Visa fullständig version : hjälp :/
Benen blir bara större o störe axlarna blir bara större o störra bröstet blir bara större o större.. Men inte Armarna hur fan ska man göra :/
alphahanen2
2013-10-05, 00:18
Hur ser din armträning ut och hur tränar du resten av kroppen?
Benen blir bara större o störe axlarna blir bara större o störra bröstet blir bara större o större.. Men inte Armarna hur fan ska man göra :/
Hur tränar du idag? Hur länge har du kört?
Ge armarna en egen dag.
21:an är ju populär och får armarna att växa bra.
PureWhey
2013-10-05, 09:06
Ge armarna en egen dag.
21:an är ju populär och får armarna att växa bra.
Nej.
TrixxaRn
2013-10-05, 09:13
Nej.
Varför inte? Utan att veta mer om TS upplägg så bara ett nej *popcorn*
Nej.
Detta var fan den dummaste kommentar jag sett.
Skriv i stället varför inte eller håll kä..*screwy*
Jag tycker liksom purewhey att det ska till ganska mycket armar på någon innan man behöver en egen dag för dom. Hur "stor" är ts?
PureWhey
2013-10-05, 10:43
Jag tycker liksom purewhey att det ska till ganska mycket armar på någon innan man behöver en egen dag för dom. Hur "stor" är ts?
Exakt. Bara någon frågar detta vet man redan innan att det knappast kommer behövas en separat armdag.
Träna armarna separat, eller t ex med ben.
Du kan också prova gör din armar med olika bodyparts, till exempel, göra inte rygg/biceps eftersom din biceps är helt slut efter hårt ryggträning. Göra istället bröst/biceps och rygg/triceps. Där din armar är inte slut efter först träning med mainmuscle.
till exempel
bröst
rygg/triceps
ben
axlar/biceps
vila
eller för mera
bröst/biceps
rygg/triceps
ben/biceps
axlar/triceps
vila
och kom ihåg att du behöver inte många olika övningar för biceps eller triceps, 3-4 är mer än bra
PureWhey
2013-10-05, 15:09
4 övningar biceps? Ponera att du kör 3 set varje övning, = 12 set / pass = 24 set biceps (+rygg) / vecka.
Behövs det verkligen för en nybörjare (som jag antar TS är) Bronzzi?
Kör varannan vecka 6 reps ena 12 reps andra
Är 183 väger 90 kg folk säger att dem tycker jag ärtor svårt att säga haha :)
Pass 1
Armar
Pass 2
Axlar rygg
Pass 3
ben
Pass 4
Bröst
Kör som jag skrev tidigare ena veckan 3x12 andra 3x6 :) /Rappe
4 övningar biceps? Ponera att du kör 3 set varje övning, = 12 set / pass = 24 set biceps (+rygg) / vecka.
Behövs det verkligen för en nybörjare (som jag antar TS är) Bronzzi?
Jag gör mellan 2 och 4. Oftast 3.
Program var bara en exempel för pojke som vill ha jättestor armar :D
De flesta matar sönder armarna och det gör att de inte får en återhämtningen de behöver för att växa. Sedan när de flesta kör hårda ryggpass och bröst +axelpass så när ska Armarna vila :P
Mina armar växer när jag inte kör så många set . men då man kör dem så är det inte med jätte mycket vikt utan snarare lägre vikt och kontakt i varenda reps,
Mina armar växer när jag inte kör så många set . men då man kör dem så är det inte med jätte mycket vikt utan snarare lägre vikt och kontakt i varenda reps,Låter vettigt men vad menar du med "kontakt"? Du utför bara övningarna korrekt kanske? Du kör strikt mao!
Mitt armpass brukar se ut såhär.
Bicepscurl sittandes med vikt 3x12
bicepscurl ståendes med stång 3x12
smalbänk triceps 3x12
dips 3x12
triceps i maskin så har man typ ett tjock snöra som man håller i haha sämst på vad allt heter.
omvända biceps för underarmen 3x12
Berkiisz
2013-10-06, 14:02
Kör armarna två gånger i veckan :)
Låter vettigt men vad menar du med "kontakt"? Du utför bara övningarna korrekt kanske? Du kör strikt mao!
Jo det skulle man kunna säga strikta helt enkelt . Tex i Pushdown så är det många som inte spänner nävarna ordentligt vilket gör iaf för mig att tricepsen inte får jobba lika mycket. Finns många smådetaljer som gör det hela.
Det finns många övningar vissa övningar passar inte alla. jag kör bara de övningarna då jag verkeligen känner att bicepsen eller tricepsen får jobba.
Därför jag har lagt bort smalbänk för den gav mig inte något förutom att inre bröst fick jobba.
PureWhey
2013-10-06, 17:28
Jo det skulle man kunna säga strikta helt enkelt . Tex i Pushdown så är det många som inte spänner nävarna ordentligt vilket gör iaf för mig att tricepsen inte får jobba lika mycket. Finns många smådetaljer som gör det hela.
