Visa fullständig version : Aschberg Radio 1 om doping
FillilutteN
2013-10-10, 14:36
Lyssnar på programmet från 9/10, det handlar om doping och expert i studion är Joel Lundholm från dopningsjouren. Jag personligen skulle inte kunna ens närma mig doping, men anser att om andra gör det utan att skada tredje part så är det totalt fine. Sen att informera och utbilda är alltid bra. Men jag tyckte Joel slår ihop kosttillskott (ex proteinpulver) med att vara på samma nivå som anabola och då får jag efter detta uttalande svårt att lita på både kunskap och seriositeten i hans uttalanden. Även andra saker känns otroligt onyanserade. Är dock absolut inte insatt i ämnet så därför skulle jag vilja höra lite kommenterar och uttalanden från er som vet mer. Vad är era reaktioner och åsikter om vad experten säger i programmet? Samt, vad stämmer i det han säger, vad stämmer inte?
http://play.radio1.se
awesomooo
2013-10-10, 14:58
Verkar tyvärr inte gå att lyssna men misstänker att det är något i stil med steroider = våldtäkt, mord, misshandel, Ryska maffian.
Tråkiga med att man börjar blanda in vanligt kosttillskott som du säger så förstår inte riktigt alla människor skillnaden och börjar direkt koppla ihop steroider med exempelvis proteinpulver. Mina föräldrar som exempel, så fort dom kommer hem till mig och ser mina burkar och påsar så pekar dom och säger "anabola?"
Dopingjourens person gör ett riktigt bra jobb i intervjun.
Aschberg är bra skön emellanåt iaf :)
Verkar tyvärr inte gå att lyssna men misstänker att det är något i stil med steroider = våldtäkt, mord, misshandel, Ryska maffian.
Tråkiga med att man börjar blanda in vanligt kosttillskott som du säger så förstår inte riktigt alla människor skillnaden och börjar direkt koppla ihop steroider med exempelvis proteinpulver. Mina föräldrar som exempel, så fort dom kommer hem till mig och ser mina burkar och påsar så pekar dom och säger "anabola?"
+1. Fast min mor tror att det är någon form av fettätande/nutrilett-liknande som är dåligt för kroppen och kommer leda till min död innan jag fyllt 30.
Skit.
Idioter som pratar som de har förstånd till om kosttillskott.
Dopingjouren har dessutom frågor&svar om kreatin och övriga kosttillskott på sin sida; tillskott som absolut inte är olagliga och dessutom bevisat säkra. Vad skickar det för signaler egentligen?
Som sagt, man blandar ihop AAS och kosttillskott om och om igen.
Och varför tar dopingjouren och riksidrottsförbundet helt avstånd från kosttillskott?
Verkar ju vara en helt absurd hållning och helt ovetenskaplig.
Och varför tar dopingjouren och riksidrottsförbundet helt avstånd från kosttillskott?
Verkar ju vara en helt absurd hållning och helt ovetenskaplig.
Det är börjar bli lite absurt när man kan köpa proteinbars, proteinpulver och måltidsersättning, multivitaminer, m.m i de flesta livsmedelsbutiker.
awesomooo
2013-10-10, 17:45
Har för mig att jag såg något inslag en gång från SVT när dom besökte dopingjouren och det var mer skrattretande. Finns det inte även något klappmongo som beskrev hur en typisk dopare är, blev bara bisarrt när han beskrev hur dom misshandlar sina föräldrar och flickvänner.
Det är börjar bli lite absurt när man kan köpa proteinbars, proteinpulver och måltidsersättning, multivitaminer, m.m i de flesta livsmedelsbutiker.
Va?
Det är väl mer absurt med all skitmat du kan köpa i valfri mataffär. Skräp för en billig peng, som är näringsfattig och gör dig sjuk i längden.
Ställ det mot vitamintillskott och proteinpulver och det går ju inte ens att jämföra. Kosttillskott du nämner är ju dessutom mat, bokstavligt talat.
Tjing: folk är i allmänhet väldigt ovetenskapliga, korkade och tar gärna "känsla" före förnuft och vetenskap.
Vore mer rimligt och logiskt om dom tog avstånd från skräpmat såklart.
Lol. Ska det ringa in någon jävla jolle som säger att han inte blir större efter 4 års träning på 58kg och 170cm. Som dessutom inte kan ett skit.
Va?
Det är väl mer absurt med all skitmat du kan köpa i valfri mataffär. Skräp för en billig peng, som är näringsfattig och gör dig sjuk i längden. Ställ det mot vitamintillskott och proteinpulver och det går ju inte ens att jämföra. Kosttillskott du nämner är ju dessutom mat, bokstavligt talat.
Tror snarare Tomten syftade på att det blir absurt att ta avstånd till det när det alla livsmedelsbutiker säljer det.
http://play.radio1.se/catchup/8887
Från deras arkiv, länken kanske blir dålig efter tiden.
Programmet heter: Dopning
Ifall man måste söka på det i arkivet längre fram-
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.