handdator

Visa fullständig version : Problem med bicepsträning, vänstern hänger inte med i vikterna

123123
2013-09-29, 07:00
Just nu har jag enbart tillgång till hantlar och tränar gärna inte biceps då eftersom att min vänstra inte hänger med helt enkelt när jag gör bicepscurls! Har provat den sittandes koncentrerade varianten också men går ej bra. Kände igår hur det "ryckte till" i lederna igår när jag gjorde övningen på vänstra sidan i typ ryggen.

Jag orkar helt enkelt inte vilket är ganska otroligt med tanke på att mina biceps har växt. Visserligen har jag inte tränat de nu på något år men har alltid upplevt detta, att min vänstra biceps inte hänger med helt enkelt.

Jag orkar inte riktigt bära lika mycket med den och känner att jag inte utför övningen helt hundra, detta leder till att när jag tränar båda biceps så får jag ont i muskelfästet oerhört mycket på högra sidan eftersom att jag gör övningen rätt medans vänstra muskelfästet inte alls lika mycket.

Ganska otroligt att jag inte orkar så mycket mer med min högra biceps heller, pinsamt lite ( typ 10 + kg ), då kan man jämföra med att jag bänkar 100 kg ... Mina biceps är inte heller små nånstans ! De är verkligen inte jättestora men skäms absolut inte för dom.

maattee10
2013-09-29, 07:23
börja alltid med vänstern;)

börja med 5kgx12 reps sedan samma med högern
sedan med 6kgx12 reps osv osv (höj med 1kg när du klarar 12reps)