Det finns många övningar vissa övningar passar inte alla. jag kör bara de övningarna då jag verkeligen känner att bicepsen eller tricepsen får jobba.
Därför jag har lagt bort smalbänk för den gav mig inte något förutom att inre bröst fick jobba.
Varför skulle triceps jobba mer för du "spänner nävarna"? :-|
Inre bröst? Berätta gärna mer.
mattilainen
2013-10-06, 17:39
spänna nävarna för att triceps ska få arbeta och tränar inre bröst med smalbänk? något jag missat?
PureWhey
2013-10-06, 17:47
spänna nävarna för att triceps ska få arbeta och tränar inre bröst med smalbänk? något jag missat?
Jag också uppenbarligen :confused:
Varför skulle triceps jobba mer för du "spänner nävarna"? :-|
Inre bröst? Berätta gärna mer.
Bättre muskelaktivering - Spänn näven när du håller i stången och känn på tricepsen. Det är viss skillnad då man inte gör det.
Med smalare grepp i en sådan övning som Smalbänk tränas också bröstet om man går med fullt djup vilket man ska göra antingen det är bänkpress eller smalbänk.
Jag kör hellre bänkpress med gummiband om man vill åt triceps
Testarozza
2013-10-07, 07:52
Jag tränar armarna separat och det känns som de växt iallafall liite av det. Tänker dock sluta med det nu då de krockar med mina basövningar (t.ex triceps två dagar innan axlar/bänk). Så tänker nu träna dem efter bänk samt efter rygg.
mattilainen
2013-10-07, 10:22
Bättre muskelaktivering - Spänn näven när du håller i stången och känn på tricepsen. Det är viss skillnad då man inte gör det.
Belägg för detta tack
Har du hört uttrycket "Krossa stången i händerna" . Det hör man främst då man kör basövningar men det gäller alla övningar då man har något i handen.
PureWhey
2013-10-07, 11:45
Har du hört uttrycket "Krossa stången i händerna" . Det hör man främst då man kör basövningar men det gäller alla övningar då man har något i handen.
Belägg, inte något uttryck du har hittat på.
Nepp har läst mycket om träning i mina dagar och läser allt från tidningar till att ta reda på fakta själv och dra slutsatser och exprimenterar vad som funkar och snackat med kunnigt folk.
men ett starkt grepp behövs vad man än utövar för sport om det är tennis eller golf eller styrkelyft eller annat. Om de verkeligen vill slå ett hårt slag så är de det första de gör är att spänna nävarna och då får hjärnan en signal att nuär det något pågång.
PureWhey
2013-10-07, 12:06
Nu pratar vi triceps och inte greppstyrka dock.
Mentality
2013-10-07, 12:41
Såg en video med..hmmm, Ct Fletcher tror jag. Och då sa han att det var fördelaktigt att greppa stången hårt, iallafall vid bänkpressen. Minns inte varför dock.
mattilainen
2013-10-07, 12:44
Nepp har läst mycket om träning i mina dagar och läser allt från tidningar till att ta reda på fakta själv och dra slutsatser och exprimenterar vad som funkar och snackat med kunnigt folk.
men ett starkt grepp behövs vad man än utövar för sport om det är tennis eller golf eller styrkelyft eller annat. Om de verkeligen vill slå ett hårt slag så är de det första de gör är att spänna nävarna och då får hjärnan en signal att nuär det något pågång.
Du sa själv att det gav mer tricepsutveckling av att ha spända händer i pushdowns. Vi frågar om belägg och inte citat som "krossa stången i handen". Sen bara för att hjärnan får en signal om att "nu är något på gång" så betyder ju inte det att det ger mer muskelutveckling i triceps? Hur kan du dra slutsatser att för att du spänner händerna när du greppar stången i pushdowns, så ger detta bättre muskelaktivering och muskeltillväxt?
Sen pratar du om handstyrka helt plötsligt.
Arne, Pez, sheo, någon? Finns det några som helst belägg för detta eller är det som sagt, brofacts?
Behöver ni belägg för det? Han bad er spänna näven och känna efter om det blir nån skillnad på hur spänd triceps är. Svinenkelt att falsifiera/verifiera hemma i soffan.
PureWhey
2013-10-07, 13:25
Ja, då han säger det som en klar sanning och vi ställer oss tvrksamma till det.
le Phone now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')
mattilainen
2013-10-07, 14:09
Behöver ni belägg för det? Han bad er spänna näven och känna efter om det blir nån skillnad på hur spänd triceps är. Svinenkelt att falsifiera/verifiera hemma i soffan.
Problemet är inte om triceps känns mer spända eller inte. Han säger att triceps får jobba MER om man spänner händerna. Han säger även att spända händer ger bättre muskelaktivering. Sen säger han att smalbänk inte tar på triceps, utan på inre bröst.
Brocode finns det något som heter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.