Visa fullständig version : Alkoholfråga
Är inne i en bulk nu där jag ligger på cirka 100-200 i överskott (ca 2800 kcal). Om jag väl får för mig att dricka alkohol en dag, ska jag äta dom kalorierna som jag annars hade ätit en vanlig dag eller ska jag spara dom ca 1000 kalorierna till alkoholen?
Vad hade ni gjort?
Mvh.
Sent from my GT-I9305N using Tapatalk
Du ska behandla alkoholens kalorier som allt annat.
Vill du inte gå över 2800 kcal en dag samt dricka alkohol så får du se till att kompromissa på ett eller annat sätt.
Eller så dricker du och käkar som vanligt just den dagen, inte direkt som att hela ditt träningsliv blir förstört av en dags överskott på 2-3k kcal.
Ja men om jag äter t.ex 1800 kcal och får i mig allt protein jag behöver. Sen dricker jag alkohol för 1000. Räknas det fortfarande då som ett överskott som gynnar hypertrofi eller är dom 1000 kalorierna inte värda någonting?
Mvh
Sent from my GT-I9305N using Tapatalk
Har för mig att den energin kan bara bli värmeenergi. Och kan då inte hjälpa dig att lägga på dig muskler utan kan endast bli fett eller värmeenergi? Någon får gärna rätta mig som sagt men som strikt redan skrivit ät vanligt och drick, du kommer inte sabba något särskilt. Så ät och drick!
Svarar inte på din fråga direkt men kan vara värt att tänka på:
Om man väljer att käka för 1000 kcal mindre den dagen så det får plats med alkohol är det lättare att lite nattamat slinker ner efteråt då man är lite hungrigare än vanligt och resulterar med totalt högre kalori-intag (Detta varierar givetvis på vad man har ätit på dagen och hur ens disciplin är, men kan vara värt att tänka på)
Reaper123
2013-09-27, 10:17
Om du nojjar över en fylla under en bulk känns det som att du borde låta bli, för vad spelar +1000 kcal för roll?
Jag hade alltså valt att äta den mat jag tänkt eller åtminstone inte slippa gå hungrig och sedan dricka alkohol utefter vad man tänkt sig.
Ska själv på öl- & whiskeymässan imorrn och det får bli en fridag under denna bulk, för jag kan ej dricka kontrollerat och samtidigt njuta (då kan jag lika gärna skita i det).
Ska du vara opti, så dra av alkoholen från din budget och ät främst proteinrikt och lågt på fett/kolhydrater för dina kcal du har kvar!
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html
Låt protein + alkohol bidra med större delen av energiintaget. Då minskar du risken för oönskad fettinlagring. Personligen upplever jag torra viner "ge" mest om man tar hänsyn till grad fylla/kalori xD
Eller så bryr du dig inte. Så länge du skippar skitmaten efter fester och har en normal bakisdag så tror jag inte du kommer märka någon skillnad alls =)
Som student i ny stad så har det blivit endel festande senaste veckorna, men det är inga som helst problem att hålla sig inom ramarna tycker jag. Jag ser till att planera dagens kost så jag får plats med drickan. Huruvida jag offrar kolhydrater eller fett lägger jag ingen större vikt på. Ser till att få i mig proteinet bara. Jag tycker (till skillnad från andra it seems) inte att det är några problem att hålla mig ifrån hetsätning av McDonalds eller dylikt när jag är full, låter mer som en ursäkt. Gör det hela någorlunda måttligt så är det ingen buggie alls:)
Jag som är en inbiten PFare ser inga större problem av att ta en rejäl middag med MYCKET animaliskt protein samt grönsaker för att sedan låta matkoman vila 30min, sedan börja krökandet.
Min middag brukar landa på 15-1800 kcal med 250g protein ungefär och resten är grönsaker/havregryn/äpple.
Ganska ordentligt krök på det och jag står mig och känner ALDRIG att jag vill ha något "skitmat" efter 0300.
Mer sugen efter fett dagen efter, men inte så konstigt iochmed jag ligger jävligt lågt på det under alkoholintags-dagen samt jag är bakis.
Kanske landar på 2800-3000 med den metoden och kan hålla vikten stabil.
R Scarpa27
2013-09-29, 18:18
e de bulk så kvittar det ju en dag?
dock när jag planerar att öla på stort äter jag inte mkt mat generellt innan ölen.
öl smakar bäst vid småhunger sen käkar man nötter och beef jerky och chips till =)
och fyllemat på natten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.