handdator

Visa fullständig version : hur ska man få bort de sista j*vla kilona?

tenzher
2004-03-08, 18:40
jag har något kilo kvar som vägrar gå bort och det är SÅ irriterande att man vet hur nära magrutor man är och endå inte kan få till dem:insane: ...trots att jag är 19 så har jag varit på gymmet ett tag och även om jag ibland inte haft jättebra resultat så har jag ökat hyfsat, men maten har väl oftast varit problemet.

som jag kör just nu så kör jag ca 6 dagar på gymmet i veckan, varav 2-3 pass innehåller att springa en 5 km eller mer, ska sätta upp min träningssäck nu så att det blir lite mer sån träning, verkar det vara en bra uppdelning?

Sen ska jag börja kolla mer över min mat nu, ska försöka med iallafall 5 mål om dagen, med 2 protein-drinkar om dagen iallafall, samt CLA som tillskott. Något mer jag bör tänka på?

är tacksam för alla förslag, jag har ingen aning om varför de sista 2-3 kilona vägrar försvinna
//MVH Johan

King Grub
2004-03-08, 19:23
Samma problem? :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=19968

tenzher
2004-03-08, 19:28
läste igenom den tråden men tyckte det inte var exakt lika, bland annat så har jag naturligt mer eller mindre så här mycket fett, jag har inte deffat, utan ätit som vanligt innan till stor del, är nu på senare tid jag vill få bort det och fram rutorna
/Johan

Hoffa
2004-03-09, 09:03
jag har höjt min cardio nu och ätit mer fett..det har gett resultat..

jag kör 4 ggr cardio i veckan och 2ggr styrketräning (tunga vikter, 6-8 reps)

I början hände inget..så jag tänkte att jag har ätit för lite fett eftersom jag verkligen borde tappa fett nu..

så jag tog 2 msk omega-3 fiskolja istället för 1, jag åt även grädde för första gången på 1 år..:devil:

jag har ätit mera lax...mycket mera lax..
så mitt tips är att öka fett intaget...
men inte mer än 35E% anser jag..

det ABSOLUT viktigaste är att du fortfarande har ett energiunderskott på minst 500 kcal varje dag..

testa att köra HIIT-pass..det räcker med 10 min i början..du känner att
du verkligen har jobbat då..

good luck..

jojje.net
2004-03-09, 09:54
Bra skrivet Hoffa.... det är alldeles för många som inte vågar äta lite extra fett.

Ät makrill, lax, ål eller kapslar så att ni får i er ett par gram av EPA/DHA var dag. Det är väldigt många som reagerar positivt av detta.

moshka
2004-11-07, 10:58
jag har höjt min cardio nu och ätit mer fett..det har gett resultat..

jag kör 4 ggr cardio i veckan och 2ggr styrketräning (tunga vikter, 6-8 reps)

I början hände inget..så jag tänkte att jag har ätit för lite fett eftersom jag verkligen borde tappa fett nu..

så jag tog 2 msk omega-3 fiskolja istället för 1, jag åt även grädde för första gången på 1 år..:devil:

jag har ätit mera lax...mycket mera lax..
så mitt tips är att öka fett intaget...
men inte mer än 35E% anser jag..

det ABSOLUT viktigaste är att du fortfarande har ett energiunderskott på minst 500 kcal varje dag..

testa att köra HIIT-pass..det räcker med 10 min i början..du känner att
du verkligen har jobbat då..

good luck..
men kan jag äta sånna här omega-3 tabletter?och sen försöka äta runt 5 mål om dan med mycket gröt och protein och mojs? tänker inte börja med protein tillskott än är lite liten tycker jag :P :bpump:

King Grub
2004-11-07, 11:01
Varför skulle du inte kunna äta Omega-3?

Och vad har din kroppsstorlek med proteintillskott att göra?

Tjuckot
2004-11-07, 13:09
det här var skrämmande likt mig =o

Har även jag gått ner från 92 kg, fast till ca 77-78 på ett år. Har samma problem som du har, ska försöka och öka fettintaget lite mer. Se vad som händer.