulle tycka att det kändes oerhört krystat om jag var nykter.

Jag tror stenhårt på att skapa "upplevelser" för människor, och att dra med någon i 3-minuters speed date sådär på söndagsförmiddagen är en fin upplevelse.

Det där gav mig faktiskt en tankeställare, måste ju vara skönt för tjejerna att vi visar att vi kan variera oss lite i vår metod.

supercharge
2013-10-13, 14:53
Som någon var inne på, är man introvert och lite blyg kanske det kan vara bra, bara för att "komma igång" och dejta lite folk av det motsatta könet. Men det känns spontant ganska ytligt. Man undrar lite vad det är för folk som söker sig dit.

JensAndreas
2013-10-13, 15:48
Som någon var inne på, är man introvert och lite blyg kanske det kan vara bra, bara för att "komma igång" och dejta lite folk av det motsatta könet. Men det känns spontant ganska ytligt. Man undrar lite vad det är för folk som söker sig dit.

Jag har hört att det är inte alls bra att inleda en koversation med "ursäkta, har du lust att småprata lite?"

supercharge
2013-10-13, 16:44
Jag har hört att det är inte alls bra att inleda en koversation med "ursäkta, har du lust att småprata lite?"

Nej, det är väl lite väl tamt, men på det stora hela tror jag inte det spelar någon roll. Är man rolig och charmig så märks det snabbt och då kan man säga nästan vad som helst.

Sedan tar ju charmiga killar verkligen inte hem alla tjejer de "raggar på" heller -långt ifrån - raggandet/flörtandet flyter mer ihop till någon slags normal del av personligheten och det blir således aldrig riktigt besvärande utan mer en kul lek för alla parter. Jag har t.ex. en äldre släkting som är extremt slagfärdig och snabb i käften - det värsta jag sett - vilket är lite samma sak. Det räcker att stå i en längre kassakö så kan man ge sig fan på att någonting händer.

JensAndreas
2013-10-26, 14:48
Jag har t.ex. en äldre släkting som är extremt slagfärdig och snabb i käften - det värsta jag sett - vilket är lite samma sak. Det räcker att stå i en längre kassakö så kan man ge sig fan på att någonting händer.

Vad händer då?

JensAndreas
2013-10-29, 20:19
Provade denna metod idag och börjar faktiskt tro att detta funkar nu, fast hon var typ gift. Bara att prova igen imorgon då.

Ronn
2013-10-29, 20:20
Provade denna metod idag och börjar faktiskt tro att detta funkar nu, fast hon var typ gift. Bara att prova igen imorgon då.

Hahaha :)

JensAndreas
2013-10-29, 20:22
Vadå? :)

nissepelle
2013-10-29, 20:45
Vad som funkar är att vara unik, på något sätt. Om man sedan speeddejtar, spelar saxofon och står på händerna, eller bara gör något oväntat med glimten i ögat så är man hemma. Sen så funkar det inte för alla, eftersom det handlar om utstrålning, kroppspråk, karisma, och hundra andra grejer som är jävligt svåra att lära ut.

JensAndreas
2013-10-30, 00:09
Alright, provat en gång till på tunnelbanan nu för någon timme sen, gick inte så bra, bara att göra ett nytt försök senare idag. :) Kan Fsharp kan jag.