handdator

Visa fullständig version : Musikvideos, otillgänglig konstform?

VoDaresVins
2013-09-24, 09:35
Finns det nån plats där man mot avgift eller avgiftsfritt kan se valfria musikvideos? Finns ju massor med tjänster för film och musik, men känner inte till nån för musikvideos annat än att kolla på musikkanaler, men säg jag vill se videon I Stand Alone av Godsmack. Kan gissa jag skulle få sitta klistrad en månad i sträck framför de flesta musikkanalerna utan att få se den. Nu var denna bara ett exempel som kanske faktiskt finns på youtube, men ni förstår vad ja menar. Tips?

Quint
2013-09-24, 09:48
Tycker yotube är ganska bra på musikvideos, vet inte om det finns något som är direkt bättre.

Har man en playstation 3 finns sonys VidZone på den som är en gratistjänst med musikvideos men den har ett ganska begränsat urval.

Var någon sida som fokuserade på musikvideos gjorde en del reklam för ett tagsedan, men minns inte vad den hette nu. Var inte så imponerad av den när jag testade eftersom jag inte tyckte den tillförde något i förhållande till t.ex youtube.

aijou
2013-09-24, 09:50
Om du har PS3 så finns ju VidZone. Jag har dock inte testat det så jag vet inte om det är bra. Men det är gratis i alla fall.

Väldigt mycket finns ju på youtube dock.

Edit: Pucktvåa. Skille inte ha gått och hämtat kaffe mitt i inlägget. cofffee

Tricce
2013-09-24, 10:21
Kör nästan bara youtube nu, testade vidzone lite men urvalet är begränsat.

VoDaresVins
2013-09-24, 10:52
Är tro grejen att mera mainstream videos finns på Youtube men inte just de genres jag lyssnar på? Tycker sällan jag hittar de videos jag vill se på tuben. Låtarna finns med bakgrundsbild med that's it.
Hade en tjänst på Samsung Smarttv förr där det fanns en hel del, men de drog bort den och fann inte heller på nätet. Tror det var muzu.tv eller nåt liknande.

Tricce
2013-09-24, 11:06
I stand alone finns ju som riktig video på youtube tex ;)

Quint
2013-09-24, 12:16
Ah, muzu.tv var ju den jag tänkte på men inte kom på namnet på. Den finns ju tillgänglig på nätet: http://www.muzu.tv/

Annars när det gäller musik som inte är så mainstream där det på youtube bara visas en stillbild i bakgrunden så är det väl ofta för att det helt enkelt inte släppts någon musikvideo till de aktuella låtarna?

VoDaresVins
2013-09-24, 15:58
Hmm, verkar nog som tiden hunnit ifrån mig på youtube. Fann så gott som alla videos jag sökte där nu. Kan nog vara också att det helt enkelt inte funnits videos till en del jag sökt på tidigare, men tyckte överlag jag hade svårt att hitta videos där tidigare.

Scratch89
2013-09-24, 16:20
Hmm, verkar nog som tiden hunnit ifrån mig på youtube. Fann så gott som alla videos jag sökte där nu. Kan nog vara också att det helt enkelt inte funnits videos till en del jag sökt på tidigare, men tyckte överlag jag hade svårt att hitta videos där tidigare.

Innan hela VEVO-eran blev stor så var det många artister som inte ville ha sina videos uppladdade på Youtube, men nu verkar nästan allting finnas. :)

Tricce
2013-09-24, 16:28
Finns denna så finns alla ;D

4nObKsYuyUI

VoDaresVins
2013-09-24, 16:39
Finns denna så finns alla ;D

4nObKsYuyUI

Insåg själv att det mesta måste finnas när Metallicas videos låg där nu. Gratis till och med. *popcorn*